[SGW] SGW Gelselaar/Neede 25/26/27 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:15

Ja, Marloes! That's me :) Ellen neemt me een beetje op sleeptouw in mijn eerste seizoen! Erg blij mee, Ellen zegt steeds dat ik me niet moet aanstellen, haha!

Gaaf filmpje hoor! Erg leuk om mee te rijden. Ook fijn om te zien hoe makkelijk 3 en die bult lijken te gaan, die hoogteverschillen lijken me het meest lastig.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:27

DmNqUe schreef:
Ik ben vandaag ook aanwezig geweest maar om te fotograferen! wat een fantastische combinaties zijn er voorbij gekomen! Ook morgen ben ik weer aanwezig, dus als er mensen mee doen hoor graag startnummers haha, dan vink ik dit aan op de startlijsten die ik heb uitgeprint!
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Heb je toevallig ook foto's van nr. 174 in de B DE? Vos in het groen/blauw :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:44

DmNqUe schreef:
marloes_s schreef:
Mooi. Heb je ook nr 80 van vandaag?

Jep volgens mij wel! :j
[ Afbeelding ]

Die is gaaf zeg, bedankt!

Leuk shirleyp. Ik vond inderdaad 3 en de bult niet zo'n punt. Scheelt ook dat het lage sprongetjes zijn.

Marijke nog gefeliciteerd met je prijs, super!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:44

Gave fotos dmnque! Ik ben morgen nummer 32 rond half 11...zou leuk zijn als je er dan al bent! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:45

muts_marijke schreef:
Wat jammer dat het zo gelopen is voor jullie kyrkelover. De zweep was 1.35m gaf hij zelf aan... dat is wel een beetje lang. En de sporen stonden recht overeind naar boven, daarvan weet ik niet of het mag naar de jury was overtuigd dat het niet mocht. Erg jammer als het zo in jullie nadeel heeft gewerkt. Ik ken dat stukje reglement niet uit mijn hoofd (was ook niet de jury maar schrijfster) maar volgens mij mogen zwepen niet langer dan 1m.

Traumaheli is gelukkig niet aanwezig geweest :)

Wat jammer marloes ken

Leuk je te leren kennen marloes_s
en heel goed gedaan zeg!

Shirley dan heb je mij waarschijnlijk ook langs zien komen :D was nummer 73

Dmnque heb je nummer 73 ook gefotografeerd? Zou leuk zijn :D

Wij hadden echt een hele gave dag. Dressuur fijn en braaf, 195.springen en cross bleven we foutloos. Wel ruim buiten de tijd maar alsnog een 7e prijs in de b paarden mee mogen nemen. Ben zielsgelukkig!

Ja en dat verhaal is dus niet waar.
Hij zei de pony is 1.35 wat overigens niet klopt want pony is 1.36,5. Zweep is exact 1m anders zou hij dus gelijk zijn met de schofthoogte van de pony wat duidelijk te zien was van niet.
Bij jurylid kwam de zweep dan ook tot heup hoogte.
Overigens sporen waren zeer simpele zwanenhals spoortjes meen 3 Cm (igg binnen toegestane maat is uiteraard allemaal nagevraagd/nagemeten etc etc) met zeer vriendelijke kleine knop.
Mag mee gereden worden staat ook in wedstrijdelement dressuur pagina 19.
Zijn er puur voor als je eigenlijk te groot aan het worden bent voor je pony/paard zoals Gijs met zijn lange benen.
Ik vindt het zeeer schokkend dat op een nk je uit de proef gehaald wordt voor iets wat ook nog eens ongegrond is. Daar kan ik nog mee leven iedereen kan een inschattingsfout maken, maar wat ik zeer ernstig vindt is dag ze dus niet op de hoogte zijn van het reglement, geen uitdraaien hebben van toegestane sporen of regels, geen meetlint etc etc.
Kan jij als schrijfster overigens niets aan doen maar dit heeft ons veel plaatsen gekost.
Tuurlijk ruitertje had zich bij elkaar moeten rapen en gewoon weer knallen, maar voor die kids is zoiets echt heel erg vervelend.
En wat dan misschien nog wel de grootste steek na is, is dat door een inschattingsfout van de jury je stilgelegd wordt, je vervolgens ook al ben je opnieuw gestart zonder zweep nog -2 nakrijgt en hierdoor ook je winstpunten misloopt. En dat zo'n akkefietje gewoon heel je wedstrijd overhoop gooit.

Gelukkig zijn ze nog wel nederlands kampioen geworden met de equipe, en was de pony weer foutloos in de cross als het springen.

odD_Fotos

Re: SGW Gelselaar/Neede 25/26/27 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:46

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:56

DmNqUe schreef:
Ik ben vandaag ook aanwezig geweest maar om te fotograferen! wat een fantastische combinaties zijn er voorbij gekomen! Ook morgen ben ik weer aanwezig, dus als er mensen mee doen hoor graag startnummers haha, dan vink ik dit aan op de startlijsten die ik heb uitgeprint!
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Nr 2 morgenochtend! :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 21:58

Ik weet niet in hoeverre het allemaal waar is natuurlijk maar mocht je gelijk hebben dan is het wel heel vervelend.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:08

Ik heb ook weer een bijzondere dag gehad! Sinds vandaag heeft Oliver ook een nieuwe bijnaam: Ollie Avontuur.

Wel super vermaakt en weer veel geleerd! Heb de oefencross gereden en we beginnen het al lekker op te pakken, alleen de houtstapel was nog een beetje veel van het goede. Ook het water is nog een issue. Maar we hebben nog even, ik wil volgend jaar een keertje B proberen. Eerst maar eens braaf het water door! Wat we ook hebben geleerd is dat alleen springschoenen voor niet genoeg is want meneer heeft zichzelf weer eens verwond...

Dat was de cross dus, toen kwam de terugweg. Niet alles kan goedgaan op zo´n dag dus tijdens het trailerladen ontsnapte Ollie Avontuur tot 2 keer toe, even een koprol op de laadklep gemaakt en daarna stond die toch kalm aan zijn hooinetje te knagen!

Ik heb jou volgens mij nog wel voorbij zien komen Odilekk!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:14

Laat ik het zo zeggen sporen staat gewoon duidelijk in wedstrijdelement is ook geen speld tussen te krijgen of het wel of niet mag.
Zweep tja was 1M hebben hem na de proef ook voor de zekerheid nogmaals nagemeten stonden meerdere mensen bij duidelijk te zien dat het kloptte. Nou ja goed zo'n proef is op dat moment toch al naar zijn fillestijnen, doe je niks meer aan.
En ja dan is het uiteindelijk jou woord tegen dat vd jury.
Hebben wel nog protest aangetekend tegen de -2 maar ja weet je zit een dag tussen. Op vrijdag was de jury al weg toen onze staatjes er kwamen te liggen en op zaterdag ja hoe moeten wij dan nog bewijzen dat de zweep wel goed is..

Maar ja helaas heeft het zo moeten lopen. Volgende week op naar Ysselsteyn en dan het M in.
Dit jaar toch al geweldige resultaten behaald in de Sgw waaronder reservekampioen van brabant, Nederlands equipe kampioen, op Alphen chaam na 100% score foutloze cross en springen.
Wat dat betreft dus niks te klagen.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:17

Hello ik ben morgen nr 130.

Ons L debuut maar knijp hem wel. Vind het best lastig, hoog, breed we gaan het zien.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:35

kyrkelover schreef:
Laat ik het zo zeggen sporen staat gewoon duidelijk in wedstrijdelement is ook geen speld tussen te krijgen of het wel of niet mag.
Zweep tja was 1M hebben hem na de proef ook voor de zekerheid nogmaals nagemeten stonden meerdere mensen bij duidelijk te zien dat het kloptte. Nou ja goed zo'n proef is op dat moment toch al naar zijn fillestijnen, doe je niks meer aan.
Hebben wel nog protest aangetekend tegen de -2 maar ja weet je zit een dag tussen. Op vrijdag was de jury al weg toen onze staatjes er kwamen te liggen en op zaterdag ja hoe moeten wij dan nog bewijzen dat de zweep wel goed is..

Maar ja helaas heeft het zo moeten lopen. Volgende week op naar Ysselsteyn en dan het M in.
Dit jaar toch al geweldige resultaten behaald in de Sgw waaronder reservekampioen van brabant, Nederlands equipe kampioen, op Alphen chaam na 100% score foutloze cross en springen.

ik wil hier toch even op reageren.

Ruiter gaf zelf aan dat de zweep 135 was. Klopt dat wij geen meetlint bij ons hadden, maar we hebben gezegd, dat hij een andere zweep mocht ophalen. We hadden ruimte in het programma, dus dat kon makkelijk. Maar door u werd zelf aangegeven dat hij dan wel zonder zweep zou starten. Ook prima.
Vwb de sporen, die mogen niet omhoog wijzen, maar het knopje zat naar beneden. Deze heeft hij dus ook gewoon om mogen houden.

-2 is voor het gebruik van ongeoorloofde hulpmiddelen (de te lange zweep). Als dat voor het 3e onderdeel is gezien, moeten we de proef stilleggen, moet het hersteld worden en volgt -2. Na het 3e onderdeel volgt ook -2, maar mag de ruiter doorrijden.

Wij beiden zijn nog redelijk lang na afloop van alle proeven aanwezig geweest. Uw zoon was niet als laatste in onze ring, ik heb nog gepraat met bekenden, wat gedronken en een patatje gegeten. Dus er was tijd genoeg geweest om mij of mijn collega jurylid aan te spreken.

Ik vind het uiteraard heel vervelend dat jullie door die -2 een wp zijn misgelopen, maar dit lag niet alleen aan die -2.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 06:03

Ik ben nr 58 vandaag Dominique! En ik hou van foto's

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 06:11

In eerste instantie moet je het reglement van de eventing aanhouden. Daarin staat dat voor alle onderdelen geldt dat sporen maximaal 1,5 cm mogen zijn bij de ponys (naar achteren gemeten).
Ook de juiste lengte van de zweep wordt vermeld. Wat hierin staat is dus leidend! En niet het dresuur reglement!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 06:18

ik ben nr 62 vandaag

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:02

Ik ben nr 25 :D Al rond kwart over 10 dus :P

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:16

Wij zijn nr 5 vandaag! Ik vind de B simpel staan maar de overgang naar het L vind ik nog steeds zo groot pff. Iedereen heel veel plezier vandaag!

Vrimousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:25

Ik had me van tevoren nog niet gemeld, maar ik heb meegereden in de klasse L pony's voor de kampioenschappen. Dressuur 203&199, waarmee we op een mooie derde plaats het springen en de cross in konden. Tijdens het springen een hele stomme weigering die niet nodig was, maar de cross gelukkig wel foutloos en binnen de tijd.
Mijn dressuurpunten hebben mijn springfout nog een beetje weten te compenseren dus ik mocht uiteindelijk met een 4e prijs naar huis *\o/*
Foto's zijn welkom, ik had startnummer 12. Donkere pony in een geel setje :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:17

Setteli schreef:
kyrkelover schreef:

ik wil hier toch even op reageren.

Ruiter gaf zelf aan dat de zweep 135 was. Klopt dat wij geen meetlint bij ons hadden, maar we hebben gezegd, dat hij een andere zweep mocht ophalen. We hadden ruimte in het programma, dus dat kon makkelijk. Maar door u werd zelf aangegeven dat hij dan wel zonder zweep zou starten. Ook prima.
Vwb de sporen, die mogen niet omhoog wijzen, maar het knopje zat naar beneden. Deze heeft hij dus ook gewoon om mogen houden.

-2 is voor het gebruik van ongeoorloofde hulpmiddelen (de te lange zweep). Als dat voor het 3e onderdeel is gezien, moeten we de proef stilleggen, moet het hersteld worden en volgt -2. Na het 3e onderdeel volgt ook -2, maar mag de ruiter doorrijden.

Wij beiden zijn nog redelijk lang na afloop van alle proeven aanwezig geweest. Uw zoon was niet als laatste in onze ring, ik heb nog gepraat met bekenden, wat gedronken en een patatje gegeten. Dus er was tijd genoeg geweest om mij of mijn collega jurylid aan te spreken.

Ik vind het uiteraard heel vervelend dat jullie door die -2 een wp zijn misgelopen, maar dit lag niet alleen aan die -2.

Jullie waren er inderdaad nog lang, maar de dressur protocollen waren op dat moment nog niet aanwezig.
Althans nog niet voor ons om in te zien , kunnen jullie niets aan doen.
Hebben heeel lang maar 3 protocollen gelegen van deelnemers veel eerder op de dag die hun staatje waarschijnlijk pas op zaterdag opgehaald hebben.

Het is mijn zoon overigens niet thank god want dan was ik er wel heeel vroeg bij. }:0
En het klopt dat de dressuurproef nu dus voor geen 5 cent meer ging.
Ik zei inderdaad dat hij dan gewoon zonder zweep moest starten want normaal rijdt hij eigenlijk 80% van de keren zonder zweep. En dat hij nu niet door liep was met zweep ook niet beter geweest. Pony vond dat hij nu wel zat gedressuurd had na deze week(hadden extra geoefend om te proberen weer een keer top 10 te scoren ipv rond middenmoot) en hij was toch klaar want ze hadden alweer stil mogen staan hahah }:)
Maar dan ben ik toch zo vrij om te zeggen dat ik nagerekend heb dat hij door de -2 net onder de minimum grens komt en daardoor 2 winstpunten misloopt. Overigens 1e keer dat zoiets ons overkomt normaal hebben we niks te vrezen. Helaas kan je niet anders punten dan hetgeen hij nu liet zien :(:)

Wat ik wel nog even wil zeggen is ongeacht wat het jong gezegd heeft.
Maar met eigen gezonde verstand kan je toch ook zien dat die zweep niet 1.35 is. Vonden we achteraf wel om te lachen. Dan moet die als je hem neer zet tot de schoft vd pony komen en hij kwam tot boeg hoogte.
Ik dacht dat ik een slecht gevoel voor maten had :+
Als iemand er op zit dan denk ik nog geloof ik direct dat dat vertekend zo'n heerlijk kort gedrongen ponytje zeker na de D ponys. Maar nee kan zeggen dat we smakelijk hierom gelachen hebben savonds.

Sporen heb ik nu nogmaals opgezocht en ik zie nu inderdaad dat het verschil met dressuur reglement als eventing reglement is dat ze nu niet 3 maar 1.5 cm mogen zijn horizontaal gemeten dus dat gaan we dan nogmaals nachecken voor de volgende keer.
Zijn namelijk behoorlijk klein horizontaal maar je moet natuurlijk toch naar boven ivm lange benen dus wellicht ga je er dan wel overheen.
En anders heeft ruitertje pech en gaan we met andere spoortje rijden tijdens de eventingproeven en moet ruitertje maar even beugel paar gaten korter doen en beetje benen opfrommelen. Hij is ook zo lekker uit verhouding nu. Vanaf de M krijg je natuurlijk ook de L2 proef en mag hij gaan doorzitten scheelt ook weer. En dan gaan we volgende keer weer netjes voor een 190 punten proef want wat ze nu lieten zien was de combinatie onwaardig.

Al met al hebben wij nog wel een heel gezellig kampioenschap gehad met bekende en de L klasse super af kunnen sluiten.(al doen we volgend weekend nog 1 keertje L vanwege Ysselsteyn)En de ruiter heeft nu eindelijk zijn zo gewilde oranje sjerp en medaille. *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:14

Ik ben er ook nr 130. Wat super gefeliciteerd

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:28

DmNqUe schreef:
XNonnetje schreef:
Gave foto's! Toevallig ook een foto gemaakt van nr 122 vandaag?

Kon het startnummer slecht zien maar hoop dat ik de goede heb te pakken!
[ Afbeelding ]

Wauw heel mooi! dankjewel :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:46

Mijn paard was erg blij dat er vandaag springen en cross op het programma stonden. Had mijn handel vol aan hem. Foutloos in het springen, niet de schoonheidsprijs maar ach. In de cross luisterde hij braaf en hier ook simpel foutloos. Heb wel op safe gereden op het veld bij de bootjes. Uiteindelijk mochten we een 6e prijs meenemen in ring 1 :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:33

Ja bij de bootjes was het erg glad gleden veel.combinaties.
Iedereen gefeliciteerd met de prijzen!!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:42

Gefeliciteerd prijswinnaars!

Hier ging het niet zo goed als gehoopt. Dressuur en springen gingen erg fijn, net als het begin van de cross... Tot hindernis 5, paard leek fijn aan te pakken en ik reed vol vertrouwen (of overmoed) op 5a af. Maar had toch een stop en een draai, waardoor ik elegant op mijn bips landde voor de sprong... Jammerrr dus!

Wel blij met onze goede sprongen en foutloze parcours! Op naar een succesvolle cross in Diepenheim :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:16

Gelukkig veel positieve mensen! +:)+

Hier ook erg tevreden. 201 in de dressuur, balkje in het springen en ontzettend fijn en simpel rond gecrosst, foutloos dus. Het weggaan bij paarden blijft lastig..wilde vandaag ook niet gelijk weg en was wat aan het steigeren maar zette de knop gelukkig wel om en ging toen super. Tot de laatste sprong waarna die na de laatste sprong gelijk 90 graden draaide naar de paarden in het losrijden waardoor ik er half afhing. Nog voor de finish..gelukkig wel gefinisht. Hierdoor wel 30sec buiten de tijd wat erg jammer is na zo'n mega fijn rondje en daardoor ook 7e geworden met 6 prijzen maar ach...mag de pret niet drukken. ( als iemand tips heeft hiervoor graag! Mag via pb)
Had overigens een 7 en 9 voor stijl waar ik mega trots op ben. Blij dat het er verder net zo uit zag als dat het voelde! :D