[SGW] SGW Lisse 22/23 September - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsias

Re: SGW Lisse 22/23 September - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:41

jaa daar heb je zeker gelijk in, maar ik ga niet meer starten als het zo vol staat. betaal er toch ook voor? vorig jaar was echt niet leuk Boos!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:47

Is inderdaad wel heel vervelend, in dat geval zou ik gewoon al van veraf heel hard: "Aan de kant!!" schreeuwen.
Als je een goede hinderniscontroleur hebt, stuurt deze de opstoppers ook aan de kant dan.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:48

Gewoon roepen inderdaad!! Maar het is wel erg irritant..!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:29

Jee, de startlijsten! Ik moet als 6de starten zaterdagochtend om 09:15, oefencross paarden!
Ben ik echt heel blij mee, vast nog lekker rustig op de paden (scheelt weer m'n stem) en de paden op 5 man na onbereden (is dat een woord!?)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:57

sjorsias schreef:
denk niet echt als je officieel start, maar ik kan dus niet officieel starten omdat ik bij de paarden moet en mijn fjord dan alle sprongen zo een 90 cm a een meter moet springen

dat zou in een officiele wedstrijd ergens tussen L en M niveau liggen, dus ik verwacht niet dat het zo hoog staat.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:10

Succes iedereen alvast, haha! Lachen Ik heb besloten toch niet te komen fotograferen, hoor van alle kanten dat het erg donker is, dus dat worden toch geen superfoto's dan.
Maar ben wel benieuwd hoe iedereen gaat rijden!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:18

Ik mag als nummer 30 om 10:27 Lachen. Ook wel blij mee, hoef ik niet zo vroeg van stal Lachen.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:59

Jen_Elegance schreef:
Jee, de startlijsten! Ik moet als 6de starten zaterdagochtend om 09:15, oefencross paarden!
Ben ik echt heel blij mee, vast nog lekker rustig op de paden (scheelt weer m'n stem) en de paden op 5 man na onbereden (is dat een woord!?)

Dan zit ik voor jou Knipoog
Heb er nu alweer zin in.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:01

Vriendin van mij staat op Oefencross Ponys ingeschreven, maar ze doet heel niet meer mee.

Ik zal haar is mailen dat ze dan maar ff moet afmelden Lachen.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:16

Ik zit zaterdag te posten bij een hindernis bij de terreinrit (hoor maandag welke).
Ga jullie allemaal aanmoedigen Haha!

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:43

Lielle schreef:
sjorsias schreef:
denk niet echt als je officieel start, maar ik kan dus niet officieel starten omdat ik bij de paarden moet en mijn fjord dan alle sprongen zo een 90 cm a een meter moet springen

dat zou in een officiele wedstrijd ergens tussen L en M niveau liggen, dus ik verwacht niet dat het zo hoog staat.

oh is het niet zo hoog? als dit l en m niveau is, is B dan iets van 60 cm maar?
tegen mijn zeiden ze namelijk dat de sprongen wel minstens 80 cm waren met max 1 meter Bloos

hierin staat 80-90 http://www.bokt.nl/wiki/SGW_Wedstrijd#Klasses
Laatst bijgewerkt door sjorsias op 14-09-07 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:44

Moet hier nog een starttijden topic voor geopend worden of is dat niet nodig? Omdat er volgens mij maar weinig bokkers zijn die hier starten is het misschien niet nodig?

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:46

ah beter, ik sta als nummer 53 (op 1 na laatste) en moet om 11:36 starten! hoeven we gelukkig niet zo heel vroeg van huis Haha!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:56

Ik ga samen met ukkie posten, dus we gaan jullie allemaal braaf aanmoedigen Ja.
Met een beetje mazzel heb ik dan trouwens ook net mijn nieuwe telefoon binnen met 5mp camera!!!! Hyper!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:59

Lielle schreef:

Citaat:
oh is het niet zo hoog? als dit l en m niveau is, is B dan iets van 60 cm maar?
tegen mijn zeiden ze namelijk dat de sprongen wel minstens 80 cm waren met max 1 meter Bloos

hierin staat 80-90 http://www.bokt.nl/wiki/SGW_Wedstrijd#Klasses

B is 80/90 m (ik heb het wiki artikel geschreven, fijn om te zien dat het gebruikt wordt), L is 90 cm, M een meter.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:05

Citaat:
B is 80/90 m (ik heb het wiki artikel geschreven, fijn om te zien dat het gebruikt wordt), L is 90 cm, M een meter. Kan me niet voorstellen dat een oefencross op M niveau gaat bouwen. Alleen hagen mogen wat hoger zijn.

okeej thanx Lachen (maar ik bedoelde een b-paarden cross he, niet de oefencross)
maar alsnog te hoog voor mijn fjord, vind het raar dat hier geen rekening mee wordt gehouden: bv een klasse voor volwassenen met een pony. tegen mij zeggen ze dan altijd: misschien wordt het tijd voor een paard?!
dat is zo onaardig om te zeggen, ga mijn fjord echt never nooit inruilen.. je ruilt je baby toch ook niet in? Knipoog

hoe hoog staat de oefencross voor paarden eigenlijk in de sgw lisse?

maarja.. ontopic: heb echt veel zin in de cross! zit alleen nog te twijfelen wanneer ik het parcours zal gaan verkennen. moet vrijdag van half 4 tot half 5 naar college en om 6 uur werken, dus dat is niet echt haalbaar.
maar zaterdagochtend is best wel stressen als je dan nog het parcours moet verkennen, omdat het best wel lang is om even te lopen. wat doen jullie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:13

Ik heb het ook over de paardenrubrieken, en ook nog mijn bericht aangepast. Maar ook een gewone B cross bouwt echt niet op M hoogte, en Lisse staat voor zover ik weet meestal niet zo zwaar.

Overigens heeft een echte pony (1.44) onlangs de PanAm games gewonnen bij de paarden. Maar goed, er bestaan in geen enkele KNHS discipline (onder de man) aparte rubrieken voor volwassenen met een pony. En ik ken dus echt wel voorbeelden van pony's die het prima doen tussen de paarden.

Ik verken trouwens meestal op de dag zelf, reken op een uur om een keer te lopen. Hoe laat moet je starten?

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:20

zo dat is wel heel goed met een pony! het crossparcours zo in principe geen probleem voor mijn fjord zijn op die hoogte, het gaat me om het springparcours. een springparcours van 80/90 cm is te hoog; de sprongen staan te dicht op elkaar met deze hoogte.

moet om 11:36 uur starten. we komen uit wassenaar, dus denk zo een half uur reizen met de auto. dus dan iets van 11 uur kant en klaar op paard om in te rijden? half 10 daar zijn ofzo?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:45

Te dicht op elkaar? Ik neem toch aan dat jouw pony niet ruimer galoppeert dan mijn paard? Als je pony de cross op die hoogte aankan mag het parcours ook geen probleem zijn. B paarden is nl exact hetzelfde als L pony's.

Wb tijd, dat is persoonlijk. Ik ben zelf altijd anderhalf uur voor mijn (dressuur)starttijd aanwezig en tel daar per keer de cross verkennen een uur bij op.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:54

nee niet kwa galopsprongen, bedoel eigenlijk dat er te veel hoge sprongen in een kleine tijd zijn, wat mijn fjord niet aankan. dan gaat hij alles weigeren. tijdens de cross is deze hoogte geen probleem, maar tijdens een springparcours reageert hij er heel anders op en vindt hij het te hoog ofzo.

vind het echt altijd moeilijk om te bepalen hoe laat weg enzo. vooral als het parcours nog verkend moet worden.

ging 2 jaar geleden voor het eerst meedoen aan deze cross, toen nog bij de pony's Lachen en toen hadden we best al een krappe tijd uitgekozen bleek dus.. maar er waren wegafzettingen waardoor we verdwaald waren met de trailer. toen kwamen we 3 kwartier voordat ik moest starten aan! mijn moeder startnummer gehaald, mijn vriendin mijn paard opgezadeld en ingereden.. en ik als een gek door dat bos heen gerend! haha, het was echt para. toen ik helemaal uitgeput bij mijn paard aankwam ben ik erop gesprongen en nog 1 sprong gemaakt.. toen moesten we dus al starten.. maar hij was nog zo opgefokt en ook doordat wij zo hyper deden.. sprong ie wel overal overheen en waren we 1e geworden Rolleyes verbaas me er nog steeds over.

oja bij deze cross beter geen kalkoenen indraaien toch? omdat het allemaal zand is?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:47

Leuk Ukkie & hyppolyte Lachen!!

Ik moet om 10:49 dressuren, ben nummer 15.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:17

Ik zit te twijfelen om over te stappen van terreinrit naar B paarden. Hindernissen gingen allemaal goed op de Vlietlanden afgelopen zondag en tempo ook, alleen de waterbak is nog een probleem. Mag ik bij B paarden na 1 keer aanrijden op de waterbak ook gewoon verder rijden zonder hem te nemen (want als hij niet gaat, gaat hij niet, en 3 keer weigeren betekend parcours verlaten toch? Of nog maar 1 weigering in de rest van je parcours.) En ik rijd liever de hele cross uit (bij oefencross mag je overal 3 keer proberen) Wat zal ik doen?

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:18

ja maar dan wordt je wel uitgesloten toch als je de waterbak niet neemt? vorig jaar was er geen alternatief

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:20

Oh, nou dan blijf ik oefencross Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:21

Als je een hindernis niet springt en dan door rijdt, ben je uitgesloten en dat zou een officiele waarschuwing kunnen betekenen.