[SGW] SGW Gorssel - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Re: SGW Gorssel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:39

Simmie: Ik weet nie wat ze heeft. Ze is nu echt in de uitprobeer fase. Ik had haar nu redelijk baas, maar net dat laatste waarschijnlijk nie!! En dat heeft ze door. Ik baal er wel van. Heb net Neede en Barchem afgezegd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 14:43

Bitwise schreef:
Simmie schreef:
BW, jammer van je wedstrijd, maar zoals Lielle al zei, een goede voorbereiding is toch wel heel essentieel!

Dat zijn van die details die je wel eens wilt vergeten ..... Bloos

We willen natuurlijk allemaal graag rijden, maar als je er dan zo'n frustratie aan overhoudt is ook niet leuk!
Nou ja, dit gaat je geen 2e keer overkomen en bij een volgende keer denk je wel 10 keer na voor je besluit te starten. Knipoog

BV, oef, zo`n uitprobeerfase is heel lastig! Verstandig, maar wel jammer dat je Neede en Barchem af moet zeggen.... Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:48

Lees net pas dat BW, het minder gedaan heeft Bloos , balen, maar je weet wsl waar het aan gelegen heeft.

Bianca, op Texel gaat het goedkomen hoor, misschien is er daar ook minder druk vanwege het vakantiegevoel.

BV, balen van je paard. Wel verstandig dat je dan neede en barchem afzegt.

Ik las toch ook nog wat positieve verhalen.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:55

Zo wij zijn lekker terug.
Mocht ook wel na dat we om 5 uur s'ochtens vertrokken.

Dressuur: Raar veel spanning en normaal breng ik de spanning over. Wat vandaag niet het geval was.
Dus alleen maar bezig geweest met hem rustig te houden. Punten waren zeker terecht.

Springen: Een weigering. Hij kwam helemaal niet uit op de sprong. Me pa vond dat het leek alsof hij in de grond bleef steken. Gewoon opnieuw aangereden en een heerlijk parcours gesprongen.

Cross: Echt Super. Foutloos. Super afstanden. Echt helemaal fijn gevoel. Op geen een sprong ook maar een beetje twijfel. heerlijk.
Geen idee als hoeveelste ik geeinding was. Denk dat het niet hoog was.

Dit is hopelijk een goede voorbode voor ysselsteijn.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:30

Hier dan ook maar een verslagje van ons L debuut.

Vanmorgen de dressuur ging wel lekker, was wat afgeleid maar wel tevreden. 190 punten vielen wel een beetje tegen.. Tijdens het losspringen was ze echt onwijs sterk en wist precies weer wat de bedoeling was *LOL*. Foutloos gesprongen, rondje ging wel lekker! Cross ging erg lekker, hindernis 5(de eerste op/afsprong) zag ik nogal tegenop, maar die ging echt heeeel fijn!! Op 11 kregen we echt een rotafstand, maar gelukkig redde Fredje zich nog wel. De rest ging ook allemaal erg makkelijk en liep zelfs voor op tijd. In het laatste stuk kon ik toch merken dat Fred iets teveel energie aan het begin van de cross had verspild, dus daar maar ff wat gas terug genomen. Uiteindelijk zijn we foutloos gefinished en ook nog eens binnen de tijd!! Helamaal tevreden natuurlijk Haha! Haha!. Bleek ook nog eens dat we een 3e prijs hadden!

Mn zusje is er helaas afgevallen in het springen, geen cross voor haar dus...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:42

Bianca, BV en BW: Ach gut

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:49

bianca: ik las het gister al bij de uitslagen, wat ontzettend k*t zeg!
bw: gister al met je gepraat, maargoed hopelijk d volgende beter!

de rest gefeliciteerd met de prijzen en winstpunten

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:18

Ik ben er ook weer. Beetje met een dubbel gevoel!

Dressuur ging wel fijn. Had 200 punten en welke plaats ik stond weet ik zo niet. Daarna het springen, wat heerlijk soepel ging en foutloos. Toen de cross in, hij pakte alles aan en deed het super. Moest wel elke keer inhouden, want anders zaten we met de tijd.. Toen kwam ik bij de 2 hekjes achter elkaar. Was bijna voor de sprong toen er 2 mensen ineens overstaken waardoor Ukkie op de rem moest. Kon hem nog wel over de 1ste heen drukken, maar de 2e lukte niet meer. Echt zo dom! ik nog schreeuwen dat ze opzij moesten gaan. Maar als Ukkie niet had geremd, hadden ze wel onder het paard gezeten. Dus met 1 weigering door de cross gekomen. Verder ging alles super en was wel wat te snel, ondanks dat ik nog een volte moest rijden. Moest het laatste stuk langs het spoor even draven.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:24

Ik ben trots op Nuut, na ons debuut in Maarsbergen, pas de tweede cross.
Ze was super braaf op de trialer, dat viel weer mee na de laatste weken! Ik zat er eigenlijk iets te laat op voor de dressuur en ze was wat gespannen want ze zag paarden in de verte crossen en dat moet je natuurlijk in de gaten houden... Daardoor ging ik bijna het gevecht weer opzoeken wat de laatste tijd juist zo goed ging, maar in de ring werd het wat minder. Ze sloeg wel af en toe met der hoofd maar het was een redelijk proef. In de 174 punten kan ik me ook erg vinden!
Toen tussendoor de cross gaan lopen en voor het springen weer opgezadeld en ze leek niet helemaal wakker met het inspringen. Tot ik de ring in kwam en mevrouw opeens steeds harder ging, ze vond het wel leuk maar ze was wel kijkerig waardoor het niet heel fijn voelde. Al ging ze wel gewoon. Foutloos rondje. Daarna gekeurd, hartslag 60 en goede locomotie.
Even wat los gesprongen voor de cross en toen mochten we. Kreeg nog een compliment van de leuke kleurencombi, hoe ik dat in vredes naam bij elkaar gevonden had Haha! Op 1 twijfelde ze wat (was ook een rare wending), maar daarna kwam ze op dreef. Ze keek wel wat, maar ging gewoon. Hindernis 4 was het water dus ik pakte der terug naar draf en ze ging zelf stappen. Ze ging bij de rand staan snurken en ruiken en deed toen 1 pas achteruit waardoor ik een weigering had, toen in het water aangedraafd en ik was eigenlijk trots op haar!!! Rest van de cross ging ook wel fijn, behalve dan dat mijn benen onwijs aan het verzuren waren.. Maar ze sprong alles met gemak en ze werkte super mee!! Foutloos ook dus verder. Hartslag 72 na 5 minuten en een goede locomotie.
Oftewel onze eerste SGW winstpunt en een trots Nouk! Wat een topper heb ik toch!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:59

Even een vraagje: de L cross was 3500 meter en de optimale tijd 7 minuten en 17 sec. en 23 sprongen. Is dat niet erg lang?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:05

ja voor een L cross is die wel lang.Maar het wordt nagekeken door iemand en hij is wel goedgekeurd.

was vorig jaar ook al zo.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:18

Sjaan schreef:
Hé Kylyco, ik was echt blij dat je de situatie zo goed had ingeschat!
Ik was namelijk hindernisrechter bij de wal waar dat paard voor jou dus nog opstond.
Paard wilde er met geen mogelijkheid af, echt super dat jou paard er langs liep zonder op dat paard te reageren wat al op de wal stond.
We hebben mooie foto's van je!

Tja ik zocht of ik werd afgevlagt maar zag niks roods. Dus toen zij iets naar links ging dacht ik dan er rechts maar langs. Gelukkig luktte dat. En ging vervolgens haar paard met die van mij mee. Zijn altijd lastige situaties.
Maare ik ben erg benieuwt naar de foto's Bloos

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:55

hier een klein verslagje van mij : ik had gister gereden..vrijdag avond eerst maar even bellen of het wel doorging want hier in noord holland was het echt dramatisch !!!!zoveel regen dat er was gevallen !

maargoed, alles ging door dus paardje alvast ingevlochten en de blub eraf gespoeld.spulletjes gepoetst en ingeladen en lekker naar bed.

zaterdag ochtend om half 7 eruit, 7 uur vertrekken en om even over 9 kwamen we aan.
even gemeld en paardje opgezadeld voor de dressuur.
ging lekker, de 2e keer trouwens dat we L starten. 200 punten in ring 6.
springen ging heel snel....poeh..paard doe eens relaxet..maar nee. wel foutloos maar niet zo heel "koel"gereden.
toen naar de cross...beetje moeite op hindernis 1, maar daarna hadden we de smaak weer te pakken ! foutloos ! en een resluttat van de 2e plaats Haha! top paardje.

ik heb nu 3x B foutloos gereden en 2X L ook alles foutloos...ik start aankomend weekend nog een keer L in lisse en dan even kijken of we een keertje M gaan wagen Lachen heeft iemand nog foto`s van nr 103 ?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:57

Ik heb jou gezien op de Stro/Takjes hindernis ! Nou wat een sprong haha
M zal geen probleem zijn Haha! !!

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:08

Minder positieve verhalen en héle goede ritten hier!
Voor iedereen die het is tegen gevallen een Ach gut
Voor iedereen met prijzen en winstpunten OK dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:09

Starremans gefeliciteer met je goede resultaat. Wel vind ik het nogal gewaagd om na 3 x B en 2x L aan het M te denken. Nagelbijten / Gniffelen Ook al rijd je tot nu toe alles foutloos. Het M is nogal andere koek en een groot verschil met het L! Geef je paard de tijd om lekker kilometers te maken! Het M loopt niet weg..... Knipoog

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:13

hey sim ja daarom wil ik nog een training volgen...maar hoe hoger ( en breder) het staat hoe meer hij oplet..in het B sprong hij zo vlak, en nu begint ze eindelijk lekker te springen.maar inderdaad L/M is wel een hele overstap dus ik moet even kijken Lachen even wat trainingen bij alice bestellen Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:15

Dat is verstandig. Maar ook een training is heel anders dan een cross.
Houd jezelf voor ogen dat je met het rijden van 1 M-cross, terwijl jij en/of je paard er geestelijk nog niet aan toe zijn, meer kan verpesten dan je denkt.
Geniet gewoon van het fijne rijden in het L, maak dit seizoen iig af en kijk in 2009 weer verder. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

Jij rijdt toch bij de paarden? Volgens mij moet je dan toch 10 wp'en hebben om te mogen promoveren. Verder ben ik het volkomen met Simmie eens. Maar vooral proficiat met je 2e plek, het gaat lekker zo te lezen.

Splash, gefeliciteerd met je wp.
Tientjeh, jammer dat je gehinderd werd. Heb je het niet besproken op het secretariaat?
IS, volgens mij mag je na een val met springen toch echt nog gewoon crossen. Proficiat met je 3e plek, mooi debuut!
Chartje, jammer van je weigering met springen, maar fijn dat je lekker hebt gecrosst.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-09-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:36

Idd IS, of je zusje moet er 2 keer zijn afgevallen...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:05

Ik heb mooie en minder mooie resultaten voorbij zien komen.

Renske en IS: Gefeliciteerd met jullie super debuten Lachen
Voor de rest iedereen die fijn gereden heeft: OK dan!
En degenen waar het niet zo goed bij ging, volgende keer beter Ach gut

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:05

Nou, hier dan mijn verlag van gorssel! Lachen

vanochtend kwart voor negen begonnen paard de trailer op te zetten, die waarempel weer gewoon erop liep (duidelijke ergens een knopje omgegaan Clown )

lekker op tijd naar Gorssel gegaan, en even rondgeken.
Toen op gaan zadelen voor de dressuur, hij wist al wat hem te wachten stond. inrijden ging echt gruwelijk slecht, ik moet wachten tot hij ontspant maar dat ging echt niet gebeuren.
Hij zag in de verte de paarden langsgalopperen en groeide alleen maar.
Toch ging de proef best heel netjes, had meer ontspannen gemogen maar hij liep wel fijn. de punten vielen toch wat tegen, 179.

Toen nog een keer de cross met mn moeder gelopen, heel leuk.
op gaan zadelen voor het springen, onderhand stond Neescio met de ogen dicht aan de trailer te snurken Clown

Toen we bij de inrijring kwamen werd hij weer goed wakker haha, hij had er zin in. parcours ging niet heel mooi, op de dubbel kwam ik weer verkeerd in, maar heb hem er wel door kunnen drukken. vanaf daar heb ik wat (te) gehaast gereden, maar hierdoor sprong hij wel lekker door. na het parcours bleek Nescio's ijzer er hard afgegaan te zijn, hij vloog blijkbaar hoog door de lucht . gauw naar de smid gegaan, echt heerlijk dat je dan zo uit de brand geholpen word! Lachen

Keuring was alles prima, toen de cross. Ik was echt grúwelijk zenuwachtig,maar was gelukkig niet de enige haha!
nr 1 mocht wat netter genomen worden maar vanaf daar had hij direct het ritme te pakken. ook de waterbak ging hij vol overtuiging in, heeeerlijk! Haha!
op de witte hekjes mocht mn afstand beter,maar voor de rest deed hij alles geweldig. op de sauna het alternatief genomen ivm de stop van vorig jaar.
voor stijl had ik een 7 en een 6.8.

Ben al met al ontzéttend trots op mn paardje, ik had er toch geen verwachtingen van omdat we markelo én maarsbergen al niet hebben kunnen rijden en dit dus onze 1e cross van het jaar was. Lachen

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:06

ik ga morgen de verslagen even doorlezen. nu nog aan mn huiswerk en trailer schoonmaken Clown

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:08

Zo ben ook weer thuis.
Ben super tevreden over Golden Tyler zijn debuut.

Dressuurproefje ging heel netjes al kreeg ik onverklaarbare punten van de jury en stond ver onder het midden. Kan me dar echt kwaad over maken, maar volgens Rob moet ik me er niks van aantrkken en komt het wel goed als we in een hogere klasse rijden.

Springen ging vervolgens foutloos. Was super blij met hem aangezien dit zn 3de parcourtje ooit was (2x eerder oefenparcours gereden).

OOk de cross ging helemaal super en was ook onwijs gelukkig met hem en heb met een big smile rond gereden. Helaas op de sauna wel een stop, maar dat snapte hij gewoon nog niet. Daarna sprong hij weer super verder.

Ben super trots op trakkie dat hij hier toch maar zo rond loopt na 4 trainingen in zn hele leven.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 14-09-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:13

Lielle&Simmie; Mn zusje nam haar hoofdstel mee. Die had ze zo verschrikkelijk in de knoop zitten(vraag me niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen), dat ze dus niet binnen de minuut weer kon starten, waarna de bel dus volgde...