[SGW] Verslagen SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Verslagen SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:51

Had je niet gedag gezegd Dyaco, had niet verwacht dat je me zou herkennen op en nieuw paard! Ik zag wel dat je een beetje boos was na de proef....voortaan gewoon de schijn ophouden voor de jury hoor, die ziet echt niet dat ie normaal beter loopt, altijd met een big smile en belonen de ring uit en dan uit het zicht nog even aan het werk zetten Knipoog

Hindernis 10 was een keuzesprong en ik heb de rechtse kant gepakt, maar dat was wel een hele lastige lijn, scherpe bocht naar links en tussen het A en B element weer een bocht naar rechts. Best een hoge haag voor paarden die nog niet vegen en daarna crashte je weer bijna op een boom...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:52

Marieke, wat super voor een eerste keer zeg!! Dat belooft heel wat dus!!

Bianca, jammer van je stops enzo, maar verder klinkt het als een gelsaagde dag zo.

MC, jammer van je val joh! Gelukkig geen pijn gedaan en toch een goed gevoel! Dat is erg belangrijk vind ik...

Ollie, jou heb ik natuurlijk uitgebreid gezien en gesproken vandaag...

Dyaco, ook al een tevreden gevoel, toppie!!

sfranken: gefeliciteerd dat het zo lekker gegaan is!!!

Zelf heb ik een heerlijke dag gehad. Dressuur wat saai, als altijd. Zat ergens middenmoot.
Springen met losrijden was ze verbazend goed te houden. In het parcours een balk op 3 en op 4, toen heb ik vrij gemeen aan een teugel getrokken en was ze ineens van mij en ging het daarna heerlijk en gecontroleerd...
Met de cross heb ik nu voor het eerst ooit de losspring hindernissen gesprongen om te kijken of ze dan in het starthok wat rustiger zou zijn, maar het was juist nog veel erger. Steigeren en bokken en draaien en idioot al voor het starthok...
Ok, net lang genoeg stil gestaan en steigerend vertrokken.
Heb in MIJN tempo gereden, heerlijk rustig en beheerst. Foutloos rond maar wel 28 sec te laat over de finish. Maar dat is voor mij alleen maar de bevestiging dat het echt beheerst gegaan is. Dat harde tempo haalt ze toch wel. Die beheersing heb ik nodig voor het M en zoals ze vandaag liep, heb ik het gevoel dat dat er gewoon aan komt...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:54

goed gedaan Nickeltje! Idd eerst die controle, tempo komt later wel weer.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:55

Heb ook heerlijk gereden vandaag!
5e na dressuur.. Springen 1 pech foutje!
Cross super foutloos 6 sec buiten de tijd!! Uiteindelijk 2e in ring 4 geworden. Tijd was moeilijk te halen in de M!!
Heb mijn laatste wedstrijd goed afgesloten met Merato.
Nu wachten op het voorjaar van 2009 dan mag ik weer..
Sabine komt weer helemaal goed met jullie...
Sims niks aan je val overgehouden??
Alle prijswinnaars gefeliciteerd en Limburgs kampioenen ook!!
Super gedaan...

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:57

Laatste wedstrijd Patries??? Is dat ivm de zwangerschap?
Proficiat woh!!!! Kei netjes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:58

Proficiat Patries, knap gedaan zo met zijn 3en!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:00

Ja Sabine risico is toch wel beetje groter als gewoon dres of spring wedstrijd. Zou nog heel graag naar Tongeren willen maar ja!!
Was al niet eerlijk werd er gezegd wij waren met zijn 3en!!! haha
Danique toevallig foto's van nummer 93???

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:01

Gefeliciteerd Patries, mooie afsluiter dan!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:21

Klinkt als een mooie afsluiters Patsmu!
Verder ook vooral veel tevreden verhalen voorbij zien komen.. netjes hoor!
Ik ben benieuwd naar de rest van de verslagen (en foto´s! Haha!)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:22

Patricia: Mooie afsluiting van je crossjaar inderdaad. Ik zei op de terugweg nog tegen Madelene dat jullie allebei echt super gereden hadden en dat er hoe dan ook altijd een terechte kampioen naar voren was gekomen!

Voor madelene en mij was het dus een erg geslaagd dagje. Ze mocht wel liefst 3 prijzen in beslag nemen, maar een verslagje plaatst ze maar even zelf Haha! . (als ze daar tijd voor heeft deze week met de vakanties...)

Alle andere prijswinnaars en kampioenen ook proficiat! Volgens mij hebben vrijwel alle bokkers naar tevredenheid gereden als ik het zo las?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:52

Goed gereden allemaal vandaag! Top hoor.

Patsmu, gelukkig heeft Sim niets (en ik ook niet behalve wat spierpijn) overgehouden aan mijn val.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:59

Ik heb gisteren gestart in de L pony's, maar nu even nog mijn verslagje.Lachen

Stond na de dressuur 4e met 188 punten, ging wel redelijk.
Had maar heel weinig losgesprongen voor het springen, het was zo warm.
Cyrano was heel kijkerig op een reclamebord dat aan de zijkant bij 9 zat, wou na hindernis 2 om hindernis 9 rijden maar Cyrano schoot er zo voorlangs. Ging nog wel goed gelukkig op hindernis drie.Lachen Had alleen een balkje op 5A.

Naar het losspringen voor de cross toe stappen wou cyrano al weer omdraaien naar de trailer, vreesde al weer voor het van start gaan.
Maar dat ging goed, beetje moeizaam, Cyrano moest er even van overtuigd worden dat we wél gingen crossen.
Kreeg een stop op dat steiltje met de breekboom, weet niet precies waarom, te scherp uit de bocht of wat er nou was, ik voelde 'm al terugkomen dus flink been er aan en stem erbij maar hij ging al niet meer.
Toen kreeg ik nog een stop op de 2e van het inuitje, hindernis 10.
Dat kwam niet uit, Ik overrompelde 'm een beetje, ik geloof niet dat Cyrano in de gaten had dat er meer als 1 hindernis stond, viel er daar ook af. Daarna het alternatief, en dat ging heel fijn, Cyrano deed het heel simpel.Lachen
En verder de rest van de cross ook fijn afgemaakt.

Iedereen gefeliciteerd met fijne resultaten.Haha!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:42

Mikel heeft ons paard zaterdag gereden in de B. Dressuur ging netjes op een paar kleine foutjes na, ventje vond het affentoe nodig om al aan te galloperen waarschijnlijk om alvast te oefenen...182 punten en tevreden. Springen ging foutloos en toen de cross in. Het was de 2e cross voor dit paard, hij had alleen vorig jaar dijkgatbos gelopen dus toch wel weer een beetje spannend!
Alles ging goed tot hindernis 10 de driesprong, met lopen hadden we al bedacht dat het inuitje nog aan de moeilijke kant was dus dat ze het alternatief gingen rijden (niet dat dat een logische lijn was maarja je moet er over hoe dan ook) daar dus 1 stop op de laatste hindernis van de serie gehad en verder foutloos in een tijd van 6.12.
Wij waren dus supertrots op ons paard (en op ruiter natuurlijk)!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:51

BerdientJ schreef:
Ik heb gisteren gestart in de L pony's, maar nu even nog mijn verslagje.Lachen

Stond na de dressuur 4e met 188 punten, ging wel redelijk.
Had maar heel weinig losgesprongen voor het springen, het was zo warm.
Cyrano was heel kijkerig op een reclamebord dat aan de zijkant bij 9 zat, wou na hindernis 2 om hindernis 9 rijden maar Cyrano schoot er zo voorlangs. Ging nog wel goed gelukkig op hindernis drie.Lachen Had alleen een balkje op 5A.

Naar het losspringen voor de cross toe stappen wou cyrano al weer omdraaien naar de trailer, vreesde al weer voor het van start gaan.
Maar dat ging goed, beetje moeizaam, Cyrano moest er even van overtuigd worden dat we wél gingen crossen.
Kreeg een stop op dat steiltje met de breekboom, weet niet precies waarom, te scherp uit de bocht of wat er nou was, ik voelde 'm al terugkomen dus flink been er aan en stem erbij maar hij ging al niet meer.
Toen kreeg ik nog een stop op de 2e van het inuitje, hindernis 10.
Dat kwam niet uit, Ik overrompelde 'm een beetje, ik geloof niet dat Cyrano in de gaten had dat er meer als 1 hindernis stond, viel er daar ook af. Daarna het alternatief, en dat ging heel fijn, Cyrano deed het heel simpel.Lachen
En verder de rest van de cross ook fijn afgemaakt.

Iedereen gefeliciteerd met fijne resultaten.Haha!

Ik had precies hetzelfde probleem bij hindernis 10.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 06:54

Zijn er nog foto's gemaakt, want ik kan helaas nergens wat terugvinden?

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:17

hey mensen!

Ik heb gister veel bokkers gezien en allemaal goede resultaten Lachen
Nick, wilde nog even zeggen dat ik je springparcours heel goed vond Pling

Mijn verslag:

Allereerst dressuur met Violin. Ze liep een fijne proef en ik stond daarmee vierde in mijn ring. Daarna meteen door op Sunny. Mijn moeder had haar al wat losgestapt en ik dacht dat ik ook wel lekker kon rijden met het dressuurzadel van mijn moeder. Nou echt niet dus... Ik kon heel slecht doorzitten en tot overmaat van ramp raakte mijn plastron ook nog 's los. Volgens mijn ouders zag het er nog wel goed uit. Ergens een plaatsing in de middenmoot, dus niet ontevreden.

Daarna heb ik nog snel een keer de cross gelopen voor het L.
Violin ging met springen lekker en ik was foutloos. Cross ging ook heerlijk, foutloos en binnne de tijd. Ik ben overal rechtuit gegaan. Wel ging ik bijna de opsprong van het M op, maar ik kon haar net op tijd bij sturen.
Uiteindelijk had ik de tweede prijs en het rabobanktalentenpakket (hihi)

Toen moest ik springen met Sunny. Ze sprong echt heel lekker van het hout af. Voor de cross was ze heel erg druk, maar ik kon haar wel goed bij me houden. De cross zelf ging super. In het water een blooper gemaakt, want ik lag er bijna naast. Ik zat weer te ver naar voren.... Daar is een filmpje van gemaakt en die zal ik binnenkort plaatsen. Op de trakehner kreeg ik een reuzesprong, maar volgens mij had Sunny er gewoon heel veel zin in Haha!
Met Sunny was ik niet binnen de tijd. Het was erg zwaar en Sunny is niet zo lichtvoetig als Violin. Met Sunny had ik nog net een prijs, namelijk de vijfde.
Ik ben echt supertevreden over mijn paardjes Lachen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:20

Gaat lekker met jou en je paarden Renske! Super resultaat met allebei. Gefeliciteerd!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:31

Zondagochtend vroeg zijn Noa, Schoffie en ik weer vertrokken richting het zonnige zuiden om deel te nemen aan SGW Castenray klasse L Afbeelding. Na dik 2 uur rijden kwamen we aan op het zeer goed ingedeelde en fantastisch gemanaged concoursterrein.
SGW Castenray staat bij veel crossers bekend als een "dikke" cross... Ik was erg nieuwsgierig!? Afbeelding

Eerst hebben we ons klaargemaakt voor de dressuur. Schoffie was nog een beetje overdondert door de lange reis en nog niet helemaal wakker. We kwamen wat traag op gang waardoor onze proef ietwat rommelig verliep, des ondanks in de middenmoot belandt met 194 pnt.

Nadat we Shof weer op de trailer hadden gezet, zijn we de cross gaan lopen. De eerste 3 hindernissen waren niet veel byzonders, lekkere inkomers, de paadjes tussendoor waren erg bochtig en heuvelop, heuvel af. Hindernis 4 was een halve coffin waar ik mijn twijfels bij had, hoe schoffie erop zou reageren! Kuilen waren niet Shof zijn favo-hindernissen Afbeelding! Na een zeer bochtig en niet zo prettig pad met een haakse bocht erin kwamen we bij de waterbak die in principe wel te doen leek. stijltje, boomstammetje en daarna water, het leek een beetje een vijvertje Afbeelding. Na nog twee simpele hindernissen kregen we een trakehner die goed te doen was omdat een paard de kuil eronder nooit kon zien, ik vond het wel lastig aanrijden met een rare bocht. daarna was alles simpel met lekker rechte stukken.

éénmaal weer terug, konden we ons langzaam gaan voorbereiden op het springen. het inrijden was wat druk, maar shof voelde goed aan. Het parcours verliep dan ook fijn en foutloos Afbeelding.

bij de controlepost was hij wat nerveus door de drukte en alle paarden die daar hutje mutje stonden en had hij een hartslag van 72, vrij hoog voor zijn doen.

Toen op naar de cross! Na wat oefensprongetjes te hebben genomen gingen we dan eindelijk van start! de eerst 3 gingen zoals verwacht goed. Het bochtige parcours viel me wat tegen (ik ben meer van de rechte stukken). bij de coffin had ik wel verwacht dat ie het eng zou vinden, maar hij keek er niet op en sprong alles braaf Afbeelding. van de coffin naar de waterbak verkeek ik mij enorm op de haakse bocht naar links(ik vond het ook niet fijn aangegeven)waardoor we bijna aan een boom hingen Afbeelding, maar gelukkig ging alles goed. Toen kwamen we bij de waterbak, de stijl sprong hij wel maar het boomstammetje met het water erachter vertrouwde hij voor geen meter! Hij ging volledig in de ankers. na nog een keer proberen en veel geploeter Afbeeldingging hij er maar twijfelachtig in, liep als een mietje al dravend door de waterbak, gas was ff volgelopen denk ik? Maar gelukkig ik kon verder! na twee easygoers kwamen we bij de trakener die hij goed sprong(wwfffffeeeww Afbeelding)en de rest van de reis probeerde ik de verloren tijd van bij de waterbak in te halen. Ik kwam op 5 min. en 48 sec, binnen. ECHT ZONDE VAN DIE WATERBAK!!!! Ik had het ook niet verwacht!

Ik moet met de shof toch wat meer gaan oefenen op de vijferachtige waterbakken, die vertrouwt ie voor geen meter! In diepenheim had hij er ook moeite mee.

Ik vind Castenray inderdaad een pittige cross! Maar niet mijn ideale cross! Profi organisatie! ECHT SUPER! Dressuur met ruimvoldoende inrijdruimte! Prima springring(we hadden dan ook prachtig weer en goede omstandigheden) Cross vond ik niet overal even tof qua paden en haakse bochten. Desondanks wel genoten! Afbeelding

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:49

Wendietje: Balen dat je de laatste hindernis in het springparcours vergeten was.. Wel fijn dat je lekker de cross hebt gereden!

Miriam: Gefeliciteerd! Haha! Echt goed joh!

Dyaco: Balen van je weigeringen in de cross, maar gelukkig was je zelf wel tevreden! Lachen

Sabine: Fijn zeg dat je zo lekker gereden hebt!!

Nickeltje: Netjes hoor! Lachen

Patricia: Gefeliciteerd! Haha! Mooie afsluiting!

Berdien: Balen van je stops.. Wel fijn dat je de rest van de cross lekker uit gereden hebt! Lachen

Renske: Gefeliciteerd, super joh met 2 paarden!

Jenga: Balen van de waterbak.. Maar toch lekker gecrossd!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:49

's morgens.
Zo dan ook mijn verslag.
Dressuur ging voor mijn doen goed, 179 (waar ik donderdag nog 169 en 170 had), dus een stijgende lijn.
Springen ging als een speer, heerlijk relaxed en overal ruim overheen, foutloos. We zagen buurvrouw Wendy idd nog even een hindernis vergeten.
De cross ging eigenlijk ook lekker. In het begin uiteraard even kijken naar die grote witte vrachtwagen, maar we namen de hindernis goed.
Waterbak had ik eigenlijk tempo terug moeten nemen, maar helaas, hij zag ineens de bak en ging vol in de ankers (lag er bijna af met m'n witte broek Haha!), maar in tweede instantie ging hij er toch in. En dat terwijl we thuis door iedere grote plas in volle galop kunnen.
Verder ging het goed, hindernis 10 maar gewoon op de rechte lijn genomen en dat ging top.
Helaas de laatste hindernis was bij mij de concentratie weg en tjoep, erlangs. Maar ook in de rebound netjes en ruim erover.
Was helemaal tevreden, heerlijke dag gehad.
Gezien en gesproken met de nodige (oa Simmie, Lielle, Canter, Wendietje, Bianca19?? en vast nog wel een paar).
Ik zal zien of ik nog wat foto's kan uploaden, maar de fotografe vind het nog steeds erg spannend.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:19

Oei Wendietje! Dat gaat je zeker geen 2e keer gebeuren!
Wel jammer dat het vaak zo misloopt met tijden als de cross wordt stilgelegd. Niet alleen in C'ray maar ook op andere plaatsen hoor je dat.

Wollie meid, gefeliciteerd!

Patries; op naar het Z?

Renske; en heb je nu zo'n mooie oranje Rabo deken gewonnen? Haha! Je hebt wel een succesvolle dag gehad.

En ik ben nu wel heel benieuwd naar Maddy en Suus!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:37

Scum schreef:
Wel jammer dat het vaak zo misloopt met tijden als de cross wordt stilgelegd. Niet alleen in C'ray maar ook op andere plaatsen hoor je dat.

ja dat is idd jammer. Ik had er ook last van. Had nog geen uitslag gezien, maar gister iemand voor me gekeken. Ik had 187 met dress, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst, maar veel tijdfouten door het stil leggen. Daardoor ben ik in het midden geeindigd.. Dus eigenlijk wel beetje balen..

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:54

zo nu mijn verslagje....heeeeerlijke dag gehad!!!

lekker gedressuurd...(voor mijn gevoel natuurlijk altijd te weinig) stond 3de.
het springen was foutloos...het zou geen schoonheidsprijs behalen, ik heb haar met voornamelijk de stem toch wel erover heen aangemoedigd aangezien het springen onze zwakste onderdeel is.

toen heel lang wachten op de start vand e cross, want het springen was goed ingelopen.
de zenuwen liepen hoog op, want mijn voorsprong op patsmu was nog steeds daar...ik voelde mijn hart tegen mijn bodyprotector aanbonken!!
ben bij 2 andere mederuiters gezellig gaan meelopen en toen vloog de tijd gelukkig snel om, gezellig gekletst!!!
eindelijk wat warm gaan lopen...startbox in en uitlopen...en toen ging de knop om bij mijn crosstijger.
ze vloog de startbox uit en ze kwam niet meer stil tot dat we gefinisht waren...alsof ze voelde dat het alles of niks was vandaag!!!
we waren door gerrit en rob in de afgelopen weken al een beetje getemperd in ons fanatiek rijden...maar daar hadden we gisteren geen oren meer naar...we wilde eralleen nog maar overheen.
foutloos rond...met maar 4 seconden buiten de tijd...
voor de zekerheid de officiele uitslag afgewacht....

we waren 1ste in de ring!!!
we zijn LIMBURGS KAMPIOEN!!!!!!!!!!!
en ik had de zilveren reversspeld voor het beste dagresultaat!!!!!!!!

We hebben er gisteren al flink op gefeest...de stal van nanea was met ballonnen versierd en ze hadden de bar en entree versierd...mijn trainer kwam met champagne...de vaste kern van de camping aan de bar...ik had na 3 mixjes safari-7up al een flinke zwieps...en nu een beetje hoofdpijn...maar vinden we dat erg.....???
HELEMAAAAAAAAAAL NIET!!!!!!!!!

zo, dat was even lezen voor jullie...

Voor alle anderen die goed gereden hebben...proficiat!!
voor diegene die niet lekker gereden hebben....volgende keer beter...

en ik weet ook wie limburgs kampioen in het Z is geworden...de meest mega knuffel van mij van allemaal!!!!!

patsmu...ik wist niet dat je zwanger was...proficiat!!! anders had ik je persoonlijk daar mee gefeliciteerd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:56

Maddy, wat geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Is Suus nou kampioen of niet????

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:57

Gefeliciteerd Madelene!! Echt super, heel knap van jullie! Go jij! Go jij!