[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:06

Ik doe voltijd Tiahastrona jij dan?
Zit nu in het eerste jaar, heb hiervoor 1,5 jaar HRM gestudeerd maar ben daarmee gestopt omdat ik het niet leuk vond. Had dus al in het derde jaar kunnen zitten maarja tis niet anders. Twijfel alleen nog wel of ik zal overstappen naar MWD (eerste jaar is sph en mwd hetzelfde dus je kunt heel makkelijk overstappen). Heb vorige week mijn snuffelstage afgerond. Was bij een zorgboederij voor bejaarden met voornamelijk dementie en sommige met psychische problemen. Prima voor even, maar niet mijn doelgroep.
Jij dus bij detentie? Lijkt me pittig!!

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:17

Valt wel mee hoor, met pittig. Is iig nooit saai. Ik doe dt, werk fulltime.

EGOSPAM: ik heb net lekker uur op t strand gereden :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:29

*** Jaloers *** Ik ga maar wat longeren binnen, met dit k*tweer...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:33

Ooit, ooit had ik ook het strand om de hoek. Al di.e regen is gewoon niet leuk meer.

Balen Neesa, hoop dat ze zich gauw weer gaat gedragen. Ik vind steigeren heel eng nadat ik een keer achterovergeklapt ben. Tot die tijd kon ik gewoon rijden maar daarna ben ik in de lappenmand terecht gekomen en heb ik nauwelijks meer kunnen rijden.

Frankrijk: mooi land maar ik zou er niet willen wonen. Als ik zou emigreren dan zou dat eerder naar Engeland zijn maar ja, daar is het nu helemaal nat ;)

Vervelend dat je paard zo'n hevige mok heeft. Is eigenlijk ook niet verwonderlijk met dit weer.

Ik rij ook niet graag met de trailer met storm maar soms moeten we wel. Vorige week ook gewoon op pad gegaan en eigenlijk viel het alleszins mee. Denk dat ik het dit weekend wel aan zou durven Madelein.

Wat een studiebollen hier :D

De nieuwe auto bevalt eigenlijk wel, behalve de kleur is er niet zoveel verschil met de vorige. We konden vandaag er voor het eerst mee rijden omdat de postbode gisteren te lui was om bij ons aan te bellen om de kentekenplaat te bezorgen. Ons huis staat niet aan de weg en onze brievenbus staat een stuk van ons huis af. De grappenmaker had in die bus een briefje gedaan dat hij om 11.11 uur had aangebeld en niemand thuis had getroffen. Dat was dus gewoon niet waar.

Vandaag de nieuwe kentekenplaat kunnen ophalen bij het winkeltje in het dorp maar mijn man kreeg ze er niet op geschroefd en dus had hij er maar een tegen de achteruit geplakt en de andere op het dashboard gelegd. Zo vertrokken we naar de garage maar, dat zal je altijd zien, vanaf de andere kant kwam een politiewagen en we konden stoppen. Had net de nieuwe verzekeringspapieren uit de bus gehaald gelukkig dus we waren in orde met de papieren. De zaak uitgelegd waarop de ene agent naar mijn man keek en verzuchtte "hoe moeilijk is het nu om een paar schroeven in te draaien?" :D We kwamen er gelukkig met een waarschuwing vanaf en bij de garage viel het ook nog niet mee om de nieuwe platen er op te krijgen omdat we hier sinds een jaar nieuwe platen hebben die veel groter zijn dan de vorige.

Ben je bewaker Tiahastrona? Ik had vroeger best bij de politie gewild maar mijn waarnemingsvermogen was te slecht. Verder was ik door alle testen heen gekomen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:36

Dat sporten is voor iedereen wel vol te houden. Ik heb gewrichtsreuma en nog wat gebreken en doe gewoon mee. Momenteel wil het niet want ik heb in beide voeten een gewrichtsontsteking. Nu ga ik bewust niet heen want anders doe ik wel mee. Paardrijden lukt gelukkig nog wel. Zo goed is mijn conditie niet hoor en heb nog steeds geen sixpack. Moet mijn eenpartijstelsel nodig aanpassen :D

@ madelein succes met de verkoop. Ons huis staat al een tijd te koop en die zie ik niet zo snel verkocht worden dus wie weet :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:45

Kan me niet zo vaak tot sporten zetten ivm tijdgebrek. (fulltime baan, dag school, gemiddeld 20 uur per week aan schoolwerk, dagelijks paard, vriendje, vriendinnen en huishouden), maar zal ook komen door onvoldoende motivatie. (heb gewoon niet de fut om na 21.00 nog iets sportiefs te doen)

Ben PIWer (penitentiair inrichtingswerker), heette vroeger bewaarder. Heb elke dag andere gang met 17 gedetineerden waar ik werk. Ze volgen een programma en ik begeleid ze daarin. Ook ben ik mentor van verscheidene gedetineerden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:47

@thia: Lekker!! Ik ga volgende week weer een keer. Waar ga je dan rijden? Ik ga meestal naar langervelderslag.
Ik heb dat ook hoor. Werk onregelmatig, en als ik late dienst heb begin ik om 15.00. Daarvoor dan paardje doen, en heb echt geen zin om vroeg op te staan om nog te sporten. Maar hoop wel dat ik het vol kan houden op mn vrije dagen. Nu onwijze spierpijn dus even een paar dagen geen extra sport haha

@Percy: Hahaha engeland wil je nu niet zitten nee :D!
Ik hoop heel erg dat ik gewoon kan gaan. Ga morgen wel gewoon weg met alle spullen die ik nodig heb, dan rijd ik zonder trailer even de enige brug over die ik moet nemen, midden in de polder. Als dat goed te doen is zonder trailer durf ik het wel aan. De rest van de route is namelijk door bebouwde kom ( gezellig langs de keukenhof ook ;)).
Wat een mazzel van die politie, voor hetzelfde geld een dikke bon!

@Caro: Wij verkopen het huis niet hoor. Staat nu niet te koop. We willen het over een paar jaar weer eens proberen. Eerst ons maar richten op een kleintje, dat is al moeilijk genoeg blijkt ;).
Wat naar dat je zo'n last van je lijf hebt. Wel super dat je ondanks dat nog kan rijden!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:27

Tiahastrona, wat lekker op strand! Helaas is het voor ons een hele onderneming van uit Zwolle.
Percy, hihi het vraagt nog een heel gedoe om met de nieuwe auto te mogen rijden... Engeland geen idee, nog nooit geweest. We willen wel steeds een keer, toch kiezen we dan steeds voor een land waar we zeker weten dat we zon hebben als vakantie.
Madelein, Wat leuk dat je vader ook in Frankrijk woont, mijn vader woont zuid-Oosten in het zuidelijke deel van de Tarn.
Caro, nou dat is ook niet prettig. Heb je er vaak last van dan? Beterschap!

Zo te lezen, zitten de meesten van ons in de sociale sector in werk of studie... Grappig.

Vanochtend super gereden, wereld van verschil dan gisteren. Zo bijzonder... heb bewust de zelfde oefeningen gedaan dan gisteren om te kijken of ze zich ging verzetten, geen enkele aanwijzing hier voor. Ze liep heerlijk los. Inderdaad @Rianne pubergedrag. @Percy, nou daar ben ik ook geen fan van dat steigeren.

Een fijn weekend iedereen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:21

Had inderdaad wat voeten in de aarde om met die auto te kunnen rijden. Heb zelf een klein stukje gereden maar dat gaat nog niet echt. Positieve daaraan: vrijdag gaan we bij vrienden eten en dan kan ik fijn aan de wijn ;)

Fijn dat het vandaag zoveel beter ging Neesa, ze had gisteren zeker gewoon haar dag niet. Ik vind Engeland gewoon een heel leuk land, we nemen het mindere weer dan maar op de koop toe. We gaan niet zo vaak op vakantie, is lastig met zoveel dieren.

Dat doe je dan nog goed met gewrichtsreuma Caro.

Ik heb ook een opleiding in de hulpverlening maar het is op dit moment geen doen om werk te vinden.

[naam] kwam vandaag weer met iets wat voor mij nieuw is. Haar springinstructeur vindt dat Daimler te goed is om eventing mee te rijden. Hij verwacht dat Daimler in de springsport internationaal mee gaat komen en dat hij, omdat hij te hoog springt, het qua snelheid niet gaat redden in de internationale eventingsport. Hij vindt ook dat paarden slordiger worden van eventing en dat vindt hij zonde.
Kind moet de B nog uit ;)

Hij heeft zelf ook eventing gereden maar haar andere instructrice die internationaal eventing reed is het met hem eens. Hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik vind dat ze altijd nog kan kiezen als het allemaal goed blijft gaan. Er kan zoveel gebeuren en voorlopig genieten ze allebei van de eventingsport. Nou ja, een compliment voor het paard is het wel.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:18

Percy, dat is zeker een compliment!! Dat is altijd fijn om mee te krijgen.
Goeie kennis van me die springpaarden fokt, is niet zo fan van eventingpaarden. Ze vind de paarden onvoorzichtig, waardoor ook slordige tijdens het springparcours. Ze heeft daar dus wel een punt...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:32

Ergens snap ik de gedachten gang wel maar het is ook allemaal nieuw voor mij omdat ik zelf echt nooit gedacht of gewild heb om op hoog niveau mee te draaien. Ik had/heb vrienden (zie ze bijna nooit meer) die goede springpaarden fokten maar één van die reed ook eventing maar nooit op hun eigen fok. Nooit bij nagedacht.

Ik vind eventing nu juist het ultieme wat een paard kan. Van alle markten thuis. Mijn hart ligt daar ook, zeker ook om de mentaliteit. Het maakt mijn dochter wel wat in de war. Die wil bevestiging en niet te horen krijgen dat wat zij wil misschien niet 100 procent bij het paard past. Paard geniet van het crossen. Wat mij betreft draait ze dan wat minder mee als ze maar samen plezier hebben.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:17

Ooooo twijfel!!!! Kan ik nou gaan rijden met een trailer straks of niet....?!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:56

[/quote]Ik vind eventing nu juist het ultieme wat een paard kan. Van alle markten thuis. Mijn hart ligt daar ook, zeker ook om de mentaliteit. Het maakt mijn dochter wel wat in de war. Die wil bevestiging en niet te horen krijgen dat wat zij wil misschien niet 100 procent bij het paard past. Paard geniet van het crossen. Wat mij betreft draait ze dan wat minder mee als ze maar samen plezier hebben.[/quote]

Daarom vind ik de eventing ook zo interessant. Lastig voor je dochter, kan me voorstellen dat je door ervaren ruiters in verwarring gebracht kan worden. Maar ze moet wel haar hart volgen in waar ze het meeste plezier in heeft, dit geeft ze dan ook mee naar haar paard. Dan lijkt mij dat je samen veel kan bereiken.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 08:59

madelein schreef:

Lastig... Herkenbaar. Ik zal het niet doen, windstoten kunnen nare uit de hoek komen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:11

Neesa schreef:
madelein schreef:

Lastig... Herkenbaar. Ik zal het niet doen, windstoten kunnen nare uit de hoek komen.

Nee als het zo blijft ga ik niet. Ga straks afbellen. :(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:10

Bij twijfel zou ik het ook niet doen. Hier valt het wel mee met de wind. Het waait wel hard maar het is geen storm. Windstoten zijn inderdaad best eng met een trailer.

Ze adviseren [naam] om met de hengst de eventing in te gaan en Daimler voor het springen te houden zodat ze toch eventing kan blijven rijden. De hengst kan ook heel goed springen maar blijkbaar heeft Daimler een hele goede techniek. Voorlopig kan ze gewoon allemaal doen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:42

Hier waait het wel, af en toe iets harder maar het valt nog mee! De zon is er ook :)

Ik heb sinds vandaag eindelijk 3 hindernissen en ga er zo fijn mee aan de slag!:D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:35

Ik ben uiteindelijk niet gegaan.

Veel plezier met je hindernissen!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:02

Gaaf compliment Percy! Dan heeft het paard zeker kwaliteit. Uiteindelijk is het de vraag wat wil je zelf? Het paard goed verkopen? Of zelf naar het hoogste niveau rijden? Of zien waar het schip strandt terwijl je zelf naar beste kunnen samen doorgroeit?

Hier ook iemand die niet de weg op is gegaan met de trailer. Ik hoop het lesje bij Alice een andere x in te kunnen halen. Helaas pindakaas maar de polder in was echt geen optie.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:56

Ik rijd op strand bij Oostvoorne/Rockanje, is voor mij minuut of 5 met de trailer. Vandaag heeft ze lekker vrij gehad, mag ze morgen weer .

Fijn dat rijden weer goed ging Neesa.

Denk dat verhaal eventingpaard/springpaard beetje opgaat, maar niet altijd. Per paard aankijken denk. Belangrijkste is dat ze geniet. Zou zeggen kijk aan hoe het gaat en hoe ze en haar paarden zich ontwikkelen, dan komt die keuze vanzelf.

Mette kan springen *\o/*

Jammer dat wedstrijd niet doorging, zie je morgen :D

Jammer dat je niet naar les kon Yvetjes, balen die wind. Net even in je profiel gespiekt. Wat voor springzadel heb jij?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:17

@ neesa valt mee vind ik zelf. Meestal in de winter meer last maar ben ook net ziek geweest dus vatbaarder ervoor. Schroef de ontstekingsremmers en mijn andere medicijnen gewoon even omhoog.

Vanmorgen 10 min in de wind gereden en toen was ik er klaar mee. Paard was super braaf maar ik waaide er door constante zij wind bijna af.
Ik vind het wel meevallen dat eventingpaarden niet voorzichtig genoeg zijn in het springen. Zij zijn wel handiger vind ik. Ik moet wel toegeven dat ik met een onvoorzichtig paard niet de cross in ga

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:24

Mette kan springen inderdaad! *\o/*
Het ging super goed hahaha! Maar op een gegeven moment had ie er genoeg van xd

Ik ga bidden dat het woensdag gewoon droog is..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:12

Super Mette, mijn dochter zal wel een beetje jaloers op je zijn ;) Beetje jammer is dat ik behoorlijk wat hindernismateriaal heb gehad maar alles heb weg gedaan toen ik mijn boerderij moest verkopen. Zou ook niet weten waar ik het al die tijd had moeten opslaan.

Verstandig dat jullie thuis gebleven zijn. Als ik het zo op het nieuws voorbij zie komen was het niet zo prettig allemaal.

Verkopen vind ik op dit moment geen optie. Ze kan nog heel veel groeien met hem en ze heeft ook goede paarden nodig om met haar opleiding verder te gaan. Eigenlijk hadden we Shetan een beetje gekocht voor de handel om die misschien over een jaar weer te verkopen maar dat zie ik eigenlijk niet zo snel meer gebeuren. Mocht [naam] aan haar top komen waar Daimller nog meer kan dan moeten we er over na gaan denken maar zij groeit natuurlijk ook nog dankzij haar opleiding en het feit dat ze ouder wordt.

Ik zie ook graag voorzichtige paarden in de eventing, zeker als mijn dochter er op zit. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat er een verschil is in eventingpaarden en springpaarden.
Voor een eventingpaard is het eigenlijk veel belangrijker dat ze wel voorzichtig zijn.

Een springpaard zal handig moeten zijn in wendingen en lastige parcoursen.

Wat maakt een eventingpaard nou een eventingpaard en een springpaard een springpaard?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:49

eventingpaard hoeft minder voorzichtig te zijn denk. Al tikt ie alles aan maar blijft tussen de vlaggen (even heel zwart-wit), dan ben je foutloos. Met springen heb je dan (elke keer) een balk

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:51

Een minder voorzichtig springpaard heeft meestal een lui of ongelijk voorbeen. Daar ben ik niet zo blij mee met de vaste sprongen.