Eventing Nuenen 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:42

Ik denk inderdaad dat met goede en snelle communicatie veel dingen al opgelost zijn.
Zo stond er op Facebook bijvoorbeeld dat je voor het springen naar de DA mocht voor de keuring, dat bleek op locatie toch weer anders. Nou is dit niet zo onoverkomelijk, maar even een voorbeeld wat ik onthouden heb :P .

Verder je niet op de kast laten jagen hoor! Alle ervaringen meenemen naar volgend jaar en de organisatie daarvan.

DameX
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:36

Vorig jaar viel deze wedstrijd (letterlijk) in het water vanwege het weer. Ik heb de cross toen wel gereden en gaf de vereniging dit jaar toch nog een kansje.
Tja het parkeren dat was inderdaad waardeloos, maar is niet de enige wedstrijd waar parkeren lastig is. Super dat er wordt gecommuniceerd via social media maar meld dan ook het juiste. Dressuur zou (behalve de L paarden) op zand zijn. Beetje jammer dat het dus juist andersom was en B paarden op gras. Ook de communicatie over het keuren was onjuist.
De locatie was verder top. Ik hou van crossen door het bos. Alleen zorg er dan wel voor dat de wedstrijd op een fatsoenlijk niveau is! Pff zowel B als L paard was in mijn ogen veel te simpel! Totaal niet in vergelijking met andere wedstrijden. Iedereen die foutloos rondkomt moet zich wel realiseren dat het op een andere wedstrijd 3 dubbel x zo moeilijk is. Dat is wel jammer, want dat kan weer voor frustratie zorgen op andere wedstrijden die wél op normaal niveau zijn.

Kortom lang verhaal kort: leuke wedstrijd, iedereen heeft goed z'n best gedaan, maar deze wedstrijd is enkel geschikt voor mensen die het leuk vinden om eens een crossje te rijden voor de fun en weinig ambitie hebben in de eventing.

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:29

Nou juf1986, ik kan mij wel voorstellen dat je juist de eerste keren aan de voorzichtige kant bouwt. Je kent je terrein nog niet zo goed. Weet niet zo goed hoe het zich onder de diverse omstandigheden houd. Een cross is meer dan wat hindernissen.
En de grootste nachtmerrie van een organisatie is ongelukken. Dus bouw je eerst voorzichtig en gaat dan later meer uitdaging toevoegen als je je terrein beter kent en een gevoel hebt bij hoe de paarden er door heen gaan.
Als ik zie met wat voor filosofie een een bouwer te werk gaat is dat wel even iets meer dan gewoon een paar hindernissen aan de maat weg zetten.

Daarbij weet iedereen die iets vaker wil rijden op een gegeven moment wel waar de pitige crossen en de makkelijke crossen te vinden zijn. Ik vind die variatie juist heel fijn. Dan kun je je opbouw nog wat meer finetunen.

Elise_K

Berichten: 3804
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:12

Heeft iemand toevallig een capcam filmpje van het B pacours?

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:32

Wij hebben cam film van B cros. Lc pony,s.
Tip neem altijd een fiets mee!
Parkeren was goed geregeld . Alleen wat verder weg.
Voor ons was het lang wachten op de prijsuitreiking. Maar uiteindelijk top opgelost na 3 uur wachten. Prijzen worden thuis gestuurd en we werden onderweg zelfs gebeld dat Mabel 2e was!

Jammer dat er geen waterbak was maar ja als de landeigenaar niet meewerkt houdt het op!

Parcours was Oke echte boscros. Soms had de route beter aangegeven kunnen worden .tip verbeterpunt voor volgend jaar.

Super gaaf dat er nog een cros bij is gekomen.

Elise_K

Berichten: 3804
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:50

@Cornalijn Heb je dat filmpje ook online staan? Ben erg benieuwd wat de route was :j

vera_pino

Berichten: 1897
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:59

Ik heb toch al heel wat crossen gereden en deze cross was in mijn optiek een mooie opbouwende cross. Niet te moeilijk en niet te makkelijk. Een cross waar paarden gewoon fijn konden rondlopen. Niets bijzonders inderdaad maar veel zorg en aandacht besteed aan degelijke bouw en veiligheid voor paard en ruiter.

Als ik dan naar de uitlagen kijk dan zie ik dat er toch in alle rubrieken genoeg weigeringen zijn geweest en het geen zogenoemde "dressuuruitslag" is geworden. Het springen leverde hier en daar wat problemen op en zo ook in de cross. Dan is deze echt niet te simpel geweest. Geregeld kom ik meer dan 1 weigering tegen en ook de tijd was niet heel simpel te halen.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:04

Ik hoorde wel best een aantal mensen over weigeringen. Toen ik in het parcours liep werd iemand nog boos op de hindernisrechters omdat het paard volgens de ruiter weigerde doordat de mensen in oranje hesjes achter de hindernis zaten. In de BB klasses best wat mensen die de route niet mochten voltooien door te veel weigeringen.

Cioccolato

Berichten: 6750
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:06

cornalijn schreef:
Wij hebben cam film van B cros. Lc pony,s.
Tip neem altijd een fiets mee!
Parkeren was goed geregeld . Alleen wat verder weg.
Voor ons was het lang wachten op de prijsuitreiking. Maar uiteindelijk top opgelost na 3 uur wachten. Prijzen worden thuis gestuurd en we werden onderweg zelfs gebeld dat Mabel 2e was!

Jammer dat er geen waterbak was maar ja als de landeigenaar niet meewerkt houdt het op!

Parcours was Oke echte boscros. Soms had de route beter aangegeven kunnen worden .tip verbeterpunt voor volgend jaar.

Super gaaf dat er nog een cros bij is gekomen.


Sommigen nemen geen fiets mee. Die hebben genoeg aan een plattegrond en dergelijk belangrijke informatie/meldingen via fb of startlijsten haha. Dat is een betere tip denk ik.

Ben ook benieuwd naar het filmpje. Heb het stuk waar L paard en B paard scheid niet gelopen van de B paarden.

-----
Ik heb inderdaad ook genoeg weigeringen gezien dus denk niet dat de cross als makkelijk afgeschrevem hoeft te worden. Wij rijden al wat langer in de L, hadden eigenlijk met niks moeite in de cross. Hindernis 10 was een uitdaging.
Tijd vond ik leuk staan in het bos. Ik was alleen aan het eind de weg compleet kwijt waardoor ik tijdfouten had, daxht dat ik et al bijna was. Maar na die ene boom en die ene bocht kwamen er nog veel meer :')

MerelV

Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:08

Ik ben het ermee eens dat het niet voor iedereen gemakkelijk te rijden was. Ook de tijd was best strak. Dat mag natuurlijk ook. Ik vond het een mooie cross voor een debuut in een nieuwe klasse. Zeker eerlijk gebouwd.

Wat ik wel jammer vond was dat de route niet overal even goed aangegeven stond. Tijdens het lopen heb ik meermaals moeten vragen welke kant ik op moest na een hindernis. Er is mij toen aangegeven dat er nog linten gespannen zouden worden, zodat de route duidelijker aangegeven zou worden. Tijdens mijn rit bleek dit niet het geval en ben ik tot 2x toe bijna verkeerd gereden. Natuurlijk had ik nog een keer moeten lopen, maar ervanuit gaande dat de route duidelijker afgezet zou worden heb ik dit niet gedaan. Ook in verband met de tijd en de afstanden die je moest overbruggen van parkeren naar het hoofdterrein.

Zit zeker potentie in de cross en ik ben ervan overtuigd dat het een groter succes wordt als wat met de aandachtspunten gedaan wordt, die hier reeds vermeld zijn.

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:27

Filmpje volgt later nu even relaxen in italie

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:36


Elise_K

Berichten: 3804
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:48

Sharonvd schreef:
Elise_K schreef:
Heeft iemand toevallig een capcam filmpje van het B pacours?



Ik heb ook een filmpje :D

https://m.youtube.com/watch?v=Dof8h0IFsq0


Dank je! Fijn gereden wel?
De route is idd totaal anders dan alle andere (oefen)crossen die ze daar hebben gehad!

Sharonvd

Berichten: 123
Geregistreerd: 07-10-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:51

Elise_K schreef:
Sharonvd schreef:


Dank je! Fijn gereden wel?
De route is idd totaal anders dan alle andere (oefen)crossen die ze daar hebben gehad!


Ja ik heb redelijk fijn kunnen rijden! Op een paar afstanden na ging ze erg fijn!

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:13

Ik zag dat ze 23 september weer een oefencross houden!
Wellicht minder interessant voor de echte wedstrijdruiters, maar geeft ook weer een goede kans om organisatorische puntjes te verbeteren :) .

vera_pino

Berichten: 1897
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Eventing Nuenen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:53

Die oefencross is niet van Eventing Nuenen. De organisatie van de wedstrijd staat volledig buiten de organisatie van de Oefencross die de Boschhoek organiseert.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:30

Oh, dan heb ik niets gezegd :Y) .