Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het waren gewoon nog ponyafstanden. Terwijl de parcoursbouwer zei dat het precies goed stond voor paarden....
(hij is geen officieel parcoursbouwer, maar krijgt een schets)Voor het BB en B is het dan nog best makkelijk te rijden, maar als het naar 1.10-1.20 gaat wordt 16 mtr wel een k*afstand voor 3 of 4 galopsprongen of 19 mtr voor 4 of 5 galopsprongen gevolgd door een steil-steil dubbel die op 6.50 staat
Heb alles dus maar op echt terug gereden... en Pim ponygalopsprongetjes laten maken
Ze sprong verder best goed en ik was wel tevreden.
Bitwise schreef:Hé, ik ontdek dit topic en voel me meteen aangesproken. Mag ik ook meedoen ?
Heb ik ook een leuke. In Ysselseyn waren bij mij 3 kalkoenen afgebroken. Eentje is in de cross afgebroken en twee zijn er bij het eruit draaien afgebroken. Er is mij in 25 jaar nog nooit een kalkoen gebroken, en nu drie in een keer. Ik denk dat het slechte kwaliteit van het staal is want zo'n dikke schroef krijg je normaal niet met de hand stukgedraaid.![]()
Afgelopen donderdag het de hoefsmid er nieuwe schroefgaten geboord
dus hij moet deze week maar even terugkomen om achter alsnog even schroefgaten te boren..... ijzer van voor had hij alleen verlegd. Wij moeten toch nog 3 crossen rijden dus dat lijkt me toch echt wel een strak plan

. 

marieketencate schreef:Hee Talida staat op de site van dressuurstalvanbaalen.....onder nieuws en dan nieuwsflitsen, cool!
maar goed dat ik hier even kom kijken, dat had ik nog helemaal niet gezien! Wat grappig, zouden ze ook op bokt zitten want ergens anders had ik die foto niet!
Moest wel hevig opschieten, want was een beetje laat
Normaal loopt het daar altijd enorm uit(minimaal een uur) en vorige keer heb ik zelfs bijna 2,5 uur moeten wachten. Was nu dus maar iets later thuis weggegaan. Kreeg alleen een beetje file op ring alkmaar(en AZ speelde niet eens, dat had ik nog gecontroleerd
) en toen liep het ook nog eens heel strak op schema
Gelukkig waren er twee ruiters al klaar met losspringen en die wilden wel eerst(eentje had nog meer paarden en de ander wilde twee rondjes rijden dus die vond even rust er tussen wel lekker). Had dus nog twee combinaties om los te springen. Turbo aangezet(echt blij dat zusje mee was!) en toen naar de ring. Hij sprong wel fijn. Eerste stuk was heel goed. Lijn van 6 naar 7ab had ik me iets verkeken op de afstand en 6 naar voren bleek toch te ver dus toen kwam ik wat kort in en had ik een balk op de tweede. Hij sprong toen alleen enorm naar links in de landing dus toen heb ik om 8 maar even een volte gereden, want dat kwam wel erg vlug
(heb ook niet gemerkt dat hij er tegenaan sprong) Verder super fijn! Alleen de wending van 7 naar 8 was weer een beetje toveren. Hij wil nooit zo graag naar het kantineraam toe lopen en dan werd de bocht wel heel krap
Heb nu maar gewoon aangeknepen ondanks het impulsverlies in de wending en toen hielp hij me wel heel braaf! Laatste hindernis sprong hij weer heel fijn over! (die sprong bijna iedereen eraf, was beetje lastige gebroken lijn en die steil stond ook wat hoger als de andere hindernissen)
Vind ik echt leuk