_Sim_ schreef:Ach jeetje! Daar schrik ik van! Wens Merel sterkte van mij.
Ik post het even hier omdat misschien meer mede-oud-sgw-bokkers het zicht afvroegen:
Hoe het gaat? Ja heel goed! Ik heb inmiddels een dochter van 1,5 jaar.
Samen met mijn oude paard Schoffie heb ik SGW gereden tot dik in de M (weet zeker dat hij meer kon). Helaas heb ik 1,5 jaar geleden afscheid van hem moeten nemen.
Tijdens mijn zwangerschap dacht ik dat hij ook wel een paar maandjes rustiger aan kon doen. Ik heb hem gereden tot in mijn 6e maand zwangerschap.

Ik had een fantastische bijrijdster gevonden en zag dat met mijn toekomstige gezinsleven best zitten. Helaas als je denk dat rustiger aan doen minder risico's kent... Schoffie kwam met een ei op zijn been het weiland uit(toonde niet erg kreupel). Na een bezoek aan de faculteit Utrecht bleek 80% de doorsnede van zijn tussenpees voor een lengte van 6 cm tot in aftakking tussenbuigpees afgescheurd(de arts vertelde dat Schoffie veel karakter moest hebben om er nog zo bij te lopen, hij moest veel pijn hebben). Toekomst perspectief... GEEN
Zoals ik hem zelf met liefde heb uitgezocht, heb ik hem op 3 aug. 2012 ook begeleid naar Nijkerk. Hij liep vol vertrouwen mee en heeft het einde niet zien aankomen.

Nog steeds heb ik veel verdriet en mis ik hem dagelijks. Ik wist het al, maar nu weet ik met zekerheid te zeggen dat hij een heel bijzonder paard was(die kom ik niet een 2e keer tegen).
Omdat ik vanaf mijn 12e bijna elke dag paarden was had ik gezworen na het verlies dat ik geen ander paard zou nemen. Ik wilde een paardloos gezinsleven ens uitproberen. Dat duurde niet lang...
Edje kwam op mijn pad....
https://www.facebook.com/photo.php?v=4206101063577
Ik kon het niet afslaan... het gevecht om de afstandsbediening thuis kon ik niet winnen en mijn man vond het (door dat gevecht) een prima idee om te kijken of Edje iets voor mij was.
Edje (3,5 jaar) bleek een innemende persoonlijkheid, grote knuffelbeer, veel humor en een beetje stout. Ik was overtuigd, Edje (El Fuego Inidle Aganto op papier) ging met mij mee!
Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en pas nu beginnen we elkaar een beetje te begrijpen. Als je denkt dat je na Z2, M-springen en M-cross het allemaal wel weet, dan heb je het fout! Dat wist ik natuurlijk al, maar nu ervaarde ik het ook...(ego-downer
)

Dit jaar is Edje 5 en beginnen we een beetje in de sport. Crossen wordt het voorlopig niet wedstrijdmatig(geen tijd) Maar we kunnen prima voort op onze thuisbasis Ekopensionstal Bronsveld te Lelystad. Dus misschien zie ik jullie daar regelmatig!