[SGW] SGW Ede: wedstrijdverslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16Jarig

Re: SGW Ede: wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:16

Balen zeg Sim! Hopelijk kan je vandaag een springles krijgen.

missmuts: Fijn dat ie nu goed te controleren was in de cross, jammer van de weigeringen, maar blijven oefenen OK dan!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:34

Missmuts, dat geeft toch niet, kon je niet eens weten!!
Fijn dat je tevreden bent en het water hebt overwonnen!!
En leuk dat je naar Vlietland komt!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:36

missmuts, super hoor Ja Erg goed voor je vertrouwen, en weer gewoon lekker door in het L Ja

MJ, bij jou niet naar je zin gegaan?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:40

Nou, Simmie en ik konden dus even bij elkaar "uithuilen" na afloop....

Mijn dressuur ging zoals altijd, in de proef wordt Os langer en langer en zo eindigden we net onder het midden. Met springen was Os mat. Terwijl hij juist de laatste tijd steeds enthousiaster werd. Ik kreeg een stop op 2 (had me ook een beetje vergist in die wending...) en verder wel foutloos, moest er wel aan werken.

Losrijden voor cros was al niet veel. Normaal begint mijn koele kikker zich bij de cross wel op te winden, maar gister gebeurde er weinig. Achteraf wou hij ook niet graag kort wenden, maar de bodem was ook wel hard. In de cross trok hij voor geen meter op het hout. Echt jammer, de laatste tijd ging ie heel fijn galopperen en op wat getrut af en toe na ging ie steeds fijner lopen. Nu wou hij gewoon niet, ik moest echt steeds een mep geven. Bij 18 had ik mijn 5e weigering en ben ik gestopt. Naar de dierenarts gegaan, daar bleek Os linksvoor niet rad Huilen
Nu maar even afwachten, het leek niet heel ernstig, maar ja...

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:41

Wat balen zeg MJ, hopelijk is het niet iets ernstigs Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:43

Jeetyje MJ, wat balen Verdrietig Hopelijk valt het mee (hoefzweer?) en is het zo weer over

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:56

Mijn verslagje van gister...

Dressuur ging netjes 2e met 198 punten!!!
Cross gelopen stelde niet veel voor vond ik...De makkelijkste L cross tot nu toe, vind ik.
Foutloos gesprongen en foutloze cross... binnen de optimale tijd...
Dus mooi 2e gebleven..
Springparcour was gewoon als het zo laag is springt ie amper doet ie echt geen moeite meer...
Cross op mijn gemakske rond gereden nergens problemen gehad, alleen het 1e water nog niet voor de volle 100% erin..
Hij begint het echt leuk te vinden nu, trekt er zelf aan na de hindernis toe en na de sprong vertrekt ie weer gelijk...

Met goede hoop zondag naar Hooge Mierde..
Maar eerst vanavond met de grote naar Brussel Meise een eventingschow rijden.. Hetzelfde als in Amsterdam en Arnhem laatst...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:59

Simmie wel balen man van je springen. Met losspringen stopte ie al een keer smerig.....
De rest allemaal goed gereden en diegene die prijs hadden gefeliciteerd.....

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 07:59

Balen man MJ

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:19

Gefeliciteerd Patsmu!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:26

ja, hoefzweer zou misschien kunnen?

Maar het kan ook dat ie weer met zijn stofwisseling zit te klooien (elke zomer) en dat ik zijn voedingsdeskundige er weer bij moet halen. Hij had wel weer allemaal bulten op zijn rug zag ik, dus misschien dat het gras nu hard groeit en dat Os toch weer last heeft. En dat ie zeen been heeft gestoten door het maken van rare sprongen omdat ie niet graag wilde.

Dus ik moet eigenlijk eerst uitzoeken wat oorzaak en gevolg zijn. Gelukkig heb ik tot Vlietland geen wedstrijd.

Ik snap alleen niet wat jullie dan makkelijker vonden aan deze L cross in vergelijking met bijv. Etten-leur of Vrouwenpolder??

Patsmu, goed gedaan! Ik starte iets van 9 na jou, zag je wel met losrijden! Merato was een beetje heet zeker?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:33

Marieke, jammer van het springen (en de dressuur). Zoals ik al zei, gewone wedstrijden vind ik ok lastig te planne, maar het is wel essentieel. Maar goed, je hebt iig wel al weer 4 wp's in het M OK dan! en die controle komt ook wel met meer wedstrijden.

Sim, nogmaals top met Djin. Jammer van je springparcours, maar je vertrouwen in de cross is iig weer terug met haar OK dan! Over Killea ga ik even niets meer zeggen, kan me voorstellen dat je nu niet aan haar wil denken Knipoog

L0ve, goed hoor. Je VlV en je winstpunten gaan hard zo OK dan! Het enige wat ik niet snapte was je opmerking dat je in het M spr meer ritme wil hebben. Bij meer tempo en impuls kan ik me iets voorstellen, mss bedoel je dat ook en anders ben ik erg benieuwd.

Die Thomas heeft vorig jaar ook wat foto's van mij in Wanroy gemaakt, erg leuke vent Ja

Bettine, leuke foto's. Ik heb niet bij je moeder gereden, maar bij een man.

Jiska, je gaat hard zeg! Goed hoor Ja Ik heb je helaas niet gezien in Ede, zo vroeg was ik er nog niet.

Laraine, welkom op bokt. Proficiat met je 2e plek in het NK en je kwalificatie. En goed gedressuurd zeg! Ik neem trouwens aan dat 48% 48 strafpunten moeten zijn Knipoog

Marieke, ik vond het L ook wel heel erg licht staan gisteren, water B vorig jaar ziet er een stuk pittiger uit.

Renske, leuk je ontmoet te hebben. Jammer van je dressuurpunten en je stop op het water maar het goede gevoel is toch het belangrijkste.

Bashuk, ik heb een iemand zien stuiteren bij de trailers, op een kleine donkere. Ik denk eigenlijk niet dat jij dat was, maar het zou kunnen. Was rond half twee. Jammer van je langsloper, op 14 moest je idd behoorlijk sturen. En ook al zo snel gereden Haha!

Renske, leuke foto trouwens.

Overigens ook kennis gemaakt met Breunis, die stond naast ons Ja

Missmuts, fijn dat hij nu toch door het water is gegaan. Het mag dan achter iemand aan zijn, je bent iig wel erdoor; mss blijft dat toch hangen voor de volgende keer. WB die dressuur opmerkingen, de 1e snap ik niet maar zou de 2e op onderdeel 4 slaan?

Patsmu, proficiat met je 2e plek en vooral met het feit dat hij zo lekker aanpakte.

MJ, ik heb Vrouwenpolder dit jaar niet gereden, maar vorig jaar vond ik die ook heel erg simpel. EL dit jaar had er iig nog wat combinaties in zitten (oa picknickplaats) en het lusje achteraan met de in-uit onder het huisje, de greppel/opsprong met steil en de rotsblok opsprong waren toch beduidend moeilijker dan Ede gisteren. Het enige wat wat lastiger was dit jaar was het water, verder waren de smalletjes heel erg mooi aangeleund en zat er helemaal geen combinatie sprong in.

IK hoop iig dat je er snel achter omt wat er mis is.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:43

dat van die combinaties is wel waar!
Die had ik niet eens gemist Bloos

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:44

Lielle schreef:

Bashuk, ik heb een iemand zien stuiteren bij de trailers, op een kleine donkere. Ik denk eigenlijk niet dat jij dat was, maar het zou kunnen. Was rond half twee. Jammer van je langsloper, op 14 moest je idd behoorlijk sturen. En ook al zo snel gereden Haha!

haha.. that was me Bloos klein donker en erg veneinig Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:48

Mijn verslagje dan ook nog maar.

Pablo vond het duidelijk leuk om weer mee te gaan en hij was zelfs bijzonder relaxed en tevreden. Ik vermoed dat ook bij hem de verkeerde beenstand al heel lang voor problemen heeft gezorgd. We waren rond 12-en in Ede, even met GvdT de cross gelopen en daarna gedressuurd. Pablo liep lekker, heel mooi ontspannen en de paar foutjes waren mijn schuld (keertje aanspringen in de gebroken lijn, grote voltes in galop te groot). Uiteindelijk stonden we iets van 6e met 191 punten, en dat na een hal jaar geen dressuurring meer te hebben gezien Haha!

Daarna geOHd met heel veel bekenden en al vrij snel weer klaar maken voor het springen. Op het voorterrein begon hij echt super, op het eind was hij ineens weer wat raar aan het springen. Maar goed, de ring in en daarkwam ik er na hindernis 2 achter dat ik zelf te veel links bleef blokkeren Bloos! Toen ik daarmee stopte,reden we een heel fijn foutloos parcours en ook dat was ruim een half jaar geleden.

Gekeurd voor de cross, paar sprongetjes gedaan toen van start, Ik had dus besloten om harder dan het L tempo te rijden en niet te veel op mijn stopwatch te kijken zodat ik aan mijn gevoel voor snelheid kon werken. We gingen dan ook razendsnel van start, Pablo was helemaal beledigd dat we de houtstapels niet mochten doen en trok ook enthousiast naar de Mexicaanse hoed (het smalletje was een tegenvaller voor hem daarna Knipoog ) Trakehner ging lekker en toen al weer terug naar het hoofdterrein (en ondrtussen missmuts gepasseerd. Op het huisje taxeerde hij wel even mooi, die was ook redelijk aan de maat. Water ging heel strak door de 1e 2, alleen op de boom tussen 2 en 3 hadden we een kleine hapering. De oxer verderop ging ook wel erg groot, maar de hele rits daarna (haag, haag, haag bovenaan de kuil, gaffel, puntje, haag) ging weer heel erg netjes. De 2 huisjes bij het water ook, en toen bleek ik ineens nog 2 minuten te hebben voor het laatste stukje Bloos! Dus maar in een handgalopje verder gereden voor de laatste sprongetjes en heel tevreden kwamen we samen over de finish. Pablo liep echt alsof hij het hele seizoen al vol had meegedaan, ik was echt superblij met hem.

Op naar Maarsbergen in het M Ja

Bashuk, dan stond je vlak naast ons *LOL* IK stond toen nl op te zadelen. Hij deed idd even erg lelijk Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:50

Ik dacht trouwen dat jij een vos had Verward

andrea16Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:05

Dat komt dus helemaal goed in het M OK dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 09:17

Gefeliciteerd Patsmu met je 2e plaats! Hardstikke goed hoor!

Missmuts: fijn dat je de cross uit hebt kunnen rijden! Dat water komt wel goed. Op naar Vlietland.

MissJ: hoop dat het niet ernstig is met Os' been! Heb je gezien vanaf het huisje langs de springring. Je kon je ritme idd niet vinden. Volgende keer beter!

Canter: had je idd gemist woensdag. Hoop dat je je nu weer helemaal goed voelt.

Renskek, leuk je ontmoet te hebben. Goed dat je mij herkende! Aan mijn crossoutfit??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:26

Simmie schreef:
MissJ: hoop dat het niet ernstig is met Os' been! Heb je gezien vanaf het huisje langs de springring. Je kon je ritme idd niet vinden. Volgende keer beter!

Klopt, zelfs tussen de hindernissen ging het niet fijn.
Maar inderdaad, volgende keer beter! Dan gaat het bij ons beide weer goedkomen toch??

ps, heb je kilea gister nog van de trailer gehaald Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 09:34

Uiteindelijk toch maar wel MissJ. Maar ik heb wel express een beetje lopen trutten en eerst mijn spullen opgeborgen voor ze er af mocht. }>

volgende keer gaan jij en ik weer helemaal goed!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:01

Oeps, ik dacht dat jij al langer L reed Renske.

Sim; ontzettend balen zeg. In Castenray liep ze nog super. Jullie komen er toch vast wel bovenop Knipoog

MJ; bij jou gaat het de volgende keer ook vast veel beter. Het is wel duidelijk dat Os gewoon niet lekker in zijn vel zat (ws door het been). Ik hoop dat het idd niks ernstigs is.

Ik vond Ede vorig jaar ook niet zo moeilijk. Weinig combinaties. En omdat onze paarden geen moeite hebben met water is de cross dan verder niet zo moeilijk.

Patsmu, gefeliciteerd!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:38

MJ: Wat jammer van Os! Hopelijk is het niks ernstig en gaat het gewoon de volgende keer weer beter!

Patsmu: gefeliciteerd!

Simmie: Nee, ik herkende je gewoon aan je paard. Is wel makkelijk om naar de paarden te kijken, die zijn allemaal zo verschillend!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:04

Afbeelding
Dit is een foto van de SGW Ede 2001, met Schimmel. Ik zie dat ik toen al verrekte lange benen heb Tong uitsteken Maar wel een erg lieve foto Lachen Schimmel vond het niet hoog genoeg om der benen in te trekken denk ik.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:07

Gefeliciteerd Patsmu! Goed een 2e plek en wat hebben de mensen gedaan ?

Missmuts: Goed van je cross dat je hem uit hebt kunne rijden eg!

MissJ: Balen ze! Verdrietig
Canter: beterschap

Laraine goed gedaan zeg, kom je van de week misschien opzoeken! Lachen

Renske: lieve foto en mooi!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:36

Ik ben eigenlijk heel tevreden over Ede.
De voorbereiding was niet optimaal en ik had besloten om rustig aan te rijden.
Eerst de cross gelopen met Lielle en Merlijn. Vond hem niet echt moeilijk.

Met dressuur was ze met inrijden erg braaf, helaas schoten er 2 konijnen weg toen ik moest beginnen met mijn proef waardoor de bosjes erg eng waren Haha! Alles tot aan de B-E lijn ging wel lekker, daarna kwam de spanning.
Ik las net dat ik nog 192 punten had gehaald en zomaar boven in was te vinden na de dressuur Clown

Springen was iets minder geslaagd,op 1 een balk en op 2 een volgens lielle vuile stop,daarna een voor mijn gevoel vrij onbeheerst parcours afgelegd (tempo)

Cross lekker gereden, ik wist niet wat de tijd was Bloos dacht dat ik heel laag stond na de dressuur en 9 strafpunten in het springen en heb me dus niet drukgemaakt om de tijd.
Alleen het huisje ging niet helemaal soepel, ze trok erg naar de hoogste weg en toen ik der voor de middelste stuurde was die in ene eng Verward dus dat was een beetje twijfelachtige sprong.
Voor de smalletjes heb ik een beetje hetzelfde probleem als Marieke, ze wil niet al te makkelijk terugkomen,dus ik had zelf niet het idee dat ik hard gereden heb. Was met 5.11 ruim binnen de tijd en voor het eerst sind ik met haar cross ben ik van plaats gezakt na de dressuur.