[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:46

Jemig, wat een ongeluk en met vreselijke gevolgen...
Ik hoop het beste voor iedereen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:05

Jeetje!! Wat een nachtmerrie zoiets.. lekker dom zeg, zo'n pad.. lekker vooruitdenken zoiets.

Maar gefeliciteerd met je twee foutloze rondes!! ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:47

Jeetje Mandy, dat wou ik ook niet graag meemaken.. maar gefeliciteerd met je goede resultaten ;)

Ik heb vandaag ook concours gehad. Ben wezen springen in Bronneger. Het was idd echt zeikweer, en dus ook aardig glad geworden op het gras. Heb wel wat paarden slippertjes zien maken, en ééntje lag zelfs helemaal op de zijkant. Klassiek parcours had ik 1 balkje, ik zat in de verkeerde galop en kon de bocht niet goed doorkomen, daardoor kwam ik heel raar voor een hindernis. Progressief parcours was in de buitenbak, stuk betere ondergrond en daar was ik foutloos. Ik had geen prijzen, was dus niet de enige die foutloos was. Maar wel fijne rondjes gereden dus :) Na het B springen hebben ze trouwens het klassiek parcours nog verplaatst naar de binnenbak. Was idd ook wel zo fijn voor de L/M/Z ruiters.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:10

Jeetje Rowo := Dat is echt heel erg :=. Arm paard, maar ook arme man :(:) wat zal die geschrokken zijn. En al die mensen die moesten rennen :=.

Wel super van je rondjes Rowo :D!

Rosalie: Fijn dat het goed ging.

Ik had dressuurwedstrijd. Eerste baan was nog wel mooi, tweede was echt een drama :=. Eerste proef ging ook echt super fijn :D! Echt lekker gereden, (hadden we 168 punten :? := ). Tweede proef ging niet, heel slordig, en ze ging haar eigen weg door de blub zoeken en wou niet lekker. Hadden we 185 :=. Snapte er echt helemaal niks meer van. Commentaar van de eerste proef kon ik ook niet echt terugvinden in hoe ik gereden had. Ze heeft echt heel anders naar de proef gekeken :=. De tweede jury was denk ik heel makkelijk door de bodem. Al hadden mensen daar ook wel hele lage punten.
Naja wel een puntje erbij maar beetje op een aparte manier :+. Had het eerder andersom verwacht :P.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:13

@ kim: snel weer vergeten dus. Dat is dressuur, soms krijg je je punten niet als je ze wel verdient en andersom

@ rosalie: balen van je balkje. Maar super van je progressief. Is er zo goed gereden dan?

Over dat ongeluk van vandaag.. Er loopt een barchem topic, dus weet iig dat het paard nog leeft en in de kliniek staat. Er blijkt ook nog een springpaard onderuit gemaaid te zijn door die prikkeldraad, geen idee hoe het daar mee is. Al met al hoop ik dat ik het nooit meer hoef mee te maken :n
Hij is overigens gestopt met rennen omdat ie zichzelf vast had gelopen in het bos en vast zat tussen bomen etc.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:23

Jeetje wat een afschuwelijk ongeluk....
Bah echt verschrikkelijk... word er helemaal naar van, dat is toch je ergste nachtmerrie...

Kim: idd snel vergeten! En toch een winstpunt, gefeliciteerd. :)
Netjes Rosalie.
Rowo nog gefeliciteerd!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:46

@Rowo: Zo wat een narigheid daar in Barchem :oo Dat is inderdaad flink schrikken voor iedereen. Hopelijk komt iedereen er weer bovenop! Wel goed van je parcoursen! Gefeliciteerd met je prijs!
@Rosalie: Gefeliciteerd met je foutloze ronde en jammer van je balkje in het andere parcours.
@Kim: Inderdaad raar gepunt dan, maar met dressuur kun je daar toch nooit echt een pijl op trekken! Maar toch weer een winstpunt rijker.

Ik ben vanmorgen ook flink verregend, eerst gesprongen met Nika en die ging eigenlijk heel fijn, alleen op hindernis 5 had ik een mooie afstand, stop ik met rijden en steek mijn hand weg :( niet handig dus, Nika vertrouwd het dan niet meer en stopte terecht, daarna wel lekker af kunnen maken :D Daarna Jipje gesprongen, die sprong ook erg lekker, maar domme ik deed hetzelfde als wat ik bij Nika deed :( dus weer foute boel. Eigen domme schuld, maar hij sprong goed en gaf een gaaf gevoel :D Daarna nog gedressuurd, 2 redelijke proeven met beroerde keertwendingen, kreeg 171 en 184 punten. Heb er dus toch weer een winstpuntje bij! Thuis heb ik de keertwendingen redelijk voor mekaar, maar hij weet precies wanneer ze in de proef komen en dan gaat hij ze vast 'zelf' doen, niet zo handig eigenlijk, maar kan er maar weinig tegen doen. We oefenen maar gewoon verder.
Nu zit het hele huis hier vol met visite, mijn zusje is ook nog jarig. Hebben net gebarbequed en gaan nu nog even wat drinken, dan mogen ze allemaal weer gaan, kan ik naar bed :o Morgen om 7.00 weer werken, dus wil graag een beetje op tijd naar bed :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:47

Balen van het springen Benthe. Gelukkig weet je waar de fout lag. Loopt Nika ook in het L?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:56

Ik heb Nika op oefenparcours een paar keer L gestart, maar nog niet officieel. Na onze val in Kootwijk, was ik toch wat bibberig, maar ze pakt het eigenlijk zo fijn op de laatste tijd, dat ik het toch eigenlijk nog wel een keer wil proberen. Aan haar zal het niet liggen :o Zolang de baas maar niet tegenwerkt en denkt het beter te weten, helpt zij wel mee ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:02

Oh bah Mandy, wat een eng verhaal!
Is echt een nachtmerrie zoiets...

Ben vandaag naar WW geweest met Frits, hij deed het prima, in de oefencross heeft hij even gestopt voor het water maar verder foutloos!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:01

Gefeliciteerd Kim :D was er in Ruinerwold wel wat hoger gepunt qua stijl :))
Fijn dat je mag starten op de regio Mandy!
Gefeliciteerd Mandy! en wat een naar verhaal :\
Netjes Rosalie! Ze hadden het niet verplaatst naar binnen, 1e parcours vond plaats in de grote buitenbak, 2e hadden ze weer verzet naar de kleinere buitenbak :) vond ik top geregeld!
Jury's, geen pijl op te trekken Kim, wel gefeliciteerd met je puntje!
Gefeliciteerd met je zusje Benthe! En jammer van het springen, en fijn van je puntje met dressuur. Lastig he, zo'n meedenkend paard :+

Vandaag was ik ook in Bronneger.
Met inspringen zat hij behoorlijk te klóten, en ik erger me dood aan iedereen. Denk je dat ze bij de pony's als een kip zonder kop rijden, moet je ze soms bij de paarden hebben.
In het parcours was hij wel fijn, ondanks dat het glad was. Foutloos rondje en 51 voor stijl, had de eerste prijs.
2e parcours lieptie weer foutloos, 5e prijs.

Gister met Kino was ik in het Z nog dubbel 0 en 2e prijs, ZZ 2 balkjes.

Morgen vroeg op, om half 7 ga ik samen met een vriendin naar Opmeer, 2 uur rijden :P . Mits het weer redelijk blijft.

Oja, Merel gaat deze week (vrijdag) toch trouwen :)) ? Lijkt me heel leuk, die voorbereidingen. Ergens ook doodeng, straks gaat er iets fout. Kan me voorstellen dat het slapeloze nachten opleverd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:18

jemig ROWO wat een toestand !!!!! dat laat een hoop ellende na zoiets.

lees ook weer een hoop wedstrijd verhalen van iedereen, tjemig dan kriebelt het wel hoor, oefenparcoursje beetje lessen oefencrosssje..... :P tja.....voorlopig alleen de Fries voor mij, die is nu even 3 weken weg voor de keuring klaar te maken, kijken of ze verwzijing krijgt voor de CK voor modelschap. Heb nu wel even weer 3 weken een ander 3 jarige Fries te rijden, die is net zadelmak gemaakt en rijd ik weer wat door voor de eigenaren totdat dus Hiltsje terug komt, Bul doe ik dan om en om met die andere 3 jarige, want elke dag lopen kunnen ze beiden niet dus dan heb ik zo elke dag eentje.
Bull doet het nog steeds erg goed, ik rijd nu in alle bakken los, hij hinnikt nergens naar.... :? dus of hij is zijn stembanden kwijt of toch stiekem super gay.... maar goed...beter zo dan anders, maar dat het een hengst is zie je dus nergens aan, kan overal naast lopen met paarden en hem zelfs los naast me laten staan.

Verder rommel ik dus nog maar wat aan. Mijn zomerverlof gaat nu in, niet dat ik ergens heen zou gaan, maar ga maar weer proberen wat te trainen, dat mag nu van de fysio, dus even kijken hoe dat verder gaat en dna kan ik na mijn verlof weer fit aan de slag op het werk.

Mijn paardentrailer heb ik vrijdag ook opgehaald uit Duitsland, mocht met de dealer mee dus dat vond ik wel gezellig, zodra hij afgewerkt is en aan huis staat zal ik eens een fotootje schieten van de nieuwe combi. Ik vind het een super mooie trailer, 2 prds.Blomert Nairobi (Nieuw model) met zadelkamer uiteraard weer en met stickers op de kap, zilvergrijs, glitterkap.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:24

Goede avond

Kim waarom een |( achter de naam loempia?
Vief echt K*T man!!!! hoe lang ben je uit de running met woll?
Lotte en met jou kanjer?
Rowo jeeetje zeg wat een verhaal!!!

Ik heb donderdag weer crossles, zaterdag wedstrijd :)

Ik ga richting bed, morgen werken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:55

Ik zie het nu ook bij Kim! Wat is er met Loempia? :oo

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:13

Kim wat is er met Loempia?

Rowo: wat verschrikkelijk van dat paard!

Ik ben weer terug uit Nokere en heb heerlijk gereden. Stonds na dressuur en springen 15de (met en onverklaarbare 54% in de dressuur terwijl hij echt een hel goede proef liep, er waren zelfs mensen met 38% :+). Vandaag gecrosst en Hetje liep fantastisch. Helaas zat ik te slapen op een afsprong. Hij wil nog wel eens emt teveel bravoure een afsprog nemen en er stond een huisje achter. Dus wou hem goed terug nemen, maar toen stonden e dus stil voor de boom van de afsprong.
Daarna nog gekeken naar de Ek pony cross en een heel stel ontsettend fijne (Engelse) pony's gezien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 23:05

Goedenavond!
Vandaag gereden, was echt weer super wennen! Vorstin leek een hele lange nek te hebben en hele korte pasjes te maken. Morgen beter hopelijk ;)
Net geBBQt bij mijn zus, was gezellig.

Getver Rowo, wat een nachtmerrie! Ik hoop dat het goed is afgelopen, maar zo te horen is die kans klein.. Gefeli met je rondjes en prijzen!
Jammer van je balk Rosalie, maar verder super!
Gefeliciteerd met je punt Kim. Rare jury's ook he :+
Gefeliciteerd met de winstpunten Benthe!
Lekker gereden dus Mirthe!
Fijn dat je zo lekker gereden hebt PB! Dit was je eerste cross toch weer sinds de operatie?

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:23

hoi!
ik wil me graag aansluiten bij dit topic! ik heb hier in een ver verleden al eens bij gezeten, maar omdat ik zo druk was met school en andere dingen ben ik een tijdje weg geweest, maar wil der nu graag weer bij :o
ik merk wel of het mag :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:28

Een introductie vinden we altijd leuk :D ... en welkom!

PB Wat fijn dat je je eerste cross zo lekker hebt gereden ;)
Kim Wat is er met Loempia? :\ Toch niet nóg een met blessureleed?

Ik ga maar eens naar bed :wave: .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:58

Goede morgen :)

Pb fijn dat het wel lekker ging ;) dat voor zo'n eerste cross weer ;)

Ik ga werken :wave:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:11

Goedemorgen.

Zie veel uitslagen voorbij komen. Gefeliciteerd met alle prijzen en wp's.

Las nog iets van een ongeluk met een paard en prikkeldraad. Wat een nachtmerrie zeg. Hopelijk gaat het met alle betrokkenen goed.

Ben blij dat ik gisteren geen concours had. Normaal ga ik altijd naar Bronneger maar wilde een dagje vrij. Hoorde wel dat na de B het naar binnen is gegaan.
Gisteren de pony weer gereden. Meneer is weer braaf. Heeft een fietsenrek in zijn mond. Het tandje wat dwars zat is er eindelijk uit. Hij is weer braaf.
De andere 2 in het kader van afwisselend trainen maar gelongeerd in de modder. De ruin was veel te druk en ging pas aan het eind lekker lopen. De merrie had niet veel zin in de regen. Misschien moet ik ze wat vaker gaan longeren dan zijn ze wat rustiger. Longeer maar af en toe nog geen 1x per maand. Paarden vinden het wel leuk geloof ik. Gaan compleet uit hun dak.

Deze week bestaat mijn schema alleen maar uit: eten, slapen, trainen, werken, kampioenschappen en feestjes :D

Ga weer ff braaf werken. Het is een beetje druk geloof ik :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:41

Shanouk: Ik heb 2 weken geleden een cross gereden in de B reeks in Genk. Toen was ik foutloos, maar was nu weer voor het eerst M gestart. En dit liep alweer 100x lekkerder dan 2 weken geleden.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:00

Goedemorgen!

Mandy, ik keek ff op de uitslagen, ik was zelfs nog 20e in dat parcours (progressief) waar ik foutloos was. Er waren 23 foutloos. Ik was gewoon niet snel genoeg ;) Er deden 75/80 combinaties mee.

Benthe, jij dus ook een fijne wedstrijd gehad! Gefeli met je wp's.
PB, mooi dat je zo fijn gereden hebt!
Shanouk, idd altijd wennen als je er zo lang niet opgezeten hebt! Geen spierpijn nu hoop ik voor je?
@ SGWrijdster, ik ken je nog niet maar misschien ken ik je pony wel (als dat Roberlina uit je onderschrift is). een clubgenootje had een paar jaar geleden ook een pony die zo heet. Bruine E-pony? Als je een foto hebt herken ik 'm vast wel.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er met Loempia van Kim aan de hand is.

Ik ben vandaag dagje vrij. Moet vanmiddag nog wel een paar boodschapjes doen en ga nog even rijden. Rest vd week heb ik wel fijne uurtjes op het werk.

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:01

bij deze dan een introductie: ik ben christine, ik ben 15(over een week niet meer :P), ga naar 5 VWO, woon in Groenlo, ben met Roberlina M2 dressuur, Z springen en Z sgw, met Red Daimond M2 dressuur en met Silver Dollar wil ik straks B gaan starten en dan maar hopen dat we die om kunnen toveren tot een crosspaard :D
zo introductie genoeg? :o

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:01

@rosalie: ja klopt is idd een bruine E!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:06

Ok! En je hebt haar van mensen in Drenthe gekocht?