[SGW] Verslagen van het NK te Hattem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Verslagen van het NK te Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:02

Je kon in het parcours wel zien dat je toch wel boos was op je paardje... die balk was eigenlijk niet echt nodig geweest, erg jammer!
Je val zag er best pijnlijk uit, hopelijk is de pijn snel weg Ach gut

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:06

ja, was idd errug pissig. Was ook wel echt n rotstreek van Pasjha! Hamer Hamer Jammer dat ik zo boos was want t lag idd aan mijn rijden dat die balk eraf ging. Heb t parcours op video gezien....

Ik moet trouwens geloof ik effe vd pc af, wordt er heel misselijk van Nagelbijten / Gniffelen Deze week wordt zowieso heel rustig denk ik...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:14

Jeetje Suzanne, dat klinkt wel als een harde klap Scheve mond
Wel super van je 2 foutloze crossen!! Echt superknap met allebei bij de eerste 10!!
Beterschap joh!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:21

EG, klinkt idd als een behoorlijke klap. Super dat je daarna de cross nog zo goed hebt uitgereden! En gefeliciteerd met je twee top 10 plekken!

LZ: Gefeliciteerd Go jij! Go jij!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:25

Ik meld me ook maar even Clown Ik ben dus de gelukkige die het dak een kusje heeft gegeven Haha! .
Rabette zag de hindernis te laat, stond de eerste keer stilen daarna twijfelde ze. Ik drukte door en ik werd afgeschoten.

Heb nog wel een deel verder gereden, weet alleen dat ik hindernis 7, 8 en 9 gesprongen heb en niet hoe de stukken daartussen zijn gegaan. Op het veld draaide ze voor de trakhener op de volte en toen zat ik ernaast, wist nog vaag dat ik door het water en over de tonnen ben geweest. heb het besluit genomen om ermee te stoppen. Mocht van mensen van de knhs niet meer op mijn paard omdat ik de cross vrijwillig verliet Verward Heb nog nooit gehoord dat je met VV van je paard af moet. Had het hele stuk ook niet kunnen lopen. Mocht er van de DA ook op blijven zitten.

Nichtje van mijn instructeur(11 of 12 jaar denk ik) heeft mijn paard helemaal verzorgd OK dan! , ik was alleen maar bezig met rechtop blijven.

Heb in de vrachtwagen nog even geslapen en ben thuis ook vroeg naar bed gegaan. Vanochtend ng behoorlijke koppijn gehad, maar dat is nu over.

Ik heb wat links met foto's voorbij zien komen, zaten echt leuke foto's tussen.

Alle prijswinnaars super gefeliciteerd OK dan! en ook een pluim voor de mensen die fijn gereden hebben.

Retzter, dan heb ik jou zien lopen.

Anne, heb ik je toch gezien, vond het zo lief van je dochter dat ze mijn mutsje terug kwam brengen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:27

Bedankt! Was ook m'n doelstelling om met beide bij de eerste 10 te zitten..... dus die heb ik toch nog mooi bereikt Ja

En t ging idd best hard! Is geloof ik t ernstigste wat ik tot nu toe heb meegemaakt met paardrijden (dus echt klagen mag ik eigenlijk niet )

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

bianca1980 schreef:
Ik sprak trouwens nog iemand van de uitslagenverwerking van Hattem en ze hebben nog een discussie gehad over het alternatief in de L paarden. Je had daar de verplichte doorgang, je moest OOK voor het alternatief door die doorgang heen en dan doordraaien naar het hek. Einde van die dag bleek dus dat de hindernisrechter ACHTER die sprong zat en dus nooit heeft kunnen constateren of mensen die doorgang goed hebben genomen, Er was iemand die daar wat van gezegd heeft of zij dat wel heeft opgemerkt, antwoord bleef dus schuldig........... met andere woorden, het zou kunnen dat ruiters de doorgang NIET hebben genomen en naar het alternatief zijn gereden, die hadden dan eigenlijk uitgesloten moeten worden voor fout parcours, maar dat konden ze dus nu NOOIT meer nagaan. Mochten mensen dit dus gedaan hebben, dan hebben ze mazzel en het is een leer moment voor de volgende keer, want op het blaadje bij die vlag stond duidelijk dat je daar doorheen moest rijden. Ze hebben er dus niks mee gedaan, omdat ze als uitslag achteraf niks konden hardmaken.
Ik ken de man die de uitslagen deed en die kwam naar me toe om te vragen hoe ik was gereden.

Wat een onzin, beide juryleden zaten in de aan rijlaan dus voor de hindernis.
Achter de hindernis stond een wegoverganger die tevens het alternatief in de gaten hield.Flauwekul.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

Renskek gefeliciteerd!

Paul, ik heb je neit meer geproken na je cross. Jammer zeg om zo het seizoen af te hebben moeten sluiten...

Reeskees, hopelijk valt het blauwe op je kin een beetje mee? Sterkte in elk geval!

San, mooie foto!

Sjaan, wat ellendig zeg!! Hopelijk heeft hij niks vervelends overgehouden aan die glijpartij?

Bianca, nogmaals gefeliciteerd!!!

Bento, ook gefeliciteerd!!!

Ladyzwien, nogmaals van harte gefeliciteerd!!!

GvdT, wat een rottig verhaal!! Dat is echt niet mis wat je zo schrijft... Hopelijk gaat het nu weer een beetje??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:35

Ok, nu ook nog eventje mijn verslagje...

Ben vrijdag al opgehaald door SGWOllie zodat ik niet met vervoer van Nickje in de knoop zat.
Nick eind van de dag naar stal gebracht, waar Ollie toevallig ook kon blijven staan, dus dat kwam heel erg makkelijk uit.
Gezellig gegeten vrijdag avond en een paar uurtjes geslapen.
Zaterdag bij Nick had ze helemaal geen hooi gegeten en wou ook niks hebben van het voer dat ik haar gaf. Duidelijk was ze niet helemaal lekker ofzo.

Goed naar het terrein gegaan, opgezadeld en met dressuur voelde ze ook niet echt lekker. Beetje hangerig en tegen de hand. Lage punten. 180 en 177 geloof ik.
Stond dus ergens onderin de middenmoot.

Met springen begon ze weer lekker, balk op 1 ging er af. Toen heb ik haar na de sprong een paar meppen met mn zweep gegeven. Heb ik dus echt nog nooit gedaan, maar ik was echt boos op haar laksheid en wou niet zoals in Bathmen naar huis gaan na het springen.
Goed ineens werd ze wakker en bij elke sprong heb ik op het moment dat ik wou dat ze afging, mn sporen er in geduwd. Grof gereden dus maar dat resulteerde wel in '''slechts'' 2 balken en dus lekker de cross in!!!

Voor het startblok was ze wat druk. Ging lekker van start en heb echt een enorm lekkere cross gereden. Op de trakhener geen enkele twijfel bij de afzet, maar boven de sprong zag ze kennelijk ineens het water en trok haar benen nog wat hoger op...

Ben helemaal foutloos rondggegaan en was 6 zeconden onder de tijd.
Ben echt heel trots op mijn Gelders dikkertje.
Uiteindelijk zijn we 29e geworden als ik goed geteld heb....

Het was echt een gezellig weekend zo met een heleboel Bokkers waarmee het hele weekend wat mij betrefd een succes was!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:37

Wat een wisselende resultaten! Gefeliciteerd aan iedereen die goed is rondgekomen! Verder heel veel sterkte aan de mensen die een boom/dak/grond van te dichtbij hebben gezien. Het klinkt allemaal erg pijnlijk. Ga bij twijfel vooral nog even naar een dokter!

Ik heb de dressuur van de L (mede-)gejureerd en ik moet dus even reageren op de opmerking dat er vrijdag hoger gejureerd is dan zaterdag: dat is natuurlijk onzin; op vrijdag is er over de hele linie beter gereden! Lachen

De cross heb ik ook nog even gelopen en alleen Nickeltje heel bewust gezien. Anderen heb ik niet herkend (was het lijstje vergeten mee te nemen Bloos )

Nogmaals complimenten voor iedereen die goed heeft gereden en voor anderen: balen dat je het seizoen niet lekker afsluit. Op naar volgend seizoen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:59

Ladyzwien, gefeliciteerd Lachen

EG, beetje wisselend resultaat dus. Aan de ene kant wel netjes 2 keer de cross uitgereden, maar aan de andere kant wel een boom geplet en een flinke smak gemaakt Ach gut.

GvdT, gelukkig valt het nog wel een soort van mee. Zoals ik je gister hoorde vreesde ik dat je toch wel een lichte hersenschudding er aan over zou houden.

Simmie, ik dacht het al, dan heb ik je toch gezien Haha! Haha!. Tegen een boom leunend bij de heuvel tijdens de Z Haha!. Ik stond in de buurt, maar twijfelde of jij het was Haha! (op de een of andere manier zijn mensen met paard en cap beter te herkennen *LOL* )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:27

Ik heb ook best lang geslapen vanacht, vanochtend een paar ibuprofen genomen en de hele dag mak aan gedaan.
Was er giser echt naar van, moest me concentreren om recht te blijven staan en dingen te kunnen zien.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:29

Misschien dan toch een lichte hersenschudding GvdT Scheve mond . Voorzichtig aan doen maar deze week Lachen

Nick, leuk verslag, dus ditmaal gewoon blijven zitten Haha! (geen last van je blauwe plekken?)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:29

TAORMINA je moet mij niet aanvallen met je....flauwekul.
Zoals ik al schreef, degene die de uitslag verwerking deed EN dus zelf daar gezeten heeft die heeft het geconstateerd !!!! ik geef het alleen door aan de bokkers onder ons die gereden hebben, mensen die gereden hebben weten zelf wat ze gedaan hebben en kunnen het meenemen in het parcours verkennen als er weer eens een sitiautie zoals die.
Gezien jou reactie ga ik er al vanuit dat jij ook in die organistaie hebt gezeten anders zou je niet fel reageren, want zo komt het op mij over.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:31

Gvdt: ook beterschap ermee Scheve mond
Wat eng al dat geheugenverlies van jullie joh!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:34

Apple schreef:
Misschien dan toch een lichte hersenschudding GvdT Scheve mond . Voorzichtig aan doen maar deze week Lachen

Nick, leuk verslag, dus ditmaal gewoon blijven zitten Haha! (geen last van je blauwe plekken?)

Met dressuur was het gevoelig als ik diep in het zadel ging zitten. Maar in mn springzadel in verlichte zit nergens last van.
En de cross zelf gaf zo'n kick dat ik de rest van de dag nergens last van had tot ik thuis in een bank neerplofte, bij de plof deed het wel weer even wat zeer...
Maar ik zeur niet, het gaat weer weg en heb enorm lekker gereden!!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:42

een vriendin van mij zat bij hindernis 11 ( was die boomstam met sloot eronder ) daar was de verplichte doorgang en ook het alternatief. Ik heb bijna de hele dag bij haar gezeten paardjes kijken, maar alles werd heel goed in de gaten gehouden en alles werd zorgvuldig opgeschreven.. en er stond ook nog een mannetje bij het hek om het pad voor het alternatief vrij te houden en er liepen ook nog mensen na de sprong.. wij zaten gewoon aan de zijkant tussen de vlaggetjes van de verplichte doorgang en de hindernis in.. dus we konden echt goed zien of iemand goed of fout ging..

groetjes..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:44

Nick, gewoon voorzichtig gaan zitten dus komende week Haha!.

Wel erg fijn dat je er in de cross geen last van had.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:59

Djiez Suus, wat een pech! En dat je dan toch nog door hebt kunnen rijden...
Roos ook, kijk uit met je nek. En idd, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat je van je paard af moet
Nick; je hebt 'm toch maar lekker uitgereden Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:00

Ja Scum en weet je wat nu het enge is?
Ik heb 11 winstpunten in het L.... M komt langzaam toch dichterbij dan ik op dit moment zie zitten...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:14

Suus: klinkt als een nare val! Toch knap dat je daarna de cross gewoon hebt gereden en nog foutloos ook! Pling Hopelijk knap je snel op!

GvdT: klinkt alsof je dak dak toch wel een heftige zen hebt gegeven! Sigaar

Nickeltje: gewoon fijn verder trainen en dan kijken waar het schip strand (of niet Haha!)

Ik mis het verslag van Wollie nog? (hint)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:36

Pfff, wat een heftige verhalen allemaal! Voor iedereen met bulten, butsen en blauwe plekken: van harte beterschap en doe echt heel rustig aan, want doorlopen met een (lichte) hersenschudding is niet prettig!!!
Sterkte.

En voor de succesnummers: van harte gefeliciteerd!! Ik vind het knap allemaal (en de verslagen leuk Clown ).

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:03

missmuts schreef:
Ik heb de dressuur van de L (mede-)gejureerd en ik moet dus even reageren op de opmerking dat er vrijdag hoger gejureerd is dan zaterdag: dat is natuurlijk onzin; op vrijdag is er over de hele linie beter gereden! Lachen

Had dat misschien wat te maken met de bodem?????

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:08

GvdT ging echt hard tegen het dak. Ik zag iig plaatsvervangend sterretjes. Zou mij iig niks verwonderen als je een hersenschudding had.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:10

Ik heb beide dagen de ring zelf gecontroleerd en geen verschil gemerkt. Ik dacht eerder aan het tijdstip (je rijdt toch anders als je weet dat je daarna niets meer hoeft, of als je nog moet springen en crossen). Wat denken jullie?

Zoals het verteld wordt, klinkt al pijnlijk Ziek . Rustig aan voorlopig, GvdT! Ach gut