[SGW] SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patsmu

Re: SGW Gorssel: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:42

Simmie dat was ik wel ja. Ik twijfelde ook of jij het was ken je ook veel beter in je cross outfit.

Was idd wel moe ja... Maar niet zo dat ik helemaal kapot was. S avonds wel. Moest ook nog de vrachtwagen terug rijden. Heb wel ff lekker een 20 minuten liggen slapen in het zonnetje toen mijn zusje los a t rijden was voor de cross... Had eigenlijk nog een feestje s avonds maar daar ben ik niet meer heen geweest. We waren om half 8 thuis en om 9 uur waren we klaar op stal. Dus een lekker lang dagje...Was wel gezellig. Jolien mijn groom had nog wel een feestje en is er nog geweest en ze was om 3 uur thuis.. Op 1 uurtje na 24 uur opgeweest..pff

Iedereen die prijs heeft gefeliciteerd....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:03

miss_jumpy schreef:
Ik ben alweer thuis, dat is het voordeel van vroeg rijden!

Mijn dressuur ging niet geweldig maar met losrijden kreeg ik hem al beter en elkaar en Os had een schuimmondje. maar ik wilde teveel waardoor de proef rommelig werd. 176, ik denk rond middenmoot of iets eronder.

Daarna gelijk naar de springring waar ik mezelf en os omgekleed heb. Springen was foutloos, wel een paar keer groot af Bloos

Cross, duurde lang. Toen wilde Os niet naar het starthok dus uiteindelijk achterstevoren blijven staan tot GO. Maar we hadden veel te veel spanning en een stop op 1. Balen, want toen we hem gesprongen hadden kwamen we gelijk in het ritme. Tot 4, daar kreeg ik hem gewoon niet goed bij en een stop. Wat een moeilijke bocht! Daarna verder foutloos uitgecrosst, gig fijn en Os galoppeerde fijn. Ik wilde overal rechtdoor, eerste opsprong ging erg fijn maar bij de tweede begon ie weer te gluren dus daar maar snel het alternatief gesprongen.

Al met al wel lekker uitgereden maar erg jammer van begin.

Het was wel erg gezellig vandaag met veel bokkers en mooi weer!

Tineke, op het uitslagenblaadje stond dat jij 20 strafpunten had in de cross, dus 1 weigering hebben ze vergeten. Lekker toch nog 1 winstpunt voor jou Knipoog

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:06

Ben in inmiddels ook al weer 12 uurtjes thuis van Gorssel.
Zaterdagmiddag samen met Hester (en onze paardjes natuurlijk) naar Gorssel gereden.
Paarden in box gezet en ons 2-persoonsappartement Clown ingericht.
Bento en Canter gemeet bij Canter Equipment, het centrale Bokt-meetingpoint op SGW-s.
Cross verkennen: ziet er lekker uitdagend uit voor een L cross.
Savonds wordt het al snel donker Boos! maar in de maneschijn nog lekker gezellig buiten gezeten en proberen om een flink gat te slaan in onze grote proviandvoorraad.
Oef het was in de nacht best wel koud, zelfs het luchtbed gaf de kou af Verward Was dus blij dat het weer tijd werd om op te staan...
Paardjes voeren, wij ontbijten, aankleden, zondagse kleren aantrekken Haha! en vervolgens Kees ook maar opzadelen. Kees was ech helemaal hieperdepieper bij het losrijden. Dressuur ging dus niet echt, maar was al blij dat ie niet omhoog ging of de baan uit stuiterde. Met 171 punten ergens bijna op de 4e plaats van onderen Bloos

Tijdens het opzadelen voor het springen, stond Kees erbij alsof ie geen puf meer had om ook maar een stap te verzetten. We zijn er inmiddels achter dat ie dan gewoon in de "stand-by" of "bespaarstand" staat. Bij het losrijden voor het springen is ie weer helemaal wakker... en heftig dus. Op zich sprong ie niet verkeerd, maar toch 2 palen naar beneden in het parcours.
Bij de DA een hartslag van 56 en verder OK bevonden dus door naar de volgende ronde... de CROSS!!

Kees gaat gelijk goed van start en heeft er echt zin in. 1 goed, 2 goed, 3 goed, 4 even kijken waar de afslag was... oh daar, bij die luidspreker rechts in de boom. Haha! niet te snel naar rechts, want dan pakken we de M-sprong. Daardoor toch net iets te laat gestuurd en gingen we erlangs. Voltetje en er zo over. De Op-afsprong super, de schuine dinges?? ook zonder aarzelen, water alsof het iedere dag zo gaat. Dubbel beetje erg dicht bij de b, maar Kees is Kees niet als ie zich daar niet overheen kronkelt. Tweede op-afsprong ging als uit het boekje evenals de strobaaloxer. Passage de route stond toch wel erg kort... maar met een lenige slangenbeweging van Kees ging het toch nog goed. Ook de rest van de hindernissen ging erg fijn. Dus Kees heeft foutloos gelopen, alleen door een stuurfout van de chauffeur 20 strafpunten op hindernis 4. Dus een plaatsing bij de eerste 5 konden we wel vergeten Clown

Kees lekker afgespoten en verzorgd en dan snel naar Hester want die moest dressuurrijden... Larsje lief, puntjes hoog Haha!
Daarna nog even lekker gerelaxed, Bitwise, Scum, Eventinggek, Canter en Jitske nog even gesproken.
Sjaan bij het springen van Muriel nog gespot.

Zo rond 19.00 zijn we weer bepakt en bezakt naar huis gereden.

Verder nog iedereen die prijzen hebben gereden of gewoon fijn hebben gereden gefeliceteerd met je prestatie!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:19

Mijn dag begon niet zo fijn. Ik struikelde heel lomp over de handrem van de trailer en belandde met mijn gezicht in het zand. Mijn scheenbeen voelde aan alsof het gebroken was en begon meteen enorm pijn te doen.
Eigenlijk wilde ik heel zielig over het terrein gaan lopen, maar ik kreeg de kans niet want ik kwam meteen allemaal bekenden tegen Bloos Haha!
's Morgens nog even mank gelopen, maar daarna trok de pijn gelukkig iets weg. Mijn been is nog steeds dik en er zit een mooie wond op.

Voor de rest een hele fijne dag gehad. Dressuur ging super. Het enige wat er nog aan verbeterd kan worden is een ander jurylid (bijv. eentje die weet waarom hij een 5 geeft).
Springen was wat spannend. Het parcours stond aan de maat en de bodem was niet zo geweldig.
De laatste paar weken gaat het springen thuis niet zo goed.
Maar gelukkig had Bitwise nu een heel fijn ritme. Wel 2 balken (geen idee waarom). Maar ik was blij dat het verder zo soepel ging.

De cross ging ook heel fijn. Online was weer helemaal terug. Hij stond weer de piaffe te doen in het starthok Haha!. Bitwise heeft overal wel de alternatieven genomen. Gewoon om geen risico's te nemen en weer eens lekker een cross te kunnen rijden. Hij heeft wel flink doorgereden. Alleen aan het einde werd Online moe.

Eindresultaat was een 9e plaats en daar ben ik heel tevreden mee.

Andrea; er stond idd een pittige L cross.
Love; gefeliciteerd
Jitske; wat een super M debuut!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:31

Scum schreef:
Tineke, op het uitslagenblaadje stond dat jij 20 strafpunten had in de cross, dus 1 weigering hebben ze vergeten. Lekker toch nog 1 winstpunt voor jou Knipoog

Ik zag het net!
Ik denk dat ik het maar zo laat.... Clown
Uitslagen staan op http://www.eventingsport.com

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 09:45

Mooi meegenomen mj!

Ik zag dat Muriel 85 strafpnt genoteerd heeft gekregen voor de cross...
Ik hoorde ze ook al omroepen dat ze een weigering + val had op de primagaz. Maar volgens Muriel zelf had ze bij de 1e keer aanrijden een val en bij de 2e keer aanrijden ging ze er goed over. De rest van de cross was foutloos...
Ze hebben dus 20 strafpnt teveel genoteerd, maar goed voor winstpnt of plaatsing maakt dat verder niet uit.

Kheb nog wel een paar mooie foto's van Muriel gemaakt gister:
Afbeelding
Afbeelding
Veel spanning net voor het begin van het springparcour...
Afbeelding
Hindernis 1
Afbeelding
Hindernis 9
Afbeelding
Helaas een bewogen foto van de sauna... Die muriel overigens wel super sprong!
Afbeelding
Samen even de cross bespreken en ondertussen moertje uitstappen!
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:54

Ik vond die sauna wel een erg gave hindernis. Heb nog ergens een filmpje van het water op het NK 2003 in Hattem, moesten ze door het water en dan ook door zo'n huisje (staat een link van in mijn profiel). Lau ging zo lekker met Tara dat ze besloot op de sauna ook rechtdoor te gaan. Zonder problemen! Ik heb het gefilmd, maar ik weet niet of het filmpje digitaal te maken is.

Lau reed trouwens B en vond het een goed te rijden cross, dus over niet-kloppende afstanden en een parcoursbouwer die in gebreke zou zijn gebleven kan ik niets zinnigs zeggen.

Heeft Muriel verder niets overgehouden aan die val, Chantal?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:03

Karin, nee Muriel heeft meer een afstapje tussendoor gemaakt.. haha
Niks ernstigs dus!
Fijn dat Tara zo goed aanpakt zeg!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:08

Ik vond in de L cross niets staan wat ik 'te' vond of oneerlijk. Wat ik kon waarderen is dat er van hindernis 4 - 11 de technisch moeilijkere hindernissen zaten, en daarna voornamelijk nog 'eenvoudigere' hindernissen.

Alleen het aanrijden naar hindernis 4 was erg lastig. Ik heb me kunnen oriënteren aan de mensen die er stonden. Online was wel verrast omdat we na een lang stuk galop aan de rechterkant 'ineens' een hindernis opduikt. Had je vervolgens eindelijk de hindernis gevonden, waren er slecht nog 10 - 15 meter om het juiste stukje uit te zoeken.

Ben even niet in de gelegenheid om alles terug te lezen, maar iedereen gefeliciteerd met de resultaten. Zeker voor Eventinggek. Go jij! Go jij!

Ik ben zelf ook tevreden over het resultaat. 9e plek met eindelijk weer eens een foutloze cross.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:55

Hier ook even wat foto's van RK en mij:

Ons appartement met Ineke en luxe (frisse) bedden:
Afbeelding

RK dressuur
Afbeelding

RK springen
Afbeelding

hesterv springen
Afbeelding

hesterv crossen (sauna)
Afbeelding

Heb alles in dit album staan:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HLBCKWVI

Groetjes!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:56

Ik was nog vierde Haha!
Helaas wel mijn zakgeld misgelopen, maar toch leuk om te weten Tong uitsteken

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:57

Iedereen gefeliciteerd Haha!!!

Enne wat een grappige/leuke foto's Hester Haha!!!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:57

En oja, zag dat ik 13e ben geworden Haha! Bloos Heb al uitslagen gevonden Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:38

Volgens mij heb ik jou ook nog gezien Hester. Stond jij 's morgens bij de trailer bij ReesKees toen Bitwise en ik voorbij kwamen? Ik was volgens mij niet zo vriendelijk, want ik was toen net overhoop gekacheld en had ff geen zin in aardig zijn...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:43

Scum schreef:
Volgens mij heb ik jou ook nog gezien Hester. Stond jij 's morgens bij de trailer bij ReesKees toen Bitwise en ik voorbij kwamen? Ik was volgens mij niet zo vriendelijk, want ik was toen net overhoop gekacheld en had ff geen zin in aardig zijn...

haha, zo'n idee kreeg ik al, Haha! dacht al, die is vast met het verkeerde been uit bed gestapt, maar het was dus met het verkeerde been over de trailer gestapt Tong uitsteken
Klopt idd, Hester was bij mij. Ze heeft later nog met die "meneer van Bokt" Tong uitsteken gesproken (Bitwise dus...)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:48

Leuke foto's van Muriel Lachen En die van het appartement zijn ook tof!!

Zal mijn filmpje er vanavond opzetten, heb al wel een hele toffe actiefoto van Chantal Clown

Afbeelding

En Muriel tijdens het losrijden:
Afbeelding

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:50

Heeeee leuke foto’s! Lachen
Sjaan: in welke klasse rijd je zusje?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 18:05

Vief wat leuk! Dankje voor de foto's, top!

Biem,Muriel rijdt L.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:12

Sjaan, ik heb jou ook nog een paar keer voorbij zien komen Ja

Vief; leuke foto's!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:28

marieketencate schreef:
Vreemd dat ie dan geslaagd was, de afstand op het water klopte helemaal niet en de dubbel bij 16/17 is zelfs gedeeltelijk verwijderd omdat de afstand zo slecht was, die was nl 10 meter.

L0ve schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens Marieke, bij mij klopte de afstand op het water prima!! (oxer insprong dan he) Ik denk dat de mensen die moeite hadden met die afstand of veel te hard inkwamen of juist paarden hadden die veel terug kwamen.
(is mijn gevoel dan bij die sprong he!!!)

Lielle schreef:
Alleen is het wel zo dat je water niet voorwaarts inrijdt maar altijd gesloten. Verkeerd uitgangspunt dus IMO.

Ik heb een tijdje met een paar mensen staan praten, waaronder Pleun en die zei dat er 3 hindernissen niet klopten.
Het water was de afstand niet goed en wel om de reden die zowel Marieke als Lielle aangeeft.
Mijn paard deed het in 1 keer, maar het voelde niet soepeltjes.

De punt had voor het M niet zo'n ouderwets alternatief mgen hebben. Als de paarden teveel naar links zouden gaan konden ze het als een hele brede oxer zien. Het alternatief had los van de punt gebouwd moeten worden.

De laatste triple was te vlak en te dicht, dit nodigt uit tot banken. Alleen zaten er tussen de balken spleten waar een paard zijn hoef in kon komen bij het banken.

Ik was zelf blij dat we ook de punt mochten nemen. De in uit vond ik zelf absoluut niet fijn.
De tripple was me niet echt opgevallen, hoorde andere er wel over.

Crossbouwen blijft toch mensen werk en daar zal dus ook wel eens wat fout gaan, geen mens is zonder fouten Knipoog
Ik hoop alleen dat ze er iets mee doen voor volgend jaar.

Ik hoorde deze commentaren ook pas na de cross en ik heb gewoon de hele weg genoten *LOL*

Reeskees en Bento jammer van jullie stuurfouten.
Bento, had al van je groom gehoord dat je een verkeerde hindernis had gesprongen. Hij was wel erg trots op miel.
Je was zo druk in gesprek met Jeanet dat ik je maar niet gestoord heb Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:04

Die punt vond ik voor het M idd ook niet erg netjes, idd te veel een brede oxer.

Triple was mij ook niet opgevallen, had er ook geen moeite mee.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:25

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:30

Vief, dat is helemaal top! Leuk dat je een filmpje hebt gemaakt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:31

graag gedaan, blij dat je het leuk vindt :d

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:26