[SGW] sgw gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:06

Ik rij dit jaar ook weer mee bij de L-paarden voor het kampioenschap. Voor mij is het een thuiswedstrijd, dus extra leuk :D !

Voor het eerst dit jaar hou ik me ook bezig met de aankleding van de hindernissen. Ik heb de cross net alvast gelopen en ik kan jullie zeggen dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog gaat, en dat mag ook zeker want andere jaren was de cross vaak te 'makkelijk' en nu is het een kampioenschap. Er zijn een aantal nieuwe hindernissen gebouwd, waaronder drinkputten, mooie puntjes, flinke opsprong ook voor de L paarden, mooie waterinsprongen en de sauna zit ook weer in het parcours. Het strodorp verhuist van de manege naar de waterbak, want er zal geen start of finish bij de manege zijn en dus is er in de binnenhal tijdens het sgw weekend niet veel te doen ;)

@_Elke: ik weet haast zeker dat de hindernissen voor de open wedstrijd en voor het kampioenschap hetzelfde zijn :)

muts_marijke

Re: sgw gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:16

Wat super tof dat er zoveel nieuwe hindernissen zijn! Ben erg benieuwd. Heb er mega Veel zin in!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:20

Ik heb er ineens een stuk minder zin in :+
Ik was al zenuwachtig voor Marks' L debuut en nu helemaal :oo

Zondag nog maar even flink oefenen.
Zag dat Mark bij jullie in de les zit MM!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:27

Ja ik zag het ook. Wordt een schone onderbroek meenemen voor mij met die L combinaties :+ ;-)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:50

Gaan er dan ook foto's komen van de (nieuwe) hindernissen?? :):)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:51

Ik was ook zo blij met een 'makkelijke' cross om wat vertrouwen in ons als combi op te bouwen. Nou ja dan maar een mindere makkelijke

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:56

Same for me, ik had Gorssel ook gepland als M-debuut omdat het iets simpeler leek haha! Maar komt vast goed!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:21

muts_marijke schreef:
Ja ik zag het ook. Wordt een schone onderbroek meenemen voor mij met die L combinaties :+ ;-)

_O- _O- Komt vast goed :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:45

Nou het was nou ook niet helemaal de bedoeling om jullie allemaal bang te maken met dat ene berichtje hoor := ! Maar naar mijn idee gaat het iig een leuke uitdagende cross worden. Foto's van de hindernissen gaan zeker volgen, maar ik wacht nog wel even totdat de aankleding ook is gebeurd, want dan krijg je er toch weer een heel ander beeld bij :)

In het midden van de waterbak zal een fontijn geplaatst worden, ben heel benieuwd hoe de paarden daar op gaan reageren. Voor klassen L en hoger ligt er een boom voor het water, L-paarden landen als het goed is met de voorbenen op het droge ;) .

Kunnen jullie de wal nog herinneren? Als je vanaf de piano komt is de wal rechts en de waterbak links. I.p.v. via de zijkant op-af wordt er dit jaar vanaf de voorkant opgesprongen (en dat is best een aardige opsprong) en vervolgens een afsprong met een boompje.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:46

Hihi Ik wordt er niet bang van dyonS. Ik krijg er zo nog meer zin in :D

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:50

Kijk zo mag ik het horen +:)+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:57

Ik geloof dat we dit weekend de hond maar eens gaan uitlaten in Gorssel. O:) Ik word wel nieuwsgierig. :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:59

Doe je dat dan even zaterdag barbara? Kun je ons zondag de foto's laten zien :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:01

Welke klasses rijden er op zondag?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:05

@Bar: dat heb ik dus ook gedaan daarstraks, hond blij en ik blij want bijna alle hindernissen staan er al, dus er is heel wat te kijken :D ! Je moet alleen wel even om een maisveld heen wandelen, want dat moet nog gehakseld worden, maar ik weet niet wanneer dat gaat gebeuren.
@bel91: zondag denk ik ook weer alle klassen, maar dan geen kampioenschap :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:14

Bedoel je hoe de M paarden er altijd op sprong Dyon? Die opsprong met smalletje voor de trakhener bedoel je?
Ben benieuwd wat er veranderd is! Zei gister op dressuurles nog daar kan ze wel M want dat is niet zo moeilijk.. Had ik dat maar niet gezegd dus :p
Gelukkig gaan we nog de oefencross in Renswoude rijden zondag! :)

Ben alleen niet zo blij met die fontein in het water. Is cairo zich al eens rot van geschrokken en het vertrouwen in t water is iets wat me veel tijd en moeite gekost heeft...

Ik ben ook benieuwd naar foto's!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:25

OMG DyonS stressss!! Haha nee hoor. B paarden wel gewoon water inloop toch? Enne.. staat die fontein ook aan bij de B paarden??? ;( want dan ik het wel vergeten haha :D

Gelijk maar even paar lesjes weer reserveren in Lelystad..

Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's!

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:27

Ik denk dat jij daar gelijk hebt ja Sannn, en het is inderdaad de hindernis voor de trakehner. Je rijdt er nu recht opaf zegmaar, vorig jaar moesten in ieder geval de L paarden een halve volte rijden en dan via de zijkant er op springen. Maar nu is het kleine opsprongetje aan de voorkant weg weg, en spring je dus in één keer naar boven (als je snapt wat ik bedoel haha) ;)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:28

@_Elke: B paarden hebben wel water inloop ja! Maar natuurlijk staat die fontein ook aan bij de B paarden ~~}> , kunnen ze mooi ervaring op doen haha. Ik heb ook geen idee hoe mijn paard erop zal reageren, ben benieuwd! Via een watervalletje de waterbak inspringen (volgens mij in Markelo) vond hij in ieder geval geen probleem, dus denk dat hij het wel prima vindt :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:47

Klinkt gaaf! Ik had zelf ook bedacht dat ik dit jaar dan voor het eerst Gorssel eindelijk zou uitrijden! Zowel vorig jaar als het jaar daarvoor had ik echt onwijs pech! Een beetje zelfvertrouwen krijgen hadden we eigenlijk wel nodig.... maar goed, we gaan er gewoon voor!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 02:40

De fontein vind ik ook niet Zo geslaagd :o maar verder heb ik er onwijs veel zin in!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:30

Dank je wel _Elke!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:31

Voor mij wordt Gorssel ook mijn L debuut met dit paard. Maar we gaan er gewoon voor :-)! Gewoon allemaal vol vertrouwen de cross in! Sure, we can :j !

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:19

Die fontijn komt vast goed jongens :D
Vaak zijn de paarden zo gefocust dat ze het amper merken. Mijn paard loopt echt no way een klein huisje in als ik er op zit tijdens een buitenrit. Maar vorig jaar liep hij zonder problemen de sauna in. Komt vast hier ook goed :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:24

Ik sta er dus niet op! Ik heb een bevestiging gehad van inschrijving, ik heb netjes betaald voor de sluitingsdatum en nu lees ik op startlijsten: Onze wedstrijd zit vol.
Vanaf heden zullen de definitieve aanmeldingen op de wachtlijst geplaatst worden

Dat kan toch niet?