[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:59

Wat een rare uren heb ik, 13u45 dressuur en 14u18 springen en dan pas 16u20 cross.
Kzal dus moeten dressur rijden met mn springzadel.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:06

Ik moet als eerste met blits , 10 u dressuur, 12.30 springen en 14.30 cross
Met castor moet ik als 22ste , 12.05 dressuur, 13.12 springen en 15.12 cross.
Tussen casje zijn dressuur en blits zijn springen is wel heeel weinig tijd vind ik

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:15

Ja en tussen de cross ook. Zorg maar voor en groom ;). Ik ga moeten dusten met mn springzadel in dressuur, vriendje kan nie helpen, die is veel te traag :+. Geen goeie groom ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:17

Ja want mijn trainer ( die normaal groom speelt) moet altijd net 4 of 5 min na me, dus kan me ook niet helpen..
En mijn mama is als de dood voor paarden, dus moet ik maar iemand meevragen

Als je je vriend vraagt om je zadel mee te pakken zodat je snel kan omgooien en niet meer naar de trailer hoeft?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:20

Gaat hij nie willen :+, kzal mr eerst obsereven hoe ver alles uit elkaar ligt. Als het beetje dicht bij een is lukt het mss wel. Maar wil igg voldoende kunnen inspringen dat ik het daar nie kan opsteken als ze stom zou doen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 11:37

Hij heeft niets te willen :p gewoon zeggen dat hij het moet doen :p hahaha een grapje
Een keertje dressuurrijden met je springzadel is opzich niet zooo erg, heb ik ookal moeten doen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:18

Zou da erg zijn moest ik dna me ne blauwe zadeldoek dressuur doen :+? Heb geen witte springzadeldoek die ik kan gebruiken vr dan die dressuur te rijden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:38

Mmmm, weet ik niet.
Ik heb wel ne witte spring, als ik nog daar ben mag je die nemen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:13

Heb leuke dag gehad in Ciney! We hebben mogen crossen, yes . Al,is het heeeeel spannend geweest. Het spring was in mini piste van 20-40 waar ze 12 hindernissen hadden in gepoeft. Dusja stress stress want I need space . De eerste hindernis was recht naar het jury tentje en das al een gevaar op zich . Ze keek idd en ze kwam wat terug maar sprong toch, da was uiteindelijk wel goeie sprong qua afstand en was netjes mee op de sprong. Hindernis twee was al een lusje, was al heel m'n tempo,kwijt daar kwam konijnensprong 1, daarna oxer weer konijnen sprong, ben dan bochtje naar vier maar op rare plaats dus peeeeeeeut zei ze, gene derde keer konijnensprong. Daar ging ik dan te bengelen. En ik dacht neeeeeee! Ik ga nie vallen, ik wil crossen .!!! Dus er mij weer opgehesen. Net als in Gavere, maar daar was het nog erger. Nuja dan opnieuw aan gereden en duller en meer vooruit beginnen rijden, khad daar dan waar ze stopte wel een balk maar derest was dan wel goed! Twas wel dure weigering, had nog eens 21 strafpunten voor tijd tegen ik terug in m'n zadel was geklommen en opnieuw aangereden had, dus uiteindelijk 29 strafpunten met weigering en balk.

Cross zag ik wel zitten, tzatten paar pittigere sprongskes bij maar toch al goed te doen. Had een stopje op afsprong met boompje voor wel, maar alderest deed ze super. Het water wel de optie genomen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 11:41

Hier een dubbele dag op Ciney
Blits was 2balken in de jumping , maar hij wist ook niet goed waar kijken met al die hindernissen. Er stonden er gelijk hier boven gezegd, heeel erg veel hindernissen. Crossen was hij wel foutloos, wel op het gemak gereden dus wat tijd, een 8ste plek nog!

Casje was dan weer een heel ander verhaal.
Dressuur was wel cva, springen was foutloos, maar cross was weeral een ramp.
Eerste 3/4 sprongen gingen goed. Toen was er een sprong die na de berg af kwam, hij was al hard aan het trekken om terug naar de inrij piste te gaan maar mocht ie niet. kwam opeens de hindernis, zat wel goed, maar casje trok helemaal naar links, daar lag in dan bijna. Toen ging ie weer enkele hindernissen goed, tot we richting de inrijpiste moesten springen, die sprong ging opzich goed, maar toen moesten we naar de andere kant draaien om even op een ander veld in te gaan. Vond hij weer niet zo leuk, de volgende hindernis ging ook niet, hij bleef zo hangen en dan vertrekken en dan terug hangen. Dus daar ook even gesukkeld, toen hij daarover was , wist hij dat hij terug naar de andere paarden kon, dus de volgende hindernis ging wel goed, maar toen..
Er was een zonneboog waar je door moest, hij ging er goed op af, tot het bijna laatste moment gooide hij zich volledig naar rechts, maar langs die hindernis stond eerst een decoratie stuk en daarna een plaat met reclame, zijn we helaas over de reclame plaat gesprongen. Toen heb ik maar de cross beëindigt. twas te gevaarlijk om verder te rijden...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:14

Top dat je de cross bent kunnen starten!! En je de cross hebt kunnen uitrijden!!

Wie van jullie gaat naar Nokere?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:52

Ik ben er , 5 paarden om te groomen, je ga me wss nie veel zien dus :+.

Kwas echt blij met de cross, eigenlijk had ze niet moeten stoppen maarja. Derest gaf ze super gevoel!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:56

Super van blitz! casje zag er beetje afgeleid uit :Y) maar bij die dubbel eens je zijn aandacht hda, sprong hij die heel simpel en goed! Echt probleem met hindernissen heeft hij niet denk ik, juist wss een concentratie probleem :P.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 10:48

Ohh 5 paarden voor te groomen is wel heeeel erg veel!
Die afsprong met die boom was wel een beetje verleidelijk. Want eigenlijk was het niet echt een afsprong. Ze kwamen eigenlijk direct aan de grond..

Ja dat is inderdaad casje zijn probleem.. die hindernissen doet hem allemaal, maar hij is zooo afgeleidt altijd.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:05

Nee idd twas echt vriendelijk en verre van steil ofzo, dusja idd ze had niet moeten stoppen :+. Maar ken ze nu al :D, kmoe mij er nie teveel in opjagen of ergeren :).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:00

Maar als je kijkt wat voor hindernissen ze wel allemaal heeft gesprongen. Stonden toch een paar mooie tussen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:21

Ja, maar eigenlijk kijkt ze zelden op normale sprongen, eerder water en afspongskes met boompje /balkje voor.

Herchies gaat eind dit seizoen en volgend jaar ook niet meer door, de grond is verkocht of andere eigenaares ofzo. Jammer die was niet zo ver van hier.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 15:29

Wat jammer! Weeral een cross minder..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:33

Zo eindelijk eens tijd nemen om te reageren :)

Ik had in Genk een superleuke wedstrijd. Fiona 4e na dressuur, foutloze cross binnen tijd en correcte jumping en uiteindelijk 3e plaats.
Ilona te heet in dressuur waardoor ze achter de loodlijn kroop en dit werd nogal zwaar afgestraft met een 14e pl. Correcte cross binnen tijd, helaas in jumping was de laatste sprong een dubbel en sprong ze die beide af dus totaal een 11e pl.

Komend weekend gaan we naar Nokere! Al helemaal zin in!

Proficiat PP dat je de cross hebt kunnen uitrijden! Was het een mooie cross?

Daaphn: jammer dat Cas toch weer naar de andere paarden trok. Is het een optie om bv Lrv te rijden en dan enkele weken na elkaar op wedstrijd te gaan? Om meer routine te krijgen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 15:49

Ohh jullie gaan ook naar Nokere, wat leukk!

LRV zou opzich wel gaan, alleen moet ik dan helemaal alleen op wedstrijd en dat zie ik niet echt zitten. op LRV heb je natuurlijk wel je clubgenoten, maar weet niet is toch anders.
Ga nu naar Merksplas en Brugge dat is 2weken achter elkaar po een veld. Daartussen ga ik nog proberen om met wat vrienden naar marchin te gaan zodat we daar ook nog kunnen trainen.
En ik ga nog verder op les bij Willy. Hopelijk volstaat dat voor terug wat beter met hem te kunnen rijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:19

Twas heel goed georganiseerde cross, terrein is erg open, juist klein stukje in bosje en licht heuvelachtig. Hindernissen opzich konden hier en daar meer voet gebruiken. Bij de laatste was er eerst zelfs geen voet en da was vierkant blok. Ze hebben er dan wel nog voetbalk aan gelegd, maar naar mijn idee te dicht. Canch sprong er nog knal tegen. Daar is er qua parcoursopbouw nog wa werk voor betere grondaflijning.

Weet iemand of er in waregem B is in oktober? Heb horen zeggen van wel.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:39

Was het de 1e keer dat ze organiseerden?

Ja, Anzegem heeft B en L normaal gezien, een ander weekend dan de internationale wedstrijden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:00

Tweede keer dacht ik

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:25

Het is sowieso al een keer georganiseerd geweest, want vorig jaar was daar een "storm" en zijn de stallen van de paarden een stukje gaan vliegen.

Ook was er een hindernis, was een gat, maar daarlangs was een trakener, toen wij gingen verkennen ( smorgens vroeg) moest de B enkel het gat springen. Toen ik aan het inrijden was zag ik dat de bordjes veranderd waren. Nu stond het dat wij dus de sprong moesten pakken ipv het gat. Ik had gevraagd aan de jury, nu bleek dat we mochten kiezen. Vond ik wel even onduidelijk.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:53

Nog bedankt voor het advies over Zonhoven Daaphh, "den teut" bleek eigenlijk superdicht te zijn bij de bed&breakfast waar we zaten in Houthalen, konden er zo naartoe rijden :) Ter plaatse was het eventjes zoeken, maar gelukkig was er net een meisje die met haar paard ging zwemmen en dan zijn we haar gevolgd. Supertof weekend gehad, alleen wel extreem waaarrrmmm. Veel gaan zwemmen enz. Ciney ziet er idd wel een toffe cross uit, van de foto's die ik bij PrietPraat gezien heb. Iets om te onthouden voor volgend jaar eventueel ;)