[SGW] Voorbespreking SGW Alphen Chaam 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:53

Knollboll schreef:
Hier eind van de dag ook gelopen. Vond de springring al behoorlijk nat. Veel plassen. Hoop dat er niet te veel regen meer bij valt. Cross ligt er goed bij!

Ik denk inderdaad ook dat eerder de springring te nat zal zijn als de cross, maar goed het is te overzien denk ik

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:54

Mijn tas staat klaar. Net fotos van hindernissen bekeken maar kan nog niet kiezen welke hindernis ik ga fotograferen.
Deelnemers nog ideeën? Bij de waterbak ga ik niet staan, daar staan er altijd veel fotografen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 20:56

happyhorse schreef:
Mijn tas staat klaar. Net fotos van hindernissen bekeken maar kan nog niet kiezen welke hindernis ik ga fotograferen.
Deelnemers nog ideeën? Bij de waterbak ga ik niet staan, daar staan er altijd veel fotografen.

Zal er sowieso 1 in het open veld doen. Mooiste licht. Leuk! Hoe meer foto's, hoe leuker!

Prisjee91

Re: Voorbespreking SGW Alphen Chaam 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:06

Iedereen succes en vooral héél veel plezier! :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 05:55

Het is nu in ieder geval droog.
Ik ben de hele dag aanwezig als hindernis controleur.
Hoop dat het een mooi begin wordt van dit seizoen
Iedereen veel plezier

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:36

Whieehooeee! Wat was het weer gaaf! Nu weet ik weer waarom een wekker om 5 uur helemaal niet zo erg is haha!

Dressuur ging prima, paard was superbraaf zo voor de eerste keer weer buiten op concours dus dat is heel fijn, in de middenmoot geëindigd. Springen was fijn foutloos rondje en de cross ging echt super!! Foutloos met een paar seconden buiten de tijd. Wat een heerlijk paard heb ik toch, oortjes erop en gaaaaan! Overal rechtdoor, alleen de kuil bovenlangs gereden. Het water vond ze vorig jaar nog heel spannend, dit jaar totaal niet. Uiteindelijk zelfs nog op de 6e plek geëindigd! Volgende cross weer lekker M, maar het was wel fijn het seizoen zo in de L te starten.
Erg gezellig gekletst ook met iedereen, heerlijk dat het seizoen weer begonnen is! Hier een stukje van het water, heb met GoPro gereden, dat filmpje zal ik hier ook nog wel posten.

Bij welke hindernis zat je Esje?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:26

Leuk je eens in het echt gezien te hebben martine :D Heb uiteindelijk de berkensprong toch anders gereden want paardlief schrok ergens van dus we weken een beetje af van ons pad haha :o Gefeliciteerd met je 6e plek!
Bij ons ging de cross ook heerlijk!! Springen helaas 1 balkje op de laatste en dressuur blijft ons zwakke punt, maar super blij hoe ze de cross aanpakte dus helemaal tevreden *D
Zal mijn filmpje straks ook uploaden hier :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:42

Ohhhh was jij dat! Haha! Zeker leuk je gesproken te hebben, en wat fijn dat het zo goed ging! Ben benieuwd naar je filmpje! En plan dus aangepast bij de berkensprong, ach, er waren genoeg mogelijkheden haha!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:47

Bij de holle boom heel veel combinaties langs zien komen.
Als men eenmaal daar was ging het ook goed door naar de finish.
Het viel me wel op dat bij een aantal paarden de conditie nog een beetje in de winterslaap zat.
De holle boom heeft het af en toe zwaar te verduren gehad :+

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:54

esje01 schreef:
Het viel me wel op dat bij een aantal paarden de conditie nog een beetje in de winterslaap zat.

Oh leuk! Wij kwamen daar nog wel fit langs :) wel jammer dat 2 galopsprongen voor de afzet een hond begon te kefferen. Gelukkig had paardlief alleen maar de hindernissen in zijn hoofd. Maar netjes kon ik het niet vinden :/

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:55

esje01 schreef:

Misschien waren het de ruiters wel die aan het einde van de cross toch wat moe waren en hun paard niet meer goed kunnen ondersteunen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:56

Nee de honden waren ook echt een doorn in mijn oog.
Veel honden kregen daar ook stroom van de draad langs de schapen weide Kan ook hoor sim. Maar ook de da gaf aan dat bij een aantal paarden de hartslag wat aan de hoge kant was.
Nog wel toelaatbaar maar toch.
Je moet natuurlijk ook als ruiter zorgen dat je in goede conditie bent.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:04

Wat betreft de hartslag...was de locatie voor veel paarden denk ik niet meewerkend. Ik heb continue een hartslag meter om. En ging voor de cross naar de dierenarts met 60 maar precies toen ik daar stond ging er een paard van start dus hop naar de 80 a 90. Uiteindelijk zakte die weer wat naar gemiddeld 72. Toen ik klaar was ongeveer hetzelfde verhaal, kwam er een paard net vol gas terug naar de finish, voor ik m aanbood 64, maar tijdens meting schoot die weer naar 75. Dus opnieuw 72 gemeten. En dat heeft niks met z'n conditie te maken. Kan me niet voorstellen dat mijn normaal koele kikker de enige is die daar door beïnvloed wordt.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:19

Ik kon nog een mooi eindsprintje maken na de holle boom, energie zat! Gelukkig geen last van honden gehad. Je zult het wel koud gehad hebben in de wind Esje!
Ik denk wel dat je gelijk hebt M_Vainqueur, mijn paard is daar ook enorm gevoelig voor, grappig dat je het ook echt hebt kunnen meten zo. Moet wel zeggen dat Fay standaard een hogere hartslag voor de cross heeft dan erna, ze heeft het spelletje goed door!

Hier mijn GoPro filmpje, heerlijk dier!!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:34

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:34

Haha ja dat was ik Martine :) Herkende je stem gelijk uit je gopro filmpjes met Fay haha
Leuk filmpje!
We hadden wel een kleine miscommunicatie in het water want ze wilde er langs de zijkant uit, dus bijna nat pak gehaald haha :o Gelukkig had paardlief energie zat en een keurige hartslag zoals altijd :)

Leuk om zo te meten Vainqueur

Hierbij mijn filmpje van de capcamera:

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:50

Wat gaaf al die filmpjes hierboven zeg!! Vooral jullie reacties ook op de waterbak :') :') . Aan de aanmoediging die de paarden kregen heeft het niet gelegen <3 :D :D .

Ik doe volgende week mee in de B! Dit wordt de eerste cross voor mijn jonkie dus ben benieuwd! Alle crosstrainingen pakt hij iniedergeval echt super op!!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:52

Haha soms een beetje erg enthousiast :o

Leuk Cortana, ik kom volgende week nog kijken dus misschien zie ik je wel rijden!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:22

Leuk die filmpjes! :)
En het is zooooo leuk als er steeds meer foto's binnen komen druppelen :):) (leuke bierfoto Maarten op den Drink!)

Afbeelding
Afbeelding

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:25

Leuke foto's!!

OdD heeft ook een leuke foto van ons gemaakt :D Helemaal in ons (oranje) element O:)

Afbeelding

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:26

kikkerdril4 schreef:
Leuke foto's!!

OdD heeft ook een leuke foto van ons gemaakt :D Helemaal in ons (oranje) element O:)

[ [url=m/ngH2Hb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zag ik al op facebook! Super cool, zo een hindernis maakt je set dan helemaal af :)

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:28

M_Vainqueur schreef:
kikkerdril4 schreef:
Leuke foto's!!

[ [url=m/ngH2Hb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zag ik al op facebook! Super cool, zo een hindernis maakt je set dan helemaal af :)

Haha vond ik ook, dus erg leuk dat er een foto van is :D

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:22

Alvast dank voor jullie reacties op mijn foto's! :D
Bij deze de officiele mededeling dat ze allemaal online staan op www.oddfotografie.nl
Enjoy! Ik heb er in elk geval van genoten om ze te mogen maken. _/-\o_

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:23

Mooie foto's

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:24

Ziet er weer mooi uit. Ik heb zin in volgende week!