[SGW] Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca22

Re: Tripalon Laren (8 en 9 oktober)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:12

lowara schreef:
hou je vast! Cynthia gaat ook meedoen
met Lowara bij de B-groen, wel zo veilig
en marquez1 van bokt wordt mijn teamgenootje met haar meisje
erg spannend zeg! zowiezo maak ik mij geen zorgen om het gewone dressuur en het springen, maar vooral die 10 km.. brr dat lijkt mij wel een beetje spannend, maar je leeft maar 1X toch?
en met mijn multifunctionele Tinker zal het wel goedgaan

die 10 km???? die is zooooww gaaf en zo voorbij!!!!! dan vind je het alweer jammer dat je over bent!

het word georganiseerd door mijn eigen club ! vorig jaar heb ik de "10 km bosrit " gedaan met mijn tinker , die was toen 6 maand onder het zadel! helemaal geweldig en reken maar dat wij er weer zijn. vooral voor de waterbak , dat vind ie super!!!!!

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:03

ik heb me net even ingeschreven voor de tripalon doe de B cros vn 10 KM samen met mijn broerjte

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:18

Citaat:

die 10 km???? die is zooooww gaaf en zo voorbij!!!!! dan vind je het alweer jammer dat je over bent!

het word georganiseerd door mijn eigen club ! vorig jaar heb ik de "10 km bosrit " gedaan met mijn tinker , die was toen 6 maand onder het zadel! helemaal geweldig en reken maar dat wij er weer zijn. vooral voor de waterbak , dat vind ie super!!!!!

dus het is niet megazwaar voor het paard? heb steeds zo'n cross idee zoals je dat met cross wedtsrijden ziet

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:55

o leuk, jammer dat Vivaldi daar echt nog te groen voor is....zat al een beetje te denken "die dressuurproef moet ie kunnen, de cross alleen over lage takjes, en springen maar overslaan, is goed voor de ervaring" maar volgens mij is het gewoon nog niet zo'n wijs plan

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:08

lowara schreef:
Citaat:

dus het is niet megazwaar voor het paard? heb steeds zo'n cross idee zoals je dat met cross wedtsrijden ziet

Nee, valt reuze mee! Het is echt geen 'cross idee zoals je dat met cross wedtsrijden ziet'. Zie het als een lange buitenrit met onderweg wat hindernisjes en spelletjes, welke je MAG nemen. Daarbij zijn er ook verplichte stap en draf stukken, dus je legt het hele parcours niet af in galop (zoals een normale cross). Natuurlijk is 10 km. best ver en het ligt aan het weer en de bodem, want als het heel nat en blubberig is, kan een 10 km. 'bosrit' alsnog best zwaar zijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:14

Je moet het idd zien als een bosrit met onderweg wat hindernissen die je mag nemen. Niets moet, behalve de verplichte stap- en draftrajecten (vaak ook voor veiligheid). Het gaat niet op snelheid, dus wat dat betreft lijkt het niet op een echte crosswedstrijd.

In een normaal tempo (stap, draf en galop afgewisseld) rijd je ongeveer 10 km/u. Dus alles bij elkaar ben je dan ongeveer een uur onderweg. Als je thuis wel eens ritten van een uur maakt met stap, draf en galop, dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:16

Maar het springen, hoe hoog is dat dan?
40 cm lukt nog wel

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:20

Ligt eraan in welke klasse en categorie je meedoet.

Het laagste bij de paarden is 70 cm, bij de DE-pony's volgens mij 50 en bij de ABC-pony's 30, allemaal B-groen. Maar die hoogtes durf ik niet met zekerheid te zeggen, alleen die van de B-groen paarden weet ik zeker (zelf vorig jaar gedaan). Dat is dan wel de maximale hoogte, er zitten ook hindernissen in die lager zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:24

pffff 70 is te hoog hoor voor een driejarige Daar kan ie niet zomaar overheen huppelen

Mmmmm....misschien krijg ik m als E-pony ingemeten >;)

oliebol ik denk dat t gewoon nog een jaartje wachten wordt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 23:36

mm 70 cm is zeer zeker goed te doen!
en zo te lezen moet het met die 10 km ook wel lukken!
heb er nu al zin in!

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:58

Karin schreef:
Ligt eraan in welke klasse en categorie je meedoet.

Het laagste bij de paarden is 70 cm, bij de DE-pony's volgens mij 50 en bij de ABC-pony's 30, allemaal B-groen. Maar die hoogtes durf ik niet met zekerheid te zeggen, alleen die van de B-groen paarden weet ik zeker (zelf vorig jaar gedaan). Dat is dan wel de maximale hoogte, er zitten ook hindernissen in die lager zijn.

ik had er heengemaild en voor de E-groen is het 60cm, vind ik best te doen, eigenlijk wil ik graag in de klasse B starten, vanwege de hoogte, maarja ik heb geen startkaart. ik ben bang dat de mijne zijn benen niet meer optilt bij 60cm

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:40

Ik ga ook meedoen.
nu staat er nog B groen,maar dat is vanwege dat ik geen startkaart heb bij dit paard. als deze voor de tijd toch nog binnen komt wordt het klasse L
(B groen is te laag...)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:38

lowara schreef:
erg spannend zeg! zowiezo maak ik mij geen zorgen om het gewone dressuur en het springen, maar vooral die 10 km.. brr dat lijkt mij wel een beetje spannend, maar je leeft maar 1X toch?

Ik meld me! Ik doe dus mee met mijn meisje samen met lowara. Heb er nu al zin in. ga nog wel een paar keer een oefenparcoursje springen denk ik, en wat al gezegd is eens een doek of takken voor de hindernis leggen. Kijken hoe mijn meisje erop reageert

Die opdracht onderweg is ook wel grappig, sta je daar te koekhappen in het bos

Ben vorig jaar mee geweest als groom en de sfeer was er toen helemaal geweldig. Het lijkt mij een leuke ervaring, helemaal omdat ik erover denk om volgend jaar croslessen te gaan volgen, dan kan ik mooi kijken hoe ze erop reageert, zonder ongelukken te maken, want de hindernissen zijn over het algemeen niet vast op een paar boomstammetjes na dan.

Tripalon Laren HERE WE COME!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:49

Koekhappen? Nou wordt ik nieuwsgierig. Wat zijn er dan nog meer voor opdrachten?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:57

bijwijze van dan he. Ik weet niet of het dit jaar koekhappen is, maar dat zou zomaar kunnen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:01

Ik geloof dat ik overtuigd ben.. Mijn 4 jarige mag mee.. We gaan met een vrouw of 4.. dus da wordt gezellig ...

Vanavond gaan we inschrijven!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:15

Vorig jaar heb ik niet hoeven koekhappen.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:40

Geen ringsteken aub!! heb ik in Gorssel ook gedaan, maar dat ging heel oneerlijk! Ik dacht dat je door moest stappen tijdens het ringsteken, resultaat: 2 gemiste ringen! En degene die na mij moest, stond stil onder elke ring, tja, zo kan ik het ook

Ik doe mee in Laren in de B, moet mijn titel prolongeren, vorig jaar het B-groen gewonnen!! (en een dekje gewonnen)

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:12

wat kun je zoal allemaal winnen dan? ik had al iets gehoord over dekjes en borstels enzo?, naja het is natuurlijk mooi meegenomen, maar denk zelf niet dat dat lukt, mijn pony heeft nog nooit crosshindernissen gezien haha, maar ik ga binnenkort toch maar eens oefenen met takken enzo, een boom naast ons huis moet toch gekapt worden

ik doe mee in de B-groen categorie E, (moet me trouwens nog wel opgeven) maar eens kijken hoe mijn pony op die terreinrit reageert, moet nog wel conditie opbouwen denk ik, ik rijd nu meestal zo'n uur per dag (rijd ongeveer 5x in de week).\
wie doet er nog meer mee in de B-groen? en welke categorie?

moet je trouwens van te voren het geld al overmaken? hoe weten ze dan daar dat dat geld van jou is?

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 18:45

shoeve: je kunt allemaal paardenspulen winnen dus eiglijk vanalles, ag gewoon oefenen en dan kom je der wel:)
ikj doe net een klasse hoger mee B cat E (kreeg ik vanmiddag te horen van me mams dat ik mis helemaal niet mag van de club ivm opening manege,, ik zo ik ga kunnen ze de opening tog ook een andere X doen? er willen der best veel na de tripalon dus.. maar daar was zei het wel mee eens
met het overmaken kun je er meestal ook nog wel wat bij melden bijv. je naam enz.. (mis staat daar wel wat over in het vraagprogramma)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:07

Je kunt idd gebruiksvoorwerpen winnen (en een lintje). Ik won vorig jaar een tasje met borstels. Toevallig nog blauw ook, mijn favoriete kleur.

Bij het overmaken vermeld je idd iets als 'startgeld Tripalon' en dan je naam.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:37

marquez1 schreef:
lowara schreef:

Ik meld me! Ik doe dus mee met mijn meisje samen met lowara. Heb er nu al zin in. ga nog wel een paar keer een oefenparcoursje springen denk ik, en wat al gezegd is eens een doek of takken voor de hindernis leggen. Kijken hoe mijn meisje erop reageert

Die opdracht onderweg is ook wel grappig, sta je daar te koekhappen in het bos

Ben vorig jaar mee geweest als groom en de sfeer was er toen helemaal geweldig. Het lijkt mij een leuke ervaring, helemaal omdat ik erover denk om volgend jaar croslessen te gaan volgen, dan kan ik mooi kijken hoe ze erop reageert, zonder ongelukken te maken, want de hindernissen zijn over het algemeen niet vast op een paar boomstammetjes na dan.

Tripalon Laren HERE WE COME!

Yes we gaan koekhappen
hoeveel mensen gaan er wel niet meedoen zeg?
als je al ziet dat er zoveel bokkers zich al hebben aangemeld?
ben al hard aan het oefenen, hier in de buurt hebben we een groot springterrein inclusief wal, en die heb ik met mijn Tinker al heel dapper vanuit de stap gedaan ( afdalen)
enge dingen oefenen.. mmm die van mij springt toch altijd wel alles, dus het zal vooral mijn zenuwen zijn die ik moet trainen vrees ik

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:48

Vorig jaar zat er geen wal in de tripalon! Oh, ja ,wel een afsprong bij de waterbak, maar daar mocht je ook via de andere kant zo inlopen.

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:37

ik heb me opgegeven in de E- b-groen (doen er nog meer bokkers mee in deze klasse? of categorie D?

en moet je nu 10 euro overmaken? of 15? (incl borg rugnummer?)

gaat er nog iemand foto's maken? deze dag?

jimmy_denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:07

Ik doe ook mee aan de B-groen categorie D . Mijn moeder maakt foto's ik rij samen met nog 3 meiden (dus met zijn 4-en) en die nemen ook allemaal hun moeder met een camera mee. Dat van dat geld... moet je dat niet daar contant betalen? De borg voor het rugnummer moet je daar betalen (dat was vorig jaar wel zo toen deden vrienden van mij mee)