[SGW] SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re: SGW Castenray - wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:35

Lielle, jij ook sterkte en hopelijk valt de schade mee voor Raimaer.
Nickel, jammer van de stops zo net voor de finish.
Sabine, knap gereden en gefeliciteerd!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:58

Zo mijn verslagje.
Lekker gedressuurs, hoefde gelukkig niet zo vroeg, punten vielen achteraf beetje tegen. Stond in de middenmoot. Daarna lekker rustig de cross gelopen, vond de bodem op sommige plaatsen toch nog best zwaar, en aangezien ik pas om 17.30 hoefde te crossen, was ik er bang voor dat het alleen maar slechter werd.
Met springen liep hij wel lekker, balkje op de laatste, beetje pech maar was tevreden.
Cross ging super, foutloos gereden, aantal seconden buiten de tijd, maar mijn paardje gaf echt aan dat het zwaar was en echt niet harder kon.
Uiteindelijk toch netjes 5de geworden en een leuk t-shirt gewonnen.

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:05

Ben net een uurtje thuis, toch maar vast begonnen met de foto's van zaterdag, en heb deze nu online gezet op de site.
de foto's van vandaag probeer ik begin vd week op de site te zetten. de winnaars gefeliciteerd, alleen jammer dat ze niet meteen na de wedstrijd de waterbak ingingen Knipoog anders hadden we daar ook leuke foto's van gehad, maar dat houden we wel een keer tegoed ( in Ede ofzo Duivel )

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:19

Hele mooie foto's van horsepicture! De greppel lijkt ne echt een greppel Lachen
helaas geen foto van mij. Volgende keer beter Tong uitsteken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:26

Kijk mij eens blij kijken. Haha!

Afbeelding

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:39

Zo wij ook weer thuis van de 2e dag castenray.
Geen zin om hele verslagen neer te zetten.
Zwarte in het M goed dressuur springen slecht 4balken en cross heel fijn beetje tijdsover schrijding. Uiteindleijk 7e waren 6 prijzen.
Merato goed dressuur 2e springen slecht 2 balken en cross stop trakener nr 4 en daarna op 5 heb hem toen terug getrokken. Vertrouwen was helemaal weg en duurfde er niet an te rijden.
Flugel slecht dresssuur heel gespannen foutloos springen en cross 8e!
Z Linda met Otto goed dressuur springen 1 balkje cross foutloos beetje tijd uiteindelijk het Z GEWONNEN!!! Super goed. Zweden EK komt steeds dichterbij voor hun...
Net nog even alles mee opgeruimd springparcour enz..
Ben helmaal gaar.
wELTRUSTE
Voor iedereen die prijs had gefeliciteerd... Goed zo.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:46

Haha, kort maar krachtig patsmu!
Jammer van meraat, maar toch goed dat je gestopt bent. Beter zo dan het vertrouwen écht kwijt raken als je misschien toch was doorgereden terwijl het niet fijn voelde en misschien ook was gevallen ofzo.
Goed van Linda overigens. Zouwel gaaf zijn als ze naar Zweden kunnen.
Ook netjes van Susan met Flugel en je cross met de zwarte.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:49

Wat een leuke foto Sim! Jullie kijken echt blij!

Patsmu, jammer dat je gestopt bent met Merato, maar wel een goede beslissing zo te horen.
Super van Linda int Z!

Op deze foto is de greppel toch beter te zien, bedankt Horsepicture, leuke foto!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 06-05-07 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:50

Ik ben er ook weer en ben goed gaar. Dus ik lees morgen wel bij.

Os was anderhalve week geleden 2 dagen kreupel. Daarna niet meer kreupel maar wel nog een paar dagen gevoelig in zijn lijf. Laatste dagen leken goed dus toch besloten om te gaan, met in het achterhoofd het idee dat Os misschien op de rem zou zitten.

Dressuur zeer matig, springen ging best netjes, Os ging niet rennen, tweede helft van het parcours moest ik zelfs wat aan rijden. Foutloos. Cross was niet leuk, ik ben tot 8 gekomen en had toen 4 (ik dacht zelf 3) weigeringen en de rest van de hindenrissen echt moeten " schoppen". Het was echt galopperen met de handrem erop voor mijn gevoel. Bij de da gevraagd of ze even naar zijn rug wilde kijken omdat Os wel gewoon rad liep. Daar reageerde hij toch wel erg heftig op.

Dus ik snap waarom hij er weinig zin in had, een beetje een herhaling van ede vorig jaar. Ga morgen Jan Jonas bellen, meestal krijgt hij Os met een kuur snel weer aan de praat, grote kans dat hij verzuurd is door zijn stofwisselingsprobleem. Heb me afgevraagd of ik er slecht aan gedaan heb om te gaan maar soms is het ook niet zo duidelijk.

Ik vond het verder gelukkig wel een gezellige dag met veel bekenden!

En scum, bedankt voor je foto's, omdat ik zo langzaam over de hindernis kwam zijn ze mooi scherp Knipoog

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:34

Afbeelding
Onze amateurfotograaf had het beste plekje uitgezocht, heeft wel al een beetje ervaring opgedaan maar ben er erg blij mee Haha! Dit moet een beetje weergeven hoe de trakhener eruit zag, wij gingen over het L en vooraan is de sprong van het Z.

Dressuur ging goed, hij zag de hindernissen van het M en Z en werd meteen wakker Haha! Had moeite om hem tijdens de proef geconcentreerd te houden want in een L1 proef komen de onderdelen best langzaam na elkaar, 1e met 43%, punten weet ik niet.

Toen begon het lange wachten van 11u45 tot 17u00. Had hierdoor tijd genoeg om M en Z cross te lopen en heb veel weigeringen gezien en gehoord over de omroep. De cross werd maar liefst 4 keer stilgelegd tijdens het M dus dat zegt genoeg over het niveau van de cross. Heb mooie dingen gezien van Madeleine en Sabine, van de anderen eigenlijk weinig meegekregen want ik kwam constant bekenden tegen op het parcours zodat ik zowat de hele dag geluld heb Haha!

Tegen vijven een keertje opgezadeld en rustig gaan inspringen, daar bleek het flink in te lopen zodat ik er al snel inkon, resultaat een balkje op de laatste hindernis. Had niet gehoeven, gewoon een kwestie van slordigheidje.

Lang moeten wachten tot het mijn beurt was, werd bloednerveus van dat lange wachten en zenuwen speelden op. Meteen na de start voelde ik dat het goed zat, paste meteen op hinderissen 1 en 2 met super strakke sprongen, ruime bocht naar 3 (was ik vorig jaar op gevallen na een struikeling in het losse zand) en op naar de trakhener. Die was er de reden van dat ik L HC startte vandaag maar Plato keek niet eens naar beneden en ik dus ook niet !! Haha! Mooie sprong en op naar de volgende. Alles goed gegaan en wat tijdfoutjes omdat het wel erg los was geworden op de bospaadjes.

Bij de uitslag bleek dat ik nog in de uitslag opgenomen was maar hab daar maar even protest tegen aangetekend Knipoog Koste me m'n (niet verdiende Haha! ) 3e plaats.

Al met al een perfecte dag voor ons, en het vertrouwen is er weer helemaal. Nu flink oefenen op trakheners en dergelijke en dan op naar Hooge Mierde.

Aan alle prijswinnaars nog gefeliciteerd !
@ Floor; ik dacht dat hoorde omroepen dat je 2x geweigerd had, vandaar. Zal de omroep het wel misgehad hebben.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:09

Sabine: nogmaals gefeliciteerd! Goed hoor!

Ibonn: ga zo door Ja

Lielle: Ach gut klote zeg!

Patsmu: balen van Meraat.... netjes met de zwarte!

Nickeltje: jammer van t water, maar daar waren echt super veel weigeringen op. Ik denk dat dit wel een vd moeilijkste wateren is..... Gelukkig ging de rest wel goed!

Renske: Kei goed hoor!! OK dan! gefeliciteerd!

Simmie: jammer van t springparcours, maar dat komt heus wel goed. Netjes gecrossed! Keigoed dat Sims zo t water inging! Ja Foto's zien er echt super uit!

MJ: balen! Hopelijk is z'n rug snel weer beter....

Horsepicture: mooie foto's!

Marloes: gefeliciteerd! netjes!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:27

MJ, balen van Os. Hopelijk knapt ie snel weer op.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:43

Zo, ik ben ook weer bijgelezen!

Simmie, jammer van je springen maar gelukkig kon je dat met crossen helemaal goed maken, echt leuk dat je weer zo'n fijne rit had op jullie tweede cross!!

EG, gefeliciteerd met je derde plaats, leuk dat je je jonkie ook zo fijn rondgestuurd krijgt!!

Bento, ik had gisteren al even gespiekt bij de uitslagen en gezien dat je 2e was! Echt gaaf, zeker omdat je er zo lang uit bent geweest, wat een super come-back!!

Renske, gefeliciteerd met je 3e plek in het M, erg knap want het stond niet kinderachtig!

Nickeltje, zoals ik gister ook al zei vind ik dat je echt lekker gereden hebt, en niet telang stil staan bij jullie stops op het water, deze was echt moeilijker dan anders!

SFranken, super van je derde plek, ik geloof ook zeker dat je klaar bent vor het Z want ik vond deze M-cross echt Wow!

GvdT, ik vond je sprong op de trakhener echt stoer!

Marloeske, gefeliciteerd met je 5e plek. Ik vond de cross ook vrij zwaar qua bodem dus zou me ook niet druk maken om tijdstrafpunten!

Patsmu, super van die zwarte, ik heb je nog aangemoedig in de cross, net na 3! Jammer van meraat!

Ibonn, super dat je zo fijn hebt rondgereden!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:54

Het heeft even geduurd, maar hier ook mijn verslagje van zaterdag...

Dressuur ging redelijk, Today had wat moeite met de zware bodem. Toch nog 186 punten en ergens in het midden geeindigd. Daarna gekeurd en cross gelopen. Best redelijk pittig voor een B cross.

Rond een uurtje of 2 mocht ik springen. Today sprong zeer goed! Mooi hoog en ruim en ook een lekker tempo tussen de hindernissen. Alleen dacht ik dat ik na 2 rechtsom moest, maar dat was dus linksom.... Haha! . Toen een stop op 4 (mijn fout, ik reed niet genoeg... Bloos ).

Daarna het losspringen voor de cross.... Daar ben ik de mist in gegaan. Ik wilde de dikke oxer losspringen. De eerste keer ging goed. De 2e x weigeren en toen stond ik er naast... alleen in mijn landing een botsing met de hindernis gehad... (heb nu een zeer dikke, zwarte plek op mijn bil/achterkant bovenbeen en veel spierpijn!!). Achteraf had ik die hindernis gewoon niet moeten springen!!! Boos! Baal best van mezelf.... Verdrietig . Maar goed. Volgende keer beter..... Clown

Door die val en weigeringen was het vertrouwen even ver weg... hindernis 1 en 2 waren dan ook erg moeizaam (meerdere weigeringen). De moeilijke hindernissen gingen in een keer goed.... Maar op hindernis 9 (de houtstapel) ook maar zo weer weigeringen.... Ben al met al wel heel tevreden met de knol. Het lag niet aan haar dat het niet goed ging.

Nog even nagepraat met Rob. Hij gaf ook aan dat hindernis 1 & 2 een kwestie van vertrouwen is, dus gewoon blijven starten... Dus op naar Maarsbergen...

Verder nog wel wat bokkers voorbij zien komen. Simmie heel blij uit de cross zien komen. Tijdens het afspuiten van Today hoorde ik dat de beker uitgereikt werd... kon er net niet bij zijn.

Iedereen die goed heeft gereden... gefeliciteerd.
De gewonden... veel sterkte en beterschap...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:03

Jee crosskip, zonde inderdaad dat je net voor de start viel, dat is nooit goed voor het vertrouwen. Gelukkig heb je ook fijne stukken gehad in de cross, volgende keer beter!

Sterkte met je zwarte plek! Is dus een flinke uitstorting!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:59

Ik had je zien vallen Crosskip, en de weigering ervoor ook gezien Verdrietig Jammer, maar gewoon volhouden idd.

MJ, wat ontzettend jammer van Os. Hopelijk kan je voedingsdeskunidge (toch Verward ) wat voor hem betekenen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:04

Lielle schreef:
MJ, wat ontzettend jammer van Os. Hopelijk kan je voedingsdeskunidge (toch Verward ) wat voor hem betekenen.

Klopt!
Zijn verhaal is dat Os niet genoeg enzymen aanmaakt om eiwitten goed af breken waardoor verkeerde afvalstoffen ontstaan waardoor Os verzuurd in zijn spieren. En dat verhaal klopt wel weer met de symtomen, gevoelige rug, en zijn lijf zo stijf houden. Komt elk jaar terug rond juni maar kan natuurlijk dit jaar eerder zijn omdat het gras ook eerder is gaan groeien. Dan krijgen ze toch opeens meer eiwitten binnen.

En als hij niet kan helpen moet ik verder kijken, misschien eens een osteopaat erbij roepen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:04

M_J: Balen zeg, het zit niet mee de laatste tijd hé? Scheve mond

Verder veel leuke verslagen gelezen!
Prijswinnaars allemaal gefeliciteerd! Lachen

Voor de crossers die een mindere dag hebben gehad.. hopelijk de volgende cross beter..

Lielle: Mijn oom vertelde dat hij er iemand vreselijk op de trakhener af had zien stuiteren. En hij zei ook dat die gene wel graag de foto's wou hebben. Toen moest ik eigenlijk al gelijk aan jou denken.
Grappig eigenlijk!
Niet van je val natuurlijk!! Dat is een stuk minder leuk.

Ik heb het weekend in Badminton doorgebracht, was ook ontzettend gaaf! Lachen
Wel heel treurig dat er 2 paarden omgekomen zijn..
Heeft iemand er nog wat van gezien?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:07

Vera_pino: fijn dat het goed ging!
Renske: gefeliciteerd!
Sjaan: super gedaan joh! Leuke foto's ook en een leuk filmpje!
Patsmu: fijn dat het ook bij jou goed ging!!
Eventinggek: gefeliciteerd met je 3e plaats!!
Simmie: mooie springfoto!
Floor: jeetje wat balen zeg! beterschap.
Lielle: auw dat doet zeker pijn, hopelijk valt het met raimear mee Ach gut

De rest mooie foto's.
Patricia, jammer van merato, heb je zien springen en losspringen voor de cross je stond toen stil.. aaah merato heb kei lieve oortjes en mooi koppie.. echt kei leuk Lachen
Super van linda Ja

Ibon: ga zo door Haha!

Annemieke: Bloos! dat is heel treurig 2 paarden omgekomen Ach gut Verdrietig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 12:26

Renske; ik heb gezien op de greppel en ook de sprongen erna. Het zag er allemaal super uit hoor!

MiriamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:43

Jullie hadden ook nog een verslagje van mij tegoed. Het was voor ons de eerste keer L dus een beetje extra spannend.
Dressuur: Aangezien mijn vaste voorlezer TeZzz op vakantie was was ik voorlezer-loos. Gelukkig was Merlijn zo lief om te lezen. De proef ging niet fijn. Ollie had best veel last van de losse bodem en liep afwisselend met te weinig impuls en onrustig in de aanleuning. Mijn gevoel over de proef bleek te kloppen, een 10e plaats na de dressuur (206 pnt).
Toen moesten we heel lang wachten (dress 9.20u. spr 16.00u.). We zijn op ons gemakje de cross gaan lopen. Ik vond het een mooie maar erg stevige cross. Gelukkig was Lielle in de buurt om me de schop onder mijn kont te geven die ik nodig had Whoosh! . Bedankt nog daarvoor!
Springen ging lekker. Bij hindernis vijf trok hij in de wending in eerste instantie op de achterkant van 1 aan en kreeg daardoor de hindernis iets te laat in het vizier. Een balkje dus maar erg tevreden.
Toen de cross. Toch wel een beetje knikkende knietjes, niet in de laatste plaats omdat ik nog niet helemaal fit was na mijn voedselvergiftiging van de afgelopen week Nagelbijten / Gniffelen . Hindernis 1 en twee gingen prima. Bij 3 liep hij erg te kijken naar de aflopende bodem na de sprong. Met een krabbel en een beetje een rare sprong toch er over. Vier ging volgens mij uit het boekje (Ibonn??), vijf ook prima. 6 Weer hetzelfde als op 3, kijken naar de aflopende bodem en daardoor te diep onder de sprong. 7 goed. Wat er bij 8 (steeplesprong) gebeurde weet ik nog steeds niet precies. De een zegt dat hij er op en weer af sprong, de ander dat hij er tegen sprong en weer een ander dat hij nog een keer afzette op de sprong. Ik denk zelf het laatste. Wat ik wel zeker weet is dat ik na de sprong op zijn nek zat. Op dat moment kwam er iemand met een rood vlaggetje op me af gerend. De cross was stil gelegd omdat iemand hindernis 11 (bij de punt abc) had gesloopt Nagelbijten / Gniffelen . Heb een kwartier rondgestapt en even op mijn gemakje kunnen kijken of Ollie ok was na de actie op 8. Was vergeten mijn klok te stoppen dus de tijd was ik helemaal kwijt Hamer . Gelukkig pakte Ollie het erg goed op na de onderbreking. 9 t/m 13 gingen lekker. Op 14 (de banken) probeerde ik netjes naar voren te rijden maar kreeg toch een pasje bij en heb hem toen maar op twee galopsprongen gedaan. Verder tot de finish lekker kunnen rijden. Foutloos dus maar wel iets van 30 sec buiten de tijd.
Ik ben niet blijven wachten op de uitslag en mijn ring staat ook niet bij de uitslagen Verward dus helaas weet ik niet waar ik ergens geëindigd ben.

Verder boel veel bokkers gemeet Haha! , oa bij de uitreiking van SGWay of Life Bokaal uiteraard. Iig Floor, Madelene, Lielle, Merlijn, Laquintatje, Eventinggek, Simmie en Canter (don’t shoot me als ik iemand vergeet…) Ook heb ik Sjaan zien lopen na haar cross en Linos (met veulie als ik me niet vergis?) maar niet gesproken. Echt een leuke dag gehad!

Mooie foto's gemaakt trouwens! Degenen zie geinteresseerd zijn in mijn dressuurfoto's moeten ze zelf maar even opzoeken want ik trek er nogal een moeilijke scheve bek bij en die plaats ik liever niet hier..... Bloos
Deze vond ik wel mooi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Gaat nu even de andere verslagen bijlezen.......

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 13:55

Ik heb je wel bij de uitslagen gezien, alleen weet ik niet precies meer waar. Domdom....

MiriamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:21

Hm, bijgelezen en toch al weer een heleboel vergeten..... Blond
Ga toch maar een poging wagen.....

Simmie: Super van jou en Sims!!
EG: Gefeliciteerd!
Lielle: Ach gut Arme jij en Raimaer!
Nickeltje: Jammer dat je er uit moest op het water maar wel fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan je eerste L cross!
Bento: Gefeliciteerd met je tweede plaats!
Renske: Wow, echt knap dat je die gigantische cross foutloos hebt gereden! Gefeliciteerd!
GvdT: Auw! Hoop voor je dat het een beetje meevalt! Wel een super sprong op de trakehner zo te zien op de foto......
Floor: Hoe gaat het nu met je arm? Gewoon volhouden hè, weet zeker dat je het kunt!!!!
M_J: Balen zeg dat Os zich niet lekker voelt! Hoop voor je dat het snel weer goed met hem gaat. Had trouwens geen idee dat zyulke problemen met de stofwisseling te maken konden hebben...
Weer wat geleerd!
Ibonn: Goed gedaan zeg! Dat moet een enorme opsteker zijn voor je vertrouwen!
SFranken: Gefeliciteerd!!
Crosskip: Zo'n val vlak voor de start is niet lekker voor je vertrouwen nee... idd gewoon volhouden en volgende keer beter!
Patsmu: Jammer van Merato en goed van die zwarte!

Gisteren nog een stukje van badminton gezien. Erg spannend op het laatst met het springen! Wel erg treurig van die twee paarden. Ze vertelden er het fijne niet van, alleen dat een paard na de finish overleed en de ander door een ongeluk met een vlaggestok..... Heel triest weer....

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:37

Wollie: Ik heb jou wel zien lopen! maar ik wist niet zeker of jij het was... Nu ik je foto's zie (ik heb je dressuurfoto's opgezocht Tong uitsteken) , weet ik het wel zeker. Goed resultaat, vooral omdat het je eerste L-cross was Haha!

MiriamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:48

renskek schreef:
Wollie: Ik heb jou wel zien lopen! maar ik wist niet zeker of jij het was... Nu ik je foto's zie (ik heb je dressuurfoto's opgezocht Tong uitsteken) , weet ik het wel zeker. Goed resultaat, vooral omdat het je eerste L-cross was Haha!

Thanx! Sorry heb jou helaas niet gezien... Bloos Volgende keer maar even gillen ofzo Nagelbijten / Gniffelen Was je er twee dagen dan? Aangezien jij zondag reed en ik zaterdag?