Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Crisje_Lanc schreef:@ rowo, miss_petit, Hier zijn toch al veel reacties geplaatst maar ik vind toch dat niemand echt een scherp bit gebruikt hoor.
Ik bedoel het meer als 'algemeen' in de SGW -en springwereld. Dus niet de bokkers die hier geplaatst hebben. mo_van_dijk schreef:Als ik het goed heb, mag je niet officieel starten met dit bit. In de regelementen staat namelijk dat je alleen met een kunststof bekleed bit mag starten en niet met een volledig kunststof bit! Of wist je dit al?

Citaat:Toelichting bij Annex A
De afgebeelde trenzen zijn toegestaan in zowel bus- als watertrens uitvoering.
Trenzen zijn in principe van metaal. Deze trenzen mogen ook worden gebruikt indien
ze uit rubber of uit kunststof vervaardigd zijn of met leer zijn omkleed.
Ik moet gewoon hard aan mn dressuur blijven werken, en daarmee dus ook aan mn controle. Dan zou ik het zelfs op een trens moeten kunnen volgens Rob.

haha in ieder geval veel bitten meegekregen die ik mag proberen. Vorige week heb ik de hele tijd een Aurigan dubbelgebroken bit geprobeerd, daar gingen mijn beide paarden erg fijn van lopen, werden smakelijker in de mond dan met mijn normale enkelgebroken watertrens