[SGW] SGW Texel, 5/10 verplaatst naar 11/10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilse18

Re: Texel 4 en 5 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:05

Ik zal me hier ook nog even melden! Ben er beide dagen, in de M en in de B.
Heb er veel zin in, was vorig jaar een mooie cross.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:11

texelse schreef:
Nou Bianca, bij ons zal jij ook vast weer goed gaan hoor!! Lekker met de zilte zeelucht in je neus en de zeewind door je haren, dat werkt lekker ontspannend. Komt vast helemaal goed!!

hihihhhihih denk dat ik alvast ga racen vrijdag middag op het strand ??? is ze alvast wakker voor zaterdag, maar misste in gorssel inderdaad de drive die zij wel had in wieringerwerf, toen had ze echter de cross ook al in de gaten, nu in gorssel niet. Ik moet ook zeggen dat ik het laatste jaar weinig aandacht heb gegeven aan klassiek springen, gewoon omdat het allemaal wel ging. Nu word het toch ineens een stuk hoger en mis ik dus het ritme ?? eigen schuld.....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:47

lekker galoptraining op het strand?? De palen zijn mooie markeerders, om de kilometer staat een paal met en cijfer er op, telt lekker verder, en je kunt mooi je tempo leren regelen. Maar de bodem kan wel heel wisselend zijn. Sinds de zandsuppletie is het toch wel uitkijken op het strand.

komt wel goed joh, niet te druk maken maar, gewoon lekker genieten (al geniet je natuurlijk meer als het wel lekker loopt Knipoog )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:56

Strand is idd niet meer wat het geweest is. Heb ik hier ook last van en maakte nog de beginnersfout om door een plas te galopperen (paard werd aangevallen door een hond en dat was de snelste manier om van dat kreng af te komen). Kwam natuurlijk in een mui terecht Boos! en de draagkracht is ook heel wisselend.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:47

de beste manier om van een aanvallende hond af te komen is omdraaien!! Omdraaien en echt de rollen omdraaien en de hond achterna gaan. En dat ook even volhouden, dan doet die hond het echt nooit meer.

Het strand is na de zandsuppleties afwisselend hard en dan weer heen blubberig. Vroeger (in een grijs verleden) gaf je gas op het strand en dat kon gewoon, maar nu moet je altijd op blijven letten. Ook de hoogteverschillen bij zandbanken kunnen enorm zijn. Nou ja, allemaal gewoon goed uit blijven kijken, dan kun je toch lekker rijden op het strand.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:03

Ja dat weet ik en doe ik ook altijd, alleen wil ik mijn paard niet te kort draaien in een intervaltraining. Daarbij liep die hond temet tussen de voorbenen en was de ruimte om te draaien beperkt. Er waren van die karretjes aan het lessen en daardoor galoppeerde ik vlak langs de vloed lijn en op een zandbankje.

Aanvaring met een beginner op zo'n karretje met een vlieger eraan zit ik ook niet te wachten Knipoog Bij ons is het als 1 van de weinige stranden toegestaan en er zit nog zo'n school ook.....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:51

lekker busy strandje als ik dat zo hoor, dan is het hier toch wat ruimer, hoewel de ruiters hier ook maar beperkt toegestaan worden.
Tussen 1 mei (of 1 april, ik ben niet zo van de precieze regels...) en 1 oktober mag je alleen het strand op voor 10.00 u of na 19.00 u. Nou ja, is het eind september en dan mag je pas na 19.00 het strand op, wordt een heel klein stukje, want dan is het donker. Dit soort regels moet je denk ik een beetje ruim zien, en met gezond verstend met elkaar het heerlijke strand delen. Maar ja, als er iemand in het "groen" langs komt, tja, dan is dat minder. Maar over het algemeen valt het wel mee.
De ruiterpaden komen allemaal ruim bij een strandpaviljoen vandaan op het strand aan. Dat is wel zo fijn, want geen enkel paviljoenhouder zit te wachten op een paar "zenuwvijgen" voor de deur.
Als de ruiters dan ook nog even rekening houden met de mensen die op het strand zijn, en lekker blijven stappen tot ze de drukte uit zijn, dan gaat het eigenlijk altijd goed. Deze zomer was er een groepje dat in een waaier over het strand galoppeerde tot aan de strandopgang. De strandbezoekers moesten gewoon een goed heenkomen zoeken, en dat is jammer, want zulke mensen verprutsen het weer voor degene die wel rekening houdt met een ander. Maar ja, dat is overal zo, en dat zal wel nooit veranderen denk ik.
Maar na 1 oktober mogen we dus weer de hele dag op het strand.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:44

texelse schreef:
Maar na 1 oktober mogen we dus weer de hele dag op het strand.

ok mooi dat dat we dat even weten!
vorig jaar hadden we iets gehoord van na 19.00 pas op het strand, en toen zijn we niet gegaan omdat dat al te laat was (we moesten de boot van zondag nog wel halen Knipoog ) maar dan weten we nu dat het gewoon wel kan Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:43

hahaha die strandtijd had ik gelijk als eerste opgezocht !!!!! Duivel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:01

Volgens mij is het op ieder strand uiterlijk 1 oktober. Bij ons is het 1 sept, of 1 oktober. Als je heel dommig kijkt en vroeg bent kom je er altijd mee weg ook Haha!
Dus vanaf 1-10 tm 1-4 mag je volgens mij op ieder strand komen met je paard.

Let wel goed op muien, dit zijn greppels/gaten die veroorzaakt worden door de stroming en in stap goed zichtbaar zijn Soms duik je zomaar 30 cm of meer naar beneden. In draf is het al minder en galop is echt lastig. Het ziet er altijd leuk uit op foto's, maar de (noord) hollandse kust is onbetrouwbaar qua stroming. Ook zou ik kijken of het mogelijk is om met eb het strand op te gaan. Het strand is dan lekker breed, behoorlijk hard en er zijn dan een hoop watertjes achter de zandbanken. Golven en stroming aan de paardenbenen kan in het begin als erg eng worden ervaren. Die van mij komen al zolang ik ze heb (14 en 4 jaar) heb op het strand, maar die blijven de brekende/ schuimende golven spannend vinden. De een wat meer dan de ander.

Ik ben alleen niet bekend met het strand op texel, maar neem aan dat ze ear ook kleine vennetjes ontstaan als het eb wordt.

Nu weer iets meer ontoopic.
Ik heb zondag heerlijk galoptraining op het strand gedaan en het valt me niet tegen hoe ze ervoor staat. Daarna nog even de pezen verwend door een heel stuk door het water te stappen en draven. Voeten zijn dan zo wit, daar kan je niet tegen op wassen.

@ Texelse, komt er nog een deelnemerslijst Bloos

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:19

Is er iemand die ook naar de wedstrijd gaat en bij hoeve vrijenblij staat? Vorig jaar stond deze stalling helemaal vol, ik weet alleen niet of dit ook crossers waren Knipoog
Waar zou je het beste het strand op kunnen gaan op texel? m.a.w. wat is een leuke plek om een buitenrit te maken? En wanneer is het eb die zondag? Pling

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:13

Ik sta met mijn paard op Madura met nog een bokker crosser.. Haha! ga jij zondag naar het strand ?? dan kunnen we samen en mocht ik niet mogen crossen ga ik gelijk zaterdag ook.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:28

Ik heb mijn man met zijn paard definitief terug getrokken.
Paard is 3 weken geleden tegen een hek aan gevallen. Hij loopt nog steeds niet helemaal rad.
Helaas. Volgend jaar dan maar...
Ik doe nog wel mee hoor! Pling

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:31

Ik ben bij de L paarden van de partij Lachen Hopelijk mis ik dit jaar niet de vlaggetjes bij t water (Ik vond een mooiere aanloop naar de klompenhindernis, alleen helaas miste ik daardoor de verplichte doorgang van het water Clown) Hierna staat Nijeberkoop nog op het lijstje en Bathmen. Hopelijk haal ik op Texel en in Nijeberkoop gewoon 2x 2 wp's dan kan ik me over laten zetten van de open wedstrijd naar t NK in Bathmen Lachen

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:56

Ik moet me helaas terugtrekken Huilen Huilen
Ik heb gisteren na de cross in Lisse (1e geworden in de M!!) me verstapt bij een spelletje touwtjespringen (gevaarlijke sport Knipoog )
Ik zit nu met mijn voet in het gips met 2 gebroken middenvoetsbeentjes...

Waarschijnlijk ga ik wel posten, dus als jullie iemand zien met een gipspootje..., dan ben ik het Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 08:46

Wat balen AnneOkona Ach gut

Je gaat dus wel gewoon naar Texel toe begrijp ik.

Ik heb zondag voor het eerst weer getraind en kreeg gister te horen dat ik in Neede nog een rondje kan rijden. Heb ik zowaar een normale voorbereiding voor Texel.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:23

Hey GvdT dat is wel fijn natuurlijk, ik ga as vrijdag weer een rondje rijden voor het springen, kijken of we dan toch wel rondkomen voor texel .... Tong uitsteken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 13:56

Gaat helemaal goedkomen Bianca, hoe gingen je springlessen eigenlijk?

Ik heb in Nokere voor het laatst gesprongen. Ben eigenlijk geen voorstander van 2 weken achter elkaar starten, maar anders moest ik komend weekend een springparcours en een training inplannen en dat vind ik ook weer wat.

Rij nu in Neede op mijn gemak een rondje M met der.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:06

Fijn GvdT dat je het weer op kunt gaan pakken. Start je dan voor het eerst Z op Texel? Dan kom ik je sowieso aanmoedigen hoor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 14:22

Ja

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 16:54

GvdT schreef:
Gaat helemaal goedkomen Bianca, hoe gingen je springlessen eigenlijk?

Ik heb in Nokere voor het laatst gesprongen. Ben eigenlijk geen voorstander van 2 weken achter elkaar starten, maar anders moest ik komend weekend een springparcours en een training inplannen en dat vind ik ook weer wat.

Rij nu in Neede op mijn gemak een rondje M met der.

laatste keer weer gesprongen BB ging supergoed, de B wat minder....... De les van Rob in Renswoude ging heerlijk, maar ja dan wil ze ook wel stijgen lijkt wel, in het klassiek duikt ze meer en dat heb ik minder in de hand. Het blijft afwachten hoe ze zich op dat moment gedraagt, ga nu ook weer wat dressuur wedstrijdjes rijden en vrijdag weer BB en B springen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:56

ik had vandaag springles, voldemort had er zin in! Haha! moest hem nu steeds terugrijden en dat ging erg goed Lachen
hopelijk gaat het springparcours in heino en volgende week op texel goed Knipoog

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:04

Ook ik had springles vandaag. Weer eens een privelesje. Olivier ging erg goed.
Zondag hebben we nog een springwedstrijd in Sint Maarten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 20:38

Kan je der kop niet wat meer erop houden in het gewone parcours, of duikt ze op het laatst naar beneden?
Hoop niet dat ik je beledig met kop erop houden Knipoog
Of zoals de parcoursbouwer en vader van mijn instructeur zegt:"rijden met die bok en skop die sporen in het oude gat" Tong uitsteken Haha!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:43

Je hebt het nu zeker tegen Bianca?