Bij de kuil moest ik Max om de hindernis heen sturen terwijl de mooiste lijn was om er over heen te gaan.
Vond het toch wel een leuke cross hoor!
Leuk afwisselend zo in het bos en dan weer op het open veld en weer terug
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Altos schreef:Dat heb ik dan even gemist in de uitslagenlijst......
Er staat op eventingsport.com dat de cross behoorlijk wat discussies op heeft geleverd, ik ben benieuwd waarover.
Ik vond het zeker wel een mooie cross. Wat ik wel erg vervelend vond was dat je in het bos moest slalommen tussen de hindernissen voor de andere klasses en dat de verplichte doorgang tussen 4 en 5 recht naast een hindernis voor de B ponies was, waardoor ik Legato eigenlijk meerdere keren weg moest sturen van een hindernis. Ik ben van mening dat de onervaren paarden moeten leren zelf het hout op te zoeken in het terein en dat lukt natuurlijk niet als je ze er elke keer ''vandaan moet trekken''. Overigens is het bovenstaande zeker geen excuus voor mijn slechte rit van gisteren
) psst schreef:Bij de kuil moest ik Max om de hindernis heen sturen terwijl de mooiste lijn was om er over heen te gaan.
Scum schreef:psst schreef:Bij de kuil moest ik Max om de hindernis heen sturen terwijl de mooiste lijn was om er over heen te gaan.
Jij bedoelt die na het water? Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat ie anders wat pittig was voor een oefencross.
En zo waren er nog wel wat oneerlijke hindernissen..... Ik heb persoonlijk niet zo'n last gehad van hindernissen waar je langs moest. Als ik op tijd de juiste lijn koos hoefde ik hem niet weg te trekken oid. Maar ik heb dan wel het geluk dat Ollie er een fijn stuurtje op heeft...

en een balk. Cross was foutloos maar wel een halve minuut buiten de tijd. Uiteindelijkis madelene nog 3e geworden dus
.
. Op 9 nog een balk , ik was tevreden ik had eindelijk eens een keer terug kunnen rijden als ik dat wilde.
eerste met dressuur.
en dat is ook niet goed voor Pino maar goed. We zien het wel. Ik had tot de waterbak zo goed gereden echt super. En aan de dressuur en het springen ligt het niet.
Marloeske schreef:De discussie ging inderdaad over de in-uit in het Z, nadat alle ruiters zich terug getrokken hadden, hebben ze deze pas verwijderd.
Verder zijn er mensen in de uitslag gekomen die een verkeerde hindernis hadden gesprongen, en dat zorgde ook voor veel commotie.
Scum schreef:Marloeske schreef:De discussie ging inderdaad over de in-uit in het Z, nadat alle ruiters zich terug getrokken hadden, hebben ze deze pas verwijderd.
Verder zijn er mensen in de uitslag gekomen die een verkeerde hindernis hadden gesprongen, en dat zorgde ook voor veel commotie.
Die sprong kan ik me herinneren. Dat was toch bij het bos uit? (daar was hindernis 4 voor het B). Bij het verkennen zei ik nog tegen Bitwise: die lijkt me wel ontzettend krap te staan. Iig niet meer dan 3 meter (heb hem niet gelopen). En nu hoor ik zelfs 2 meter, en hij stond ook nog eens ontzettend dik!
. Maar de parcourbouwer zei dat hij op 2.85 stond. Zijn uitleg kan ik niet helemaal verwoorden maar het was iets van het paard land 1 meter na de hindernis, en het hoogste punt boven de sprong was iets met parabolen dus dan zou hij het moeten halen.
Gaat echt lekker met Joery en jou!
Ze heeft het echt super gedaan
Was weer super gezellig
Scum schreef:Staan in-uitjes in de cross normaal niet op 4 meter? Bij een gewone springles moeten ze op 3 meter staan.

nelis schreef:en het sec was niet echt vriendelijk, had dyaco beloofd om haar coupons op te halen van de zaterdag, maar dat deed mevrouw niet dan had ze hem zelf maar op moeten halen werd me gemld.
vond ik nogal een lompe actie.
Scum schreef:Marloeske schreef:De discussie ging inderdaad over de in-uit in het Z, nadat alle ruiters zich terug getrokken hadden, hebben ze deze pas verwijderd.
Die sprong kan ik me herinneren. Dat was toch bij het bos uit? (daar was hindernis 4 voor het B). Bij het verkennen zei ik nog tegen Bitwise: die lijkt me wel ontzettend krap te staan. Iig niet meer dan 3 meter (heb hem niet gelopen). En nu hoor ik zelfs 2,5 meter, en hij stond ook nog eens ontzettend dik!

Marloeske schreef:De in-uit stond op 2,75, niet te rijden dus. De technische afgevaardigde had ookg ezegd hij moet op 4 meter, maar ze waren eigenwijs en wilde het niet veranderen. Ja ze hebben de sprong lager gemaakt. Ze hebben iedereen uit bed gebeld voor de afstand, zelf Martin Lips en andere crossbouwers en iedereen zei 3,5 tot 4 meter zeker. Na lang overleg en protest hebben ze toch maar de eerste hindernis weggehaald, hoewel ze het niet van plan waren om te doen. Echt stom, want het was gewoon levensgevaarlijk.
Iedereen met prijs gefeliciteerd, en iedereen succes op het NK, die daar rijden.