[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maik79

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:21

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:36

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd en Madele effe speciaal. Suus heeft gelijk, het wordt tijd voor het Z Haha!
Voor al diegenen bij het vandaag minder ging, volgende keer beter....
Heb de foto's gezien en schoot meteen vol, had zo graag meegereden...

Nog veel succes voor de zondagse ruiters !!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:13

Hoop fijne ritten als ik het zo lees, lekker hoor.

Stoer hoor, GvdT, ritje M met een martingaalvork in je hand. Cool En dan nog lekker gereden ook!

Simmie, wat ontzettend $$%&*&*(^%$##!#$*^^(*()()*&^^$#$@.

En Madelene: Afgod Je gaat wel errug goed de laatste tijd, super!

Mooi M debuut San. Ja

Succes voor iedereen die vandaag rijdt en voor MJ natuurlijk, zal wel weer een lang dagje voor je worden.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:55

Simmie wat erg balen Ach gut Doet je paard dat in gewone springparcoursen ook vaak?
GvdT, Vork met vorkje in de hand Haha! Gelukkig heb je toch wel fijn gereden.

Madelene, super zeg!!! Ik heb een klein stukje van je cross gezien, maar dat zag er allemaal zo vanzelfsprekend uit. Dat je je ook wel een terechte winnaar mag noemen!!

Sanne super M debuut! Haha!

Samen met Sanne gister vanuit het hoge noorden richting vlietland gereden. Met 2,5 uur viel het me ook nog best mee. Had eigenlijk op 3 uur gerekend.
Heb gister ook fijn gereden in het L.
Dressuur wel tevreden, maar echt niet zo spectaculair dat dan dat de punten doen vermoeden (201 pnt) stond met mn 201 pnt op de 17e plaats na de dressuur
Springen foutloos. beetje heftig waardoor het ritme soms wat weg was, maar alles paste wel mooi.
direct uit de springring komt er een federatievertegenwoordiger oid en die wil mn bit zien. OK dat mag. Niks mis mee dacht ik. Ik reed met een ongebroken bustrens. Maar omdat die niet zo dik zijn had ik er een zeemleertje omheen. Mocht dus niet Boos! (het mondstuk moet uit een soort materiaal bestaan volgens deze meneer) Aangezien ik zelf jury lid ben en ook van deze regel op de hoogte ben, maar wist niet dat dat ook gold wanneer het bit dus vriendelijker wordt gemaakt door het hele mondstuk daarmee te omwikkelen.) Vandaag nog even in de reglementen nagelezen, maar kan die regel nu niet echt meer vinden... Wat erin staat over bitten is voor meerdere uitleg vatbaar.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Dit bit moest er uit en dan of een ander bitje zoeken of het zeemleer erafknippen. Maar snel voor het laatse gekozen en snel naar de start vd cross. Doordat het springen erg uitliep, waren we ook al te laat voor de cross. Maar mocht wel ietsje later starten gelukkig.
Cross ging erg fijn. overal rechtdoor gereden. de combinatie hindernis 7 en 8abc paste perfect. Van 7 naar 8a had ik m goed aan het been. De 3 galopsprongen pasten super. maar op het allerlaatste moment ging wierp Kees het anker uit en hing ik ergens op zn hals vlak boven 8a. Weer terug klimmen in het zadel, even in stap achter de hindernis kijken en Kees overtuigen dat er echt geen kabouters zitten. Gelukkig was Kees ook weer overtuigd en vervolgden we verder zonder gekke fratsen de rest vd cross. Zelf de stijl met de greppel ervoor ging goed Go jij! Go jij! Kon hem overal goed aan het been houden en alles paste gewoon perfect. Ben dus ondanks de stop erg tevreden.

Vond het een erg leuke wedstrijd, eerlijke cross. Alles mooi bijelkaar. mooi weer, goede sfeer. oftewel ook een groot compliment voor de organisatie. alleen jammer dat het springen zo uitliep.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:21

Madiie en Floor (v G. ,niet die van Maddie deze keer Clown ): Gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!
Gvdt: Knap hoor al je zo je rondje uit kan rijden!
Paul: Gefeli met je fijne rondje!
Sim en Marloes; Ach gut Ach gut

Als ik zo al die mooie foto's zie dan baal ik nog een keertje extra van het feit dat ik nog steeds niet kan rijden!!! Verdrietig

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:33

Een heerlijke dag gisteren! Tegen alle verwachtingen in prachtig weer. Een prima combinatie met een fantastisch parcours en en super organisatie!

dressuur bovenin geeindigd met 207 punten

springen foutloos

cross:
heerlijke cross gereden. we begonnen heerlijk vlot en zonder twijfel(dat was bij de eerste crossen dit seizoen wel anders) Ik besloot lekker door te rijden. Tot en met de haag ging alles SUPER!!! Na de haag was er direct de kuilpassage waar ik geen problemen verwachtte. Hierdoor had ik de sporen er te weinig in gezet waardoor we toch een weigeringetje haden (helaas) Ik meteen met flinke vaart het parcours voortgezet. Bij het water nog een beetje twijfel, maar toch ik één keer!
Afbeelding
na het water ging allaes letterlijk in vliegende vaart, en kwam daardoor (in tegenstelling tot mijn eerdere crossen dit jaar) veel te vroeg binnen.

Als ik de inhoud van deze cross vooraf had geweten had ik hier heel graag M gestart! Weet zeker dat het dan ook bij de weigering op de kuil was gebleven...

Toch ben ik heel tevreden over de cross omdat we vol vertrouwen het parcours fijn hebben afgelegd.

Over 2 weken op naar Maarsbergen!!!!!!

LiiSz_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:28

Nielsie schreef:
Naja, dan maar een crossfototje om het gat op te vullen Knipoog
Afbeelding

@MJ, dan gaan we die toch een keer maken als het lekker weer is in de vakantie? Vork
Doen we fotoshootje van Os

ik kwam naar haar heb je daar ook een foto van?? in het fel groen??

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:25

Paul_H schreef:
Hoi allemaal. Even heel kort: ik heb of liever wij hebben lekker gereden. Behoorlijke dressuur, foutloos springen, foutje (mijn foutje) op de bank voor het water en binnen de tijd binnen. Wij (Rose en ik dus) zijn goed op weg. Morgen nog een rondje met 't andere beest ...

Groeten Paul

Fijn Paul!!! OK dan!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:26

En na die felgroene kwam een knaloranje Bloos Haha!

even kort dan iedereen gefeliciteerd, andere waar het minder ging jammer maar kop op, min en min is +

En mijn verslagje,

Ik heb echt super weekje achter de rug! donderdag te horen gekregen dat ik geslaagd was dus die smile ging eigenlijk niet meer van me gezicht en nu de cross had ik ook zo'n zin in...

Dressuur ging eigenlijk heel netjes, jammergenoeg was de grond wat hard waardoor in de verruimingen wat onregelmatigheden waren maar daar bleef het bij, 2e plek.
Springen begon hij wat "kriegelig", kijken naar de cross, beetje terughoudend, na de balk op 4 sprong hij echter weer supper lekker en met 1 balk op naar de cross.

En daar ging hij weer lekker van start na een tik tussen 2 en 3 zat het tempo er ook lekker in en heeft hij verder zelf zonder echte aansporing gelopen alle hindernissen ging zo makkelijk en het water hopste hij zo in, strobalen was ik bang dat hij op af zou doen maar die ging ook vloeiend in 1 keer, na de krans was ik alleen dom, ging ik rechts ipv links ik roepen naar die hindernis jury in paniek hoe kom ik nou daar en ik moet naar 18 en... stond mijn pony achterstevoren zag ik dat ik links had gemoet vol gas naar de haaientanden en dat ook weer super lekker en ik was precies op de optimale tijd binnen!

En ik was 1e!!! en nu ben ik ook weer in de plus met mijn winstpunten!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:28

[quote="Eventinggek"]Maddie: OK dan! OK dan! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! keeeeiiii Gefeliciteerd! knap hoor! wordt t langzamerhand niet tijd voor t Z? Tong uitsteken

eeehhhh...neeeeee!!! volgend jaar...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:38

gefeliciteerd Vera!
Maar na de krans moet je toch ook rechts naar de haaientanden?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:49

nee links...achterlangs de bomen door erg smal pad

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:49

Tal, wij moeten rechts naar de Haaientanden Haha!. L, M en Z hadden de haaientanden links Haha!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:51

ok...dat wist ik niet..ik dacht dat alle klasses naar links moesten... Bloos

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:17

Tja.....mijn cross op Vlietland eindigde helaas heel abrupt No Cheer . Ik had prima gedressuurd 210 punten, gedeeld tweede plaats in ring 6. Met inspringen ging ze heel fijn dus heb niet teveel ingesprongen. Toen kwam het parcours. Ik vond er voor mezelf geen rare dingen instaan of zo, gewoon normaal SGW parcourtje. Echter Rebecca gooide bij 1 al in ineens volledig de ankers erin. Ik zag het wel glimmen in het midden op de grond, maar had niet verwacht dat ze daar op zou terug komen. Bij hindernis twee even weer de druk erop gezet, want ze voelde erg vervelend aan. Bij drie ging het weer mis, de hele hindernis ging om, bijna ook het zijvleugelbord die zij met haar kop bijna omver liep Hamer . Ik kon dus een flink aantal rondjes rond wandelen in het parcours tijdens het opnieuw opbouwen van de sprong. Toen werd mij dus wel duidelijk dat ze keek op de plastic bakjes van de plantjes die onder de sprongen stonden. Daarna kon ik 3 opnieuw aanrijden, flink de kop erop gezet en ze deed hem, toen heb ik haar even flink aangemoedigd, want ik realeerde me dat ik me niet meer 1 fout kon veroorloven, echter op 4 opnieuw volledig in de ankers en met de kop op de muur gebotst Blauw oog , daar heeft ze nu een wondje van onder het oog maar niks ernstigs.

Toen was het dus einde cross... Huilen Huilen Huilen Huilen .

Ik had dit nooit verwacht, tis de eerste keer dat ik dit meemaak, in 2,5 jaar tijd is 8 fouten het meeste wat ik heb gehad ( 1 weigering ooit en weleens 2 balken)
Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Het was helemaal zuur omdat ik vorig jaar op deze corss EERSTE werd, nu was ik als EERSTE WEG !!!!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Helemaal eeuwig zonde van de vele fotograven Cheese! die er waren voor de cross........vond het een mooie cross, had er veel zin in.

Rebecca terug gebracht naar de trailer en die bleek een beetje gepikeerd want die snapte totaal niet dat ze weer terug ging op de kar Verward , maar ja....hoe leg ik haar dat uit ?????? dat ze wel eerst haar klassiek moet doen Knipoog

Ik beschouw het maar als een incident, als het vaker gaat gebeuren heb ik wel een probleem denk ik. Ik weet nu wel hoe het voelt als je niet mag crossen... Tong uitsteken . Ik was wel vroeg thuis... ROFL

Ik ga in ieder geval voor Maarsbergen daar wel even extra aandacht aan besteden.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:38

Nielsie schreef:
Naja, dan maar een crossfototje om het gat op te vullen Knipoog
Afbeelding

@MJ, dan gaan we die toch een keer maken als het lekker weer is in de vakantie? Vork
Doen we fotoshootje van Os

Hé dat ben ik hahah.
Dankje wel voor de foto.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:57

Marloeske, wat een tegenslag! Hopelijk was het gewoon een keer de dag niet en gaat het volgende keer weer lekker!

Simmie, weer tegenslag dus! Wat rot zeg!! Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Echt balen voor je!

Florence, gefeliciteerd!!

Chartje, wow... punten voor het Z... Top zeg!

L_l, jammer van je weigering, maar wel mooi dat je toch een goed geveol hebt!!

Madelene, wow, top zeg!! Gefeliciteerd! Echt heel knap!

San, jou heb ik net na je cross gezien. Mooi gedaan zeg! Gefeliciteerd met je punt!

Paul, mooi dat het goed gegaan is gisteren! Je bent weer goed op weg dus!

Reeskees, wat een mooi debuut zeg! Klasse!

Jenga, jammer van je weigering, maar top dat het toch lekker ging!! Tot in Maarsbergen hoop ik!

VP, hartelijk gefeliciteerd met je prijs!! Top!

Bianca, wat rot zeg... Zeker als dit helemaal nieuw is... Hoop dat het eenmalig is...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:26

Lielle, ik ben niet zielig hoor, heb de hele weg genoten (en gevloekt vanwege dat kreng)

Canter, ben jij in MB? Ik zag dat jij een voortuig hebt met gesp ipv knipjes Knipoog

Reeskees, balen van je bit, geeft altijd onnodig stress. Mooi dat de cross wel weer goed ging.

Sanne, goed gedaan, maar dat had ik al gezegd.

MJ, ik kan begrijpen dat je de balen hebt. Volgend jaar ben je er gewoon weer bij.

Bianca, balen van je springparcours. Vandaag in de herkansing met de pony?

Paul, goed zo dat Rose het weer aanpakt. Ging je nu vandaag ook nog met je monster heen? (Sipali en niet anne Knipoog )

Vera gefeliciteerd.

Jenga, ging alweer beter dan E-L en C'ray dus.

Iedereen die ik nog vergeten ben. Sorry Bloos

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:33

Balen Bianca Ach gut mega poedersuiker als je de cross niet mag rijden.... maarja, je wordt dan wel even helemaal teruggefloten en met beide benen op de grond gezet, dat gevoel heb ik ook aan Tongeren overgehouden Bloos

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:55

echt balen bianca...dat betekent dus.,..huppekee alle bloemen onder de hindernis zetten uit de tuin en oefenen maar... Knipoog het zal vast een incident zijn geweest als je er nog nooit last van hebt gehad.

en verder sluit ik me volledig bij alle andere commentaren aan voor allemaal die goed gereden hebben..toppie!!!
en waar het niet goed bij ging.... Ach gut

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:58

Allereerst mijn complimenten voor de parcoursbouwers van de cross. Ik vond voor het M een mooie uitdagende cross staan!

Verder blijkt achteraf dat ik veel mensen heb gezien, maar waarvan ik niet eens wist dat het bokkers zijn. Tegenwoordig kent Madelene meer bokkers dan mij Clown . Zo herkende ik Apple en Florence niet.. Ik zal braaf beloven volgende keer me netjes te komen voorstellen aan iedereen Haha!!

Marloeske: jammer van je balken zeg.. Ik hoorde je inderdaad na het springparcours al zeggen dat je zelf ook niet echt weet waar het aan ligt.. Ach gut
Bianca: balen van je springen zeg! Misschien had ze net haar dag niet?
GvdT: knap hoor, een cross rijden met je halve harnachement los Haha!.
Sanne: knap M debuut hoor! Ik zag je meerdere keren voorbij komen, maar telkens was je heel druk met rijden!
Simmie: Ach gut
Florence: proficiat! En ik was dus degene die met Madelene mee was Knipoog.
Paul: fijn dat je cross goed ging!
RK: een beetje balen dat je je bit moest repareren nog..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:41

Ik zie goede en minder goede verslagen

Voor de goede gefeliciteerd
En jammer voor de minder fijne.
Even @ Bianca, pff, dat is echt niet leuk Ach gut

Even een vraagje van Amber (smste ze of ik wou vragen)

Bij welke hindernissen stonden de hindernis jury's?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 17:51

Zo ik ben er ook weer...

Met zeer tevreden resultaat!
Tweede cross met dit paard. Had 191 pnt in dressuur. Met springen en balk en 4 strafp wegens tijd.
Cross heel fijn en foutloos!! Haha! Alleen ook weer tijd fouten...
Maar ja al met al heeel tevreden... Was een geslaagde dag!!

off topic: Wie hebben er trouwens allemaal foto's gemaakt? (ik was nr 81)

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:07

hoi hoi nou eindelijk thuis van een lange durende rit Lachen

ik moest starten onder nr. 53 B paarden.
om kwart over 10 dressuur en had 200 punten !!!

springen ging ook top...beetje hard, maar foutloos.

de 2e cross voor vietje was vandaag, een mooie eerlijkgebouwde cross !!! en jahoor..foutloos !! zelfs het watertje, had het totaal niet verwacht...

en ja hoor wat blijkt, ben ik gewoon 1e Haha! leuke afsluiter !! emeer met voermengsel en een leuk bedragje mee naar huis...

op naar maarsbergen !!

groetjes daphne

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:07

in de uitslag staat gewoon dat ik 7de ben geworden met 1 weigering. En dit terwijl ik gevallen ben en de cross niet heb uitgereden. Ga toch eens bellen, voordat ik dadelijk dat winstpunt krijg.