[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:14

manic schreef:
Ik heb vanavond heel stiekem gezondigd en heb absoluut geen spijt... Heb namelijk met
slof
gereden
Dat heb ik wel drie keer gedaan vandaag dus dan mag ik me wel helemaal zorgen gaan maken

Voor sommige paarden kan het een ontzettend fijn hulpmiddel zijn! Fijn dat je zo lekker gereden hebt vandaag! Dat heb je soms ook een keer nodig tussendoor

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:15

Onide schreef:
Ben trouwens helemaal kapot! Heb gister een voetbaltoernooi gehad..
Alles doet pijn! Net nog 4 paarden gereden..
Mijn spieren zijn nu officieel afgestorven..

Watje
Maar ik heb gister niet gevoetbald, ik heb alleen maar 5 uur in de vrachtwagen gehangen en een beetje gegroomd, daar word je alleen maar beetje stijf van

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:20

Sterkte met/voor je vader, BT!

Balen van Rabette, GvdT.

Ik ben zaterdag jureren bij Concours Agterberg en zondag in Middenbeemster

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:24

Ik ben niet in de beemster zondag, maar als je me zaterdag voorbij ziet schuiven in Groenekan moet je even roepen Missmuts! (ik herken nooit mensen )

Ik ben iig wel zover opgeschoten dat ik wel meekan zaterdag Best handig zo'n stok achter de deur

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:35

gomir schreef:
Dat heb ik wel drie keer gedaan vandaag dus dan mag ik me wel helemaal zorgen gaan maken

Ja maar jij kan het echt en ikke niet

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:22

renskek schreef:
Gomir: Ik ben ook niet van plan om later full-time groom te worden, want ik snap ook wel, dat dat over 20 jaar niet meer zo leuk is. Ik vind het niet erg om niet zoveel te verdienen. Ik vind het namelijk echt vreselijk om te leren uit boeken. Ik kan dan wel naar de universiteit gaan, maar dan moet ik voor mijn gevoel weer 8 jaar door een hel, qua leren.

Renske, de meeste opleidingen duren 4-5 jaar. En als je geen zin hebt in een hele theoretische studie, kan je daar rekening mee houden in je keuze, of naar het HBO gaan. Dat mag ook gewoon hoor met VWO , en dan hoef je toch iets minder te blokken en wat meer stages enzo.

Ik zou in ieder geval wel doorleren, een diploma is in deze tijden gewoon veel waard, en alleen middelbare school (al is het VWO) heeft toch een heel stuk minder waarde in het bedrijfsleven.
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 09-06-06 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:23

wanneer krijgen "onze" eindexamenkandidaten van dit jaar uitslag?
Zijn dat alleen sjaan, andrea en anja, of vergeet ik nu iemand??

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:11

gomir schreef:
(ik herken nooit mensen )

Dat probleem heb ik ook altijd, dus ik ben benieuwd

Ik sluit me aan bij MJ. Ik heb alleen een VWO papier en ben netjes onderaan de ladder begonnen. Nu, na een paar jaar werken en veel cursussen te doen, begin ik een beetje omhoog te komen, maar met dilpoma was ik daar veel sneller geweest.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:15

Ik ben zelf 2 keer aan een studie begonnen en 2 keer gestopt en dat is echt iets waar ik nog iedere dag spijt van heb. Ik heb dan mazzel dat ik op mijn praktijkkennis dan toch een goede baan gevonden heb, in een goede sector zit (ICT) en inmiddels zo veel ervaring heb dat ik me op zich niet zo veel zorgen hoef te maken.

Maar zelfs in de ICT sector kom je met een diploma kunstgeschiedenis (bijvoorbeeld) verder dan zonder. Zelfs als je vanaf het VWO besluit om een MBO opleiding te doen heb je in ieder geval een diploma en dat tikt echt aan. Met alleen middelbare school maak je het jezelf inderdaad erg lastig

Jaartje er tussen uit is mischien geen slecht plan... Dat kan best een eye opener zijn.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:42

Inderdaad.. jaartje ertussen uit is gewoon goed voor je, maar dan moet je ook wel zo sterk zijn om daarna gewoon te studeren.
Ikzelf doe de toffe dingen met paarden allemaal in m'n vakanties..
Dan doe je toch steeds een aantal weken ervaring op, én je hebt een diploma na 4 jaar..

En je kunt natuurlijk ook ná je studie nog een jaartje gaan werken bij een stal.
Dat plan van nu werken en dan studeren vind ik eigenlijk niet zo geweldig..

BT: gaat het met je vader?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:55

dat zou voor mij ook geen optie zijn, want ik heb al een hekel aan studeren, en als je dan gaat werken dan zou ik dus echt niet weer zomaar aan ene studie beginnen

onide: waar kan ik je morgen aan herkennen?

mijn vader is redelijk de nacht doorgekomen. hij heeft van alles tegen de pijn gehad, daardoor wordt hij ook moe, dus kon hij wat slapen. hij mag niks eten en drinken en het is nu even afwachten wanneer ze hem gaan scannen oid. ik hoop snel voor hem, want hij zo'n dorssssssst....

mijn moeder blijft vandaag thuis. ik heb vanmiddag selectie voor de regiokampioenschappen maar als het niet uitkomt, dan maar niet...

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:07

Gomir: KWPN keuring! En Pavo Cup met Uniek. Niet dat dat wat gaat worden maar is een goede ervaring.

Rebecca had vanmorgen de 1ste opgedroogde druppels aan haar benen zitten en een vliesje aan de tepel!!! Zal het dan toch gaan gebeuren vandaag????

Over de slof....... Ik ben ook geen slofruiter maar gebruik hem ook af en toe. Als ik bijv. zelf erge rugpijn heb en Uniek weer Hyperdepiep is.
En als mijn bijrijdstertje een te sterk paard moet rijden maak ik er een knoop in, die zij dan achter haar hand houdt en zo dus niet te kort kan pakken.
Soms kan het net wat problemen voorkomen maar hi hangt hier ook meestal aan de muur

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:09

het moet gewoon niet standaard worden om zoiets te gebruiken! ik heb hem ook wel eens omhangen. niks mis mee, zolang je maar weet wat je doet

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:10

Ik vind teveel met de slof rijden ook niet echt verstandig.
Maar mijn moeder rijdt de pony's af en toe met de slof, om ze een keer goed door te werken. Af en toe kan goed zijn, zolang het indd maar niet te standaard wordt.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:17

Sterkte voor je vader BT, hopelijk weten ze snel wat het is!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:17

BT gelukkig dat je pa toch nog wat heeft geslapen. Mag hij voor ie de scan in gaan ook niet wat "glow-in-the-dark" drinken?

JJ, spannend...!!

Ach en soms moet je wel eens een slof gebruiken (laat dat de penny's maar niet horen Ik rij die hengst soms ook wel met slof, gewoon omdat ie soms een beetje teveel zn hormonen achterna loopt. Maar als hij lekker aan het werk is, hangt de slof helemaal los. Enne Kees hoef ik gewoon niet te proberen met slof, als hij de slof tegenkomt als ie ff met zn hoofd teveel omhoog gaat, gaat ie gelijk helemaal rechtovereind of achterover... had het in het begin een keertje geprobeerd , maar daarna durfde ik hem echt niet meer met een slof te rijden

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:20

reeskees schreef:
Enne Kees hoef ik gewoon niet te proberen met slof, als hij de slof tegenkomt als ie ff met zn hoofd teveel omhoog gaat, gaat ie gelijk helemaal rechtovereind of achterover... had het in het begin een keertje geprobeerd , maar daarna durfde ik hem echt niet meer met een slof te rijden

Dat is met Laros net zo, als je wil leren om met slof te rijden zonder te trekken....... Neem Laros

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:34

jollyjoker schreef:

Dat is met Laros net zo, als je wil leren om met slof te rijden zonder te trekken....... Neem Laros

Same here!
Joeri wordt knetter als je hem tegenwerkt met een slof...

Maar zo'n ruin van m'n 'baas' had hem laatst wel even nodig hoor..
(Wegspringen, bij álles!)
Na 3 minuten liep 'ie heel relaxt door de baan, niets aan de hand.
En niets in m'n hand want die slof hangt dan lekker slap..
Slof is niet zo'n ramp, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit..

BT: Spannend, succes ermee dan...
Zaterdag ga ik naar het strand, ik denk dat ik een uur of 4 weer thuis ben.. Hoelaat moet je starten?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:43

Ik heb HM in het begin ook weleens met slof gereden. Ze bleef niet mooi constant in de aanleuning. En elke keer na een paar tellen: Hoppa, dat koppie omhoog Ik deed hem dan ene paar keer in de week om en dat heeft toen goed geholpen. Soms is het best nuttig.
Bij Online heb ik zoiets nog nooit nodig gehad.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:00

BT: Sterkte met je vader!

JJ: spannend wel foto's maken he we willen hem/haar wel zien!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:12

zo als het er nu uitziet, start ik haar ene rondje M hc, maar dat is al om half 3 ofzo

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:23

Wil ik gaan rijden, Laros uit het land gehaald, gepoetst, Waar is mijn zadel nou
Dat ligt nog in de auto, en daar is Andre mee naar de zaak
Dus Laros maar weer buiten gezet.
Toen Rebecca maar even gewassen, die stond te genieten van het water. Heb haar voor de zekerheid ook maar op het merrielandje apart gezet.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:28

Da's balen JJ Hoeveel paadjes hebben jullie nu op het moment, 3 of tel ik nou verkeerd?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:42

Ik ben nu 8 maanden fulltime aan het werk en ik zou willen dat ik nog 4 jaar mocht studeren!! dan maar wat minder geld, ik heb het tijdens mijn studie overigens nooit krap gehad, omdat ik ernaast gewoon werkte en nog thuis woonde.

BT: sterkte met je vader!

GvdT: hopen dat je paard snel weer helemaal rad is!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:44

Ik heb net een hempje gewonnen van de nivea als het goed is
Zat me op school te vervelen en ging toen meedoen aan zo'n spelletje..
Moest alleen geen maat opgeven, dus dat is wel wat verdacht