[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

psst

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:16

Altos, dat is zeker waar, ik moest soms ook even zoeken welke hindernis voor mij was al had ik hem toch 2x gelopen, de gele bordjes reflecteerde in het zonnetje....
Bij de kuil moest ik Max om de hindernis heen sturen terwijl de mooiste lijn was om er over heen te gaan.

Vond het toch wel een leuke cross hoor!
Leuk afwisselend zo in het bos en dan weer op het open veld en weer terug Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:20

Altos schreef:
Dat heb ik dan even gemist in de uitslagenlijst......
Er staat op eventingsport.com dat de cross behoorlijk wat discussies op heeft geleverd, ik ben benieuwd waarover.
Ik vond het zeker wel een mooie cross. Wat ik wel erg vervelend vond was dat je in het bos moest slalommen tussen de hindernissen voor de andere klasses en dat de verplichte doorgang tussen 4 en 5 recht naast een hindernis voor de B ponies was, waardoor ik Legato eigenlijk meerdere keren weg moest sturen van een hindernis. Ik ben van mening dat de onervaren paarden moeten leren zelf het hout op te zoeken in het terein en dat lukt natuurlijk niet als je ze er elke keer ''vandaan moet trekken''. Overigens is het bovenstaande zeker geen excuus voor mijn slechte rit van gisteren Bloos

Dat ben ik met je eens. Van hindernis 3 naar 4 had ik ook grote problemen. Het begon al bij 3 omdat daar de L hindernis naast stond. Dat ging nog wel. Ik had hem heel goed verkend en daarom wist ik dat ik na hindernis 3 eerst rechts aan moest houden, totdat je de punt van het M/Z? zag, en daarvoor moest je links aanhouden. Online deed heel erg vervelend omdat hij er niks van snapte dat daar allemaal hindernissen stonden.
Bij 4 (bos uit) kreeg ik veel tegenlicht van de zon. En puur omdat recht voor mijn neus de laagste hindernis was, wist ik dat dat de sprong was die ik moest hebben.
Daarna vertrok hij vol gas het veld op, met de oortjes strak gericht op de hindernis van de B-pony's. Ik heb er flink aan moeten hangen om hem door die verplichte doorgang moeten krijgen. Net wat jij zegt dus.

Ik zag bij de uitslagen dat er veel weigeringen waren (en in de L paarden nog meer). Nu ben ik toch wel blij dat ik hem foutloos heb uitgereden.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:21

Ik me wel vinden in de meningen dat je ze af en toe moest weghalen bij een hindernis die niet in jou je parcours hoorden. Ik denk wel dat de oefencross hier niet echt last van had maar heb ook even naar de B zitten kijken en kan me met dat parcours er wel in vinden.
Ik kan ook niet anders zeggen dat ik het een heel mooi parcours vond! (maar nou ben ik er nog niet zo veel gewend Clown )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:21

psst schreef:
Bij de kuil moest ik Max om de hindernis heen sturen terwijl de mooiste lijn was om er over heen te gaan.

Jij bedoelt die na het water? Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat ie anders wat pittig was voor een oefencross.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:32

Scum schreef:
psst schreef:

Jij bedoelt die na het water? Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat ie anders wat pittig was voor een oefencross.

Die was idd misschien wel wat pittig.. maar Max wilde er volgens mij toch liever overheen Haha!
Op Vlietland waren er in de oefen 2 achter elkaar op een bult...

Net even op de uitslagenlijst gekeken.. alles staat er op behalve oefen paarden Boos!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:36

ja echt irritant van die uitslagen!!
Boos!

Ik was bij die kuil maar even in draf gegaan want ik dacht dalijk gaat ze rechtuit over die sprong heen en dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 09:38

Altos, ik heb wel een idee waarover gediscussieerd wordt....
Bijvoorbeeld een in uit voor het Z (steil oxer) die op krap 2,5m stond en er pas op het laatst uitgehaald werd.... Frusty En zo waren er nog wel wat oneerlijke hindernissen..... Ik heb persoonlijk niet zo'n last gehad van hindernissen waar je langs moest. Als ik op tijd de juiste lijn koos hoefde ik hem niet weg te trekken oid. Maar ik heb dan wel het geluk dat Ollie er een fijn stuurtje op heeft... Cool

BW en Scum: Nogmaals gefeli!!!

Mijn resultaat was niet super, maar ik heb wel een heel goed gevoel over de cross. Na de dressuur stond ik vierde, wat me erg meeviel want ik was eigenlijk niet tevreden. Springen ging eigenlijk heerlijk, maar ik had gewoon 3!! balken. Dat ben ik niet gewend van Ollie, normaal is hij heel safe maar nu leek het wel of hij gewoon te laag sprong. 1x was wel mijn fout omdat mijn tempo te hoog lag, maar op een prut oxertje zou hij dat toch moeten kunnen. De andere twee heb ik geen idee van hoe het kwam. Terwijl hij echt goed te rijden was in het parcours. Toen de cross in. Hij gaf echt een super gevoel!! Dingen die ik van te voren moelijk vond leken ineens heel simpel! enige probleem dat we tegenkwamen was het water. Afsprong was vrij hoog (echt super veel weigeringen daar!) en Ollie wilde dus eerst even kijken. Ik dacht dat ik hem nog wel door kon drukken maar dat lukte niet dus even opnieuw aangereden en toen sprong hij hem als uit het boekje. Ik denk dat de weigering ook een beetje kwam omdat ik er al rekening mee hield omdat er zoveel stopten en omdat ik vrij moe was op dat punt. Bij de finish was ik er gewoon beter aan toe... Dat wordt een streng regime dus voor mij om mijn conditie wat te verbeteren!! Uiteindelijk was ik nog tiende, kun je nagaan hoe slecht er gereden werd!

Toch was ik erg tevreden, voornamelijk om het goede gevoel dat ik in de cross had.

O ja, ik bleek nog reserve kampioen te zijn geworden van de kring Breda in de klasse B Clown

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:48

De discussie ging inderdaad over de in-uit in het Z, nadat alle ruiters zich terug getrokken hadden, hebben ze deze pas verwijderd.
Verder zijn er mensen in de uitslag gekomen die een verkeerde hindernis hadden gesprongen, en dat zorgde ook voor veel commotie.
Nu mijn verslag, zaterdag heb ik een oefencross gereden met mijn neiuwe aanwinst. Wist niet wat me te verwachten stond, had nog bijna niets gezien. Springen was foutloos en dat voor zijn 2de parcours in zijn leven. Na het keuren moest ik gelijk starten in de cross dus ging maar in draf van start want had nog niets gesprongen. Resulteerde in een stop op 1, daarna nog 1 langsloper op afsprong3, waarna ze daar mega groot vanaf ging met als resultaat ik in de bosjes. Sommige lijnen waren best krap voor een jong paard, maar verder liep ze helemaal foutloos, zelfs de waterbak, dus ben dik tevreden.

Zondag L paarden gestart, lekker gedressuurd, 3de met 193 punten. Gesprongen, 2 balken, beetje me eigen schuld en de cross echt hard gereden, wel overal makkelijk overheen, maar nog 12 sec te laat binnen. Eindresultaat 4de plaats, en reserve kampioen van de Kring, dus toch een goed resultaat.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:59

Ik was van het weekend met Madelene mee.
Zaterdag al parcours verkend en die stond best pittig in mijn ogen, maar wel een mooie voorbereiding op de kampioenschappen!
Dressuur was paardlief wat gespannen, maar toch nog een nette brave proef gereden en ze stond 5e na dressuur. Springen een weigering op 1 Ziek en een balk. Cross was foutloos maar wel een halve minuut buiten de tijd. Uiteindelijkis madelene nog 3e geworden dus Pling .

Die in-uit voor het Z vond ik ook echt niet kunnen. Zoals ie gebouwd stond was het vragen om ongelukken i.m.o. Wie was dat miesje eigenlijk die gevallen was in de cross?

Paul: balen dat je niet meer kon crossen.. Volgende keer beter!
Vivian: jammer van je diskwalificatie... Misschien was het idd jullie dagje niet.
Scum en Bitwise: natuurlijk gefeliciteerd! Super prestatie!

De rest die goed gereden heeft proficiat en voor degenen die minder hebben gereden: volgende keer beter!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:00

Nou hehe, helemaal bijgelezen. Goede en minder goede resultaten. Proficiat prijswinnaars!
En nou mijn verslag, tja heel wat gebeurd dus heel wat te vertellen Knipoog

Zaterdag reed ik met Vi mijn 2e L cross, de dressuur ging lekker. Ontspannen geen een keer grof verzet en ze liep eens een keer niet in haar eigen “hobbel houding” voor de loodlijn en laag daar is waar we naar toe willen om haar er meer van achteren er bij te kunnen rijden.
Helaas wat weinig punten 177 had wel een winstpunt verwacht.

Toen het springen, sprong wel goed en ik kon haar eindelijk eens regelen. Helaas de bocht naar 5 was niet geschikt voor ons waardoor ze (zag ik later op de video) veel te vroeg af wilde zetten en toch maar met 2 benen te gelijk nog een galopsprong maakte en afsprong. Totale missprong en een balk die een meter naar voren vloog Bloos . Op 9 nog een balk , ik was tevreden ik had eindelijk eens een keer terug kunnen rijden als ik dat wilde.

Op naar de cross, had er zin in en ze was weer super braaf bij de start, één poging gedaan om te steigeren maar op tijd omgedraaid. 3,2,1.. go en het ging super van 1 naar 2 een dot gas erop en de rest van de cross ging gewoon zo lekker. Helemaal goed bij de trakhener toch maar het alternatief genomen ik vond de zon zo een schittering geven maar goed achteraf had ze hem waarschijnlijk toch genomen maar ik wilde voor het vertrouwen rond en dat is goed gelukt. Foutloos en binnen de tijd. En dan moet je bedenken dat ik het begin van het jaar in E-L er twee keer in een cross af lag omdat ze niet verder wilde! Ze heeft zoo veel geleerd. *LOL*

Mijn zus had trouwens eindelijk eens geen langsloper, ze was foutloos en had prijs. OK dan!

Zondag reed ik met Pino in de M voor de 2de keer weer.
De dressuur ging wel lekker hij kon beter maar het was goed genoeg voor een L2 proef, en dat vond de jury ook Tong uitsteken eerste met dressuur.
Het springen ging weer zo fijn, ik was helemaal gelukkig dat hij weer zo graag wilde en dat het allemaal paste.
Ik had wel wat angst voor de trakhener die heg, het huisje en die hindernis in het bos die kuil met dat hek erachter en dan de T en het water (daar is het vertrouwen verdwenen bij een misinschatting bij de training).

En van start, hij ging geweldig ik heb in tijden niet zo goed gecrosst, oren erop en gaan! Trakhener ging super afsprong die was nog beter als in D’heim, in de landing ging hij gelijk door zo soepel. Dit keer de molenwiek wel goed genomen. En toen had ik hem niet goed genoeg opgesloten om zijn kop omhoog te houden dus hij zette af voor de heg en op het laatst zag hij het gat en lande op de balk er voor die in de sloot viel, niet zo lekker. Doorgereden naar het alternatief en het huisje ging goed en die andere hindernis met dat gat ook. En toen werd ik ineens afgeremd voor het water met de stopvlag ong 20 m. ervoor. Ik doorgedraafd, uiteindelijk mocht ik door maar hij stopte na de 2e stop het water ingereden (was ’s morgens gezegd dat dat mocht) en opnieuw, stop Uit. Ik langs de waterbak gereden omdat ik dacht dat ik er daar uit moest, dat kon niet dus terug en er aan de andere kant langs begint de hindernisjury tegen mij te schreeuwen, eigenlijk al toen ik in het water reed maar goed. En het mocht allemaal niet en het water inrijden was ook een weigering. Maar goed een heel gedoe en ik kreeg ook een notitie, waarvoor? Geen idee. Ik wist het niet was helemaal over mijn toeren Huilen en dat is ook niet goed voor Pino maar goed. We zien het wel. Ik had tot de waterbak zo goed gereden echt super. En aan de dressuur en het springen ligt het niet.

Met Moniek was het goed, zij was over de kop gegaan in de waterbak maar de schade viel mee, ze heeft ook pech dit jaar. Ach gut
En de Z combinatie was Frances Theelen, ze moest naar het ziekenhuis om toch even foto's te maken van de ribben, er was niets ernstigs. Wij hebben de pony mee naar huis genomen, hij kon blijven als het ernstig was met frances maar ze zijn hem 's avonds nog komen halen. Dus gelukkig is het allemaal meegevallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:19

Marloeske schreef:
De discussie ging inderdaad over de in-uit in het Z, nadat alle ruiters zich terug getrokken hadden, hebben ze deze pas verwijderd.
Verder zijn er mensen in de uitslag gekomen die een verkeerde hindernis hadden gesprongen, en dat zorgde ook voor veel commotie.

Die sprong kan ik me herinneren. Dat was toch bij het bos uit? (daar was hindernis 4 voor het B). Bij het verkennen zei ik nog tegen Bitwise: die lijkt me wel ontzettend krap te staan. Iig niet meer dan 3 meter (heb hem niet gelopen). En nu hoor ik zelfs 2,5 meter, en hij stond ook nog eens ontzettend dik!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:25

Ik dacht inderdaad al dat het Frances was... Ik zag iemand met haar pony bij de keuring en kon haar of haar moeder niet zien in de buurt..

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:27

Scum schreef:
Marloeske schreef:

Die sprong kan ik me herinneren. Dat was toch bij het bos uit? (daar was hindernis 4 voor het B). Bij het verkennen zei ik nog tegen Bitwise: die lijkt me wel ontzettend krap te staan. Iig niet meer dan 3 meter (heb hem niet gelopen). En nu hoor ik zelfs 2 meter, en hij stond ook nog eens ontzettend dik!

Ik heb er zaterdag's ook 10 minuten naar staan kijken hoe ze dat zouden moeten springen. landen was erg krap en in 1 keer erg breed Haha! . Maar de parcourbouwer zei dat hij op 2.85 stond. Zijn uitleg kan ik niet helemaal verwoorden maar het was iets van het paard land 1 meter na de hindernis, en het hoogste punt boven de sprong was iets met parabolen dus dan zou hij het moeten halen.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:36

WhiteWoman: fijn dat het zo goed ging!
Loes: nogmaals gefeliciteerd Haha! Gaat echt lekker met Joery en jou!
Robin_Ziggy: wat super knap zeg voor de eerste keer! Gefeliciteerd! Haha!
Psst: ik heb je niet meer gezien.. Ik ben tussendoor nog wel ff met Wollie meegeweest om d'r paardje thuis te brengen, maar daarna heb ik ook niet meer gezien. Volgende keer beter dan maar Haha!
Paul: balen zeg!
Marloeske: ook goed gedaan weer Lachen
Floor: feliciteer Madelene nog maar een keer van mij Knipoog Ze heeft het echt super gedaan Haha!
Vera_Pino: super goed gereden zaterdag joh! Maar wel ontzettend balen van gister Ach gut

Ik ben weer met Wollie meegeweest Haha! Was weer super gezellig Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:45

Staan in-uitjes in de cross normaal niet op 4 meter? Bij een gewone springles moeten ze op 3 meter staan.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:46

Ikz et ze met springen ook altijd op 3, en in de cross moeten ze dan volgens mij ook op 4 staan ja...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:51

Scum schreef:
Staan in-uitjes in de cross normaal niet op 4 meter? Bij een gewone springles moeten ze op 3 meter staan.

Zo heb ik het idd ook ''geleerd''
Het hangt natuurlijk ook van de hoogte en de breedte van de hindernissen af. Maar de combinatie in Princenhage was redelijk dik.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:59

ik heb een heerlijkedag gehad gisteren.

dressuur ergens midden moot vond dat er nogal streng werd gejureerd.

springen door mijn fout een stop Bloos

en de cross heerlijk foutloos gereden over al rechtdoor!

vond alleen dat de tijd van de l cross belachelijk krap stond.

en het sec was niet echt vriendelijk, had dyaco beloofd om haar coupons op te halen van de zaterdag, maar dat deed mevrouw niet dan had ze hem zelf maar op moeten halen werd me gemld.

vond ik nogal een lompe actie.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:10

nelis schreef:
en het sec was niet echt vriendelijk, had dyaco beloofd om haar coupons op te halen van de zaterdag, maar dat deed mevrouw niet dan had ze hem zelf maar op moeten halen werd me gemld.

vond ik nogal een lompe actie.

Ik zou ze ook ophalen, ik vroeg erom en toen mocht ik ze zelf zoeken, heb ik gedaan want mijn zus wilde zelf ook haar stiijlpunten nog hebben.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:43

Scum schreef:
Marloeske schreef:

Die sprong kan ik me herinneren. Dat was toch bij het bos uit? (daar was hindernis 4 voor het B). Bij het verkennen zei ik nog tegen Bitwise: die lijkt me wel ontzettend krap te staan. Iig niet meer dan 3 meter (heb hem niet gelopen). En nu hoor ik zelfs 2,5 meter, en hij stond ook nog eens ontzettend dik!

Ik heb inderdaad ook veel discussie gehoord over die bosuitsprong voor de Z (benenbreker), over de waterpartij (de afsprong te hoog voor relatief onervaren L-combi's), over het afvlaggen van hindernis 1 (vlaggen waren zondag anders neergezet dan zaterdag en sommigen hebben zaterdag hun parcours voor zondag gelopen ... ) en nog een hele hoop meer. Van wat ik zelf gezien heb was met name de kritiek op die bosuitsprong heel terecht (sprong was oneerlijk en gevaarlijk voor paard en ruiter). En ook voor de rest kan ik me de kritische geluiden heel goed voorstellen.

Ik vind die discussies niet fout. Op het moment dat de wedstrijd in volle gang is kan je maar beperkt ingrijpen (zoals de crossbouwers hebben gedaan door het weghalen van het eerste deel van de berkenbenenbreker). Daarnaast helpt de kritiek (vind ik) de organisatie van de cross ook want die kan daar lering uit trekken voor de komende jaren.

Groeten, Paul

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:43

De in-uit stond op 2,75, niet te rijden dus. De technische afgevaardigde had ookg ezegd hij moet op 4 meter, maar ze waren eigenwijs en wilde het niet veranderen. Ja ze hebben de sprong lager gemaakt. Ze hebben iedereen uit bed gebeld voor de afstand, zelf Martin Lips en andere crossbouwers en iedereen zei 3,5 tot 4 meter zeker. Na lang overleg en protest hebben ze toch maar de eerste hindernis weggehaald, hoewel ze het niet van plan waren om te doen. Echt stom, want het was gewoon levensgevaarlijk.
Iedereen met prijs gefeliciteerd, en iedereen succes op het NK, die daar rijden.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:45

@nelis en vera_pino In iedergeval beide bedankt !!!

Nirvanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:00

Ik heb zondag gepost bij hindernis 8 ( afsprong ) veel paarden gingen er gelukkig goed overheen.
S' middags zat er trouwens ook een fotografe

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:02

Marloeske schreef:
De in-uit stond op 2,75, niet te rijden dus. De technische afgevaardigde had ookg ezegd hij moet op 4 meter, maar ze waren eigenwijs en wilde het niet veranderen. Ja ze hebben de sprong lager gemaakt. Ze hebben iedereen uit bed gebeld voor de afstand, zelf Martin Lips en andere crossbouwers en iedereen zei 3,5 tot 4 meter zeker. Na lang overleg en protest hebben ze toch maar de eerste hindernis weggehaald, hoewel ze het niet van plan waren om te doen. Echt stom, want het was gewoon levensgevaarlijk.
Iedereen met prijs gefeliciteerd, en iedereen succes op het NK, die daar rijden.

Ik snap niet dat een TA zoiets niet gewoon kan afdwingen, daar zijn die lui toch voor??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:16

Dat zou ik ook denken. Moet de cross niet goedgekeurd worden door de TA?