[SGW] SGW Bathmen 6 en 7 november. ZATERDAG AFGELAST!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:40

ben ook net terug van crosslopen. Ziet er goed uit! Inderdaad wel wat technische dingetjes waar ik even op heb staan studeren, maar heb nu goed in m'n hoofd hoe ik wil gaan rijden.
Die waterplassen vind ik het wel een pluspunt; als je daar eenmaal doorheen bent is de waterbak ook geen probleem meer ;-)

Zat net nog ff mijn foto's door te kijken en raak in de war bij 11 a/b/c
Afbeelding
Afbeelding

Op mijn foto ben ik het witte vlaggetje kwijt bij de B hindernis. Ik neem toch aan dat die sprong verplicht is en het vlaggetje er niet een meter naast staat zodat je er omheen mag? Help, ik weet het niet meer :(:)

edit: aangezien rowo al aangeeft een topic met foto's te maken, zal ik ze verder niet uploaden.
Laatst bijgewerkt door Carmen85 op 05-11-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:41

In de B MAG je de greppel, hoeft dus niet!!! Je mag er ook links langs... De witte vlag zit daar ergens links aan een boom!
Overigens liep jij volgens mij tegelijk met mij de cross? Zag iemand foto's maken namelijk.

Is mijn map te zien Carmen, of is ie beveiligd?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:43

aaah thnx, dat had ik dus niet gezien! Wat is het toch fijn dat er een bokt bestaat ;)

ik had een knalblauwe jas aan en stond foto's te maken met een half kapotte spiegelreflex, dus foto's zijn wat donker geworden. Als in in mijnalbum kijk kan ik jouw map niet vinden, dus denk dat die beveiligd is.
Laatst bijgewerkt door Carmen85 op 05-11-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Re: SGW Bathmen 6 en 7 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:44

Je foto's zijn te zien hoor, Mandy!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:45

Thanks Noor.. dan kan ik nu met een gerust hart richting de paarden gaan om alles klaar te maken.
Volgens mij staan ze niet op volgorde. Mijn telefoon deed vreemd namelijk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:46

Nee, ze staan niet op volgorde. Maar je krijgt wel een goede indruk hoor :)

Heel veel succes!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:47

ah, ik had je edit in het vorige bericht niet gezien. Ik kan je foto's zien idd.
Succes allemaal morgen!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:47

Bedankt voor de foto´s Mandy :). Ziet er goed uit.

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:12

Hallo, heb vannmiddag ook cross gelopen. Ziet er mooi uit, maar na 3 even heel rot stuk. Begrijp ik dat ze nu 4 voor de B hebben weggehaald en een puin pad gestrooid hebben. Was ook een echt heel slecht stuk, verbaast me niet. Kan hier niet hard doorheen. Fijn dat springen binnen is. Dressuurveld weet ik niet, maar daar ploegen we ons wel doorheen, rustig tempo rijden. Valt hier (ong. 20 km van Bathmen) bakken met regen, denk dat het morgen echt wel slecht is... Twijfel dan toch over afmelden.....Wil mezelf of paard niet stuk rijden

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:25

Bedankt voor de foto's!! Leuk om alvast te zien.
Ik schrok al erg van die greppel, maar ben blij om te horen dat ze er langs mogen. Giga heeft soms de neiging om gewoon door te lopen bij een greppel en dat geeft niet zulke fijne gevolgen %) .

Wat balen van de regen jongens -O- .

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:49

Ziet er goed uit! Heel veel succes morgen en overmorgen deelnemers :)!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:50

rowo schreef:
@ billy: k bedacht me pas te laat (en Marloes ook) dat jij volgens mij bij ons stond op het secretariaat, toen je het had over de (veel te hoge :P ) hoogte van het springen?

Dat was ik ja :+
Moeders kreeg wat klachten over de springhoogte maar aangezien alle hindernissen onder de maximale maat staan zal het wel gezichtsbedrog zijn omdat het binnen is.

Leuk dat jullie de crosas er allemaal goed uit vinden zien!! Als je na drie de berm van het pad aanhoud kan je daar prima galopperen, dat is nl dezelfde route als waar vorig jaar de L en M paarden overheen gingen.

Bodem van de LMZ is eigenlijk echt niet slechter, een stuk weiland is gewoon goed en op de mais was het nu iets glibberig, maar dat is alleen de bovenste laag, daar trappen de paarden wel doorheen.

Hopelijk gaat het vannacht niet teveel regenen!!!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:55

Zondag blijft het gelukkig redelijk droog. Wij vertrekken morgen middag op tijd zodat ik morgen nog kan lopen. Heb er zin in en ben heeeeel blij dat het binnen springen is. Hetje heeft het niet zo op glibberige springbodems :Y)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:00

Ziet er goed uit! Had wel eens zo'n greppel willen proberen, hopelijk volgend jaar!

Succes voor iedereen alvast! Ga duimen voor jullie dat er niet veel water meer valt...
Zondag zou het gelukkig wel redelijk droog zijn!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 05-11-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:02

Veel succes iedereen! Ik moet morgenochtend schrijven bij dressuur! :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:10

foto's geven een goed beeld! is geloof ik bijna hetzelfde als vorig jaar. De hindernis voor het water is wel veranderd zag ik. We nemen nu de sprong die vorig jaar alleen van de B pony was. Wiso had vorig jaar vals gespeeld en die hindernis al getest! Ben dus nu niet meer twijfelachtig over de spring voor het water ;)

Ik beide paarden al gewassen en Wiso heeft al vlechten (hopelijk nog steeds) en ga nu Frits nog even vlechten en alles klaar zetten! Heb er heel veel zin in ook al moeten we morgen om half vijf weg :Z

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:12

Bedankt voor de foto's allemaal!
Greppel is wel leuk! Ik ben heel benieuwd morgen! Ook gezien het weer!

Ik ga alles klaar maken en pony wassen! En dan vroeg slapen!

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:16

@billy1 begrijp ik nu goed dat hindernis 4 weg is en dat je vanaf hindernis 3 gewoon recht door moet galopperen richting hindernis 5,6?? Toen ik vanmiddag om half 1 liep stond 4 er nog, vandaar mijn verwarring.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 19:20

jetluinstra schreef:
@billy1 begrijp ik nu goed dat hindernis 4 weg is en dat je vanaf hindernis 3 gewoon recht door moet galopperen richting hindernis 5,6?? Toen ik vanmiddag om half 1 liep stond 4 er nog, vandaar mijn verwarring.

Om half 1 was de cross nog niet vrij voor verkenning.
Morgen dus maar even goed kijken hoe je moet rijden, hindernis 4 is er idd uit. Je gaat nu een stukje over het parallel lopende pad.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:52

ziet er goed uit.. leuke waterplas ook naar H3..

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:55

@billy bedankt voor de info.
Ja, klopt, wist ik, maar kon absoluut niet na 14 uur en om 17 uur is het al donker en ik moet morgenochtend vroeg al, dus kon helaas niet anders....

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:01

Ik vind de cross er leuk uitzien, heel erg jammer van hindernis 4 maar wel erg begrijpelijk. De rest is qua bodem denk ik echt wel te doen. Ook het springen vind ik niet hoog, maar gewoon normaal.

Enige wat ik absoluut not-done vind is het stuk prikkeldraad waar je vlak langs moet galoperen tussen h5 en h6 :n

Verder heb ik er zin in, hoop op een droge dag!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 20:13

Malloesje bedoel je voor hindernis 5? Zijn daar geen dranghekken voorlangs gezet dan? Hadden we vorig jaar nl wel gedaan ivm de veiligheid voor paard en ruiter.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:14

@ jetluinstra: dat veld waar hindernis 4 en 5 staan is er helemaal uit. Je moet nu het pad eromheen volgen en ook 5 is verplaatst.

De cross is volgens mij wel anders als vorig jaar? Het is iig een totaal andere route als 2 jaar geleden, erg leuk vind ik :j

@ billy: k bedoel niet dat de bodem nu slecht is. Maar als er 50 paarden overheen zijn geweest is er denk ik weinig meer van over. Die bodem kan weinig aan paarden hebben. (bedoel dan vooral het veld bovenop na hindernis 7 van de B).
En voortaan zal ik 'hoi' zeggen. Had te laat (door je hond) door dat jij het was :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:15

billy1 schreef:
Malloesje bedoel je voor hindernis 5? Zijn daar geen dranghekken voorlangs gezet dan? Hadden we vorig jaar nl wel gedaan ivm de veiligheid voor paard en ruiter.

Nee, na hindernis 5 en voor hindernis 6, dat pad langs dat boerderijtje. Daar ga je langs dat weitje en langs 3 lagen prikkeldraad.