[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:03

Lau, ik had het al van Karin gehoord, maar wat onwijs balen Ach gut

kimdepim, weer een ervaring rijker!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:05

Wow, heel wat meegemaakt tijdens je cross Kim...
Wel goed gevoel?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:13

renskek, gefeliciteerd!

San, ook redelijk fijn gereden!

Marloeske, ook gefeliciteerd!

Chartje, heerlijk gereden! OK dan!

Miriam, top "debuut"

gvdt, gefeliciteerd!

Madelene, balen Ach gut

SGWuppie, afgemeld Ach gut

Andrea, auto pech! Maar toch een fijn gevoel!

Nickeltje, goede afsluiting van het L OK dan!

AnneMieKe_89, toppie!

Reeskees, dubbel gevoel.

Simmie Ach gut

Crosskip gefeliciteerd!

Andrea, balen van die stop.

Jenga, een goed gevoel!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:23

Nickeltje: Jawel, alleen ik merkte wel echt dat hij er ook weer wat in moest komen. Maar straks nog maar wat crossjes rijden *LOL*.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:25

hoi hoi, na een lange dag weer lekker thuis Lachen

om half 6 ging het wekkertje, en mijn mama haar wekker ook...die was 3 uur geleden thuis gekomen van rock in park Tong uitsteken dus een gare mama mee als groom..naja moet kunnen toch Haha!
maar goed, om half 7 gingen we rijden, en om kwart over 8 kwamen we aan bij de mooi gelegen cross.
even start nrs opgehaald, en toen daarna paardje opgezadeld, was overigens wel blij met de fietsen die we mee hadden Lachen

B proefje in ring 2 ging wel lekker..beetje wiebelig, en 1 middendraf kwam er niet helemaal uit ..177 punten...beetje flauw gejureerd vond ik..maarja..t blijft een jury sport Lachen
paardje weer in de trailer gezet, en toen wezen cross fietsten...ik vond het een zeer mooie cross ! pittig..maar een goede voorbereiding voor het L Lachen
foutloos...alleen.....: vorige keer had ik een stopwatch geleend van men straat genootje..en nu had ik vanochtend een spliksplinternieuwe stopwatch van mijn mama gekregen..voor het slagen van school Tong uitsteken a 89 euries...:| dus bij die van men straat genootje gaat hij vanaf 30 seconden piepen.....dus ik hoorde de piep en ik dacht ! o god ik moet nog 5 hindernissen...dus ik hals over de kop richting finish....wat blijkt...gaat mijn nieuwe stopwatch met 1 minuut al piepen Boos! was 37 seconden te vroeg Gaaaap 8 strafpunten voor de tijd...voor de rest springen foutloos en cross ook...op naar het dijkgats bos..ons eerste L debuut Haha!

groetjes daphne

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:41

Helaas had Fjordy zijn dag niet ? Springen was foutloos en binnen de tijd.. Al was het geen schoonheidsprijs met die afstanden!

En toen uitgebelt in de cross met 3 weigeringen op hindernis 2 Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:48

Jeetje amber, dat is ook wat zeg! Ach gut

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:51

Amber: Jammer Ach gut. Ik zag je springen. M'n vader zij nog dat je fjordje het goed deed *LOL*.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:54

ey ben ook weer thuis..
had ook pech in de cross op hindernis 14.. hij ging echt zo super lekker maarja tot die hindernis.. hindernis 12 waar ik zelf mijn twijfels over had ging juist super goed..
dressuur was super maar had 180 punten..spring foutloos Haha!

hopelijk nog wat leuke foto's van mij..

Amber helaas volgende x beter (hopen we) en dacht trouwens dat jij in het wit ging rijden nu was je rood/wit

iemand van voorbespreking.. er lagen wel breekbomen in het parcours.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:55

Ja hij deed echt netjes.. Ook al kwamen we er beroerd dicht onder sprong hij nog ! Haha!

En dan lekker op hindernis 1, en dan op hindernis 2 ging minder.
Heel apart, hij kwam namelijk ook echt lekker uit.. Had niet verwacht.

Raar, zeker aangezien Vlietland dan weer foutloos ging. Jammer dat je soms geen gedachtes kan lezen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:57

Mijn paardje kwam ook wat terug op hindernis 2 in de cross. Maar toch sprong die nog wel Lachen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:59

Ja zag er wel meer op terug komen, maar had er niet echt problemen op verwacht..
Lijkt toch wel beetje op steil gewoon.

RoxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:01

leuk om al die verhalen te lezen!
Ben nooit op dit forum maar het is vandaag al de 4e keer haha.
nogmaals mn vraag of er op nog meer sites foto's zijn van maarsbergen of alleen op leukopdefoto.nlwant zo leuk sta ik niet op die foto's haha..
het viel wel op dat er best wat mensen gevallen zijn, hoop dat het weer goed met hun gaat.
Pling

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:04

Zo ik ben dr ook weer...

Mn dressuur was wel goed, ik in ring 2, had 183 pnt.
Springen gingen goed, foutloos!!!
Cross ook goed tot hindernis 11
was blijkbaar fout gereden, heb die hindernis 2x gesprongen. echt zwaar poedersuiker en dom maar ja hahah.. dus dan ben je gediskwalificeerd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:08

Ik hoop inderdaad ook nog extra foto's. Haha!

Ook mijn paard twijfelde wat op 2 Ja

Nadua, balen Ach gut

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:09

Haha.. dan heb ik niet helemaal een rare pony !
Maar waarom dan, bedoel, vind hem zelf niet veel bijzonders ?

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:12

RoxM schreef:
leuk om al die verhalen te lezen!
Ben nooit op dit forum maar het is vandaag al de 4e keer haha.
nogmaals mn vraag of er op nog meer sites foto's zijn van maarsbergen of alleen op leukopdefoto.nlwant zo leuk sta ik niet op die foto's haha..
het viel wel op dat er best wat mensen gevallen zijn, hoop dat het weer goed met hun gaat.
Pling

er is ook een man geweest van http://www.eventinghorses.nl
deze heeft foto's gemaakt van (bijna) alle combinaties vertelde hij mij...
morgen komen de foto's op zijn site! misschien dat je er bij op staat.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:17

ol sprong hindernis 2 wel heel makkelijk eigenlijk..had alleen zelf een paar takken in het gezicht hangen maarja die krijg je er gratis bij..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:18

Ik ben very sjagie thuis gekomen en ben nou niet erg happy.. Remember was met het dressuren al flink aan het etteren. Constant hangen aan´t bit.. Niet aan het been zijn, erg vervelend. Heb geen idee hoeveel punten ik heb.. Toen het springen.. Ik weet niet waar hij last van had. Hij was met het los rijden al zo ontzettend strak ik de bovenlijn. Heel irri. Toen het parcours in.. Hij weigerde op 1, daarna in very race tempo door het parcours. Was wel foutloos, maar moet je niet zien hoe... Schaam me dood. Het was al een heel heisa om in het starthok te komen.. Steigeren, bokken niks te zuinig.. Heb m nog nooit en dan nog nooit zo meegemaakt. Toen de cross in.. Alles ging goed, tot en met het zandgat... Daar werden we uitgebeld.. Hij ging zo in verzet.. Hij had gewoon zijn dag niet, morgen laat ik eerst ff de dierenarts kijken of ie niet iets aan zijn tanden heeft omdat hij zo gruwelijk tegen het bit was. Ik vond verder de cross erg mooi en het terrein super! Jammer dat het voor mij alleen niet positief is afgelopen

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:19

En dan ook nog even mijn verslag!

Vandaag al om half 6 opgestaan. 6 uur op stal en om half 7 onderweg richting Maarsbergen! tegen kwart over 8 waren we er. Rustig aan opgezadeld en toen ik er op wilde stappen was het gelijk raar :d haha... Ik zat net in het zadel of Liano zette het al bokkend en springend op een lopen! kwam gelukkig voor Karen tot stilstand!

Daarna op naar de dressuur! hij was braaf en reed dan ook 183 punten in ring 4. Daarna de cros verkend en moest zeggen dat ik het een uitdagende Cross vond.

Met springen was laantje braaf! Foutloos, alleen 4 strafpunten voor tijd.. Hoe ik daar aan kwam weet ik echt neit, reed lekker door en geen rare dingen gedaan. Maar ja.

toen op naar de dierenarts, hardslag van 60 dus dat was mooi. En ja ja, daarna mochten we de cros in Haha! hij voelde goed aan. Alleen na hindernis 5 maakte hij een extra sprong over een geul die enkele meters daarna was??!!?? heirdoor werd mijn bocht naar het water een beetje te ruim, en met mijn snelheid te hoog! Conclusie... een val net voor de waterbak. Ik reed net iets te weinig, waardoor laantje ging twijvelen en een draai van 180 graden maakte... Moet zeggen, de foto's zijn sprectaculair geworden Haha!

na mijn val heb ik de rest van de cros foutloos uitgereden. Ik ben tevreden, het was immers ook de 2e corss voor liano. volgende keer beter!

RoxM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:23

en dan nog even iets haha.. het lukt maar niet met een foto erop zetten.. wil iemand even helpen ajb? zeg maar een foto naast mn naam.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:44

Nadua schreef:
Zo ik ben dr ook weer...

Mn dressuur was wel goed, ik in ring 2, had 183 pnt.
Springen gingen goed, foutloos!!!
Cross ook goed tot hindernis 11
was blijkbaar fout gereden, heb die hindernis 2x gesprongen. echt zwaar poedersuiker en dom maar ja hahah.. dus dan ben je gediskwalificeerd!

Ja,
Dat was bij mijn hindernis. Was een lastig stuk en er zijn er maar een paar fout gegaan. Jij was er een van was echt jammer. Want veder zag het er helemaal niet zo verkeerd uit

Die witte pony die zaterdag twee keer gevallen is reed voor mij. De eerste keer bij het water heb ik het niet gemerkt. Maar bij de stormbaan wel. Toen ik er op wou springen zag ik haar en de hindernis rechter er staan. Scheve mond Was niet echt slim om daar te gaan staan van die hindernis jury maar gelukkig ging het goed. Pling

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:46

Ook nog even mijn verslag (voor zover ik die heb).
Dressuur voelde super aan, 182 punten in ring 2. Had er iets meer verwacht, maar was tevreden. Springen een stop op de eerste van 7, totaal onnodig. Na het springen werd ik helemaal niet lekker, duizelig, draaierig en heeeel erg misselijk. Ik had ook niet goed gegeten moet ik eerlijk zeggen. Ik heb toen besloten om de cross niet te starten. Ik wil geen risico lopen en met een gaar hoofd de cross in gaan. Paardje in de trailer gezet en nu alleen maar uitrusten. Beetje teveel hooi op mijn vork genomen de laatste tijd denk ik. Mijn lichaam wilde niet meer, echt bizar. Jammer, want het ging best lekker en vond het een uitdagende cross. Maar wel een cross die je niet zomaar even rijdt.

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:05

Marloes, proficiat!

Miriam, super M debuut joh! Op naar Genk! En ja, daar start jij ook Knipoog

Madelene, ik stond naast je in Vlietland, weet je nog? Waren we allebei 1. Helaas was Maarsbergen minder gelukkige ondergrond voor topprestaties voor ons maar binnenkort zijn we vast allebei weer helemaal terug Knipoog

Mijn resultaten waren niet erg top. 175 met dressuur, had wel meer mogen zijn maar mijn paard had weer eens last van spanning in de proef. Springen heel fijn en foutloos, in de cross pakte ze super aan (hoewel we een beetje hard gingen) en deed ze al het moeilijke heel simpel. Helaas was het laatste galoppeerpad een beetje langer dan verwacht en kwam de op-op-af (een na laatste in het M) eerder dan verwacht, waardoor we er veel te hard op af gingen en Sam wegdraaide... Grrrr... Een weigering dus, maar wel als enige van mijn ring binnen de tijd Lachen

Toch nog zevende. Na Miriam! Grrr Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:10

Nou het was op een uitzondering na wel een pechdag vandaag zeg.

Kim, gaat wel goed komen met Loempia als hij weer wat meer ritme heeft.

Starremans netjes gedaan

Amber, balen van de cross, maar hindernis 2 was ook niet zo'n fijne hindernis. De combinaties die ik daar zaterdag voorbij heb zien, ik kan beter zeggen horen komen knalde er allemaal tegenaan.
Was zeker voor het M een hele hindernis tov dat ieniemini huppeltje van hindernis 1.
Kwam misschien ook wel doordat die onder de boom stond en dan het open veld opspringen met de tent enz.

Itsme, balen dat je uitgebeld bent, was hindernis 14 die met het water?

Nadua, balen van je verkeerde passage.

BV, kl*te dat hij zo lastig was. Verstandig dat je een tandarts laat komen. Was het zandgat diep of niet.

Jody, vervelend van je val, maar beter voor dan in het water Knipoog

Claire, ben je nu weer wat opgeknapt? Verstandig om niet te gaan crossen, wie weet wat er onderweg gebeurd.

Florence, jammer van je weigering.

Zat nog even de foto's van leukopdefoto te bekijken. Waren een hoop valpartijen in het water in het L. Was 1 iemand die net bleef zitten, maar de laatste foto van die serie is veelzeggend Tong uitsteken
Hier de link naar de eerste http://www.leukopdefoto.nl/?IDpagina=30 ... _31831.JPG