[SGW] Broekelo 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:55

Ik ben ook gestart maar vond de bodem ook echt te mul.. Ook niet hard gereden dus.. Wel foutloos alle sprongen gingen erg fijn! Was uiteindelijk wel buiten de tijd maar nog niet heel erg veel :?

Ik zou als ik geweten had dat het zo mul was toch niet gestart zijn. Bij mij ging een handgalopje met goed de kop erop beter als draven!
Was voor ons wel de laatste keer hier, bodem is nooit goed en neem dat risico gewoon niet weer.

Er zijn hier trouwens mensen die trots zijn dat ze de tijd hebben gehaald. Gekken werk! Waarschijnlijk zit ik door m'n tijdsoverschrijding wel nog net bij de prijzen (5e). Wel leuk maar ben blij dat ik gewoon op eigen tempo heb gereden.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:57

Sorry nickeltje had al op versturen gedrukt voordat ik je berichtje zag!

Nickeltje

Re: Broekelo 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:00

Geen probleem... Maak maar een verslagentopic aan dan volgt de rest vast ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:14

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:25

Ik zou iedereen nu afraden om te rijden.. Wat was het vanmiddag mul en zwaar.. Vond het geen fijne cross meer.. Toen ik vanochtend liep leek de bodem in de bossen ook goed hard.. Maar daar was nu niets meer van te merken.. Als ik dit geweten had was ik niet gestart hoor!

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:30

Ik heb het parcour net gelopen maar ga me helaas afmelden. De hindernissen zijn top maar de bodem is slecht. Op sommige punten ook echt gevaarlijk. Ik zakte zelf al meerendeel tot mijn knieën weg.
De opsprong uit het water kon ik niet eens bekijken zonder zelf onderuit te gaan. Echt heel erg jammer!

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:34

Als je gewoon galoppeert is het goed te doen hoor is was ook wel laat gestart, naar in draf is het minder goed te doen!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:39

Xstephanie5: Nou dan vind ik het nog wel heel mul hoor en erg zwaar voor de paarden.. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te galloperen maar de laatste lijn naar de waterbak heb ik zelfs teruggenomen naar stap.. Ze bleef maar struikelen door het mulle zand.. En denk met de regen die nu valt het ook niet veel beter word :n Helaas

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:40

Ik had het ook al in het verslagentopic gezet, maar gezien alle reacties hier heb ik ook besloten om me af te melden. Ik wil mijn 23-jarige dame graag nog een aantal jaartjes heel houden. Kijk over 2 weken wel in Holten.

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:47

Sha_r0n schreef:
Xstephanie5: Nou dan vind ik het nog wel heel mul hoor en erg zwaar voor de paarden.. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te galloperen maar de laatste lijn naar de waterbak heb ik zelfs teruggenomen naar stap.. Ze bleef maar struikelen door het mulle zand.. En denk met de regen die nu valt het ook niet veel beter word :n Helaas

mijn pony heeft de hele rit niet 1 keer gestruikeld, naar hij tilt z'n benen altijd wel hoog op

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:47

Verstandig besluit homiafortuna!
Vooral met de regen die nu nog valt.

Zoals Sharon al zei als ik had geweten dat het zo mul werd halverwege de cross was ik ook niet gestart.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:48

Nou net even 5 pagina's bijgelezen... Maar wordt er niet echt vrolijk van. Denk dat wij niet gaan. Willen de paardjes liever heel houden. Volgend weekend Diepenheim. Wel weer zonde van de centjes... Maar ik ben bang dat er vanacht nog veel meer water gaat vallen.

JustAndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:49

Ik twijfel nog heel erg...heb vanmiddag (aan het eind) het parcours gelopen en vond het op zich wel te doen. Paar stukken die wel erg mul waren, maar bodem viel mij mee. Alleen als er nu nog veel regen gaat vallen ga ik morgen toch maar afmelden... Kun je gewoon via de mail afmelden?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:50

ik ben liever m´n geld kwijt, dan dat ik m´n paard naar de knoppen ga rijden. ik ga morgen wel kijken en foto´s maken van de deelnemers dus als je moet starten geef dan even je start tijd door, dan kan ik erop letten of ik je zie en foto´s maken :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:52

Nou ik reed het eind van de middag en vond het evht niet te doen, daarna heeft het nonstop heeel hard geregend (nu zelfs nog steeds) dus het zou verstandig zijn niet te gaan en te kiezen voor je paard.

Ik vind dat de organisatie het gewoon af moet lasten want zij weten dondersgoed dat dit eigenlijk niet meer kan. Maar dat zullen ze wel niet doen..

Voor mij was het trouwens het laatste jaar broekland, dit om meerdere redenen (en hoofdreden dat de bodem dus elk jaar slecht is, hier kunnen ze verder niet heel erg veel aan doen natuurlijk)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:03

Als de.bodem echt zo.slecht is vind.ik idd ook dat de organisatie beter zou moeten weten. Maarja tis.natuurlijk wel makkelijk.verdiend he, op deze wijze...
Wat ik vooral erg jammer vind is dat dit de eerste en enige wedstrijd zou zijn die een beetje richting B niveau gaat voor mn mannetje... Maar gelukkig kiest hij.ook.voor de gezondheid van zn paard... Volgend jaar gaat hij officieel starten, dus dan gaan wij ook niet meer naar broekelo.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:07

Ik heb hem gelopen aan het eind van de middag. De bodem viel me heel erg mee, wel sommige stukken echt zwaar, maar als iedereen zegt dat het echt veel te zwaar is, neig ik weer meer naar afmelden (wist het sowieso nog niet zeker).
Morgen maar beslissen...

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:08

Never_Mind schreef:
Ik heb hem gelopen aan het eind van de middag. De bodem viel me heel erg mee, wel sommige stukken echt zwaar, maar als iedereen zegt dat het echt veel te zwaar is, neig ik weer meer naar afmelden (wist het sowieso nog niet zeker).
Morgen maar beslissen...

Ik kan me niet voorstellen dat je de bodem mee vond vallen. Heb hem eind van de middag dus gereden en m'n paard zakte op 1 pad na overal weg in de bodem.. Maar aan iedereen de eigen keuze nogmaals..

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:10

Ik had echt heel slecht verwacht. Dat je tot de kogels erin wegzakt op bijv maïsland. Maar dat was dus op het grootste deel niet het geval.
In het bos was het op sommige stukken echt heel slecht idd, maar beter als ik had verwacht.
Maar een paard laat natuurlijk andere sporen na als een mens en zakt verder weg, dus echt vergelijkbaar is het niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:30

Volgens de site "ligt het parcours er ondanks de regen prima bij"... >;)

@Valyra: was t erg veel slechter dan Hoogenweg?!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:30

Never_Mind schreef:
Morgen maar beslissen...

Ik vond hem met lopen ook meevallen. Toch viel het om 4uur vies tegen. Mijn pony is paar goed gestruikeld en zelfs keer goed op zijn knieen beland. Terwijl we zowat omvielen qua snelheid...

Mijne zakte zeker wel tot en met kogel weg!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:35

Ben blij dat ik het besluit heb genomen als ik jullie berichten lees! Belachelijk van de organisatie om het door te laten gaan!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:38

@ PercyLeen : Het is nog altijd ieders eigen verantwoording om wel of niet te gaan!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:45

Ik ga definitief niet.
Ga geen risico's nemen. Mijn peerdje is mij meer waard dan die bagger tot zijn knieën en kans op glij partijen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:46

Zensation schreef:
@ PercyLeen : Het is nog altijd ieders eigen verantwoording om wel of niet te gaan!

Hier ben ik het niet mee eens...

Maar ik neem wel mijn.eigen verantwoordelijkheid. Email met afmelding is de deur uit. Thanx voor het laatste duwtje Amber_ ;)