[SGW] SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:31

nou ja, jullie staan al ergens. Laquinta nog niet eens, Pablo ook niet en Raimaer staat wsl e.a. Knipoog met Online *LOL*

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:40

ik sta met gigi er ook in!! haha had in belgie twee punten gehaald in de BO

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:11

Mijn verslagje:

Om 9u00 vertrokkken uit Overloon en ik dacht een snelle route via Duitsland uitgedokterd te hebben. Nou niet dus, na ± 30 rotondes ben ik gestopt met tellen en heb ik me vast voorgenomen om via de snelweg terug te rijden. Al met al 2 uur gereden via mijn "snelle" route.
Had wel ruim de tijd om nog parcours te lopen en nummer op te halen voor de dressuur.

De dressuur ging veel beter dan in Gorssel, alleen in de 2e volte sprong hij 3x galop aan. Voor de rest was ik best tevreden. Maar helaas de jury niet: 18e plek Boos!.
Springen ging goed, weinig los kunnen rijden want ze liepen flink in. Stond idd flink aan de maat maar kreeg gelukkig overal fijne afstanden. Foutloos.

Toen de cross in. Vooraf was ik wat huiverig voor hindernis 3, de maisdoorsprong. Plato snapt nog steeds niet dat hij erdoor kan en maakt dan enorme wappers . En ja hoor, hij heeft volgens mij geen spriet mais aangeraakt Haha!
Daarna naar de 3-sprong met de pickniktafel. De planning was om rechtdoor over alledrie te gaan maar Plato zag opeens spoken en ik kreeg hem met moeite over 4. Met een tik met de zweep toch over de pickiniktafel maar zover naar links dat ik er ongeveer naast landde. Hierdoor kon ik de boom niet meer aanrijden. Een korte volte gedraaid en zo over de boom. Snap nog steeds niet wat hij daar zag.
De lijn naar het water was echt kl*. Je komt uit de bocht, paard kijkt recht het publiek in wat daar stond en dan moet je een hele korte bocht maken en dan staat daar ineens een hindernis. Iets meer voorbereidingsruimte was fair geweest voor de paarden. Plato was verrast door de hindernis maar heeft hem toch vanuit stilstand gesprongen.
Hierna ging alles goed, wel alternatief gesprongen op hindernis 14, het smalletje. Had toch niets te verliezen met die 18e plek in de dressuur dus op zeker gespeeld. Had er al een ruiter ten val zien komen en gehoord dat er nog anderen op gevallen waren.
Leukste hindernis waren de 3 in-uitjes.
Met wat tijdfouten uit de cross nog gestegen naar een 15e plek.

Al met al een lange dag en genoten van de cross. (Alleen oliebol van de dressuur Nors opkijken )

@Bitwise en Lielle: nogmaals gefeliciteerd Go jij! Go jij!
@Scum: mijn weigering is wel van de lijst verwijderd dus er zijn wel aanpassingen gedaan

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:53

Anthea en Jitske bedankt!
Miss_jumpy ook bedankt Lachen
Ja ben nu M+4!

Lielle super joh! gefeli
Scum, ook gefeli met Bitwise!
Ibonn ook netjes.
Het water was indd heel rot aan te rijden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:22

Hier het nog beloofde SGW Neede verslag.

Omdat ik tussen de dressuur en het springen te weinig tijd had om de cross te verkennen, was ik zaterdagochtend al naar Neede afgereisd om de cross te verkennen. Daar kwamen we (hubbie en ik) rond 11 uur aan. Eerst even wat gedronken en daarna op ons gemakje richting de start van de cross gelopen. Nadat we de cross verkend hadden nog even het springparcours verkend en toen weer richting Soest om Djin nog te gaan rijden en de laatste voorbereidingen voor Zondag te treffen. Ben ’s avonds heerlijk vroeg, om 10 uur, naar bed gegaan want om half 5 ging de wekker weer. Dromen

Zondagmorgen half 6 op stal. Djin stond me al op te wachten en haar als eerste eten gegegeven. Onderwijl zij at, ben ik vast de spullen klaar gaan zetten. Hubbie en groom arriveerden om 6.15 uur en om effe over half 7 vertrokken we naar Neede, alwaar we om half 9 aankwamen. Effe een bakkie om goed wakker te worden en daarna djin en mezelf klaargemaakt voor de dressuur.

Ondanks dat ze nog wel wat met haar hoofd kantelde en ik haar niet helemaal recht kon richten, liep djin op een gegeven moment heel ontspannen; ik hoopte dat vast te kunnen houden in de proef. Jammer genoeg lukte dat niet helemaal, maar toch niet echt slechte punten (188) en daarmee 8e van de 14 geloof ik.

Na de dressuur had ik nog lekker de tijd voor mezelf om nog even op het hoofdterrein te gaan kijken en wat te eten; daar waren scum en bitwise ook nog aanwezig. Toen was het zo langzamerhand tijd om mezelf en paard klaar te maken voor het springen en de cross. Het springparcours stond lekker aan de maat t.o.v. Gorssel.

Nou, het losspringen ging al niet al te soepeltjes (hier en daar wat stops) en het springparcours was ook dramatisch; een weigering op hindernis 3 (rottige aanrijdlijn, maar goed ik zat te mutsen, dus geen excuus voor de weigering!!) Boos! plus nog eens 3 balken aan mijn broek en flinke tijdfouten (14). 16 springfouten en 14 voor tijd is dus 30 strafpunten in het springen Bloos .
Mijn springles in de week voorafgaand aan Neede ging ook voor geen meter, dus die dalende lijn hebben we helaas voortgezet gister.
Anyway, ik mocht wel crossen uiteraard want het gaat om de springfouten en dat waren er 16.

Na het keuren en het insmeren van djin met event-cream (dat spul ruikt trouwens erg lekker) ben ik er maar op gegaan omdat ik (doe ik normaal eigenlijk niet, omdat djin dan zo superheet wordt voor de start) nog even 2 keer het steiltje en 2 keer het oxertje wilde springen voor ik de cross in ging. 2 x steiltje ging goed, maar op het oxertje zat djin nu vreselijk te mutsen; of ze stopte, of ze schoot er langs. Zo wilde ik de cross niet in, dus steeds maar aan blijven rijden en djin er maar langs blijven schieten. Uiteindelijk sprong ze normaal de oxer dus ik ging richting de start. Kom ik daar aan blijkt dus dat ik allang van start had moeten gaan. Muts die ik ben! Hamer Door dat gedoe met Djin was ik gewoon te laat bij de start. Ik moet ook voortaan geen dingen meer doen die ik nooit doe. Gelukkig mocht ik nog wel van start en we gingen gelijk als een speer. Op hindernis 3 was djin ietwat lauwtjes met het voorbeen waardoor ze het hek flink aantikte, maar dat was genoeg om haar voor de rest te doen opletten.
Ik heb heerlijk gecrosst! Alles ging lekker met goede afstanden en een heerlijk ritme. De 2 smalletjes (gaffel en dat andere enge ding op het veld) gingen gesmeerd, maar smalletjes zijn dan ook onze specialiteit. Op de 3 in-uitjes (ik vond het nog krap terwijl het ruim was) hoorde ik nog mensen tegen me roepen en keek nog links achterom, maar de verkeerde kant op, want het waren Lielle en Merlijn, en die stonden rechts……….. Haha!
Met een paar tijdfoutjes (9,2 sec) foutloos gefinished! He he, wel weer eens lekker om foutloos te rijden. Ik heb weer 2 wp’s er bij. Ik heb er nu nog 1 nodig voor het NK in Princenhage en die hoop ik a.s. weekend in Barchem te halen.

Al met al ben ik tevreden over de dressuur en de cross, het springen was deze keer gewoon mijn eigen domme schuld.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:26

Water vond ik idd ook rot aanrijden,
Britt dacht daar anders over en sprong heel simpel over de boomstam het water in Clown

Bitwise: gefeliciteerd! super zeg! Lachen

Lielle; ook gefeliciteerd!

Simmie; jammer van je springen, maar netjes van je dressuur en cross!

En de rest ben ik alweer vergeten Bloos

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:50

Jitske: er werd idd heel laag gejureerd in onze baan Scheve mond waren 3 met wp maarofzo? ik had 187, okee een wp maar toch ging echt heel fijn.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:09

Zo, heb veel goede resultaten gezien!! Lielle;gefeliciteerd!

Sim: netjes hoor, foutloos crossen, zeker wel lekker na zo'n lange tijd pech.

Lex: gefeliciteerd!! Ook voor jou een opsteker!

en wie hadden er ook nog meer goed gereden.....Annemiek, Jitske....knap hoor!!

Wuppie was een beetje vaag....dressuur was hij gestrest, liep constant te tandenknarsen, duwerig en gewoon vreemd. Had nog wel redelijke punten (191). Springen was hij ook gespannen, maar na een rondje galopperen, hele tijd praten en belonen ging het beter. Parcours zelf ging super. Overal mooi bij, stond lekker aan de maat en goede afstanden, helemaal blij met beestje!

Cross ging wat minder. Ik had zelf een barstende koppijn en reed wat lauw aan op hindernis 1, daar stopte hij voor, net als voor 2 en 3. Geen rottige stop, maar gewoon steeds langzamer gaan, eraan willen ruiken en bij de tweede poging prima springen. Op 3 heb ik heb toen even ernstig toegesproken en 4 nam hij toen meteen en ook fijn. Water was idd geen fijne inloop en hij ging met zijn voetjes tot aan het randje. Gelukkig kwam degene achter mij er al snel aan, dus toen kon ik daar mooi achteraan. Dan springt ie als een idioot het water in.....en hinniken naar zijn voorganger "laat me niet alleen!!"

Rest ging prima, afsprong even twijfelen, maar ook netjes. Smalletje was ik zowat al voorbij, dus die heb ik even opnieuw aangereden en die deed ie ook goed.

Al met al dus heeeel erg blij met het springparcours, de stops in het begin reken ik mezelf aan en de waterbak wordt flink oefenen de komende tijd!

daarna moest ik even zadels passen daar op het terrein en dus dressuurrijden en toen liep hij heel erg fijn.....misschien kan ik voortaan crossen ná de dressuur Knipoog
moet gewoon nog wat puzzelen wat voor hem het beste werkt, volgende keer eerst maar eens lekker rondgalopperen voordat ik de ring inga..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:59

Toch niet slecht van je jonge beestje, maar we hebben zaterdag al even staan kletsen daarover. Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:04

Nou Sim, dat zal schrikken zijn als je merkt dat je te laat bij de cross komt.

Marieke; je mag toch even goed wel heel trots op Wuppie zijn hoor OK dan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:08

Simmie, netjes gecrossed joh!

Marieke, jammer van de stopjes, maar zoveel crossen heb je nog niet gehad toch? Toch al goed hoor Lachen
En iig super gesprongen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:31

Scum schreef:
Nou Sim, dat zal schrikken zijn als je merkt dat je te laat bij de cross komt.

Ech wel! Voor hetzelfde geld had ik niet meer mogen starten, dat recht hebben ze namelijk! Bloos

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:45

Gefeliciteerd voor Online en Bitwise!!! Welcome back!

Lielle jij ook super gedaan met je nieuwe beestje!

Simmie, mutsen moet je hier, niet op je paard Knipoog

Marieke, volgens mij krijg jij een leuk beestje aan Vuurflitsje. Ik vind hem leuk Pling

Annemieke: gefeliciteerd met je Z startgerechtigd zijn Cool

Ibonn, goed gereden hoor Pling

Vief, nog reactie gehad uit Zweden?

Jorrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:10

Hee bij mij ging het egt super, het was mijn eerste cross met deze pony (heb al wel eerde oeffencross in vlietland foutloos gereden),
dressuur was egt super! Ik kreeg complimenten van de jury en stond eerste met 208 ponuten,
ik had wel een balkje met springen maar dat kwam omdat ze wat heet was en het stond niet hoog en dan word het vlak en dan neem je zo een balkje mee jammergenoeg.
Maar me ponytje maakte alles weer goed in de cross door foutloos binnen de tijd te lopen.
Ze pakte het egt super aan ze twijfelde ook heel weinig, en na afloop hadden we de 1e plaats Haha! Haha! Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 06:58

Gefeliciteerd Jornn! Zag je nog losrijden bij dressuur, mooi beestje heb je!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 07:11

Marieke, netjes hoor! Vervelend dat je weer zo'n hoofdpijn had Ach gut
Daar wordt je zelf ook niet echt scherper van lijkt me

Jorn, goed gerede zeg!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:53

Ja die hoofdpijn is heel apart, val zowal flauw en na de cross is het over. Huisarts heeft me doorverwezen naar een haptonoom, ben heel benieuwd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:56

marieketencate schreef:
Ja die hoofdpijn is heel apart, val zowal flauw en na de cross is het over. Huisarts heeft me doorverwezen naar een haptonoom, ben heel benieuwd!

Pfff... dat lijkt me erg vervelend. Vooral als het na de cross over is. Heeft het misschien niet met spanning te maken?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:01

Ja, daar lijkt het wel op, heb het ook vaak na een stressige dag op het werk. Het is alleen onbewust, want ik ben niet zeneuwachtig of gespannen voor de cross en zeker niet in de B...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:03

zo, dat is heftig! Dat je echt het gevoel hebt flauw te vallen. En inderdaad, jij straalt juist helemaal geen zenuwen uit!

Ik hoop dat je met de haptonoom tot een oplossing kan komen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:29

Dankje Bento! Lachen

Jorn gefeliciteerd!
Ik heb je nog zien springen, en bij de prijsuitreiking Knipoog

Marieke hopen dat je snel een oplossing vind, want dat is indd niet erg fijn! Ik krijg altijd wel vreselijk buikpijn vlak voor ik van start moet, maar als ik het starthok uit ben is dat gelukkig weer weg Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:32

De foto's staan inmiddels online op paardinbeeld.com

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:36

@Jornn Wat leuk dat je eerste bent geworden. Ik heb geschreven bij jouw. Jij hebt toch die donkere pony?? Jullie zijn een supercombinatie, zag er gewoon ontzettend goed uit. Veel succes met haar.....

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:37

Jorn; super zeg! gefeliciteerd Lachen

bij mij doet paardinbeeld.com het niet..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:14

Bij mij doettieut ook niet meer. Vanmorgen nog wel.