[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:53

heb net boze plannen gemaakt om utah dit jaar toch nog hc in de dressuur te gaan starten... Morgen maar eens regelen. Nu ga ik eerst voorbereiden op een cross training Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:16

Hee Talida staat op de site van dressuurstalvanbaalen.....onder nieuws en dan nieuwsflitsen, cool!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:19

Ga meteen even kijken

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:49

poeh, mag ik hier ook mee doen. Ik ben niet zo goed dat ik dat snelle kan bij houden.
Gisteren ben ik 'getipt' over dit topic Haha!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:20

natuurlijk mag je hierin meedoen sjuuleke!

Gister met Pim oefenparcoursje binnen gereden. De afstanden in het parcours klopten voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen Het waren gewoon nog ponyafstanden. Terwijl de parcoursbouwer zei dat het precies goed stond voor paarden.... Gestoord (hij is geen officieel parcoursbouwer, maar krijgt een schets)Voor het BB en B is het dan nog best makkelijk te rijden, maar als het naar 1.10-1.20 gaat wordt 16 mtr wel een k*afstand voor 3 of 4 galopsprongen of 19 mtr voor 4 of 5 galopsprongen gevolgd door een steil-steil dubbel die op 6.50 staat Nagelbijten / Gniffelen Heb alles dus maar op echt terug gereden... en Pim ponygalopsprongetjes laten maken Bloos Ze sprong verder best goed en ik was wel tevreden.

Zelfs BT heeft alweer gesprongen OK dan!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:25

Hé, ik ontdek dit topic en voel me meteen aangesproken. Mag ik ook meedoen ?

Heb ik ook een leuke. In Ysselseyn waren bij mij 3 kalkoenen afgebroken. Eentje is in de cross afgebroken en twee zijn er bij het eruit draaien afgebroken. Er is mij in 25 jaar nog nooit een kalkoen gebroken, en nu drie in een keer. Ik denk dat het slechte kwaliteit van het staal is want zo'n dikke schroef krijg je normaal niet met de hand stukgedraaid. Hamer

Afgelopen donderdag het de hoefsmid er nieuwe schroefgaten geboord Geld, geld!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:26

Bitwise, je kent je eigen krachten niet! Vork

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:30

BW jij hebt toch geen gietijzeren kalkoenen? Of is online zo sterk?
wel sterk verhaal. Ik heb ook nog steeds kalkoenen die ik inmiddels al 15 jaar gebruik

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:12

Bitwise schreef:
Hé, ik ontdek dit topic en voel me meteen aangesproken. Mag ik ook meedoen ?

Heb ik ook een leuke. In Ysselseyn waren bij mij 3 kalkoenen afgebroken. Eentje is in de cross afgebroken en twee zijn er bij het eruit draaien afgebroken. Er is mij in 25 jaar nog nooit een kalkoen gebroken, en nu drie in een keer. Ik denk dat het slechte kwaliteit van het staal is want zo'n dikke schroef krijg je normaal niet met de hand stukgedraaid. Hamer

Afgelopen donderdag het de hoefsmid er nieuwe schroefgaten geboord Geld, geld!

Nee wij dan: donderdag was blijkbaar bij ons op stal de hoefsmid geweest. Had ik blijkbaar bij moeten zijn want de meeste hoefsmeden zijn schijnbaar niet gewend om nu nog schroefgaten te boren Hamer dus hij moet deze week maar even terugkomen om achter alsnog even schroefgaten te boren..... ijzer van voor had hij alleen verlegd. Wij moeten toch nog 3 crossen rijden dus dat lijkt me toch echt wel een strak plan Koe

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:17

Heb ik ook al een paar keer gehad!! Ik zeg het er nu voortaan altijd van de te voren bij: Denk je aan mijn schroefgaatjes!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:38

Ik kan alleen Ben (eigenaar van Pasjha) er maar aan herinneren, maar die is de laatste tijd n beetje vergeetachtig aan t worden Cool

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:49

Mijn hoefsmid doet zomer en winter standaard schroefgaten voor me Clown Haha!

RK: lekker rijden is dat Clown

Ik ga richting Assendelft, tot vanavond.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:51

Halloot, dit spreekt me aan! Ik heb zelfs volledig bijgelezen Haha! .

Marieke, gelukkig zijn de bloedwaardes goed. OK dan!
Simmie, fijn dat Killea het naar haar zin heeft. Lachen
Ik kom net als Canter en Simmie dit indoor-seizoen ook de overstap naar L-springen maken. Het wordt druk hier in de regio Knipoog
Jee BW, stoere vent! Rock-on, dudes!
EG, bij mijn hoefsmid blijf ik het er voor de zekerheid ook maar bijzeggen. Toch wel typisch dat ze dat zelf niet bedenken als er gaten zitten in de ijzers die ze er net afhalen Rolleyes

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 15:10

Leuk Missmuts, gaat dus goed met het springen met jou en oeste.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:47

Maarsbergen was echt geweldig!
verslag staat in t topic.
Mijn kalkoenen zijn vandaag allemaal blijven zitten, ik roep tegen de smid ook wel 10x "denk aan mn kalkoenen" .. Inmiddels doet ie ze er volgens mij standaard in Tong uitsteken

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:03

He Missmuts, gezellig dat je er weer bent! Overigens DENK ik erover om weer L te gaan springen, was nog niet vastbesloten! Hoewel ik B HC ook wel aardig zat begin te worden, het is leuker om te springen als het ergens om gaat.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:13

marieketencate schreef:
Hee Talida staat op de site van dressuurstalvanbaalen.....onder nieuws en dan nieuwsflitsen, cool!

Bloos maar goed dat ik hier even kom kijken, dat had ik nog helemaal niet gezien! Wat grappig, zouden ze ook op bokt zitten want ergens anders had ik die foto niet! Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:32

Ik heb net ook gekeken, leuk zeg!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:30

Ik vond het ook een erg leuk stukje Talida!

Canter: ik vind die HC-rondjes juist wel lekker relaxed Haha!

Marieke: mooi dat in het bloed iig alles in orde lijkt. Wat gaan ze nu ook alweer precies met haar doen verder?

Ik heb wel fijn gereden vandaag Ja Moest wel hevig opschieten, want was een beetje laat Bloos Normaal loopt het daar altijd enorm uit(minimaal een uur) en vorige keer heb ik zelfs bijna 2,5 uur moeten wachten. Was nu dus maar iets later thuis weggegaan. Kreeg alleen een beetje file op ring alkmaar(en AZ speelde niet eens, dat had ik nog gecontroleerd Clown ) en toen liep het ook nog eens heel strak op schema Bloos
Toen ik aankwam moesten er nog 6 rijden in het tweede L(direct op tijd) en ik moest in het M als eerste starten...Snel aangekleed en mijn zusje vast het hoofdstel om laten doen. Met een moordtempo opgezadeld en in draf naar het voorterrein gegaan. Na drie rondjes draven op beide handen kon ik parcours verkennen en heb ik mijn zusje maar op Ot gezet met mijn cappie op Haha! Gelukkig waren er twee ruiters al klaar met losspringen en die wilden wel eerst(eentje had nog meer paarden en de ander wilde twee rondjes rijden dus die vond even rust er tussen wel lekker). Had dus nog twee combinaties om los te springen. Turbo aangezet(echt blij dat zusje mee was!) en toen naar de ring. Hij sprong wel fijn. Eerste stuk was heel goed. Lijn van 6 naar 7ab had ik me iets verkeken op de afstand en 6 naar voren bleek toch te ver dus toen kwam ik wat kort in en had ik een balk op de tweede. Hij sprong toen alleen enorm naar links in de landing dus toen heb ik om 8 maar even een volte gereden, want dat kwam wel erg vlug Bloos
Rondje Z ging ook wel ok. Kwam iets kort in op 4a en daardoor balk op de achterste van 4b. Op 5 een supermooie afstand, maar balk ging toch mee Verward (heb ook niet gemerkt dat hij er tegenaan sprong) Verder super fijn! Alleen de wending van 7 naar 8 was weer een beetje toveren. Hij wil nooit zo graag naar het kantineraam toe lopen en dan werd de bocht wel heel krap Bloos Heb nu maar gewoon aangeknepen ondanks het impulsverlies in de wending en toen hielp hij me wel heel braaf! Laatste hindernis sprong hij weer heel fijn over! (die sprong bijna iedereen eraf, was beetje lastige gebroken lijn en die steil stond ook wat hoger als de andere hindernissen)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:37

Madeleine heeft het NK in Boekelo gewonnen! Hyper! Vind ik echt leuk Party!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 19:56

En ik vind het juist jammer dat Annemarie het niet is geworden.
Niet dat ik het Madeleine niet gun, maar zij heeft kant en klare paarden gekocht en Annemarie heeft ozon, toen hij 5 was letterlijk uit de klei getrokken. Hij kon toen nog helemaal niets en ze heeft hem alles zelf geleerd en hem zelf naar dit niveau gebracht. Daar neem ik toch wel mijn petje voor af.
Neemt niet weg dat Madeleine wel een goede amazone is. Redelijk kort draait ze op dit niveau mee en dan al zo'n prestatie neerzetten is op zijn zachtst gezegd heel knap.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:59

Knap van je, Gomir. Dat je ondanks de korte voorbereiding toch zo goed rijdt!

Canter, niet denken, maar doen! Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:01

Ken ze geen van 2-en Bloos

ik heb besloten dat mn lesschema niet genoeg zoden aan de dijk zet, dus wil ik mn groepsdressuurles van 1x in de 2 weken omzetten naar ene priveles. En de groepsspringles (in de andere weken)is leuk, maar als ik 1x niet kan heb ik gelijk een maand niet gesprongen, en veel hoger dan 50 cm komen we niet. Dus wil ik op mn oude stal op zondag in de springles gaan rijden, mits ik verder niks heb staan.
Vind dit best wel als een plan klinken Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:02

Klinkt goed, Talida. Leuk stukje ook trouwens op dressuurstalvanbaalen.nl Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:17

Wat een leuk stukje Talida!!

Heb je vandaag nog in stompwijk gereden??

edit: heb je verslag al gelezen, echt heel leuk, ik ben benieuwd naar de foto's!!