[SGW] Oefencross Lunteren 26 juli (starttijden in openingspost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Oefencross Lunteren 26 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:56

Ik weet nog niet of ik met Fjordy mee doe Bloos
Denk dat hij wel even toe is aan vakantie!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:23

Ik lees hier over een oefencross van 1 meter hoog? Dat is toch gewoon M-paarden??

Komt nogal gevaarlijk op mij over, hopenlijk gaan er geen onervaren of slechts B combinaties zich voor de meter opgeven omdat het niet zo hoog klinkt....
Zo fijn zijn de hindernissen in Lunteren toch ook niet.... Of bouwen ze nu nieuwe?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:27

Max 1 meter hoog.. nou, dat ik weet zijn alle hindernissen qua hoogte heel goed begaanbaar. Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:33

Tsja, ik vind eigenlijk dat oefencrossen, waar dus helemaal geen ingangseisen voor bestaan, lager zouden moeten zijn dan de eerste wedstrijdklasse.

Als er een dombo is die zich hoog inschrijft en eigenlijk geen ervaring heeft, en die verongelukt, haalt dat de hele naam van onze sport naar beneden!

Als je ziet wat voor mensen zich soms voor de oefencross op Vlietland inschrijven ben je blij dat het erg laag staat Nagelbijten / Gniffelen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:25

Veel mensen denken 'oh leuk een oefencrossje'.. 'Heb in het bos ook wel is een boomstammetje gesprongen' om vervolgens met beugels op dressuurmaat de cross in te gaan (ik spreek hier niemand in het bijzonder aan) Geen controle hebben en geen benul van de sprong.. Ik sluit me daarom aan bij miss_jumpy dat een oefencross laag moet staan! Gisteren ben ik in Renswoude geweest, daar hadden ze een hele mooie oefencross staan waar je kon kiezen tussen hoog en laag (of niet)...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:30

Je kunt hier toch ook kiezen?

Ik heb na 4 crosstrainingen (die heel fijn gaan) en 2x per maand springles gewoon braaf voor 60 cm gekozen.

Als ik Rob J. moet geloven kun je daar vanuit stilstand overheen Knipoog

Zomaar vanuit het niets 80 cm doen lijkt me inderdaad niets. Je hebt geen idee van de speciale aandachtspunten van een crosshindernis. Daarentegen mag je er (neem ik aan) ook langs rijden.
Jullie bedoelen waarschijnlijk dat er niet eens een springparcours aan vooraf gaat om het ergeste kaf te scheiden??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:36

Nee Pol, ik bedoel eigenlijk dat ik vind dat je in ieder geval niet zomaar een oefencross op M-niveau moet neerzetten, zeker als je totaal geen controle hebt op wie zich daar voor inschrijft!

Ik lees hier in dit topic deelnemers die volgens mij nog nooit meer hebben gereden dan training en oefencross, en die nog moeten kiezen of ze 80 of 100 cm gaan rijden. Dat vind ik erg onverantwoord.

Wij gaan op Vlietland inderdaad wel het systeem veranderen door een springparcours vooraf in te stellen, zo heb je toch een beetje een selectie.
Maar goed, lage hindernissen vind ik minder eng, je moet inderdaad ergens beginnen. Maar 1 meter... en dan met de hindernissen in Lunteren Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb daar in april nog getraind, hoop dat ze die hindernissen van 1 meter wel nieuw maken....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:37

Wat is er mis met de hindernissen daar?
Zijn ze niet veilig?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:39

Ze zijn oud en vierkant, prima voor laag werk maar de hindernissen van 1 meter omzeilen wij altijd met de training, zelfs GvdT, die bijna Z gaat crossen, springt daar maar weinig van de hogere hindernissen omdat het geen fijne sprongen zijn!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:41

ah, oke. Ik hoef me dus nergens zorgen over te maken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:43

Nee er staan ook veel leuke lagere hindernissen!
Maar leuke hindernissen van 1 meter ken ik daar niet Bloos
Maar waarschijnlijk maken ze daar dan ook nieuwe voor denk ik!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:44

Vind wel dat MJ gelijk heeft, wel apart dat je je zomaar kan opgeven voor een meter!
Hoop dat er geen ongelukken gebeuren..

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:05

Ik doe ook mee:D, heb er echt al zin in!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:07

Zeph schreef:

Ik start ná jou Schijnheilig haha

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:47

Ik denk dat er ook een heleboel mensen niet beseffen dat 100cm toch de M paarden is.. Ik weet niet of ze in Lunteren nieuwe hindernissen gaan bouwen, voor zover ik weet word er weinig onderhoud aan het terrein gepleegd.
De wat hogere hindernissen staan toch om het land heen zeg maar?

Ik heb me helaas af moeten melden. Oefencross in Renswoude ging dermate slecht dat ik besloten heb om dit paard maar niet meer in te zetten voor het crosswerk. En mn andere paard is er nog niet aan toe helaas!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:56

De lage hindernissen zijn er leuk, de hogere zijn niet echt veilig, vaak ook geen grondbalk. Zelfs ik spring ze niet Tong uitsteken Haha! Knipoog Ik snap ook niet dat er 1 meter wordt uitgeschreven. Daarnaast kloppen de afstanden niet altijd en op 70 of 80 cm vind ik dat minder erg dan op 1m.

De/het hoge eksteroog is ook behoorlijk dichtgegroeid en dat voelt niet fijn als je erdoor springt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:58

Met die greppel ervoor ?
Die hadden ze afgelopen maand nog wel bij gesnoeid.

Dan nog zou ik hem nooit doen whaha.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:06

De afstanden heb ik zelf nog nooit echt problemen mee gehad daar. Moet wel zeggen dat ik er het meest heb gereden met een pony en een onervaren paard die overal voor weg rende.
Als ze het eksteroog vorige maand hebben bijgegroeid zal ie al wel weer redelijk dichtzitten denk ik Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:08

Ik zie ze regelmatig eraan werken Ja
(Kom er heel vaak langs met buitenrijden)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:28

Amber_ schreef:
Zeph schreef:

Ik start ná jou Schijnheilig haha

Dat mag hoor, hahahaha!
Ik vrees alleen dat ze hier wel een starthokje hebben en daar is Nick dol op. Als ze dat hokje ziet flipt ze al en als ze erin mag ontploft er iets in haar...Dat is dus echt feest, in Maasbergen was dat ook lastig. Wel had ik daar voor de eerste hindernis weer enige controle, zodat ik wel goed de hindernis over kwam! Dus als ik dat starthok uit vlieg weet ik niet of je me nog bij kan houden hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zephyr op 15-07-08 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:28

Het was het eksteroog op het korte stuk. Zeg maar haaks op het lijntje met greppels.
Wel met een aardige greppel er voor en de doorspring ruimte was in april heel smal en laag..

Afstanden van 5,5m vind ik ook met een pony niet fijn Knipoog en een mindere afstand op 70cm vind ik minder dan een mindere afstand op 1m.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:35

Je hebt gelijk, Zeker op het moment dat de hindernissen wat zwaarder worden. Moet ook eerlijk zeggen dat het me in de ponytijd nietzoveel boeide die afstanden. Pony redde me negen van de tien keer of hij stopte al voor de eerste. En de laatste keer dat ik er was is ook al weer een jaartje of 3 geleden. ben er toen met niet al te goede herinneringen weg gegaan (halve doodsmak..)
Misschien dat ik zaterdag wel even komen kijken voor foto's maar dat weet ik nog niet zeker..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:37

Ik ben wel van plan een rondje te rijden. Heb me ingeschreven voor de 1 mtr. Bloos
Ik weet dat Lunteren niet altijd fijn is qua hindernissen en afstanden; gelukkig is het een oefencross. Kan ik de hindernissen die mij niet aanstaan gewoon overslaan of een lagere variant kiezen.
Zie dit rondje ook als een training/oefening en ik ga zeker niks springen wat gevaarlijk is.

Dat heksenoog met die greppel er voor zal ik ook nooit en te nimmer springen; dat is pas een oneerlijke hindernis!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:44

Ik word wel echt heel zenuwachtig als ik dit zo lees. Denk dat ik overal langs ga rijden Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:45

Simmie schreef:
Ik ben wel van plan een rondje te rijden. Heb me ingeschreven voor de 1 mtr. Bloos
Ik weet dat Lunteren niet altijd fijn is qua hindernissen en afstanden; gelukkig is het een oefencross. Kan ik de hindernissen die mij niet aanstaan gewoon overslaan of een lagere variant kiezen.
Zie dit rondje ook als een training/oefening en ik ga zeker niks springen wat gevaarlijk is.

Dat heksenoog met die greppel er voor zal ik ook nooit en te nimmer springen; dat is pas een oneerlijke hindernis!

Over mensen als jij zou ik me ook geen zorgen maken Sim, jij zal niet zo snel je eigen kunnen overschatten!

Het gaat mij juist om onervaren mensen die vinden dat ze overal overheen moeten of kunnen!