[SGW] De BESTE cross van 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re: De BESTE cross van 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:46

Ik heb Westerbork, Wieringerwerf, Gorssel, Texel, Nijerbekoop en Barchem gereden.
Van geen 1 cross had ik echt zoiets van sjemug wat een vervelende cross, of super moeilijk.
Ik vond het allemaal mooie crossen. Texel was dit jaar voor het eerst. Ik vond dat ze het goed gedaan hebben (ondanks wat onduidelijk heden bij andere klassen). Maar heb ik geen last van gehad.

Barchem vond ik echt een hele mooie cross.
Niet te zwaar, wel technisch. Maar aan het eind van het seizoen is dat ook wel een keer lekker Lachen.

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:02

Met stip op 1: Hattem

Het is al lang geleden maar op 2: Chaam

en op 3 :Bathmen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:04

Ik heb gereden dit jaar:
Westerbork, Maarsbergen, Ede, Wieringerwerf, Gorssel, Texel, Nijeberkoop en Hattem.
Westerbork(B): Geen lastige cross, terreinen waren netjes. De inrijbak voor hets pringen was wel erg klein.
Maarsbergen(B): De mooist aangekleede cross. Netjes geregelt allemaal en een fijne cross. Jammer dat alles zo ver uitelkaar ligt.
Ede(L): Cross was een aanfluiting, voor mij wel fijn omdat het mijn eerste keer L was. Het weer was ook niet echt leuk op vrijdag, maar daar konden ze natuurlijk niet aan doen. Dressuur terrein was fijn, vond het springen een beetje te dik staan, maar kan ook weer komen omdat het mijn eerste keer L was.
Wieringerwerf(L): Dat parkeren aan de weg vond ik niks. Ver lopen naar de terreinen. Het dressuur terrein was wel goed, alleen ze gingen onder de dressuur nog even een hindernis verbouwen Clown. Springparcours was wieringerwerfs laag volgens mij, das gewoonte Knipoog Cross was leuk, lekker door het bos maar niet uitdagend ofzo. Ik had er geen last van, maar veel paarden gingen onderuit. De bodem was niet goed.
Gorssel(L): Laaaaannnnnge cross 3500 volgens mij voor het L. Jemig de pemig zeg dat duurde lang voordat we die gelopen hadden Knipoog Terreinen lagen ver uitelkaar. Mooie cross, zaten wel wat moeilijkere dingetjes in.
Texel(L): Mooie cross, veel variaties in hindernissen en super aangekleed. Alles fijn dicht bijelkaar en terreinen waren goed. Jammer dat we zo lang op de prijsuitreiking + coupons moesten wachten.
Nijeberkoop(L): Dressuur rijden op maisveld. Gelukkig dit jaar was het veld behoorlijk hard. Alleen mijn ring liep een 30 min uit. Niet echt handig. Het springen liep voor mijn gevoel weer in. Wel een mooi terrein voor het springen. Cross liep weer uit. Cross zelf was leuk, 2 in-uitjes erin. Had ik nog nooit gezien in een cross. Beetje jammer dat de uitslag weer een beetje laat was.
Hattem(L): NK. Alles fijn dicht bijelkaar. Dressuurterrein, vooral de ring zelf was een grote gaten en blubber toestand. Niet echt fijn. Dressuur was vrijdag hoger gejureerd als zaterdag(niet dat dat mij had kunnen redden Knipoog ) Springen was de inrijbak erg klein en bodem ook niet echt super. De ring zelf was iets beter. Cross: erg mooi, zatten een paar dingetjes in die iets moeilijker waren maar voor een NK had hij van mij nog wel wat moeilijker gemogen. Bodem was op een paar punten weer erg slecht. Wel een heeeellle mooie omgeving.

Voor mij is Texel de beste cross. Al moesten we lang wachten op de prijsuitreiking. Maarsbergen op 2 en op 3 Gorssel.
Volgend jaar wil in ieder geval wel naar Diepenheim, dat lijkt me echt een uitdagende cross!!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:11

Zelfs na Hattem is Gorssel voor mij de beste cross van 2007!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:56

Paul_H schreef:
... Vooraf: de cross moet uitdagend, gevarieerd en eerlijk zijn, dat is wat ik (meestal) wil vinden. Van wat ik dit jaar gereden heb, vind ik Neede en Ysselsteyn het best daaraan voldoen. ...
Wat betreft de wedstrijd (zeg maar het all in-pakket) ben ik wat chauvinistisch en roep ik (heb daar niet gereden maar was hindernisrechter) Vlietlanden. Sfeer, organisatie, aanspreekbaarheid van mensen.

Zo. Alle wedstrijden zijn geweest, ik kan de balans opmaken. De cross van Hattem valt ook in de categorie "uitdagend, gevarieerd en eerlijk", de organisatie was goed, alleen de inspringring ... wat werd dat in de loop van de dag een petieterige modderbak. De inspringring is overigens ook bij andere crossen een soort sluitpost lijkt het wel. Maar goed:
    beste cross: Ysselsteyn, tweede Hattem,
    beste wedstrijd: Vlietlanden, tweede weer Hattem.

En Texel verdient een aanmoedigingsprijs als nieuwkomer; daar was goed en eerlijk te crossen en deugde de organisatie.

Groeten, Paul