[SGW] SGW Ede wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: SGW Ede wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:00

Gisteravond waren we pas om 23.00 terug van stal (paardjes verzorgd en alles opgeruimd Bloos ). Het was een lange, soms wat natte mooie dag Haha! Jammer dat het zo hard waaide, de meeste paarden waren behoorlijk spooky en ik heb dan ook behoorlijk wat gebok gezien en meegemaakt Clown

Dressuur met Pasjha ging wel aardig, maar wel n flinke storing in een midden galop (lees gallopwissel Clown ) jammer want hij liep heel lekker. Stond na dr. geloof ik 5e met 199 pt. Springen foutloos. De M cross vond ik, vooral na HM en MB afgelopen 2 weken, erg makkelijk toen we liepen. Eenmaal in de cross vond ik de smalletjes 5a en b wel erg smal Tong uitsteken van de eerste heb ik geloof ik t vlaggetje gesloopt Clown gingen wel goed. Water ging ook goed, 2e grote water was wel erg diep, toch lekker in galop kunnen houden. De kuil in en de opsprongen gingen heerlijk. De bocht daarna t bos uit minder, Pasjha ging in evd laatste bocht bijna onderuit en toen verloor ik m'n stijgbeugels Nagelbijten / Gniffelen kreeg ze daarna niet meer te pakken Hamer en heb de rest vd cross maar zonder uitgereden Sigaar (bij het laatste water moest ik er trouwens opeens rechts langs onze sprong inrijden, met dank aan Sjaan Haha!) Toen ik daarna bij de DA afstapte voelde ik me wel net n cowboy Clown
Heb nu gelukkig niet echt spierpijn, was ik wel echt bang voor haha. De tijd stond wel weer behoorlijk belabberd Stoom uit je oren Ik was 40 sec buiten de tijd terwijl ik overal rechtdoor ben gegaan, wel de bocht tussen t laatste water en de slang iets rustiger gereden omdat ik m'n beugels terug probeerde te krijgen... Heb toen wat anderen gevraagd en die hadden allemaal t zelfde. Ze zullen na vorig jaar wel gedacht hebben dat ze er dit jaar beter 1 min af konden halen Koe

Uiteindelijk was ik 4e met Pasjha Go jij! Go jij! Het waren trouwens 2 volle M ringen met ieder zo'n 30 man!

Ungaro was met dressuur n bommetje (sorry Reeskees dat ik geen tijd had om te kletsen, maar hij moest echt nog wat energie kwijt voor de proef Clown ). Toch nog 204 pt en ik geloof 4e. Springen ging foutloos. Toen ik 2 had gesprongen vielen wel spontaan 2 andere hindernissen helemaal om Clown dus heb effe pauze gehad tussendoor.
Cross ging ook weer heel goed! Heb wel t alternatief genomen bij t water omdat ik toch echt voor foutloos wilde gaan Knipoog Hij voelde eigenlijk wel alsof ie de insprong wel gedaan zou hebben, maar ik wilde toch echt op safe. Hij deed het water wel super (wel eerst even uit de bocht gevlogen omdat meneer weer rechtdoor wilde Haha! ). De kuil sprong ie ook heel goed in en we hadden n hele fijne lijn over abc. Rest ging ook netjes. Wel 5 sec. buiten de tijd.
Uiteindelijk was ik met Ungaro 3e geworden! Go jij! Go jij!

Ben echt weer super trots op beide paardjes!

Foto's van Pasjha in t M (met dank aan Sjimmy Haha! ):
Afbeelding
Afbeelding
http://www.petart.nl/fotoalbum/sgwede/o ... border.jpg

Foto van Ungaro in t L:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sim op 07-07-07 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in links

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:02

Laatst bijgewerkt door Sim op 07-07-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's omgezet in links

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:11

Gefeliciteerd met je prijzen EG!! Knap hoor Afgod En leuke foto's!

GvdT: Leuke foto's zeg, en ze kan best dressuur lopen zo te zien OK dan!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:14

Ik denk dat dat eerder aan de fotograaf te danken is Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:23

Gefeliciteerd met je prijzen EG! Echt goed gedaan OK dan! Leuke foto's ook

GvdT: mooie foto's. Ik vind jou crossoutfit heel erg mooi *LOL*

Wukkie: wat balen zeg! Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter Ach gut

Sjimmie: mooie foto's heb je gemaakt zeg Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:02

EG, gefeliciteerd met je prijs!

Ik heb weer gave foto's voorbij zien komen.. Tong uitsteken

EG en GvdT hebben jullie mijn filmpjes nog ontvangen via pm?

Mijn zusje begon heel goed...
1e na de dressuur met 211pnt.
Springen ging ook lekker, 1 balkje.
In de cross helaas uitgesloten op hindernis 3. Vraag me niet waarom. Hindernis was simpel, pony was 100% in orde...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:10

SGWukkie, k heb volgens mij genotuleerd bij jou dressuurproef (ring 1) Toen was je paard ook al niet echt bij jou, de jury (mw. v. Dijk) vroeg zich af hoe dit paard de cross door zou komen.. (beeetje hard omdat tijdens de dressuur je af te vragen..) En tijdens je cross stond ik bij hindernis 8 samen met Baukje, toen ging je er toch uit? Echt heel erg jammer, k kan me goed voorstellen dat je enorm baalt!
Voor de rest die goed heeft gereden, super gefeliciteerd! Haha! En de rest die minder heeft gereden, jammerjammerjammer.
Nummer 166 (Rick nogwat) is echt zoooo gaaf! Pling Hij crosst nu L en rijd pas een half jaar (is al ergens eind 20 begin 30 Knipoog ). De dressuur was echt op manegepaard niveau Tong uitsteken Maar in de cross ging die ervoor joh! En lol dat tie had, met zo'n big-smille Knipoog
En Sjimmy jij maakt echt erg mooie foto's, heb je gisteren bij het water zien staan. (K heb je trouwens ook bij Gouden Ei gezien, bij Bettine, ook erg mooie foto's dat Ja ). Heb je ook foto's van nummer 166 ? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:12

ik heb uit een ooghoek eea van de dressuur van SGWukkie gezien en dat zag er absoluut niet ongecontroleerd uit.

Ukkie, wel ontzettend jammer Verdrietig

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:19

Sjaan schreef:
EG, gefeliciteerd met je prijs!

Ik heb weer gave foto's voorbij zien komen.. Tong uitsteken

EG en GvdT hebben jullie mijn filmpjes nog ontvangen via pm?

Mijn zusje begon heel goed...
1e na de dressuur met 211pnt.
Springen ging ook lekker, 1 balkje.
In de cross helaas uitgesloten op hindernis 3. Vraag me niet waarom. Hindernis was simpel, pony was 100% in orde...

Sjaan ik heb alleen je foto's gekregen, geen filmpje.

Wat balen voor je zusje. Was 3 die stapel boomstammetjes? De hele cross was niet zo moeilijk dus dat zou moertje makkelijk moeten kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:20

3 was op het veld denk, maar wat balen voor je zus!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:23

Even nog een vraagje, op wat voor hoogte stond het springparcours voor de L-cross gisteren?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:28

Het M stond op normale hoogte IMO, dus een goede meter. Het L zal wel een krappe meter zijn geworden.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:24

Wat balen voor Muriël zeg Ach gut

Appel: Ik vraag me dan af of dat echt wel een halfjaar rij ervaring is en of ie het niet een halfjaar geleden weer opgepakt heeft?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:45

Wij zijn ook weer terug, ben alleen niet echt tevreden. Dressuur ging niet echt slecht maar met springen hadden we een weigering en een balk. We mochten iig wel crossen (vorige keer was ik uitgebeld met springen.. ) dus er zit vooruitgang in. Vork In de cross een weigering op hindernis 3, de borstelbak. Had hem al een beetje verwacht omdat hij vrij smal was, maar de tweede keer ging super. Het huisje op het veld nam hij ook super, alleen het water vond hij eng. Vanuit stilstand toch erin, en het tweede water ook. Daarna weer goed verder, staat er opeens iemand voor ons met een rood vlaggetje te zwaaien, of we het parcours wouden verlaten want we waren uitgebeld... Koe

Blijkt dus dat ze voor het water 3 weigeringen hebben gerekend en dus gediskwalificeerd... Ik moest maar via het parkeerterrein het parcours verlaten, alleen waren ze even vergeten dat daar schrikdraad langs liep, dus na een kwartier door het bos dwalen mocht ik toch maar via het parcours terug. Ik had hem echt helemaal hangen, en eigenlijk snap ik het nog steeds niet. Als je vanuit stilstand of stap het water in gaat, heb je toch 1(!) weigering? Ik voel me gewoon een beetje genaaid dat ze me daarop uitgebeld hebben, het ging verder echt lekker voor een eerste cross. Maarja, nadat ik mijn frustratie op de voedselvoorraad had afgereageerd kan ik wel tevreden zijn met hoe de rest is gegaan, Jel liep hardstikke goed de eerste helft dus en pakte prima aan, maar het is toch een beetje een domper... No Cheer

ohja, heb wel leuke foto's maar die volgen nog Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:18

Chaai, wat jammer dat het zo gegaan is!
Wat een rot gevoel hou je over na zo'n rit...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:58

Ben vandaag ook nog even wezen kijken bij de cross, maar bij het water waren ze wel een beetje apart bezig vond ik.
Zag er 1 die misschien 5 sec voor het water twijfelde en die werd meteen uitgesloten met 3 weigeringen.
Dus @ chaai, ik denk niet dat jij de enige ben geweest!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:08

Ik vind dat je vooral je posters bij zuks soort hindernissen goed moet inlichten.

Sommige zeggen wel eens dat je geen sgw'ers bij lastige hindernissen neer moet zetten, omdat die iets eerder als goed beoordelen Knipoog
Chaai dat is dus enorm vervelend, maar weet wel dat een poster je nooit uit de cross mag halen en zeker niet na zulke discutabele weigeringen.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:10

Lielle heb ik nog gezien op hindernis 7a en b. Wij waren kijken en stonden toen net voor de tent die de lucht in waaide. Dus daarom weet ik nu dat het Lielle was. Maar die tent was echt vreemd, dat die niet beter vast gemaakt was! Stond gewoon los op dat houd..
chaai, was jij toevallig nummer 22?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:30

Dat is balen chaai! Ach gut
Bij mij ging de dressuur eigelijk wel goed (in de ring is hij de afgelopen wedstrijden heeel slecht aan het been en het maakt niet uit hoe goed hij dat met losrijden is). Deze keer had ik toch maar kleine spoortjes aangedaan en het werkte erg goed OK dan! Met springen helaas een weigering op hindernis 2 en gelukkig niet op 5. Daar had ik het eigelijk wel verwacht, want 2 reed ik op zich goed tussen hand en been aan en toch.. En 5 deed ik net zo maar toen ging het gelukkig wel goed. Lachen In de cross had ik ook 2 weigeringen op hindernis 5 (ligt gewoon aan het getal Boos! Of toch wel aan mij Tong uitsteken )Heb toen maar het alternatief genomen. Na hindrnis 6 wou ik een grote bocht, maar parkaval wou eigelijk al een boom eerder naar links. Dat was dus een bijnabotsing met de boom. Daarna had ik nog een slimme actie. Ik reed nl. verkeerd langs de boom bij de waterbak waardoor ik een tak in mn gezicht kreeg Clown Omdat ik even niks zag waren we voor de waterbak langsgevlogen en ik weet niet of het als een weigering is aangerekend. Daarna heel netjes het water in en verder geen problemo's. Ondanks de twee weigeringen waren we volgens mij nog net binnen de tijd (of net niet).

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:42

Ach gut Chaai

Klinkt toch als een geslaagd dagje Skygirl!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:24

OoappeloO schreef:
SGWukkie, k heb volgens mij genotuleerd bij jou dressuurproef (ring 1) Toen was je paard ook al niet echt bij jou, de jury (mw. v. Dijk) vroeg zich af hoe dit paard de cross door zou komen.. (beeetje hard omdat tijdens de dressuur je af te vragen..) En tijdens je cross stond ik bij hindernis 8 samen met Baukje, toen ging je er toch uit? Echt heel erg jammer, k kan me goed voorstellen dat je enorm baalt!
Voor de rest die goed heeft gereden, super gefeliciteerd! Haha! En de rest die minder heeft gereden, jammerjammerjammer.
Nummer 166 (Rick nogwat) is echt zoooo gaaf! Pling Hij crosst nu L en rijd pas een half jaar (is al ergens eind 20 begin 30 Knipoog ). De dressuur was echt op manegepaard niveau Tong uitsteken Maar in de cross ging die ervoor joh! En lol dat tie had, met zo'n big-smille Knipoog
En Sjimmy jij maakt echt erg mooie foto's, heb je gisteren bij het water zien staan. (K heb je trouwens ook bij Gouden Ei gezien, bij Bettine, ook erg mooie foto's dat Ja ). Heb je ook foto's van nummer 166 ? Tong uitsteken

OoappeloO, weet je zeker dat ik dat was? Ik ben gestopt op hindernis 11, de piano en ik heb geen lekkere dressuurproef gereden voor wat we normaal laten zien. Ik reed evengoed nog 181 punten en hij was wel onder controle. Liep alleen tegen de hand door de spanning. Dus wat je hier vertelt komt op mij nogal gek over? Ik had nummer 55. Was 1 van de laatsten met een klein paardje met vier witte benen en wit blesje.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:30

Even gauw mijn startcoupon gepakt en ik reed wel in ring 1 maar mijn jury was niet mw. van Dijk maar de heer of mw. Ruiterkamp (Wat ik me kan herinneren de heer, want hij stapte na mijn proef uit. Dacht dat hij op mij af liep maar hij dook even de bosjes in Nagelbijten / Gniffelen . Dus dat kan ik onmogelijk geweest zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door SGWukkie op 07-07-07 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:34

Voor iedereen die goed heeft gereden, gefeliciteerd! Heb een heleboel succesverhalen gelezen, leuk! Voor de gene bij wie het wat minder ging Ach gut

Ik ben helemaal blij na vandaag!

De dressuur ging niet echt geweldig, op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om een B-proef te rijden, terwijl we in het M2 gewoon winstpunten rijden. Reed 177 punten, ga hier nog maar eens echt hard op oefenen, maar vind het ook zo moeilijk om in een proefje te moeten lichtrijden!

Het springparcours ging helemaal goed, goed tempo, kwam lekker bij de hindernissen en was foutloos.

De cross zag ik eigenlijk wel zitten, het stond inderdaad niet echt hoog. Vond de paden er nog wel redelijk bij liggen, de modderige stukken waren vooral op paden waar je rechtdoor moest, de bochten vond ik over het algemeen goed te doen. De aanrijlijn voor het water vond ik niet echt geweldig, je moest bijna door die boom heen en dan stond je paard ineens voor het water. Ik zag dat niet echt zitten, Nikay kijkt toch nog wel een beetje, ze gaat er meestal wel in, maar als het zo ineens voor haar neus staat weet ik niet wat ze zou doen. Heb dus maar m'n eigen alternatieve route bedacht, na 6 een scherpe bocht naar links, voor het eerste water langs waar we niet doorheen hoefden (naar de wagen van het secretariaat toe zeg maar) en dan had je daarvandaan een hele mooie lijn naar het water. Ze ging er dan ook super in! Ook het tweede water ging goed en hindernis acht daarna sprong ze ook fijn.
De kuil in ging prima, ik had ervoor gekozen om de kuil rechtdoor weer uit te rijden en dan een bochtje over het gras te maken en de lage boomstam te springen ipv de kuil uit naar rechts en dan schuin voor de hindernis te komen. Het ging super! Alle andere hindernissen ook netjes. Ik was dus foutloos! Ik was wel 20 seconden buiten de tijd, door al mijn leuke crea bea acties op het water en de kuil, maar dat vond ik helemaal niet interessant!
M'n eerste foutloze cross, ben dus wel heel blij!
Uiteindelijk bleek dat ik m'n slechte dressuurproef wel goed had gemaakt want we hadden een zesde plaats!

Iedereen die morgen nog gaat crossen, heel veel succes!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:42

Lekker dat je zo fijn hebt gereden Martinev. En gefeliciteerd met je prijs Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:57

Morgen lees ik bij.. ff snel een verslagje van mezelf. T ging super Haha!

Dressuur 208pnt en voorlopig gedeelde derde. Springen foutloos en cross foutloos binnen de tijd. Dat betekende een EERSTE prijs Hyper! Weer een lichtelijke twijfel op het eerste water, de tweede keer ging super.

Simmie nog zien springen, naast martinev gestaan met de prijsuitreiking (wat ze beide niet weten Lachen ) en IS en J_N gesproken.

Allemaal vast gefeliciteerd met winstpunten en prijzen !!

En nu ga ik naar een feestje Doei!