[SGW] voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: voorbespreking SGW Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:14

Ik was 17e dacht ik..

Vond me nog best snel ondanks 3 weigeringen (5.06) maar ik heb geen verstand van crossen :p

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:10

Ik vond het een leuke en vriendelijke cross om het seizoen mee te beginnen.
Het inrijterrein vond ik alleen echt slecht! Waarom niet losrijden voor het springen op het gras naast de ring?
Ik was blij dat ik al vroeg mocht starten vanmorgen, heb evengoed alleen maar wat heen en weer gedraafd en 3x het stijltje gesprongen en toen maar de ring in gegaan. Wil niet weten hoe het er daar morgen uit ziet

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:18

Ik heb t L paarden gewonnen! Vond de cross heel goed te doen, hij was alleen mega druk dus tijdfouten omdat hij het gas iets te ver open had, maar verder heel lekker gereden!

Ben ook benieuwd welke fotografen er waren.

Eventingphoto, Victor Krijt en verder?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:25

Jan10 was er ook om foto's te maken. Zat volgens mij bij de trakehner

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:33

Dat inrijden kon ik ook bijna niet normaal rond rijden met mn knettergekke paard. Vond het echt niet grappig wat ie allemaal deed.. Snel vergeten deze dag

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:14

Inrijden snapte ik ook niet. Kon prima naast de springring toch? Chaplin flipte er ook op die wilde zoooo graag en wilde dus steeds richting het hoofdterrein. Begreep dat het met de grondeigenaar te maken had. Maar logisch was het niet.

Wij zijn ook tevreden. Na correctie van de tijd (hinderniscontroleur snapte niet dat je de stopwatch moet gebruiken als je de cross stil legt) 3e plaats. Eerst had hij 7.10 met een foutloze cross :')

Lautje: dan had je mijn man ook in de ring :) was wel even wennen die nieuwe proef.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:43

Ik ben vandaag eventjes wezen kijken tussen nr 102-106 wat springfoto's gemaakt, en van 98 (denk ik) tot 108 ofzo nog wat cross foto's. Wel binnenkort mijn lens eens laten nakijken, wat problemen met de scherpstelling. Maar toch nog stuk of 50 acceptabele foto's kunnen maken.
Morgen zelf BB starten... Toch wel spannend met paar 80cm erin ;) Maar paardlief kan het, dus moet goedkomen.

Overigens ook alleen maar vriendelijke mensen tegen gekomen vandaag.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:50

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:30

Leuk om de verslagen ban gisteren te lezen! Wij mogen vandaag :) Wordt alleen niet zo blij van het weer, er was mooi weer voorspeld, maar nu regent het :+ Hopen dat het strakjes beter wordt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:49

Nou idd dat weer. Had gisteren ook meer zon verwacht eigenlijk. Maar heb nog een tijdje op een stoeltje naar de cross zitten kijken en :brr: dat was best fris. Het is nu wel al 14 graden trouwens. Iedereen die vandaag mag rijden veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:50

darkadia: weet je toevallig of je nummer 119 ook op de foto hebt? Wel jammer, Jan10 heeft van de L iedereen op de foto alleen net mijn man dus niet -O-

Michelle0099

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:34

Onze debuut gister gereden en gelijk een mooie 4de plaats in de B :). Super blij. Fijn te rijden cross. Iemand nog een idee welke fotograaf er stond bij het springen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:43

heleenxx schreef:
Ik vond het een leuke en vriendelijke cross om het seizoen mee te beginnen.
Het inrijterrein vond ik alleen echt slecht! Waarom niet losrijden voor het springen op het gras naast de ring?

De organisatie heeft te maken met behoorlijk streng toezicht vanuit de boswachterij en kosten vwb het stukrijden van het terrein, vandaar dat het soms niet zo logisch is als je zou denken :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:03

Na een tijd afwezig te zijn geweest meld ik me ook weer hier tussen de SGW-fanaten!

Ik heb gisteren ook gestart, viel mij heel erg mee. Nu is die van mij in de cross altijd wel sterk. Het springen van het parcours is altijd meer het probleem. Ze tikt rustig een balkje (of 2... of 3) naar beneden :') Verder idd een fijne inkomer! door omstandigheden veel te weinig gedaan, maar evengoed stond het paardje er wel weer voor mij!

Wij gaan volgende week naar Westerbork, dan gaan we M.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:24

Wij hebben net gereden! 15 minuten voor m'n starttijd een ijzer kwijt :oo Snel naar de smid en ik mocht gelukkig wat later starten. Leverde bij mij wel de nodige stress op :') In het starthok was ie super heet, vliegend over een en twee. Op het lange stuk na twee raakte ik de controle wat kwijt, veel e hard naar drie, daardoor een stop. Daarna ging ie fijn <3 Helaas nog een stop op de Vervloed hindernis, helemaal geen kijkerige hindernis, maar heb er veel in stoppen daar. Al met al erg tevreden. Op naar Oudkarspel, waar we ons B debuut maken :):)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:33

@michelle0099 Welk nummer was jij? Ik had gisteren enkele foto's gemaakt bij het springterrein.

@SusanH helaas maar tot en met nr 106 gefotografeerd

Vandaag zelf gestart, voor mij een eerste cross (na training vorige week in Moordrecht, die fijn ging), en voor paardlief zijn 2e. Man wat was ie heet haha, nog nooit zo fel gehad in het rijden. Helaas had degene voor mij op 3 een stop, ik kwam daar vrij hard aan, maar hij zag die ander en dacht ook, doei daar ga ik niet overheen. Later nog een paar stops, en hindernis 3 uiteindelijk geskipt na 2 weigeringen. TOtaal 5 stops geloof ik :+ , maar verder wel alles gesprongen, dus ik ben absoluut tevreden. <3
Smaakt naar meer!

Benieuwd wie er vandaag hadden gefotografeerd, ik had t zo druk met mn paard dat ik weinig/niets gezien heb van wie er langs de kant stonden :')

Michelle0099

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:44

@darkadia: nummer 38! Stond bij de ingang van het springterrein te fotograferen. :) heeft veel foto's gemaakt hoorde het toen ik m'n filmpje terugkeek haha. En verder stond er ook een man bij de finish te fotograferen, ook geen idee wie dat was?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 16:55

Ik heb vanmiddag ook gereden, niet zoals gehoopt maar niet echt ontevreden.
Bij het inspringen al twijfelend, weigeringen terwijl ze normaal echt niet stopt; wel goed bij de dierenarts dus gewoon lekker pit erin en gaan.
Starthok uit was ze het nog niet helemaal met mij eens, direct een stop op 1 dus. Met volle moed verder en hindernis 2 leek ze het echt weer te snappen. Daarna het lange stuk ertussen even mijn tijd ingehaald. Hindernis 3 kwam ze verschrikkelijk terug en "schrok" ook heel erg van de hindernis, na 2 stops deed ze het echter wel netjes!
Daarna op 4 flink aangereden, ik reed alleen te flink waarschijnlijk, dus bij haar stop ging ik zonder paard eroverheen.
Daarna hem nog mogen springen (waar ik al niks van snapte) en rustig verder gestapt waar iedere hindernis jury zich afvroeg wat ik aan het doen was in stap... Schijnbaar had ik na een val gewoon verder kunnen rijden.
Het water heb ik nog wel even meegepakt, ik sla mijzelf voor mijn kop dat ik niet gewoon verder gereden ben maar geeft niet.
Dierenarts nakeuren ook helemaal goed, en geen dierenarts waar ik een hekeltje aan heb dus dat was sowieso al fijn *\o/* die stond alleen gisteren *\o/* .
Al met al een wijze les; niet meer zonder trainingen dat jaar op wedstrijd gaan. Gewoon eerst even een paar lesjes pakken voor ik een wedstrijd wil rijden, ze was gewoon te onzeker op de sprongen en ik te zenuwachtig.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:56

Waar ik vooral van baalde was dat je 1x de boompjes mocht springen en de ringmeester bepaalde wanneer dat ging gebeuren. Oftewel, ik kwam niet bij de bomen in de buurt en had dus ook niet even de tijd om een keer over de boompjes te gaan. Gelukkig mocht bij godsgratie Goldie voorop om mij naar de startbox te brengen :7 daarna ging hiji echt super! Een verwachtte stop op het riet maar verder ging hij als een speer. Tot hij schrok van de opsprong die hij niet verwachtte. Meneer deed z'n favo kunstje en daar lag ik weer :') opgestapt en nog stiekem wat dingetjes gesprongen en door de waterbak :o en dat ging super dus overal best tevreden!

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:07

Ik heb gisteren gereden met een tijd van 4.29! Balkje in het parcour en de cross foutloos! Super trots op mijn topper! Geeindigt op een 6e plaats :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:40

Ik heb de bb gestart vandaag. Maar wij hadden last in de cross van allemaal kabouters die zich achter hindernissen en in de bochten verstopten :wow:
In totaal lag ik er tussen de 5 en 10 keer naast. Wel netjes elke keer op mijn voeten geland :') wel de cross afgemaakt ondanks het onvrijwillig afstappen en de weigeringen. Ene hindernisrechter zei dat ik moest stoppen en de volgende zei weer dat ik gewoon verder mocht rijden als het geen pijn deed. Dus gewoon uitgereden alles gesprongen uiteindelijk. Nog even oefenen dus :')

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:46

Luz_Elena: oeps, dat is minder. Gelukkig niet bezeerd.
Volgens mij was jij trouwens degene die me er op wees dat er een ijzer lag. Dankjewel nog daarvoor!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:21

_Sofie schreef:
Luz_Elena: oeps, dat is minder. Gelukkig niet bezeerd.
Volgens mij was jij trouwens degene die me er op wees dat er een ijzer lag. Dankjewel nog daarvoor!

Ja dat kan wel! Niks te danken, wel zo veilig voor iedereen. Gelukkig is er geen paard in gaan staan en had je het net op tijd door ;)

mvmmlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:12

Ik heb gister een super fijn foutloos rondje gecrosst! Mooie training voor de start van ons cross seizoen. Ik zag bij de waterbak een aantal fotograven staan, weet iemand welke fotograven er gister aanwezig waren??

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:23

Stond er zaterdag ook een fotograaf bij de waterbak?