[SGW] Clinic Chantal Megchelenbrink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Clinic Chantal Megchelenbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 18:04

van gert heb ik al vaker les gehad

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:32

Heb wel niks gewonnen, heb niet eens meegedaan, maar ga toch even commentaar geven.
Ten eerste ben ik het volledig met MJ en Simmie eens over het nivo. Lijkt me ook sterk dat iemand in een paar maanden tijd zoveel kan verbeteren. Van niks naar M. Bij mij in de groep rijden ook wl eens B ruiters mee en daar heb ik geen last van. Ook rij ik wel eens een training rustig aan en dan hoeft het voor mij allemaal niet te gek, is het wel eens lekker als je tussen allemaal B paarden zit.

Daarnaast vind ik itsme wel erg zeuren, de clinic is nog niet geweest of je hebt overal al commentaar op gegeven. Doe dan gewoon niet mee als je het niet ziet zitten.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:56

GvdT schreef:
Daarnaast vind ik itsme wel erg zeuren, de clinic is nog niet geweest of je hebt overal al commentaar op gegeven. Doe dan gewoon niet mee als je het niet ziet zitten.....

Hier ben ik het wel mee eens... Ik zie wel wat het wordt zaterdag, heb er zin in!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:28

We moeten wel kijken of we met een aantal bokkers bij elkaar in een groepje kunnen hoor. Vraag ik mijn hubbie offie foto's wil maken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:29

Simmie schreef:
We moeten wel kijken of we met een aantal bokkers bij elkaar in een groepje kunnen hoor. Vraag ik mijn hubbie offie foto's wil maken.

jep ik vraag vriendje ook foto's te maken en omdat de groepen toch nog ingedeeld moeten worden kunnen we wel ons best doen om bij elkaar te komen Sim!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:30

Doen we MJ!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:34

Lijkt me een goed plan!
Ik neem de videocamera mee.

(moet er alleen wel aan denken de accu's opgeladen mee te nemen.... Bloos! Was ik op het NK een beetje vergeten... Blond Haha! )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:38

Dan doe je dat nu toch vast? Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:11

crosskip als we nou met zijn 3-en in een groep proberen te komen hebben we 2 fotograven en 1 cameramens Haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:18

ach ik zeur niet joh.. vind het gewoon een mega lange dag als een paardje niet lang op de trailer kan staan..en opzich vind ik het niet zo heel erg hoor om bij beginners in te zitten.. als er maar niet constant geweigerd etc. wordt want daar heb ik hekel aan.. was met mijn trainingen toen ook..
en ik heb wel zin om te gaan dus waarom zou ik niet mee moeten doen

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:26

xxitsmexx schreef:
ach ik zeur niet joh.. vind het gewoon een mega lange dag als een paardje niet lang op de trailer kan staan..en opzich vind ik het niet zo heel erg hoor om bij beginners in te zitten.. als er maar niet constant geweigerd etc. wordt want daar heb ik hekel aan.. was met mijn trainingen toen ook..

Sorry, kan het niet laten om even te reageren.

Hoe denk je dat het gaat op sgw wedstrijden dan? Dan zal je paard ook regelmatig lang op de trailer moeten staan, of zal je daar iets op moeten verzinnen, het gebeurt maar zelden dat je alle onderdelen vrij snel achter elkaar kan rijden.
Vind het een beetje ondankbaar klinken, zo'n organisatie doet er veel aan om een leuke dag te organiseren voor de prijswinnaars, en dan begin jij bij voorbaat al te "zeuren" over dingen.
Had dan niet meegedaan aan de prijsvraag, en gun de prijs aan iemand die het echt wil, en er ook wat voor over heeft!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:33

xxitsmexx schreef:

Ooit komt er een dag dat jouw pony ook een dip heeft en weigert, dan moeten andere mensen op jou wachten. Ik vind je echt vreselijk verwaand over komen, ga toch priveles nemen!

Tuurlijk is het vervelend als de hele les wordt opgehouden omdat er een combinatie helemaal in de stop zit maar a) dat heb ik nog niet vaak meegemaakt en b) wees blij dat zo iemand ook weer geholpen wordt.
Als er af en toe een stopt heb je daar amper last van... En weigeren komt heus niet alleen in een beginnersles voor....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:43

Ik heb het zelf een keer meegemaakt bij een training (ik was daar als groom). Een ruiter had gigantische problemen en de rest moest heel erg lang rondstappen. Dat was natuurlijk niet zo leuk, maar iedereen had er wel begrip voor.
En het was nog veel minder leuk voor die ruiter zelf. Ten eerste baalde ze ontzettend omdat ze haar paard niet over die hindernis kreeg en ze voelde zich ook nog opgelaten omdat de rest allemaal op haar moest wachten. Uiteindelijk heeft ze hem er toch een paar keer goed over gekregen. Zoiets hoort er gewoon bij.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:01

ja snap wel dat iemand geholpen moet worden als je paard/pony weigerd.. maar kan me er zo aan ergeren als het paard ofzo echt niet wil en daar dus te lang mee door blijft prutsen

en met sgw wedstrijden loop ik ook met me paard even en dan weer even op de trailer.. enz.. hij verveeld zich ook al hangt er een hooinet etc..
Jullie doen net of ik geen zin heb in de training dat is echt niet zo hoor.. heb er wel zin in..en ik weet best dat zo'n organisatie het al moeilijk zat heeft voor de indeling te maken etc..(zelf ook wel vaak last van )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:12

Ik vind dat je behoorlijk wat noten op je zang hebt voor iemand die 1 B cross gereden heeft.
Volgens mij is er niemand die denkt, ga vandaag eens lekker een dagje weigeren.
Vooral je opmerking
xxitsmexx schreef:
maar kan me er zo aan ergeren als het paard ofzo echt niet wil en daar dus te lang mee door blijft prutsen
vind ik zo fout en arrogant/ eigengereid. Als een paard niet wil, moet je niet opgeven, dan heeft hij nl gewonnen en wordt het van kwaad tot erger. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mishebben......

Vaak kan zo'n paard door de groep weer op gang geholpen worden. Als het jou een keer overkomt ben je ook blij dat je geholpen wordt.

Ik hoop dat je er even goed een leuke dag hebt en misschien leert je paard er ook nog wat van.......

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:19

Wat ik tnt heb meegemaakt is dat er niet al te lang werd stilgestaan bij een probleem. Bij een paard dat echt niet een greppel over wilde bijvoorbeeld werd na enig proberen gewoon verder gegaan om na de les alleen met die combinatie de greppel nog even te doen.
Andere keer had een ruiter een probleem met het paard buiten de hindernissen om, deze ging even elders wat rijden totdat het paard weer onder controle was om daarna weer aan te haken.
Echt last van weigeraars heb ik nog nooit gehad tijdens een les.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:38

ja ik dus 1x maar vind het gewoon irri.. heb toen die les maar 3x gesprongen ofzo.. maar wat jij zegt is wel heel goed dat je na de les nog met z'n alle probeert om het paard bij die hindernis te helpen..
al snap ik ook wel dat je niet moet stoppen maar 45 min door te gaan vind ik ook overdreven..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:01

xxitsmexx schreef:
ja ik dus 1x maar vind het gewoon irri.. heb toen die les maar 3x gesprongen ofzo.. maar wat jij zegt is wel heel goed dat je na de les nog met z'n alle probeert om het paard bij die hindernis te helpen..
al snap ik ook wel dat je niet moet stoppen maar 45 min door te gaan vind ik ook overdreven..

In het geval wat je hier noemt zou ik me meer zorgen maken om mijn instructeur/trice dan om het paard wat stout doet!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:08

ja maarja daarom vind ik het gewoon heel irri en ben ik dus eigenlijk beetje bang dat het weerr zo gaat als die les..(had het in vorige reacties maybe ook beter moeten zeggen dat ik dan weer bang ben voor het zelfde)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:09

Dan moet je thuis blijven! klaar!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:10

Ik sluit me aan bij Yolien Haha!. Zou me meer zorgen maken om de instructeur dan Haha!.

Imo weet een goede instructeur de aandacht altijd goed over de groep te verdelen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:20

waarom thuis blijven.. zou het alleen super jammer vinden als het zo gaat.. maar denk niet dat het met een clinic zou zou gaan..

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:18

miss_jumpy schreef:
crosskip als we nou met zijn 3-en in een groep proberen te komen hebben we 2 fotograven en 1 cameramens Haha!

Ik stem voor!
En ga nu direct de accu's opladen voor de camera!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:21

Crosskip schreef:
miss_jumpy schreef:

Ik stem voor!
En ga nu direct de accu's opladen voor de camera!

Gezellig het wordt gewoon een bokt meeting, ik heb er zin in!
Renswoude blijft tenslotte een leuk terrein!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:22

Ik denk dat de ruiters met heel veel meer ervaring dan jij itsmexx, meedoen. Het gros wat zich hier in het topic heeft gemeld wel zeker!
En idd heb je behoorlijk wat noten op je zang. Bah.

MJ en Crosskip OK dan! en ik hoop dat ik wel bij jullie in de groep mag, want Sims heeft nog wel eens een langsloper..... Nagelbijten / Gniffelen Knipoog