[SGW] SGW Ede-Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:28

Vrachtwagens moesten daar wel staan eerder. Maar trailers staan niet langs de inmenweg of vrachtwagens er nu moeten staan weet ik niet. :)

Zusje heeft zich wel afgemeld. Maar die ligt ook al 2 dagen met 40 graden koorts op bed. Gaat gelukkig nu iets beter, maar cross rijden is nog iets te. ;)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:31

Ik heb vandaag een oefenrondje gereden, ging heel lekker!
Bodem was prima, ik was op sommige plekken zelfs blij dat het zoveel geregend had omdat het anders erg hard was geweest. Er was een stukje wat slechter, maar daar staan geen hindernissen. En verder was alles goed.
Parkeren was ook nog wel te doen. Wel op dat zandpad, maar wij kwamen er prima weg. De parkeerplaats voor morgen is vandaag niet gebruikt en ze gaan er nog platen neerleggen.
Ik reed overigens aan het eind van de middag, de bodem is echt nog niet stukgereden. Het was ook best rustig vandaag.

Ik vond het een erg geslaagde dag. Het was mijn eerste rondje op B niveau en het ging heel fijn! Fijne toegankelijke cross ook :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:11

Klinkt goed
Op naar morgen

DewiFoto

Re: SGW Ede-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:48

Zijn er ergens foto's te vinden voor de B paarden van morgen?
Ik moet zelf als een van de laatsten en ben nu wel nieuwsgierig

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:09

Klinkt alsof het prima voor elkaar is!

Ik heb vandaag normaal dressuur gereden 188 en een dikke balk met springen. Maar toch tevreden want vorige week lag ik er nog naast in het springparcours haha

Ik heb er weer zin in!! :D

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:28

Ik heb vandaag ook fijn kunnen rijden, een balkje in het springen en dressuur 195.
Bodems waren inderdaad ook super.
Heb zin in morgen!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:14

Ik heb even een hele domme vraag (rijd mn 2de cross vandaag dus heb er nog weinig verstand van :+ )
In de B heb je die 3 waterbakken achter elkaar, bij de eerste waterbak staan er bordjes dus ik snap dat je daar doorheen moet, dan heb je een sprongetje, paar galopsprongen en weer water, maar bij dat middelste water staan geen bordjes waar je tussendoor moet.
Zou je dus ook om het middelste water heen kunnen rijden naar hindernis 17+derde plas water?
Mijn paard houd niet zo van water, dus hoe meer water ik kan vermijden, hoe beter :')
Hoop dat jullie het snappen, anders maak ik er even een snelle schets van :')

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:36

Heeft iemand toevallig al foto's van de hindernissen (B)? :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:32

Ik heb heerlijk gereden gister en vandaag! Dubbel foutloos, niet zo'n goede dressuur doordat ik twee fouten in de proef heb gemaakt en daarmee een uiteindelijke twaalfde plaats.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:41

Je mag inderdaad langs de tweede plas op. Maar ik denk dat je juist gebruik moet maken om er door heen te gaan, van zo een water combinatie leren ze veel! Je zal ik de toekomst toch ook altijd het water door moeten dus waarom ontwijken.

Ik heb gister een prima dressuurproef gereden, helaas was de jury vanaf het begin niet gecharmeerd, 173.5 punten... Snel vergeten. Springen 1 foutje op de tweede van de dubbel, niet nodig maar verder sprong die top dus jammer dan. Crossen vandaag opnieuw zo simpel zo makkelijk en zo braaf. Heerlijk een dier waarvan je vooraf kunt zeggen: ik ga foutloos rond crossen. Voor de waterbak had ik nog een minuut tot de ideale tijd dus op het gemakje af kunnen sluiten. Heerlijk!! Uiteindelijk ook 12e:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:24

We rijden nu terug naar huis
Heel fijn rondje gereden
Foutloos en paard gaf een goed gevoel.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:16

Wat een goede verhalen allemaal! Gefeliciteerd voor degenen die fijn hebben gereden!

Marshmellow, ik zou ook zeker het water mee hebben genomen in jouw geval, hoe meer je kunt oefenen hoe beter!

Ik heb echt genoten van mijn heerlijke paard gisteren en vandaag! Gisteren fijn gedressuurd en een mooi foutloos springrondje. Punten van de dressuur vielen wat tegen, maar ik stond toch mooi 6e na dressuur en springen. Besloten om vandaag eens wat extra gas te geven om te kijken of we misschien binnen de tijd konden rijden, mijn paard heeft niet zo'n grote galopsprong dus dat is nog wel eens wat lastig. Nou, vandaag totaal niet, 15 seconden te vroeg gefinisht, snelste tijd van mijn ring :D :+
Ze liep echt weer zo ontzettend stoer rond, mijn fijne merrie van zes jaar oud! Begin nu toch echt wel te geloven dat ze klaar is voor het M. Heb een mooie derde prijs op mogen halen! *\o/* Op naar het NK volgend weekend!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:27

Ik heb ook super fijn gereden, dressuur tevreden, helaas dacht de jury daar anders over.. Toch raar met een paard waar je m2 met winst mee bent geen winst halen in een l1 proef. Had 178.. Maar hoorde er meer klagen in die ring. Springen fijn, helaas balk op 8, was eigen schuld. Verder super.. De cross ook super fijn gereden, ze pakte super aan, en foutloos 17 sec te snel gefinishd. Vanaf over de boom naar beneden het bos/kuil in al rustig aan gedaan want turbo knop was aan. Uiteindelijk voor mn gevoel in handgalopje door de finish gegaan.. 2 winst erbij en mag nu M starten. Volgende week nog het NK en dan in het dijkgatsbos voor het eerst M.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:30

Ja dressuurpunten vielen bij mij ook erg tegen! Dus aan jou ligt het niet hoor Bonny_CT ;)
Well done everyone :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:32

Gefeliciteerd Martine, moet goedkomen op het NK!
Goed gereden Bonny, balen van de dressuur, je was niet de enige die gekke punten had.

Hir fijn gereden met mijn vijfjarige in haar tweede L cross, alleen de dressuur was teleurstellend
De dressuur ging voor mijn gevoel bovengemiddeld goed, alleen de jury vond dat niet, zat 20 punten onder wat ik normaal rij :+ . Kon ook weinig met het protocol, stond amper commentaar op, snel vergeten dus maar. Wel weer heel fijn gesprongen en gecrosst, voor de 5de keer op rij dubbel foutloos. Wel wat buiten de tijd, heb heel rustig gereden .
Vond het trouwens een mooie cross, veel technische combinaties :) .

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:35

Hier ook lekker gereden. Dressuurpunten vielen bij mij ook tegen, hele fijne proef zonder gekkigheden met m'n "dressuurpaard" dus had hoger verwacht. Maar met foutloos springen en crossen met wat tijdfouten wel nog een 6e prijs!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:36

Bonny dan hebben wij gisteren samen even met de jury gepraat !! Ik zat ook lager dan normaal met mijn dressuur punten. 188 , en ik vond het nog wel een hele fijne proef.... toch apart.

Springen was voor ons de hoofdact. Vorige week eraf gelazerd dus ik had best wel spanning voor het springen en als we door mochten dan was de cross een toetje voor ons . Nou springen ging veeeel beter. Nu hadden we de tijd om rond te rijden en der kop weer naar beneden te krijgen voordat we begonnen. Nog wel op een paar hindernissen moeten overtuigen met de zweep en door een zweepmisser van mij maakte ze een rare sprong op de laatste dus helaas een balk met springen. Maar we mochten door naar vandaag dus wat er ook ging gebeuren, ik was toch al blij :D

Vandaag was ze helemaal in haar element. Pakte alles zoooo gemakkelijk aan en ik hoefde alleen maar te sturen. Helaas pakte ze tussen hindernis 10 en 11 de controle over en gingen we 40 km/h daardoor kreeg ik haar totaal niet meer op het achterbeen en onder me voor de schuine dubbel. Toen moest ik wel een volte maken tussen A en B. Super jammer want de rest deed ze met gemak. Zelfs nog 20 sec voor de tijd binnen.
Dus winstpuntje gepakt en dik dik dik tevreden :D de stijgende lijn is weer ingezet.

Ik heb jan10 fotografie gezien en OdD? Jullie ook nog in het L andere?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:39

Wauw wat een heerlijke verhalen allemaal! Gefeliciteerd!!

En wat bijzonder, ik hoor tot nu toe ook echt alleen maar verhalen van tegenvallende punten. Ahjoh, snel vergeten! ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:59

ja klopt dat was ik elke, alleen nu had ik mn eigen merrie mee en niet de vos. Die rij ik niet meer.
Super gedaan Eef!
Dat scheelt sunneva..
Ben toch wel benieuwd in welke ring jullie gereden hebben. Ik reed in ring 8

DameX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:21

Ik reed in ring 6, vond dat zij ook laag jureerde...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:31

Ik ook ring zes met zeer tegenvallende punten.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:51

Ik ring 7, ach dan liggen ze in ieder geval op 1 lijn ;)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:07

Hier fijn foutloos gesprongen en foutloos gecrosst.
Wel wat tijdfouten maar dat maakt niks uit.
Helaas van 1 jury wel behoorlijk lage stijlpunten gekregen ( net zoals vele anderen in mijn groep)
Toch wel jammer..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:12

Hier ook tevreden met puppy paard, die weer foutloos crosste. Mn drie keer 'bommetje' in het water was grappig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:16

Lielle schreef:
Hier ook tevreden met puppy paard, die weer foutloos crosste. Mn drie keer 'bommetje' in het water was grappig.

Bommetje?