kyrkelover schreef:Laat ik het zo zeggen sporen staat gewoon duidelijk in wedstrijdelement is ook geen speld tussen te krijgen of het wel of niet mag.
Zweep tja was 1M hebben hem na de proef ook voor de zekerheid nogmaals nagemeten stonden meerdere mensen bij duidelijk te zien dat het kloptte. Nou ja goed zo'n proef is op dat moment toch al naar zijn fillestijnen, doe je niks meer aan.
En ja dan is het uiteindelijk jou woord tegen dat vd jury.
Hebben wel nog protest aangetekend tegen de -2 maar ja weet je zit een dag tussen. Op vrijdag was de jury al weg toen onze staatjes er kwamen te liggen en op zaterdag ja hoe moeten wij dan nog bewijzen dat de zweep wel goed is..
Maar ja helaas heeft het zo moeten lopen. Volgende week op naar Ysselsteyn en dan het M in.
Dit jaar toch al geweldige resultaten behaald in de Sgw waaronder reservekampioen van brabant, Nederlands equipe kampioen, op Alphen chaam na 100% score foutloze cross en springen.
Wat dat betreft dus niks te klagen.
ik wil hier toch even op reageren.
Ruiter gaf zelf aan dat de zweep 135 was. Klopt dat wij geen meetlint bij ons hadden, maar we hebben gezegd, dat hij een andere zweep mocht ophalen. We hadden ruimte in het programma, dus dat kon makkelijk. Maar door u werd zelf aangegeven dat hij dan wel zonder zweep zou starten. Ook prima.
Vwb de sporen, die mogen niet omhoog wijzen, maar het knopje zat naar beneden. Deze heeft hij dus ook gewoon om mogen houden.
-2 is voor het gebruik van ongeoorloofde hulpmiddelen (de te lange zweep). Als dat voor het 3e onderdeel is gezien, moeten we de proef stilleggen, moet het hersteld worden en volgt -2. Na het 3e onderdeel volgt ook -2, maar mag de ruiter doorrijden.
Wij beiden zijn nog redelijk lang na afloop van alle proeven aanwezig geweest. Uw zoon was niet als laatste in onze ring, ik heb nog gepraat met bekenden, wat gedronken en een patatje gegeten. Dus er was tijd genoeg geweest om mij of mijn collega jurylid aan te spreken.
Ik vind het uiteraard heel vervelend dat jullie door die -2 een wp zijn misgelopen, maar dit lag niet alleen aan die -2.