[SGW] SGW Vlietland (eventing Zuid-Holland) 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: SGW Vlietland (eventing Zuid-Holland) 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:57

Gistermiddag nog rondje Vlietland gedaan, wel op de ruiterpaden waar de SGW niet gehouden wordt, maar het was zeiknat en spekglad, veel baggerplassen. Na de regen van vannacht zal het helemaal zompig zijn, hoop dat het nog op tijd opknapt. Volgens mij heb ik de dressuurringen al zien liggen op het gras, ongeveer 10 min stappen van strodorp.

Roosjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:18

Ik woon er vlakbij en het is echt een drama met het weer. De bodem kan ook niet zoveel hebben daar.

Alles is wel dichtbij elkaar hoor iig op loopafstand!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:19

Nou dan hoop ik dat het na vandaag stopt en de zon goed zijn best doet!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:30

Vlietlanden is afgelast lees ik net op FB :)

Sneu ...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:49

Met het weer van vandaag was het te verwachten. Maar wel enorm balen voor de organisatie en voor de deelnemers. Helaas heeft het weer dit jaar veel macht over de SGW wedstrijden, jaren hiervoor maar 1x meegemaakt dat het afgelast moest worden en dit is al de 3e cross die voor mij afgelast is dit jaar.
Benieuwd naar een alternatieve datum ( het is te hopen dat iedereen van het NK dan ook kan ivm vakanties)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:24

M_Vainqueur schreef:
Met het weer van vandaag was het te verwachten. Maar wel enorm balen voor de organisatie en voor de deelnemers. Helaas heeft het weer dit jaar veel macht over de SGW wedstrijden, jaren hiervoor maar 1x meegemaakt dat het afgelast moest worden en dit is al de 3e cross die voor mij afgelast is dit jaar.
Benieuwd naar een alternatieve datum ( het is te hopen dat iedereen van het NK dan ook kan ivm vakanties)

Ik het zeker dat er een alternatieve datum komt? Jammer.. Had me er oo verheugd..

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:41

Het lijkt mij vrij zeker dat een NK minimaal 1x een alternatieve datum krijgt.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:50

Balen.
Je werkt er zo naar toe, ik was er helemaal klaar voor, meeste spullen ingepakt en dan het noodweer :(

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:52

Zo jammer... Had me er ook erg op verheugd.. Natuurlijk logisch, snap dat het na zo'n hoeveelheid regen niet meer te doen is, het wordt wel erg veel dit jaar dat niet door kan gaan.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:22

'Nadere informatie volgt nog. Ook met betrekking tot het KNHS Kampioenschap.'
Dit stond op fb. Er komt dan wel een vervangende wedstrijd lijkt me :)

Hier ontzettend aan het balen want het is de 3de wedstrijd van de 5 die we niet hebben kunnen rijden. Nu maar op mijn allerliefst een mailtje gestuurd of ik alsnog in Ermelo mag starten. Wie weet :D En verder gaan we nu maar toewerken naar het regiokampioenschap in Wieringwerf in het M. Hopelijk is het dan wel goed weer!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:28

Ik heb mij voor morgenavond en zondagnamiddag ingeschreven een springwedstrijd in de buurt.
Dat is het enige waar wij veel km moeten maken. Dus dan maar wat oefenrondjes en hopelijk snel het NK

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 20:01

Hier dit keer ook optijd om nog een sprintwedstrijd op te geven. In training zijn we dit weer aan het opkrikken maar op wedstrijd door de spanning lastig (toen ik nog niet crosste geen last van...maar dan ga je ook elke 2 weken). Nu 1 rondje met de optie tot 1 extra HC.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:20

Ze hebben (voorlopig) nog geen vergunning voor een ander weekend. Dus waarschijnlijk definitief afgelast voor 2016.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:19

Hmm, hoop dat ze het toch krijgen, de vergunning!
Zou zo zonde zijn :(

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:14

Ik heb vernomen dat het dit jaar niet meer door gaat,ze hopen het NK volgend jaar weer te krijgen.Hoe het verder gaat verlopen wat betreft de kampioenschappen weet ik ook niet.

Baal ook een beetje hier.Alleen al om de boekingskosten van de slaapplaatsen die we kwijt zijn!Heb netjes afgebeld maar helaas was dat te laat.Begrijp het natuurlijk wel maar dan blijft het toch zonde van het geld.

Gelukkig kunnen we as zondag in de buurt nog een mooie Derby rijden,toch klein beetje crossgevoel :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 09:15

Ik heb van meerdere mensen gehoord die andere SGW's organiseren dat dit het laatste jaar Vlietlanden is. De exacte reden moet ik jullie schuldig blijven.

Ik vermoed ook dat het NK voor de klasse L verplaatst gaat worden naar een andere locatie.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:25

Ik had ook al gehoord via via dat dit het laatste jaar was dat ze een vergunning kregen voor het terrein...dus heb het vermoeden dat ze voor een nieuwe datum ook geen vergunning gaan krijgen.
Benieuwd of het nog ergens anders gehouden gaat worden. En misschien een idee voor de toekomst om bij een NK locatie altijd al een reserve toegestane datum te hebben...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:33

Er is vergunning om bungalows te bouwen, dus vandaar dat het dit jaar voor het laatst zou zijn.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 09:36

Sambo schreef:
Baal ook een beetje hier.Alleen al om de boekingskosten van de slaapplaatsen die we kwijt zijn!Heb netjes afgebeld maar helaas was dat te laat.Begrijp het natuurlijk wel maar dan blijft het toch zonde van het geld.

Kan je dat niet terugkrijgen via het KNHS? Het is een poging waard lijkt me.
En wat onwijs jammer dat dit het laatste jaar zou zijn, het is samen met de paardenmarkt een van de dingen waar ik naar uit kijk in Voorschoten, waarvan ik vaak met paardenmarkt op vakantie ben en met de SGW niet.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:13

Uberhaupt geen NK dit jaar zou balen zijn! Ik was er zo klaar voor :(

Maar voor hun al helemaal, dekens en rozetten en zo wat bedrukt zijn.. Alle gemaakte kosten..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 10:49

CalvinenGino schreef:
Uberhaupt geen NK dit jaar zou balen zijn! Ik was er zo klaar voor :(

Maar voor hun al helemaal, dekens en rozetten en zo wat bedrukt zijn.. Alle gemaakte kosten..

En alle vrijwilligers die weken/maanden bezig zijn met alles. Gewoon echt balen!

Oja dat was het Roos!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:52

Ik sprak daar iemand die in de buurt woont.Ze zei dat er al jaren over gesproken werd dat het volgende jaar niet meer door zou gaan maar dat het nog steeds elk jaar doorgaat!Ze vertelde er ook bij dat dit jaar niet meer ging lukken!

Verwacht niet dat ik als amateur de kosten die we gemaakt hebben bij de KNHS terug kan halen.
Maar hopen dat als het NK ergens anders gehouden gaat worden dit bij ons in de buurt is zodat we dan geen overnachtingskosten gaan krijgen :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:55

NK zal vast wel gehouden worden dit jaar. Seizoen duurt nog wel even gelukkig en zijn nog meer wedstrijden met alle klassen. :)
Wel echt heel jammer en zonde voor Vlietland.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:25

Ik had graag na het NK naar het M willen overgaan, ik zal de knhs eens een mailtje sturen, want als het NK nu pas veel later gehouden wordt wil ik wel weten of ik tussentijds al mag promoveren, en dan toch in het L mee mag doen aan het NK. In het dressuur en het springen mag dat namelijk wel, als je via de regiokampioenschappen geselecteerd bent, mag je voor het NK nog promoveren. Ben benieuwd hoe dat hier zit...

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 06:20

Martine, alle informatie volgt nog zodra de nieuwe datum en locatie rond is. Maar het is al eens eerder voorgekomen dat het NK verplaatst moest worden en toen was het idd toegestaan om tussentijds te promoveren en toch in de klasse waarvoor je geselecteerd was deel te nemen.