SGW Gorssel 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:26

Als zelfs de pro's afzeggen vind ik het niet vreemd dat de amateurs dat ook doen..

debiel
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:32

Ik heb verschillende profs gezien waaronder, Boonzaaier en Naber toch niet de minste

FCSA

Berichten: 6381
Geregistreerd: 30-10-01

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:35

Ik heb gecheckt bij Merel. Toen bleek dat zij zou afzeggen vanwege de bodem, heb ik hetzelfde gedaan.

davinci2412

Berichten: 1640
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:53

debiel schreef:
Heb vandaag met twee paarden gereden de bodem was prima vooral het L parcour was gewoon goed. De organisatie heeft top werk geleverd om na zoveel regen het parcours er zo bij te hebben liggen. Ik vind het het dan ook verschrikkelijk voor de organisatie dat er zo veel afmeldingen zijn. Ik denk dat degene die niet gestart zijn, zich nog maar een keer achter de oren moeten krabben of sgw wat voor ze is want blijkbaar met een klein beetje modder gooien we de handdoek in de ring en posten we op bokt alleen de slechte stukken die gewoon uit de cross zijn gehaald.


Ik vind dit toch een beetje kort door de bocht. Niet elk paard en elke combinatie is hetzelfde. Ik denk dat iedereen die zich afgemeld omdat ze het niet zagen zitten op de bodem goede sgw ruiters zijn omdat ze nadenken wat wel en niet haalbaar is voor zichzelf en hun paard

Carbus
Berichten: 246
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:13

debiel schreef:
Heb vandaag met twee paarden gereden de bodem was prima vooral het L parcour was gewoon goed. De organisatie heeft top werk geleverd om na zoveel regen het parcours er zo bij te hebben liggen. Ik vind het het dan ook verschrikkelijk voor de organisatie dat er zo veel afmeldingen zijn. Ik denk dat degene die niet gestart zijn, zich nog maar een keer achter de oren moeten krabben of sgw wat voor ze is want blijkbaar met een klein beetje modder gooien we de handdoek in de ring en posten we op bokt alleen de slechte stukken die gewoon uit de cross zijn gehaald.


Amen, eens! Wat een mooie cross en wat een mooi weer hadden we vandaag. Respect voor de vrijwilligers en organisatie!

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:06

Fijn dat het allemaal bleek mee te vallen en dat er geen nare dingen zijn gebeurd. Maar het lijkt me aan iedere eigenaar zelf om die beslissing te nemen. Het beeldmateriaal en degene die vrijdag hebben gelopen gaven toch een behoorlijk gevaarlijke indruk. Organisatie gaf bijzonder weinig informatie (gewoon slecht). Als de organisatie meer informatie had gegeven over de toestand van de bodem, de aanpassingen die zij kennelijk gedaan hebben om het wel veilig te maken, dan hadden misschien meer deelnemers de overweging gemaakt om wel op de gok voor een paar uur op reis te gaan. Door de belabberde informatie was het gewoon de gok niet waard, het risico te groot dat je voor niets 2 uur heen en 2 uur terug met je paard op de trailer kan. Het is niet voor Jan Joker dat > 60% voor de zaterdag heeft afgemeld terwijl iedereen weet dat Gorssel een erg mooie cross is om te rijden en dus graag wel was gegaan als het veilig was.

debiel
Berichten: 31
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:17

Klopt dat de organisatie niet scheutig was met informatie, maar als een organisatie die al jaren een sgw organiseer't kun je er bijna vanuit gaan dat de cross gewoon goed te rijden is, ook zij willen geen ongelukken.
Wel een punt voor de organisatie om meer informatie volgende te geven.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:25

Ik denk dat de bodem vandaag beter was dan zaterdag. Het heeft een tijdje kunnen drogen.

Ja de slechte stukken daar zijn hindernissen weg gehaald maar daar was zaterdagochtend om 7 uur niks van bekend. Dat is het moment dat ik kies of ik mijn paard inlaadt of niet. Toen moest ik het doen met de cross gaat door en waren er geen aanpassingen

Ik had gorssel vandaag graag gereden maar gisteren niet

Het is erg jammer voor de organisatie want er stond een prachtige cross maar ik snap heel goed dat mensen hun paard verkiezen boven een wedstrijd. Iedereen die dacht mijn paard kan dit aan, is gestart. Iedereen die dacht het risico is voor mijn paard te groot niet. Beide een doordachte keuze dus laten we alsjeblieft dat vooral respecteren en niet roepen dat mensen die een andere keuze gemaakt hebben dan jij een sport niet mogen beoefenen

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:39

Klopt, het ene paard is gewoon veel bodemvaster en voorzichtiger als het andere paard. Die overweging kan alleen de eigenaar maken.

En ja de organisatie is ervaren, maar dan hadden ze ook moeten inschatten dat ze beter hadden moeten communiceren. Zeker als er op hun eigen fb site fotoos verschijnen die een hele onveilige indruk geven van de bodem, zeker als er op hun eigen fb site heel veel vraagtekens verschijnenen over de veiligheid en als de organisatie daar totaal niet op reageert, dan verpest je het voor jezelf....en voor velen die graag gestart waren maar het nu niet aandurfden.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:51

Vandaag was het inderdaad prima te doen en voor mijn gevoel juist beter dan toen wij vrijdag hadden gelopen. Wat ik wel jammer vind is dat er meningen worden gevormd op basis van foto's (en dat is zo'n beperkt gedeelte van de hele cross) en iedereen elkaar de kop gek laat maken op basis van een 5 tal foto's van wat glibberige modderpaadjes, zonder zelf te zijn verkennen. Je hoeft daar niet vol gas en plat door de bocht doorheen..

Maar ja zoals eerder gezegd, iedereen kan het beste bepalen wat wel en niet verstandig is voor jou als combinatie.
Ik heb heerlijk gereden en ben blij dat ik gegaan ben en met mij nog vele anderen.

Ik denk dat de organisatie er alles aan gedaan heeft er een mooie wedstrijd van te maken.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:53

debiel schreef:
Heb vandaag met twee paarden gereden de bodem was prima vooral het L parcour was gewoon goed. De organisatie heeft top werk geleverd om na zoveel regen het parcours er zo bij te hebben liggen. Ik vind het het dan ook verschrikkelijk voor de organisatie dat er zo veel afmeldingen zijn. Ik denk dat degene die niet gestart zijn, zich nog maar een keer achter de oren moeten krabben of sgw wat voor ze is want blijkbaar met een klein beetje modder gooien we de handdoek in de ring en posten we op bokt alleen de slechte stukken die gewoon uit de cross zijn gehaald.


Vind het een vrij gedurfde uitspraak om dit zo te benoemen...

Van alle deelnemers in het l,heeft meer dan de helft zich vroegtijdig afgemeld. Van de 16 combinaties die als nog gestart zijn hebben er dacht ik 8 de finish gehaald..

Het was ook niet een beetje regen wat er viel maar serieuze regen die op de ochtend van starten nog steeds niet was gestopt ( er werd gesproken over wolkbreuken op meerdere plaatsen)

Het was een twijfel geval maar bij twijfel niet doen zeggen we toch altijd ?Je paard willes en wetens starten is een keuze, net als de keuze om het niet te doen.

Bovendien de profs zeggen ook niet zomaar af..

shirleyp

Berichten: 2785
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:21

Dat is idd ietwat kort door de bocht (iets wat je in een modderige cross beter niet kunt doen :+ ) Ben vandaag wezen kijken en moet ook zeggen dat de L-cross echt goed genoeg was. Op slechte stukken was er het eea aangepast en er waren ook veel echt goede stukken. Het viel mij enorm mee, maar begrijp ook dat er mensen afmelden. Op naar volgend jaar, ik duim vast voor goed weer!

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:23

All,

Het was een mooie cross, met grotendeels een uitstekende bodem! De organisatie heeft er zeker alles aan gedaan.
Van mening ben ik inderdaad ook dat zonder zelf te verkennen of op basis van foto's de cross af te schieten niet de bedoeling kan zijn.

Vrijdag de cross gelopen en leek de bodem niet zo goed, maar na zaterdag te bellen met mensen (profs) (resp; mij vertelden dat het prima zou zijn) Na overleg dressuur te gaan rijden, cross te lopen en alsnog te starten heb ik een superfijne cross gereden.

Dan is mijn paard best 'bodemvast' en leek hij in de modder vandaag behoorlijk in zijn element. Haha! }:0

Met verstand rijden en gas er op tijd afhalen, bij alle hindernissen was het goed te doen.

Ps. In het L hebben denk ik iets meer dan 8 personen de finish gehaald, anders heb ik die zo ongeveer alle 8 gesproken dan denk ik.. :')

Trouwens, mijn cross ging best lekker! Helaas werd ik zelf wat onzeker bij de water insprong en daar helaas een stop, daardoor geen ritme te pakken in het water en op de uitsprong/skyjump/rietkraag achter het water op de berg ook een stop.
Cross vond ik best lastig veel lijnen/hindernissen schuin aan te rijden of meerdere mogelijkheden. Overal rechtuit gereden maar was niet simpel nog voor ons!

Voor de mensen die nog even willen lachen (#holyfuckmomentoftheday) of willen kijken naar de slechte bodem :+ , hier een filmpje;


Anja_Joost

Berichten: 402
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:47

Ik heb vandaag bij de dubbele hindernis gezeten in het veld. Genoten van het weer en de mooie sport. Gelukkig kwamen er nog genoeg enthousiaste combinaties langs: top!

Het veld lag er echt top bij, pluim voor de organisatie!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9359
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:47

Ik ben blij dat wij niet gegaan zijn.
Ik ben echt geen.zeikerd maar ponylief heeft geen ijzers en dan vond ik deze bodem toch echt even te glad. Tel daar bij op dat hij pas net het vertrouwens terug heeft en de cross zoals altijd redelijk pittig was.
Vond het wel heel jammer want wij vinden het altijd een erg leuke cross.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:54

Ik zal voor mezelf spreken maar ik heb vrijdag verkend. 2x zelfs en de tweede keer was de bodem al slechter dan het eerste rondje. Ik reed terug in een wolkbreuk en het is die nacht niet gestopt met regenen.

Toen het zaterdag droog werd dacht ik zal ik me nog aanmelden voor zondag want nu wordt de bodem beter. En dat blijkt ook. Maar zoals al eerder gezegd ik vertrouwde de bodem zaterdag voor geen cent

En als je de uitslag van gelderland klasse L bekijkt zijn er 16 ruiters aan de start gekomen (de rest had zich dus al afgemeld). Van die 16 die ter plekke waren, hebben er nog 2 gekozen om niet te starten. Daar kunnen natuurlijk vele redenen voor zijn maar bodemgesteldheid lijkt me een hoofdverdachte.

Maar goed het is zonde voor gorssel (al denk ik dat deze optie qua kosten wel heel goed uitkan maar zij wilden vast ook een mooie wedstrijd ) en zonde voor het kampioenschap

davinci2412

Berichten: 1640
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:58

Wat opvallend is, is dat de mensen die zeggen wel gestart te zijn en het allemaal prima kon de mensen zijn die vandaag de cross gereden hebben en niet gisteren.. Ik heb zelf de cross gelopen vrijdag en toen vond ik de bodem al zeer matig. Toen ging er nog een nacht & ochtend regen overheen en heb ik besloten om met mijn jonge paard niet van start te gaan. Bij twijfel niet doen heb ik altijd aangehouden voor mezelf dus nu ook.

Organisatie is wel degelijk te kort geschoten in de communicatie. Er was een groot deel van de mensen die niet wisten waar ze aan toe waren voor ze vertrokken. Dit vind ik een slechte zaak aangezien sommige er een aardig eind voor moeten reizen. Er werd savonds aangegeven dat er gecommuniceerd zou worden, dit gebeurde uiteindelijk met een " de cross gaat gewoon door" pas om 8 uur,, de eerste moest om kwart over 8 van start.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:15

Steph__ schreef:
All,

Het was een mooie cross, met grotendeels een uitstekende bodem! De organisatie heeft er zeker alles aan gedaan.
Van mening ben ik inderdaad ook dat zonder zelf te verkennen of op basis van foto's de cross af te schieten niet de bedoeling kan zijn.

Vrijdag de cross gelopen en leek de bodem niet zo goed, maar na zaterdag te bellen met mensen (profs) (resp; mij vertelden dat het prima zou zijn) Na overleg dressuur te gaan rijden, cross te lopen en alsnog te starten heb ik een superfijne cross gereden.

Dan is mijn paard best 'bodemvast' en leek hij in de modder vandaag behoorlijk in zijn element. Haha! }:0

Met verstand rijden en gas er op tijd afhalen, bij alle hindernissen was het goed te doen.

Ps. In het L hebben denk ik iets meer dan 8 personen de finish gehaald, anders heb ik die zo ongeveer alle 8 gesproken dan denk ik.. :')

Trouwens, mijn cross ging best lekker! Helaas werd ik zelf wat onzeker bij de water insprong en daar helaas een stop, daardoor geen ritme te pakken in het water en op de uitsprong/skyjump/rietkraag achter het water op de berg ook een stop.
Cross vond ik best lastig veel lijnen/hindernissen schuin aan te rijden of meerdere mogelijkheden. Overal rechtuit gereden maar was niet simpel nog voor ons!

Voor de mensen die nog even willen lachen (#holyfuckmomentoftheday) of willen kijken naar de slechte bodem :+ , hier een filmpje;

[ Video ]


Hebben het even gecontroleerd, want ook ik kan het mis hebben. Maar er zijn er echt maar 8 over de finish gekomen.( dacht 5 foutloos )

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:25

linn1502 schreef:
Steph__ schreef:
All,

Het was een mooie cross, met grotendeels een uitstekende bodem! De organisatie heeft er zeker alles aan gedaan.
Van mening ben ik inderdaad ook dat zonder zelf te verkennen of op basis van foto's de cross af te schieten niet de bedoeling kan zijn.

Vrijdag de cross gelopen en leek de bodem niet zo goed, maar na zaterdag te bellen met mensen (profs) (resp; mij vertelden dat het prima zou zijn) Na overleg dressuur te gaan rijden, cross te lopen en alsnog te starten heb ik een superfijne cross gereden.

Dan is mijn paard best 'bodemvast' en leek hij in de modder vandaag behoorlijk in zijn element. Haha! }:0

Met verstand rijden en gas er op tijd afhalen, bij alle hindernissen was het goed te doen.

Ps. In het L hebben denk ik iets meer dan 8 personen de finish gehaald, anders heb ik die zo ongeveer alle 8 gesproken dan denk ik.. :')

Trouwens, mijn cross ging best lekker! Helaas werd ik zelf wat onzeker bij de water insprong en daar helaas een stop, daardoor geen ritme te pakken in het water en op de uitsprong/skyjump/rietkraag achter het water op de berg ook een stop.
Cross vond ik best lastig veel lijnen/hindernissen schuin aan te rijden of meerdere mogelijkheden. Overal rechtuit gereden maar was niet simpel nog voor ons!

Voor de mensen die nog even willen lachen (#holyfuckmomentoftheday) of willen kijken naar de slechte bodem :+ , hier een filmpje;

[ Video ]


Hebben het even gecontroleerd, want ook ik kan het mis hebben. Maar er zijn er echt maar 8 over de finish gekomen.( dacht 5 foutloos )



Wauw, dan ben ik wellicht 8e geworden ;-)

Sunnevalover

Berichten: 121
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:46

Ik vind de opmerking dat de mensen die hebben afgemeld "mooi weer ruiters" zijn wel erg kort door de bocht. Het is ook wel erg makkelijk om te zeggen dat je het eerst zelf had moeten zien, aangezien sommige mensen die mogelijkheid niet hebben ivm afstand.

Ik moest om 6 uur al opstaan en om half 7 vertrekken van huis en heb toen gewacht op een bericht van de organisatie, maar heb pas veel te laat ontvangen. Ik ging er zelf vanuit (gebaseerd op de foto's die ik gezien had) dat het niet door zou gaan en toen ik hoorde dat het wel doorging heb ik besloten niet te starten. Op dat moment kwam het namelijk met bakken uit de hemel nadat het de hele nacht had geregend. Ik vond de communicatie van de organisatie bar slecht en was misschien wel gestart als ze foto's hadden geplaatst of wat meer hadden laten weten.

Voor mij was dit ook totaal geen makkelijke beslissing, aangezien dit het laatste Gelders Kampioenschap was dat ik met mijn pony had kunnen rijden en we echt in vorm waren. Ik baal er dan ook enorm van dat we niet aan start hebben kunnen gaan, maar ik heb een weloverwogen beslissing genomen, gebaseerd op de informatie die ik op dat moment had.

Maar hebben jullie er misschien aan gedacht dat jullie zo'n fijne bodem hebben gehad omdat 60% van de deelnemers had afgemeld op zaterdag? Minder deelnemers betekent namelijk een minder vertrapte bodem en dus een veel betere kwaliteit. Of zit ik nu fout?

Al met al ben ik wel blij dat jullie een fijne cross hebben kunnen rijden op een goede bodem! Hopelijk zit het weer volgend jaar wat meer mee :)

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:52

We kunnen het er lang en kort over hebben, maar de organisatie heeft hard gewerkt en alles op alles gezet om er het beste van te maken.
Iedereen is vrij om te bepalen of hij wel/niet start maar ga niet zeiken dat ze het af moesten gelasten én dat het zo geen waardig kampioenschap is met maar weinig deelnemers.... want dat slaat natuurlijk nergens op. Ik ben gisteren en vandaag geweest en parkeer-, dressuur- en springterrein lag er prima bij. Cross op sommige plekken idd wat modderig, maar de hindernissen konden goed gesprongen worden en de organisatie heeft goed gehandeld door hier en daar wat aan te passen!
Ze kunnen ondanks het weer terug kijken op een mooie wedstrijd!

ulaantje

Berichten: 764
Geregistreerd: 17-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:57

Ik vind ook dat iedereen voor zich moet kunnen besluiten om wel of niet te starten.
Ik had ook besloten om niet van start te gaan, dit aan de hand van de foto's. Ik ken 'mijn' paard en die houd zelf geen rekening met de bodem, in een cross gaat hij voor de volle 100%. Ik weet dus ook dat als de bodem enigszins glad is en daar naar moet rijden ik de volledige ronde aan het vechten ben. Dat is het mij niet waard.

2 jaar terug heb ik gorssel met hetzelfde paard de klasse B gereden en toen had het ook veel geregend. We zijn toen van start gegaan en foutloos gefinisht maar wel 2x flink gegleden.

Voor mij was dit dus een wel overwogen beslissing.

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:07

linn1502 schreef:
Steph__ schreef:
All,

Het was een mooie cross, met grotendeels een uitstekende bodem! De organisatie heeft er zeker alles aan gedaan.
Van mening ben ik inderdaad ook dat zonder zelf te verkennen of op basis van foto's de cross af te schieten niet de bedoeling kan zijn.

Vrijdag de cross gelopen en leek de bodem niet zo goed, maar na zaterdag te bellen met mensen (profs) (resp; mij vertelden dat het prima zou zijn) Na overleg dressuur te gaan rijden, cross te lopen en alsnog te starten heb ik een superfijne cross gereden.

Dan is mijn paard best 'bodemvast' en leek hij in de modder vandaag behoorlijk in zijn element. Haha! }:0

Met verstand rijden en gas er op tijd afhalen, bij alle hindernissen was het goed te doen.

Ps. In het L hebben denk ik iets meer dan 8 personen de finish gehaald, anders heb ik die zo ongeveer alle 8 gesproken dan denk ik.. :')

Trouwens, mijn cross ging best lekker! Helaas werd ik zelf wat onzeker bij de water insprong en daar helaas een stop, daardoor geen ritme te pakken in het water en op de uitsprong/skyjump/rietkraag achter het water op de berg ook een stop.
Cross vond ik best lastig veel lijnen/hindernissen schuin aan te rijden of meerdere mogelijkheden. Overal rechtuit gereden maar was niet simpel nog voor ons!

Voor de mensen die nog even willen lachen (#holyfuckmomentoftheday) of willen kijken naar de slechte bodem :+ , hier een filmpje;

[ Video ]


Hebben het even gecontroleerd, want ook ik kan het mis hebben. Maar er zijn er echt maar 8 over de finish gekomen.( dacht 5 foutloos )


Volgens de uitslagen op startlijsten zijn er zaterdag in de L paarden 12 ruiters gefinished in de cross waarvan 10 foutloos (2 ringen)..

Ook ik heb vandaag genoten als hindernisrechter van een práchtige cross!

davinci2412

Berichten: 1640
Geregistreerd: 07-11-12

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:21

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat mensen het gevoel krijgen dat ze hun keuze moeten uitleggen en verdedigen. Ieder zijn mening en je mag t natuurlijk met elkaar oneens zijn maar dat betekend niet dat de ander zijn mening niet oke is.

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Re: SGW Gorssel 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:37

Waar zaten de stijljury's eigenlijk?