[SGW] Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:28

Scum, het was zaterdag niet zo chaotisch voor mij Knipoog Kon er ook nog wel bij, volgens de ANW kon zo'n kleine hoeveelheid bij mijn oudere auto geen kwaad. Heb ook 320 km zonder probleem gereden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:28

nu hoeft volgende week alleen het M/Z pony's het stuk over de wei te rijden (dus aan de andere kant van de weg), de rest blijft in het bos. Maar na de oude waterbak zal idd wel een probleem gaan worden. Ik neem trouwens aan dat ze daar volgende week wel water in zetten Verward
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-03-08 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:29

Dat stuk wordt altijd heel snel slecht PB. En idd, het stuk voor en na hindernis 2 ook. Daar hebben ze nog zand op gegooid en met een roller plat gedrukt.

Roos, misschien moet je dat eens vaker doen. Wie weet loopt hij er wel beter op Clown

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:33

Zag dat Nienke Otjens 3de was in het Z... snap dat toch niet als je haar rond ziet gaan. Heb er respect voor dat ze zo vaak wint, maar je houd je hart vast.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:35

Lielle schreef:
nu hoeft volgende week alleen het M/Z pony's het stuk over de wei te rijden (dus aan de andere kant van de weg), de rets blijft in het bos. Maar na de oude waterbak zal idd wel een probleem gaan worden. Ik neem trouwens aan dat ze daar volgende week wel water in zetten Verward

Wij (bento en ik) dachten dat er nog water inkwam. Zat zondag ook dicht bij mijn paard en landde toen op het zand. Was wel even een verassing.

SGWuppie schreef:
Zag dat Nienke Otjens 3de was in het Z... snap dat toch niet als je haar rond ziet gaan. Heb er respect voor dat ze zo vaak wint, maar je houd je hart vast.

Heb haar zien gaan bij de oude waterbak en daar ging C en zeker D ook net goed. Ik wist niet dat het bij haar wel vaker zo ging.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:35

peanutbutter schreef:
Het stuk na de oude waterbak was op het eind van de dag echt héél slecht. Net als het stuk na hindernis 2. Maar ik was oook 1 van de allerlaatste van de dag (moest later crossen vanwege een verloren ijzer). Maar Wendela stond naast ons en die had ook op die stukken echt alleen gedraafd.
Maar het stuk na de oude waterbak was niet meer door heen te galopperen, mijn paard zakte tot zn kogels in de modder.

Dat stuk na de oude waterbak was idd heel erg slecht ja. Stuk na hindernis 2 viel toen ik reed nog mee. Maar de rest van de bodem vond ik naar omstandigheden erg goed.

Snap even niet wat wendela er mee te maken heeft maar dat zal aan mij liggen... Clown

Wup: Wat was er met Nienke dan??

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:38

dat heb ik wel bij meer mensen die vaak winnen Knipoog
Hebben jullie trouwens gister nog de val van jasper de Kruyf gezien? Wij stonden er met onze neus boven op. Paard ging veel te hard en veel te vroeg af op de laatste hindernis en sloeg over kop. Ruiter staat op, kijkt niet naar het paard en stapt op en stapt door de finish heen en blijft vervolgens nog een tijd rondstappen óp het paard!!
We konden er niet met ons hoofd bij. Als zoiets gebeurd staop je toch niet op, maar ga je, je hele paard toch controlern en alles???
Kan me daar zo kwaad om maken.

Miriam: Was meer te r illustratie dat er meer mensen waren die er hadden gedraafd. Heb er trouwens meer over gehoord.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:43

Ik heb gehoord dat er volgende week wel water inkomt. Zou ook wel vreemd zijn als dat niet zo is wat de B paarden (en B en L ponies) komen niet bij de andere waterplas. Ik snap alleen niet zo goed waarom dat nu niet was. 2x water moet toch geen probleem zijn (en de M en Z ponies moeten dat volgende week dan toch ook) Verward

Vreemd van Jasper idd. Finishen heeft uberhaubt geen zin meer en je paard eerst even checken lijkt mij niet meer dan logisch

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:43

Weet niet of het handig is om kritiek openlijk op een forum te zetten, aan de andere kant had ze zelf ook wel door wat het probleem was... ze ging veel en veelste hard op het water af, knalde dwars door het linkerpaaltje heen op de surfplank. Rukte hem daarna in volle galop om om te vragen of ze goed was gepasseerd en toen daar bevestigend op werd geantwoord vloog ze als een gek het water in om daar vervolgens zowat koppie onder te gaan. Ook de bank en de haag waren noodsprongen. Gaat blijkbaar vaak goed, maar mijn manier zou het niet zijn...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:44

hm, dat klinkt allemaal niet fijn Verdrietig

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:46

Dan hebben wij in Mol (B) mazzel gehad. Daar is het de hele ochtend droog geweest.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:56

Ach Marieke, we hebben allemaal wel eens wat minder fijne sprongen toch?

PB: Ah zo... Ik zeg ook zeker niet dat je ongelijk hebt hoor, integendeel, dat stuk was erg slecht. Ik dacht alleen dat je bedoelde dat het per definitie goed was om daar te draven omdat Wendela dat ook had gedaan. Ik denk dat iedereen dat voor zijn eigen paard het best kan inschatten.

Altos: Als er nu ook water in had gezeten was dat stuk nog zwaarder geweest. Was al belastend zat zo vond ik... Volgende week komt het er wel in.

Finish van Jasper heb ik niet gezien, klinkt eng...

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 10:59

Alle prijswinnaars gefeliciteerd.
Alle pechvogels , jammer, slecht begin van het seizoen maar dat zal wel allemaal goed komen.
Het lijkt mij ook wel dat er water in de oude waterplas komt maandag, anders is er geen water.
Het stuk na die waterbak is altijd heel modderig en los. Hoe was de bodem verder dan op de smalle paadjes zoals richting de finish?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:01

Droog Ja

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:01

edit
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 17-03-08 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:02

Minder fijne sprong heeft iedereen weleens. Maar ik vind dat je je in het Z niet kunt veroorloven om zonder controle te rijden. Dan komt er een keer dat je paard het niet meer op kan lossen en een mindere sprong gewoon een val wordt. Ik zeg overigens niet dat ik het beter kan, maar als ik zo weinig te vertellen had over mijn paard, ging ik niet een Z cross in. Vond dat de meesten in het Z super netjes en gecontroleerd rond gingen overigens.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:21

Zou mijn hobby ook niet zijn

Patsmu, BW en Miriam ook gefeliciteerd met de goede resultaten!

Leuk om alle verslagen weer te lezen Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:23

Dat je controle moet hebben om een Z cross te rijden ben ik helemaal met je eens Marieke Ja. Ik denk zelf dat je zonder controle niet in het Z beland.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:30

Zeker wel. En daar zijn genoeg voorbeelden van. Zoalng je een goed paard hebt kom je echt een heel eind.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:33

Klopt zeker.
Als jij gewoon een fijn meewerkend paard heb, wat altijd afgaat hoe krom je dr ook voor zet. Dan kan je rustig in het Z komen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:42

Wie heeft er internetadressen van fotograven? (er waren er toch wel meerdere)
Die in de tent, ik dacht eventinghorses.nl maar dat is dus niet goed....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:50

BW en Miriam, van harte gefeliciteerd met de goede resultaten!!!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:03

@ Yolien: In de tent zijn het mensen van Chaam zelf die foto's komen later op de website...
@ Iedereen die netjes gereden heeft, gefeli! Haha!
@ Nickeltje: Heb je zien springen, hij trok idd erg hard weg!

Wij hebben een rondleiding gehad door de cross, en de gids zei dat er volgende week idd water in komt, maar dat ze deze week geen twee waterbakken wouden.. Verward

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:11

iedereen gefeliciteerd met de goeie resultaten en prijzen.
Voor de gene die niet goed gingen, kop op en volgende keer beter.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:15

Ik zou het niet erg hebben gevonden als er water in had gestaan.