[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:37

Evony schreef:
Loetie geloof mij als je lekker aan het galopperen bent heb je pas door dat je die picknicktafel gesprongen hebt als je gefinished bent ;)

Ja inmiddels wel hoor!!! Maar de allereerste keer trainen in Maarsbergen op de picknicktafel vond ik echt niet tof :P Nu spring ik dikke hindernissen eigenlijk lekkerder dan de wat makkelijkere hindernissen. Met een echte sprong springt ze tenminste ook echt!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:45

xSiep schreef:
Ook van mij de vraag of iemand mij wil voorlezen 10.52, l2 proef? Marije en ik gaan samen heen, mar we moeten precirs om dezelfde tijd dressuur rijden :+

Als de dressuur nog steeds bij de springring ligt kan ik je waarschijnlijk wel lezen :) Pensionklantje moet om 11.16 springen en dan kan ik wel even snel een proefje voorlezen denk ik ;)

Verder wacht ik nog steeds met smart op een mail dat ik toch kan starten zondag, inmiddels wel nr 4 op de wachtlijst, maar ik begin er toch een beetje een hard hoofd in te krijgen -O-

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:53

Rosa_ schreef:
Anne, ik vind springen gewoon niks. Vroegah met de pony ben ik een keer over de kop gevlogen, pony kwam niet uit, kreeg balk tussen haar voorbenen en klapte over de kop op max 10 cm naast mij. Sindsdien ben ik heel bang voor dat soort dingen. Het is niet de angst dat ik de cross niet mag rijden.

Ik kan heel goed begrijpen dat je hier door angst krijgt. Ik heb op deze manier (met een stijltje van 60 cm) me nier gescheurd in december. Ze hebben aders moeten dicht zetten en ik kreeg bloedtransfusies. Is allemaal maar net goed gegaan :D Na 2 weken bedrust in het zkh en daarna nog 2 weken bedrust met erg veel pijn bij me ouders thuis, durf ik niet meer op dat paard! Terwijl het echt een super super lief dier is en nooit een pas verkeerd zet. Alleen 1 mis sprongetje. Stom he!

TeeGee

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:59

Kom op dames!!! Niet zo miepen hoor :P

Benthe, wie weet lukt het nog!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:03

Als jullie nou allemaal afhaken of in het springparcours of op de picknick tafel. Dan heb ik kan op een 1e prijs!! :D Ik vindt het een deal.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:10

Maar als je dan al van te voren bedenkt dat je wil afhaken, wil ik wel graag 3 onderdelen proberen te rijden O:)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:20

jipje_niekje schreef:
Maar als je dan al van te voren bedenkt dat je wil afhaken, wil ik wel graag 3 onderdelen proberen te rijden O:)

Ik snap um ff niet. :o?

Maar ik maakte een flauw grapje. Iedereen in dit topic gaat gewoon foutloos rijden! :j

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:21

Hopelijk lukt het nog jipje. Er zijn natuurlijk een hoop combinaties die tot het laatste moment afwachten met afmelden als ze nog twijfelen.

Gister nog lekkere springles gereden en hij heeft vanmorgen weer nieuwe ijzers gekregen. Nog wat dressuren morgen en dan vind ik het wel prima :)

Kwam deze foto nog tegen op Facebook van een van de aankleders (L en M)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... t=3&ref=nf
Weet alleen niet of die zichtbaar is bij jullie

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:25

Was meer een grapje, als je van te voren al bedenkt dat je het eigenlijk wel eng vindt om de picknicktafel te springen en dus eigenlijk al 'besloten' hebt om te stoppen, dan zou ik dat startplekje wel willen en proberen 3 onderdelen tot aan de finish te rijden en jou meer concurrentie te bezorgen :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:41

Sue_ schreef:
soms hebben mannen best gelijk :D :D :D

dat ben ik nou helemaal met je eens :D (en ook met de kerel van MM)

Als je eenmaal in het parcours/de cross inzit kom je ongetwijfeld vanzelf in het ritme...., en aan het eind valt het vast weer mee....

Ik schreeuw er zondag anders wel een paar over de hindernis :+

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:07

Ah het komt allemaal vast goed! :)
Ik zie het springen juist meer als een mooi oefenrondje. Paard springt normaal L, maar kan zich af en toe erg gespannen houden. Dus ik vind het juist wel lekker om even een rondje 90cm te springen :)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:10

Heb alsnog een mailtje gestuurd naar de vereniging om met de andere pony te starten!
Haalde de pony gister hinkelend uit het land, die wilde vannochtend er nog steeds niet op staan.
Dus die kon niet mee zaterdag! Kreeg net de bevestiging dat ze het zal wijzingen!
Super fijn dat het zo kan! Nu start ik met Dikkie Dik, haflinger met veel manen, waarschijnlijk met 3 hengsten vlechten in en met de cross in het donker blauw met turqoise!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:18

Ah thamar ik vind dikkie dik zo gaaf. Echt super leuke pony!
Unique is ook al zo leuk! :D

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:34

glenstorm schreef:
Ah thamar ik vind dikkie dik zo gaaf. Echt super leuke pony!
Unique is ook al zo leuk! :D

Dankjewel!! Ze zijn beide erg leuk, maar echt totaal anders.
En het zijn ook nog een elkaars grote vijanden, dus dat is wel lastig!

Ben heel benieuwd hoe het gaat, het is best wel een held op sokken!
Hij is het snel bang dus dat wordt nog wat!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:41

jipje_niekje schreef:
Was meer een grapje, als je van te voren al bedenkt dat je het eigenlijk wel eng vindt om de picknicktafel te springen en dus eigenlijk al 'besloten' hebt om te stoppen, dan zou ik dat startplekje wel willen en proberen 3 onderdelen tot aan de finish te rijden en jou meer concurrentie te bezorgen :P

:j a soo! ja precies!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:56

@ Sue hahaha ik geloof Geert dus heb het van me afgezet, ik heb vrijdag en zaterdag de tijd om goed te verkennen. In het echt valt het vast mee, en als ik op Zeus zit en we zijn over de startlijn interresseert het me ook niets meer :D Kan me er voor de tijd echt over opnaaien maar in de cross gaan we gewoon rijden :j
@ Joki hahaha maar niet met Ferrose hoor, met Zeus :j
@ Marije helaas dan kan ik je niet helpen.
@ Benthe komt vast goed! Anders zondag ochtend vroeg er een belletje aan wagen? Of zaterdag avond, deden wij ook nog wel eens, ff vragen of er een last minute plekje is.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:40

Ferrose en Zeus zijn allebei groot. Geen mens die ziet dat de 1 een bruine merrie is en de ander een voskleurige ruin :=

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:41

hahahaha ziet niemand joh :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:04

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:06

Ik hooop dat ik al voorbij al die bloemetjes kom! Ziet er allemaal wel erg mooi uit hoor!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:10

Zeus zou daar ook 200% naar kijken tijdens een dressuur/spring concours of buitenrit, in de cross ziet ie ze helemaal niet Thaampjee :) Misschien geldt dat ook voor jou paard

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:20

Zou niet best zijn. Al hoewel mijn pony toen een keer het hele weiland over ging omdat er een schaap stond richting de waterbak van Diepenheim als aankleding (nepschaap) haha.

Picknicktafel staat er gewoon in voor de B. Keuring is geweest. Leuk!!

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:20

muts_marijke schreef:
Zeus zou daar ook 200% naar kijken tijdens een dressuur/spring concours of buitenrit, in de cross ziet ie ze helemaal niet Thaampjee :) Misschien geldt dat ook voor jou paard

Die van mij ziet juist niks bij het springen en de dressuur! Maar zodra hij alleen is en weg moet van anderen is het echt een mietje!
Dat gaat hij stil staan en de bosjes in rennen! Maar hoop inderdaad dat hij nu een beetje gefocust is op mij, dat zal een hoop schelen! :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:23

Is die al wel klaar voor de cross dan?? :P

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:27

Zo verschillend dat die paarden kunnen zijn he ;) die van mij vindt alles eng en schrikt overal van, maar springen/cross gaat ie gewoon