[SGW] Voorbespreking SGW Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Voorbespreking SGW Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:17

Ik hen sowieso gemaild! 50 min met die afstanden als vorig jaar is echt niet te doen. Dan kun je niet eens meer inspringen

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:59

Dat is wel heel kort, moet je bijna met je springzadel dressuren...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:24

Ja daarom! Dat is toch geen optie! Dus hopelijk veranderen ze het....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:25

Is het springen en de cross wel dicht bij elkaar? Heb daar (zoals bijna iedereen) maar 20 min tussen. En moet dan ook nog keuren. Dus dat lijkt me behoorlijk kort.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:28

Hier ook maar 20 minuten, daar gaat je rondje springen en keuring nog vanaf.. Ga misschien ook maar een mailtje wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:30

smurffie schreef:
Hier ook maar 20 minuten, daar gaat je rondje springen en keuring nog vanaf.. Ga misschien ook maar een mailtje wagen.

Dat is opzich wel te doen als het terrein dicht bij elkaar ligt. In zuid limburg had ik ook maar 20 min. Dat ging goed. Maar daar lag alles ook direct naast elkaar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:33

Je moet een stukje het bos in rijden voor de start, hooguit 2 a 3 minuten, hiervoor ligt nog een crosshindernis om in te springen.
Het is vrij dicht bij elkaar maar ik vind het toch erg kort tijd..

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:59

Die 20 min is echt wel genoeg hoor, is ook vrij standaard. Op veel wedstrijden is het zelfs nog korter en heb nog nooit meegemaakt dat het langer dan 20 min was (tenzij er een val was of iets..) Gewoon gelijk uit het springen naar de DA, en dan door naar de start.

Het enige waar ik nog over twijfel is om de stiften uit te draaien na het springen, dan is 20 min niet heel lang.. Maar dat hangt helemaal van de bodem af.
Laatst bijgewerkt door hetismij op 16-09-14 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:01

je mag ook voor het springen je paard laten keuren ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:04

Weet je dat zeker madelein? In de wedstrijdinfo staat dat het keuren tussen het springen en de cross is..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:06

Ik zou het gewoon even navragen aan de artsen die staan te keuren. In Ede waren de tijden ook heel krap, en liep het springen uit, waardoor je amper nog 10 min had tussen het parcours en de cross. Bij navraag aan de dierenarts werd er toen gezegd: 'als je maar voor en na de cross laat keuren'. Ik denk eigenlijk dat ze van de organisatie zeggen na het springen omdat er dan nog enige logica en volgorde in de keuringen zit. Anders wordt het een wir war van paarden misschien.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:12

Het enige wat je hebt als je voor het springen gaat keuren en na de cross pas is dat je referentie voor de hartslagfrequentie anders is. Als je voor het springen gaat keuren zal deze lager zijn dan dat je na het springen keurt, waardoor het zal lijken alsof de hartslag na de cross enorm gestegen is. (tenzij de conditie zo goed is dat hij alweer helemaal in rusthartslag is na de cross ;))

Maar nogmaals, 20 min is normaal gesproken echt ruim zat hoor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:19

Heb nog nooit meegemaakt dat er meer dan twintig minuten tussen zat, ook meer dan eens tien minuten meegemaakt. Gaat gemakkelijk. Mijn man staat altijd in de aanslag met de eventingcreme, smeert na het parcours meteen in en dan gaat kan ze even een inspringhindernis pakken. Paard is toch al los doordat hij net een springparcours heeft gelopen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:21

@hetismij: ja maar dat weet de da dan, en die kunnen dat wel inschatten. Daarbij heb je al los gereden voor het springparcours als het goed is, en is de hartslag dus niet zoals in rust.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:38

Degene na mij heeft maar 40 min ertussen. Degene daarna nog minder. Best knap als je dat red..... bedoel dan tussen dressuur en springen.

Tussen springen en cross is 20 min meer dan zat. Je hoeft niet om te zadelen of in te rijden. DA is om de hoek van het springen. Cross start is er ook heel vlakbij. Dus dat red je echt makkelijk!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:56

Dat is wel raar. Tussen dressuur en springen zitten normaal gezien heel wat uurtjes. Wij lopen ook meestal de cross na de dressuur. Twintig minuten om zowel paard als ruiter om te kleden en in te springen is geen doen.

Laatste keer dat ik keek zat er bij mijn dochter bijna vier uur tussen dressuur en springen en inderdaad twintig minuten tussen springen en cross.

Starten jullie zaterdag of zondag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:59

Percy schreef:
Dat is wel raar. Tussen dressuur en springen zitten normaal gezien heel wat uurtjes. Wij lopen ook meestal de cross na de dressuur. Twintig minuten om zowel paard als ruiter om te kleden en in te springen is geen doen.

Laatste keer dat ik keek zat er bij mijn dochter bijna vier uur tussen dressuur en springen en inderdaad twintig minuten tussen springen en cross.

Starten jullie zaterdag of zondag?

20 min tussen dressuur en springen kan toch ook haast niet? De dressuur resultaten moeten er zijn voor het springen.

Ik heb nu 2 uur tussen de dressuur en het springen. Ik start zondag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 15:03

Mijn dochter start ook zondag, in het L. Hoop wel dat er ruim tijd blijft tussen dressuur en springen anders moeten we wel vroeg weg om de cross te kunnen lopen.

Dacht ook dat het niet kon om zo weinig tijd tussen dressuur en springen te hebben. Normaal gezien weet je vaak hoeveelste je staat voor je de springring in gaat.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:47

Het lijkt mij nog onlogischer om eerst te gaan losrijden voor het springen, dan terug te gaan naar de DA en dan weer naar het springterrein... Maar misschien zie ik dat verkeerd. In ieder geval is er niks raars aan 20 min en ik denk dat het juist chaotisch word als mensen random hun paard gaan keuren, beter gewoon op volgorde tussen het springen en de cross. Er zijn echt voldoende mensen om te keuren en niemand zal te laat zijn voor de start.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:56

Twintig minuten is de normale tijd en de start van de cross is zoals eerder gezegd, dichtbij. Evenals de da. Vind het alleen zo raar dat mijn dochter missen in de nacht moet springen en crossen aldus de startlijst Hihi!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:57

Ja ik moet ook 's nachts :+

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:25

hetismij schreef:
Ja ik moet ook 's nachts :+

Oh gelukkig... Om nu mn 14jarige smurf alleen dat bos in te sturen midden in de nacht is ook zo wat hè? Haha! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:22

Dat wordt geen helmcamera maar een lichtje op de camera :D

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:50

Zo'n bouwlamp!!

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:57

Haha die nachttijden! Zie het helemaal voor mij!
Ben blij dat ik overdag mag, maakt het crossen toch iets gemakkelijker hihi