[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Wedstrijdverslagen SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:18

Wuppie: de kringlessen zijn net afgelopen Tong uitsteken
Ibonn: voor het niveau hoef je niet te vrezen, ik heb met Redday ook meegedaan met die kringlessen en zo hoog lag dat niveau echt niet Knipoog (wij hadden weliswaar veel jonge paarden in de les, maar toch)
Maarja, vond ik niet zo erg, Redday is af en toe echt een draak..

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:29

Ibonn: Ik ga helemaal met MJ mee. Je hebt er niets aan om spijt te hebben van keuzes die je gisteren hebt gemaakt. Probeer vooruit te blijven kijken en wellicht is het helemaal geen slecht idee om een stapje terug te doen en je even te concentreren op het trainen en het kweken van vertrouwen....

Ik vond trouwens het rennende-kinderen-gehalte echt hoog! Voor mij zouden ze naast "honden aan de lijn" ook mogen omroepen "kinderen aan de lijn". Verder ben ik nog een losliggende paraplu tegen gekomen (eigenaar stond duideljik zichtbaar in de bosjes te plassen Nagelbijten / Gniffelen ). Meneer had niet in de gaten dat zo'n ding wegwaait als je het open weg legt Frusty . Dan was er nog een aardige parkeer/hinderniswachter (ik weet niet wat het was maar het had een hesje aan) die het leuk vond om zijn paraplu uit te schudden voor Ollies neus en er zo voor zorgde dat het spiertje in Frank zijn arm dat al verrekt was van het springende kind nog een stukje verder rekte. Hele grote AUW! Ik begrijp dus waarom er gisteren meerdere paarden los liepen. Ik heb er ook drie gezien. Ik vond Ollie wel grappig, die draafde bij de trailer voorbij en keek echt heel verbaasd om Haha!

Ik ben echt zo verbaasd naar het verslag van EG!!!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:43

SGWuppie, nee dat was ik niet, ik heb ook geen logo op mijn dekje Bloos
SGWollie, bedankt. Het doorzitten vindt ze heel moeilijk thuis gaat het nu goed, maar op wedstrijd nog niet dan is ze te gespannen en galoppeerd ze bijvoorbeeld aan. Ze moet dan leren dat ze zich ontspannt en niet wegrent. Ze doet het allemaal wel maar de afwerking is dan niet goed.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:50

Verapino, hopelijk valt het mee met je arm. Had je Voberlina nu voor het eerst mee?

Ibonn, aan spijt kan je niks veranderen. Ik snap je wel maar je neemt en beslissing en pakt dat anders uit dan kan je er niets meer aan doen. Je hebt je op dat moment laten leiden, of moet ik zeggen lijden Knipoog door je gevoel.
Anders ga je Ede toch als een soort van training rijden. Geen druk, geen snelheid maar puur voor het vertrouwen en desnoods waar het kan een alternatief. Ik denk dat het vertrouwen nu eerst moet worden hersteld bij jullie allebei.

Ik rijd ook nooit heel hard. Mijn paard laat zich nog moeilijk sluiten en dan liever met een iets langzamere tijd en een goed gevoel over de finish. Ook mijn paard is wel erg snel door de B en het L gegaan. Ik zal Ede ook weer voor het vertrouwen rijden. Achteraf had dat geintje bij 14 ook heel anders kunnen aflopen. Andere instructeur kan ook goed helpen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:00

SGWOllie schreef:
Ik ben echt zo verbaasd naar het verslag van EG!!!!

Ik heb dat hele verslag nog niet gezien Tong uitsteken

Bedoelde jou niet hoor Jits, maar er zaten er een paar tussen....

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:16

Marieke: Netjes gedaan joh!
Ik zag je nog met dressuur, Wup is echt wel een leuk beest Lachen

GvdT: Mooi van je foutloze rondjes, die tijd komt volgende keer dan wel weer.
En gefeliciteerd met je 3e prijs!

Marloes: ook gefeliciteerd.

Martine: Ook goed gereden. Fijn dat de afsprongen nu in 1x gingen.
Die trakhener was ook wel foei lelijk met die breekboom erboven!
Al een raar gezicht, en door dat die niet zo dik was viel het gat ook extra op.

Lielle: mooi dat je fijn gereden hebt!

Loes: Goed joh, lekker dat je foutloos gecrossed hebt Lachen

M_J: Vreselijk klote van Os zeg.. Ken het gevoel van de stop periode met Cindy.
Dan voel je je echt machteloos.
Zag je op 1..

Altos: Mijn oom had je nog gesproken vertelde hij!
Ik heb je helemaal niet gezien Bloos

Hozie: Ook goed voor de 2e keer hoor Lachen
Puntje was best lastig uit de bocht indd!

SGWollie: Mooi dat je foutloos was!
En helemaal gefeliciteerd met je 4e prijs!!

Floor: Jammer van je tijd, maar mooi dat je wel lekker foutloos gereden hebt Lachen

Vera: Jammer van het M zeg..
Gelukkig dat je in de B wel lekker gereden hebt!
Had je daar nog prijs?

Ibonn: Wat ontzettend vervelend zeg.. Scheve mond
Vetrouwen kwijt raken op zo'n marnier is helemaal niet leuk..

Zo nu iedereen gehad!
Nu tijd maken voor mijn eigen verslag Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:44

Zo mijn verslagje:
Wel lekker gedressuurd op zich.
Kan nog beter maar daar werken we nog aan, stond 3e van onder helaas.. 179 punten. (181-2 voor het vergeten van de pijpkousen afdoen Bloos)

Springen wel lekker gereden, foutloos.

In de cross uitgesloten, maar ben super tevreden!!
Had een dikke langsloper op 3, houtstapeltje.
Kreeg vlak ervoor een tak in mijn oog op dat stomme slingerpaadje, dus niet echt aangereden.
En toen nog 3 stopjes op 7ab, de afsprong met het steiltje.
Weet niet wat ze daar toch zag Verward
Want de combinatie (af, galopsrong op- op- af) ervoor deed ze wel super..

Maar goed, was pas mijn 2e cross, 1e officiële!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:48

Gaat steeds beter Annemiek!! Vond het een leuk paard, liep ook netjes in de dressuur, en een mooi kleurtje!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:53

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:54

Mooi dat je zo tevreden bent annemiek!
Ik heb je wel zien lopen op de wedstrijd maar ik heb Toffee deze keer niet gezien.

Hoe was Michael zijn cross gegaan?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:35

Dankje Marieke Lachen
Los rijden ging wel beter als in de proef, toen ging ik toch iets meer spannen, en werd het allemaal iets drukker en hectischer..

M_J: Ik moest natuurlijk pas toen jullie al klaar waren.
Michael had er flink de pest in na de cross!!
Estelle liep best wel heel fijn zei hij.
Had wel een langsloper op 7? Dat smalle dikke blok iig.
Maar toen kwam hij over het hoofdterrein, waterbak, staat ze opeens stil..
Wil hij opnieuw aanrijden, gaat ze me toch een partij vervelen!
Stuiteren en achteruit lopen.. madame wilde denk ik terug naar de vrachtwagen.
Toen heeft hij haar een flinke knal verkocht, en toen kon het wel opeens keurig vloeiend.

Die tuthola moet echt eens meer concentratie en discipline op gaan brengen!

Mijn broertje was ook diep teleurgesteld..
In het springparcours reed hij er nu eindelijk eens goed aan, goed over 1 en 2, bij 3 laat hij haar iets door de binnenbocht zwiepen, en staat Cindy stil. Was al niet bepaald nodig!
2e keer aanrijden weer een stop, 3e keer ging ze dan toch nog net, maar al 3 meter voor 4 gooit ze weer de ankers uit Boos!
Dat is dus echt een stop uit de Cindy-stopperiode..
Die was dus al snel klaar.. Stomme trutpony heeft het weer uitgevonden. Echt l*llig voor mij broertje..

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:03

Ik had je broertje gezien in het springparcours Annemieke, hij moest inderdaad voor mij. Echt balen voor hem. Over 3 ging ze inderdaad de 2e keer net en toen voor 4 al vroeg stoppen! Hopen dat het gauw over is en hij weer lekker door kan Lachen!

Zat je oom trouwens bij hindernis 3 (B-pony's) te fotograferen?! Want daar heb ik wel een man zien zitten! Ben benieuwd naar de foto's Lachen!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:16

Ja dat klopt Loes!
Weet niet wanneer de foto's erop komen.
Kan misschien even duren, mijn oom is gisteravond al snel na aankomst thuis in coma naar bed gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Hij had ook al van donderdag t/m zaterdag in Ede gestaan, en nu ook vanaf de M pony's.
Maar hij doet vast zijn best!
Ik weet niet of ze het ooit nog goed op gaat pakken..
Zo niet, dan gaat ze fijn weg als dressuurpony.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:24

Zondag morgen zijn we lekker vroeg iets over zessen vertrokken. Netjes op tijd aangekomen en nog even naar het secretariaat geweest om te betalen en rugnummers af te halen. Daarna Pasjha voor t M opgezadeld voor dressuur.
Losrijden ging al direct best lekker en de proef gelukkig ook: 194 pt. en een mooie 4e plek. Pasjha begint eindelijk te snappen wat de bedoeling van de dressuurproef is (is geen rodeo rondje Clown ). Daarna afgezadeld, springparcours gelopen en de M cross gaan verkennen. We kwamen Ingrid en Ruud tegen die de cross al gelopen hadden en er best wat pittige hindernissen in vonden staan. Ik moet zeggen dat de bodem gelukkig reuze meeviel (na de foto’s van het terrein van de dag van tevoren gezien te hebben!). Verder vond ik het echt een leuke, uitdagende cross! Vooral de op- en afsprongen vond ik geweldig Vingers aflikken . Trakhener was natuurlijk n trakhener, maar vond m wel heel vriendelijk gebouwd. Daarna rustig aan terug naar de trailer en Pasjha gaan opzadelen voor t springen.

Met losspringen was Pasjha wat slordig. In het parcours viel het wel mee, maar omdat ik even een moment twijfelde of we wel de goede kant opgingen hadden we 1 balk op 7 Rolleyes . Daarna DA en toen even n paar sprongetjes gemaakt voor de cross.
Start was weer eens helemaal á la Pasjha: precies op t goede moment als n raket plat op naar het eerste hindernis Haha! Hij wacht echt braaf tot ie mag, echt geweldig. 1 haag ging goed, 2 de flinke oxer en 3 stijltje ook, 4abc opsprong-smalletje-afsprong vond ik best lastig aanrijden maar ging super, bij 5 punt stonden een paar mensen in de weg waardoor ik de wending niet ver genoeg uit kon rijden en daardoor net n halve galopsprong miste en dus wel beetje kort op kwam, 6 haag goed, 7ab ook best pittig aan te rijden maar ging goed, 8abc was gaaf en ging echt lekker, 9 huisje goed, 10 trakhener effe goed aan t been gezet en ook goed, 11 stro, 12ab halve coffin en 13 haaientand goed, 14 haag met greppel gaaf (zitten, benen eraan en kop erop houden Vork ), 15 paddestoel en 16 & 17 molenwiek goed, 18 waterinsprong en 19ab waterinsprong ging echt gaaf en zonder enige twijfel (weg watertrauma van VP Pling ) 20 Piet sprong met flink tempo. 10 sec. binnen de optimale tijd geëindigd! Ben echt kei trots op Pasjha! Het is echt heerlijk om te voelen hoe leuk hij crossen vindt! We zijn uiteindelijk 2e geworden.
Nadat Pasjha weer op de trailer stond hebben we even n beetje uitgerust en toen Ungaro opgezadeld voor de dressuur. Ik wist niet meer in welke ring ik moest en had niet in de gaten dat er geen ringmeester stond waardoor we de jury zijn moeten gaan vragen in welke ring we moesten (hé Lielle haha). Mijn uiteindelijke jury wist het zelf trouwens ook niet haha! Proef ging best lekker en had 202 pt en stond gedeelde 3e na de dressuur.
Na de prijsuitreiking van t M ben ik met Floor de B cross gaan lopen. Ik vond t echt goed opletten omdat dat dus weer echt een hele andere route was… Ik vond t een mooie B cross met een paar leuke uitdagende sprongen erbij. Springen ging foutloos, hij werd wel nog afgeleid door alle interessante borden die naast het parcours stonden.

Cross ging super; hij werd wel wat erg 'trappelig' bij de start maar ging ook als n raket foutloos en 10 sec. binnen de optimale tijd (stond echt wel krap!). Nergens n alternatief genomen Knipoog trakhener, alle op en afsprongen en t water gingen super! (we hebben ook nog die flinke afsprong na t steiltje genomen waar je links langs mocht Extreme duivel ). Uiteindelijk gelijk aantal strafpunten als nr. 1 maar die zat met de crosstijd dichter bij de optimale tijd dus werd ik 2e. Ben echt beretrots op m’n guppie!

Verder natuurlijk diverse bokkers gezien! Loes zien rijden en ook de uitsluiting van het broertje van Annemieke geloof ik… Wollie op n afstandje gezien. Verder Lielle, Floor, Madelene, Ibonn & vriend natuurlijk en nog veel meer bekenden! Ik vond het een hele mooie wedstrijd. Jammer dat t ’s middags n paar keren flink geregend heeft.

Verder iedereen gefeliciteerd die prijs had of gewoon lekker gereden heeft!

MJ: Balen man! Ach gut Tsja, t blijft moeilijk als ze zoiets eenmaal gaan doen….Hopelijk kun je het hem nog afleren!
Ibonn: jij kunt t net zo goed als Maddie en me!! Volgende keer beter!! Ja
Marloes: gefeliciteerd!
Bento: Go jij! Go jij!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:33

Super weer Suus, je gaat hard met beide paardjes! OK dan!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:40

Bedankt! Ben echt erg blij dat de jonge t zo goed heeft gedaan, start hem aankomend weekend in Maarsbergen voor de eerste keer in t L Ja En Pasjha was gewoon weer ouderwets geweldig Rock-on, dudes! Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:48

je was echt weer in bloedvorm zo te horen EG!!
Echt gaaf om zo'n dag te hebben met 2 van zulke resultaten!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:53

Annemiek: Ik heb Estelle gezien met het springen, lekker bloedbeestje zeg!
Wup: Ik bedoelde natuurlijk benieuwd, sorry het was maandagochtend Bloos
Bedankt voor het vp van Minderhout, heb me al ingeschreven!
VeraPino: Ah, dan snap ik het. Ach doorzitten kun je iig wel missen in de cross Haha! . 't Was erger geweest als het stuur nog miste Clown
EG: Go jij! Go jij! Gefeliciteerd met je geweldige resultaten!!! Go jij! Go jij!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:03

ik heb nog wat foto's....
EG, jij moest vlak voor een andere bekende waar we naar gingen kijken, dus snel tegen mijn vriend gezegd wat plaatjes te schieten! Helaas stonden we niet echt op een gunstige plek dus vooral veel foto's van achteren Clown

Maar toch leuk voor het idee Haha!

Afbeelding

En een van mezelf, wat knap dat ik de weg niet kwijt ben geraakt....

Afbeelding

Voor de rest van de foto's, zie http://www.mijnalbum.nl/Album=TB33KJ84
Helaas valt de kwaliteit tegen, weer werkte wat dat betreft niet zo mee...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:13

Super EG!!! Echt knap een tweede en een beetje eerste plaats! Heb jou gek genoeg helemaal niet gezien Verward
Pasjha is ook wel heel erg vooruit gegaan sinds die training toen in Renswoude! Gefeli!! OK dan!

Leuke foto's MJ...en dat je niks ziet is niet zo erg, Os kijkt voor 2, zie maar op de molenwiek Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:15

Cool

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:17

Hey wat leuke foto's MJ!! Bedankt zeg Haha! ach ja, 'mooie' kontfoto's kunnen ook mooi zijn haha Clown Die van jou hierboven is ook erg mooi!

SGWuppie: ik heb op de eoa manier wel meer mensen gemist gisteren Clown Renswoude vorig jaar? Toen we ook zijn gaan zwemmen hé. Ja, dat is ook al weer heel wat wedstrijdjes geleden Tong uitsteken Maar we blijven ons best doen!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:18

ik hoop niet dat je het erg vind dat ik zomaar foto's van jou op i-net heb geslingerd...?!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:18

ach nee tuurlijk niet, vind allang leuk dat er foto's van ons zijn gemaakt Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:19

oke, dan heb ik morgen nog iets Haha!
(als je er niet goed op stond zou ik het trouwens niet zomaar plaatsen hoor!)