[SGW] Verslagen SGW Oud Karspel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Verslagen SGW Oud Karspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:27

in oudkarspel heb ik mijn 1e officiele cross gereden, paar keer een oefencross bij alice gereden en dit ging redelijk fijn.. Nadat ik vorige week 1e was met springen en nationaal kampioen nrps b springen ben geworden mocht ik dan eindelijk crossen..

Dressuur ging voor mijn doen wel fijn, de jury vond wat minder 173 punten maar stond evengoed 8e. Toen springen, krimhie sprong echt heel fijn rond en was foutloos.. Toen de cross.. met losspringen waren de aardappel zakken toch wel eng maar eenmaal gestart was er maar 1 ding wat ze wou, zo snel en foutloos mogelijk naar de finish..

Zo blij dat ik was dat ik over de laatste hindernis was, de picknicktafel, en foutloos was, reed ik gewoon de finish voorbij, na een kleine volte gereden te hebben toch gefinishd.. Wat bleek, als ik dat niet dee had ik gewoon de optimale tijd gereden.. Wel jammer maar mag niet klagen..

Even op prijsuitreiking gewacht voor dressuur protocool, blijkt dat ik nog 3e ben geworden ook..

Ben dus erg tevreden over mijn debuut, 2 winstpunten en een 3e plaats op je debuut, mag zkr niet klagen

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=183&t=948950

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:29

Ik heb dat commentaar ook gekregen, ik denk van jou. Van 1 jury had ik een 7 voor mijn zit, van de ander (jou waarschijnlijk) een 5, vanwege de beugellengte.
Komt bij mij doordat ik kort geleden mijn enkelbanden heb gescheurd, dit was nu daardoor de maximaal mogelijke korte stand.
Volgende keer zal ik ze korter doen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:52

ik heb bij de ene jury een 7 daarvoor en bij de ander een 6.. moeten je beugels dan langer of korter in de cross.. want ik rij gewoon op springmaat, vind dat wel fijn

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:54

Linnes schreef:
Nou die pony die wou niet van de start af vertrekken en die sloeg zo hoog achteruit. Zij wou helpen en kreeg een klap vol in het gezicht. Ze is inderdaad met de ambulance weggebracht. Zag er niet zo prettig uit.
Voor de rest was het volgens mij prima verlopen allemaal!

Ik dacht al dat die pony me bekent voorkwam:?
Ik stond samen met mijn beste vriendin bij hindernis 17, en toen die pony de geul niet in wilde ging ze even helpen.
Nou dat heeft ze geweten ook, pony steigerde en sloeg zo met zijn voorhoef tegen haar hoofd aan.
Ze heeft nu en zware hersenschudding, 5 hechtingen en het lag tot op het bot open, maar gelukkig geen scheuren of breuken in de schedel.
Ze kan ook voorlopig even niet paardrijden Ach gut
Als iemand dat meisje kent, nr 18, zou die mij dan even een PB kunnen sturen???

Gelukkig is de rest van de dag wel allemaal goed verlopen.
En misschien dat ik de volgende keer zelf wel meedoe, is toch leuker dan helpen/kijken Haha!
Heb iedereen trouwens voorbij zien komen, ik kan me jou nog wel herrineren Luuxje.
Je was bijna als laatste in het oranje, je viel in elk geval op Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:08

Naja had ik meegedaan had ik ongeveer wel voor ogen waar een stijljury naar zou kijken, beugellengte en ben blij dat je ook vond dat mensen zo door scheurden. Begin nu juist een beetje door te krijgen hoe ik op een sprong af moet gaan maar zag idd weinig doen, dus begon weer helemaal te twijfelen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:20

Ik wilde ook wel weten wat ik had voor mijn stijl (en evt. opmerkingen), maar had echt geen zin meer om te wachten... Was foutloos en heb eigelijk altijd een ruime voldoende. Denk niet dat GvdT zich mij expliciet herrinert Haha!

Ach, ik hoop dat ze de uitslagen nog op startlijsten zetten!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:26

als het goed is gebeurt dat mo.. ik heb er in ieder geval om gevraagd en ze vertelde dat ze dat zouden doen

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:36

Ik was kijken bij B & L pony's; zag dr allemaal leuk uit! Haha!
Wou zelf meedoen maar toch maar niet gedaan.

Ik hoorde het wel over dat er ambulance was gekomen.
Welke pony was het nou? Ik hoorde de 2e pony van de foto's van Nien.
Maar al is dat zo; dan ken ik dat meisje Bloos!

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:50

mo_van_dijk schreef:
Ik wilde ook wel weten wat ik had voor mijn stijl (en evt. opmerkingen), maar had echt geen zin meer om te wachten... Was foutloos en heb eigelijk altijd een ruime voldoende. Denk niet dat GvdT zich mij expliciet herrinert Haha!

Ach, ik hoop dat ze de uitslagen nog op startlijsten zetten!

De uitslagen zijn nu te zien bij www.startlijsten.nl

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:03

Even een vraagje:
In ring 2 (B Paarden) heeft de winnaar in de cross totaal een 5,65 als eindbeoordeling stijl,
dus geen winstpunten??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:05

Dat klopt: Gemiddelde moet hoger zijn dan 6.0!

Ik was vierde met 5.03min, 8sec. buiten optimale tijd. Ben wel tevreden, want heb de cross echt in een handgalopje gereden Bloos

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:09

mo_van_dijk schreef:
Dat klopt: Gemiddelde moet hoger zijn dan 6.0!

Ik was vierde met 5.03min, 8sec. buiten optimale tijd. Ben wel tevreden, want heb de cross echt in een handgalopje gereden Bloos

Sjonge dan baal je.
Haha, hoe langzaam moet ik dan gegaan zijn....ik heb geen schildpad voor m'n voeten zien lopen Haha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:13

Haha, wat voor mijn paard een handgalopje is, is voor andere paarden een middengalop Haha! Wat was jouw tijd dan?

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:16

5,34 en die van mij plonst niet gelijk het water in dus daar verlies ik meestal wel wat op..... Bloos

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:19

welk nummer staat er bij de 2de foto van nien? Bloos ,

de foto's zijn vet leuk geworden! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:23

Luux, dan zat je slechts een halve minuut van de optimale tijd af Lachen.

GvdT heeft dat ooit gezegd (en voor ons klopt dat ook) dat als je denkt dat je een flink tempo hebt dat je dan nog een stukje harder moet om de optimale tijd te halen Haha!. Met onze paarden gaat dat zeker op Lachen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:24

haha die goeie luxor... hij moet eerst ff kijkenen dan gaat ie wel toch judith.. ik ga mijn stijlpunten eens kijken

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:27

Apple schreef:
Luux, dan zat je slechts een halve minuut van de optimale tijd af Lachen.

GvdT heeft dat ooit gezegd (en voor ons klopt dat ook) dat als je denkt dat je een flink tempo hebt dat je dan nog een stukje harder moet om de optimale tijd te halen Haha!. Met onze paarden gaat dat zeker op Lachen.

Ach arm paard.
Die ouwe opa heeft gister zo ontzettend goed z'n best gedaan....
Ik moet maar zo denken, winnen zullen we nooit maar een paar puntjes zullen we nog wel halen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:29

Ouwe Opa? Die jonge god van jou is gewoonweg nog een jaar jonger dan mijn hartelapje *LOL*

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:56

Had bij alle stijlonderdelen wel een voldoende Ja
Ben alleen wel erg benieuwd waar de andere stijljury gezeten heeft, die punten verschillen redelijk met die van jou GvdT..
Mijn 2e stijlcijfer klopt niet eens, had daar 1 x een 7 en 2 x een 6, dat is naar mijn weten nog altijd een 6,3, maar goed, heb er verder niet over geklaagd, het is toch voldoende..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:43

Meneer Coster zat hoger op de platte wagen bij de wal.

Ik zat lager en dichterbij de ruiters, denk dat ook wel een verschil was. Voor hem was een verlichte zit anders te beoordelen dan vor mij. Heb er een paar gezien die alleen hun bovenlichaam naar voor deden en wel op de kont blijven zitten. Bij de meeste kon ik niet eens onder hun door kijken.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:00

hihi ik krijg (met mn springles dan) altijd commentaar dat ik moet gaan zitten en dat ik teveel blijf staan

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:06

Voor de sprong moet je wel zitten, maar op de stukken ertussen moet je in verlichte zit.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:10

Ja precies, zo heb ik het ook voor ogen. Of ik het bewust er zo uitkrijg is een 2e Clown

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:27

Dus als ik het goed begrijp dan heb je geen winstpunten als je lager dan een 6 hebt? ( in de cross )
Dat is iets wat ik nooit heb geweten, ik dacht dat foutloos altijd twee punten waren.
Had er geen idee van dat de stijl doorslaggevend was.

manlief had van de ene jury gemiddeld een 7 en van de andere jury gem een 6.
( welk jurynr heeft GvdT )