[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:09

@annemieke_89: wat een drama zeg. Ik kan me voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent. Wat erg is dat zeg; nog erger dan uitgebeld worden met springen. Vind het echt heel sneu voor jullie.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:13

Jeetje Annemiek, alleen voor je broertje dus een leuk resultaat.

Te weinig dressuurpunten, dat hoor je niet vaak Scheve mond .

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:16

Aah Annemiek, dat is echt een kl*te afsluiting van het jaar ja..
Dat verwacht je toch niet te weinig punten bij de dressuur Scheve mond En dan jij nog uitgesloten worden.. Alleen je broertje had een leuk resultaat!
Echt heel erg balen hoor Ach gut

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:17

Annemiek, wat een rot afsluiting zeg!!
Dat moet echt een gefrsutreerd gevoel geven!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:31

Wat balen Annemiek! Voor dat eventuele rugprobleem kan ik nog een hele goed aanraden.Deze man behandeld ook de paarden van oa Raaijmakers en Stenfert.

Ik zag ook erg op tegen hindernis 2, misschien toch doorgeven aan mn paard waarop ik een noodsprong kreeg.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:41

Ik maak me er even lekker makkelijk vanaf: iedereen die goed gereden heeft gefeliciteerd en voor de rest geldt: hard oefenen deze winter en volgend jaar weer met frisse zin er tegenaan!

Rosanne moet ook hard gaan oefenen met Toetje deze winter, en wel met de dressuur. Vorige week nog 169 punten in de B; nu 157 in het L. Ik was het er wel mee eens (als jury zijnde); spanning, uitzwaaien, dribbelen etc. Ze stond met deze punten 4 na laatste!
Eigelijk wisten we het wel, maar Barchem is niet de handigste cross om in een hogere klasse te debuteren, maar in het B was geen plaats meer, dan maar L starten. Met Toetje durfden we dat wel aan. Ze springt al in de klasse M en heeft een heel groot hart!
Gelukkig maakte ze onze verwachtingen waar; foutloos gesprongen en ook foutloos gecrossed.
Rosanne had nog wel een beetje de zenuwen voor de start vanwege de val van Caatje. Maar ze is overal rechtuit gegaan; hindernis 4 als punt gesprongen, dat zag er in het M fijner uit dan erop en eraf; 9 en 10(de tafels) ook en alleen bij het laatste water het alternatief genomen, omdat ze nog nooit zo het water waren ingesprongen en omdat ze met te weinig ritme over de insprong kwamen.
Heel erg tevreden dus en ook nog precies de optimale tijd van 6.02 gereden. Eindresultaat : 4e prijs!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:43

Netjes hoor! En idd lekker verder oefenen met de dressuur,komt volgend voorjaar vast goed.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:37

Caatje: heel veel sterkte! Gelukkig dat het mee bleek te vallen en dat je paard oke is.
Yvonne: netjes hoor! Gefeliciteerd
Annemieke: wat ongelooflijk balen dat jullie seizoen zo moet aflopen Ach gut

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:42

Te weinig punten in de cross, dat is wel heel rot.Ach gut
En Beterschap aan Kaatje, dat zal wel flink schrikken zijn geweest!
De rest, gefeliciteerd met fijne ritten, en coor de rest jammer.Lachen

Ik heb vanochtend redelijk gedressuurd, 164 punten.
Zo laag heb ik echt nog nooit gehad, stond eennalaatste daarmee.

Met losspringen ging Cyrano fijn, parcours iets minder maar ook wel redelijk.
wel een pechbalkje op de laatste.

&Met de cross, hij ging zo fijn voorwaarts van start. Haha!
Vorige week kreeg ik 'm helemaal niet vooruit in de cross..
Hij trok super aan op de hindernissen, pakte heel fijn aan.
Ik reed de verkeerde kant op naar 13 toe, gelukkig op tijd er achter gekomen en omgedraaid.*LOL*
Cross lekker afgemaakt, alleen het water ging iets twijfelig.
Wat te laat binnen, 6 strafpunten geloof ik voor tijd.
Was na dressuur een heleboel gestegen, stond 6e uiteindelijk, net geen prijs
En nu heb ik 15 winstpunten, dus volgend seizoen naar de L.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:07

Netjes gedaan Berdien!
Ik zag net op startlijsten.nl dat de uitslagen ook online staan.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:59

oosterhoff schreef:
door wie zijn er foto's gemaakt?

Ik heb zondag foto's gemaakt. Ik probeer ze zsm online te zetten en zal dan een linkje zetten in het SGWfotografentopic.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:02

TeeGee schreef:
En ik heb ook nog bokkers gezien!

Ik heb eindelijk Simmie gemeet! Ik heb Kim gezien en gedag gezegd (liep naast Mandy) en volgens mij heb ik Ruud gedag gezegd op het parkeer terrein.

Yup dat was ik.

Dan ook gelijk maar mijn verslag.
Ik had voor de verandering m'n dressuur instructrice maar eens meegenomen, die heeft vroeger ook SGW op ponies gedaan, dus altijd handig.
De dressuur ging prima, meneer was lekker relaxed en eindelijk weer eens boven de 160 pntn, nml 188. Dik tevreden dus.
Springen, ging helemaal super. Lekker relaxed tijdens het inrijden, zelfs nog even de cross hindernis genomen en daarna direct het parcours in. Leek wel een trein, alles zonder ook maar 1 aarzeling in zo'n 70 seconde. Was echt een lekker gevoel en inmiddels 2 van de 3 onderdelen goed afgesloten (in Vasse 0 van de 3 lekker afgesloten).
Keuring nette hartslag van 56.
En toen de cross..... Hindernis 1 al direct erlangs, hindernis 2 en 3 gingen redelijk. Na 3 hoorde ik mijn naam door een heel koor roepen. Wel leuk, weet alleen niet wie het waren, maar thanks.
Hindernis 4 het alternatief genomen. 5 eerst gewoon, weigering en het alternatief ging oke.
Uiteindelijk bij de kikkerpoel gekomen en daar ging het mis. Heftige weigering en ik met een mooie salto eraf, maar op m'n voeten geland. Nog 2 keer geweigerd maar ik mocht nog even door. Voor hindernis 14 werd ik eruit gehaald (terecht overigens).
Wel een goed gevoel, maar ik moet nog wel het nodige oefenen op het aanrijden van de hindernissen.
En een ander zadel, want deze is toch echt te klein voor m'n lange benen, waardoor m'n knieën ruim over de wrongen heen komen.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:16

helaas, dit was mijn 3e cross en heb weer de finish niet gehaald, mocht zelfs het cross pacour weer niet in (vorige keer ook niet vanwege fout pacours , hindernis overgeslagen) nu durfde romain de dubbel niet over, en hadden we dus 3 weigeringen, ik baalde ontzettend want de dressuur had ik wel goed gedaan 186 en daar was ik echt tevreden mee, maarja kan hem niks kwalijk nemen want vrijdag was ik wezen oefenspringen en stond de dubbel te kort op elkaar hierdoor was hij zijn vertrouwen een beetje kwijt, ik heb gelukkig thuis direct na de wedstrijd hem met veel vertrouwen weer over de dubbel gekregen en sprong die hem super, het was een grote teleurstelling maar de volgende keer beter Tong uitsteken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:18

Jammer van de cross Ruud. Maar toch wel tevreden?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:20

Ik zie alleen niet meer de uitslagen van de paarden B op startlijsten, was toch wel een klein beetje nieuwsgierig waar ik stond voor de cross.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:21

Staan er wel op toch?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:22

TeeGee schreef:
Jammer van de cross Ruud. Maar toch wel tevreden?

Super tevreden, net wat ik zeg. In Vasse gingen zowel dressuur als springen naatje, en nu als een trein. Dus het hele weekeinde met een smile rondgelopen en ik weet waar ik aan moet werken.
Doelstelling voor volgend jaar is uiteraard foutloos rond en in de top 10 eindigen.
Nu de winter de nodige wedstrijdmeters maken in dressuur en springen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:23

TeeGee schreef:
Staan er wel op toch?

Ah gevonden, bleken 2 regels te staan, tis nog vroeg

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:26

Volgens mij stond je 4e na dressuur en springen??

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:29

Ja super, zie ik nu ook, biedt hoop voor de toekomst Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:34

Netjes hoor!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:51

Voor iedereen die het goed gedaan heeft: gefeliciteerd!!
Voor de pechers: jammer, maar vol goede moed naar de volgende cross!
En voor Caatje: heel veel beterschap! We zagen je op hindernis 5 al een enorme wapper maken, die kwam ook al aan denk ik. Schrikken hoor zo'n valpartij, ik ben blij dat het niet zo ernstig is als het in eerste instantie leek. Hopelijk zakt de pijn snel!

En dan ons verslag:

Fleur en Easter reden een nette dressuurproef, er zaten geen gekke dingen in. Alleen het hals strekken is beetje hopeloos, maar dat is niet echt een hengstending geloof ik.
In ieder geval hadden ze super punten: 202 en een 2e plaats.

Het springparcours ging goed. Een lekker foutloos rondje.

En toen de cross. Fleur was best onder de indruk van hindernis 4. Dat was voor de B-pony's: berg op, sprong en dan best steil berg weer af. Oh ja: hindernis 2 was ook best pittig: berg af en dan na de sprong meteen weer omhoog. Dat leverde bij het rijden ook inderdaad een flinke dreun in je lichaam op, vertelde ze achteraf.

Maar die hindernissen leverden geen problemen op, het enige probleem was eigenlijk de opsprong bij 12a. Easter heeft daar toch wat mee geloof ik: ze zijn op de training al een keer gevallen bij zo'n opsprong (Fleur naar voren gelanceerd en meteen met een koprol de afsprong erna af Blauw oog ). Nu struikelde hij weer bijna, maar konden ze gelukkig op de been blijven en 12b ook goed springen.

Volgens haar stopwatch waren ze mooi binnen de tijd, dus in eerste instantie hadden we een feestgevoel.
Alleen toen vertelde Fleur dat ze in eerste instantie de hindernis na de kikkerpoel was vergeten te springen: ze dacht dat die niet hoefde (maar dat was de hindernis na de andere waterbak). Ze werd wel gewaarschuwd en ging weer terug en sprong hem alsnog, maar ja: dan heb je die 20 strafpunten al aan je broek Huilen .

Jammer jammer, zo werd het geen 1e plaats, maar een 10e.
Toch super gereden: zeker als je bedenkt dat het pas de derde cross van Fleur was.
Ik zal bij het foto-subforum wat foto's plaatsen.

Ik vond het trouwens een leuke cross. Het zag er allemaal super uit. Het was voor de B-pony's niet te heftig. Ik vond bij de L-paarden wel een paar erg heftige dingen er bij zitten hoor. Die punt op hindernis 4 vond ik indrukwekkend en om over de wiebertjes-tuintafels maar helemaal te zwijgen. Brrrrrrr, wat een enge dingen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:00

Yvonne; dat wordt dus dressuren Knipoog

Uk; geweldig! Was dat in het L? En gaat Ronald hem dan volgend jaar in het M uitbrengen?

Caatje; beterschap! Ik heb mijn sleutelbeen ook eens gebroken gehad. Het meeste last kreeg ik na een paar weken, in mijn bovenarm

Berdien; op naar het L!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:14

@Scum: ik niet hè, maar Rosanne Haha! . Ik ben alleen maar en DW-tje. Voor de rest heb ik het lef niet meer. Ik heb trouwens ook wel eens mijn sleutelbeen gebroken (20 jaar geleden; gevallen met paard in de landing van een sprong), maar ik had juist de 1e 3 dagen echt veel pijn en kon ook alleen maar zittend slapen, daarna weinig last meer gehad en na 5 weken weer paardrijden. Hangt er maar net vanaf waar het gebroken is denk ik. Hoop voor Caatje dat het meevalt met de pijn. Ze zal vandaag denk ik wel al haar botjes voelen.
Leliaardje: nog bedankt voor de foto's. Jammer van het foutje, iedereen gaat weleens een keer de fout in en het is altijd balen. Toch had ze het super gedaan hoor, ook weer netjes binnen de tijd, knap hoor in je 3e cross. Nu mag ze alleen niet meer groeien die Fleur. Die benen zijn al lang genoeg!
Jammer dat het zo lang duurt tot de volgende cross Verdrietig

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:35

Ik heb alles gelezen maar weinig onthouden. Ik hoop voor Caatje dat ze snel weer opknapt. Voor de rest heb ik goede en wat minder goede verhalen gehoord, maar ik weet niet meer precies van wie allemaal!

Ik ben zelf wel helemaal tevreden met mijn crossen dit jaar. Heb er 3 gereden dit jaar en allemaal foutloos ( terwijl dit pas onze 2e, 3e en 4e cross was)