[SGW] Nabespreking Markelo Potdijk 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:46

Ik ben Gister gestart als nummer 1 en dol op foto's :D
Mijn vriend reed vandaag met nr 25. Iemand daar nog foto's van?

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:46

Fijn dat iedereen tevreden is!

Klinkt niet zo fijn van de val, hopelijk is het goed afgelopen.

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's, had nummer 64 :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:47

Klumpertje, ik sta er ook op. Supergaaf!

Casca, nogmaals bedankt voor het voorlezen! Balen van je stop.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:53

Hoe is de cross bij jou gegaan tientjeh? En graag gedaan hoor, als ik de tijd heb is dat nooit een probleem, hoef zelf niet lang los te rijden, dat scheelt :D

Ah, dan heb ik jou denk ik nog even gesproken muts Marijke, de trailer tussen ons was weg dus was er een mooie 'campeerplek' :D was jij dat met het kindje dat overal ja op zei?

tientjeh

Re: Nabespreking Markelo Potdijk 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:56

Ik heb foutloos gecrosst. Super happy mee! Ik ben haar pas 2 maanden. Dressuur moeten we Nog flink mee aan de slag. Ze laat zich in de ring niet makkelijk rijden. Aandacht vaak ergens anders ipv bij mij.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:57

Jaaaaaaaaaaa dat waren wij :D

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:18

@casca:Hebben wij vrijdag niet met jou aan de picknick tafel gezeten?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:23

Yep :D gezellige stal hè?! Haha!

Hoe is het gegaan gister?

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:27

Foto's, altijd leuk! *\o/* ik was gisteren startnummer 42!

Echt een zeer geslaagde dag gehad, dressuur ging ontzettend slecht wat resulteerde in een terechte 167 punten,
met springen foutloos en ook een super simpele fijne cross gereden! :)

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:30

Super. Wil volgend jaar het ponykamp van onze vereniging bij jullie organiseren :)

Ik ben erg tevreden. Helaas eruit op het water maar kleine Caruso heeft het goed gedaan. :)

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:31

Roxxiejj schreef:
Toen ik een half uur geleden wegging, lag de cross stil en kwam de ambulance net aangereden. Iemand enig idee? Ik zag een aantal naar de start rijden, maar niet door de finish komen. Mare en Casca leven nog? Shetties ook? Zag je roze set op je crosshaf ;)

Ja Roxy ik leef nog!:) ging super! En zooooo leuk! *\o/* foutloze cross en dat voor de eerste keer!:) *\o/* Hij sprong super en vloog overal overheen. Alleen hindernis 1 tm 4 moest ik ff inkomen, had net ruim een uur moeten wachten ivm stil leggen cross. Ik was nr 31. Dressuur had ik 192 punten. Geen idee trouwens nog welke tijd ik had met de cross, maar was al super tevreden dat de cross zo goed ging! Hoop dat er her der nog wat foto's zijn gemaakt!:)

Hoop dat het met nr 27 verder goed gaat en niets ernstigs heeft!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:42

Pluisje_666 schreef:
Super. Wil volgend jaar het ponykamp van onze vereniging bij jullie organiseren :)

Ik ben erg tevreden. Helaas eruit op het water maar kleine Caruso heeft het goed gedaan. :)

Het water was ook eng :(:) zo smal waar je erin moest. Fijn dat je verder wel tevreden bent +:)+

En leuk een ponykamp :D moeten we 's avonds wel ons taalgebruik een beetje gaan aanpassen denk ik :Y) :+ maar het is er een geweldige locatie voor, ruimte genoeg :D

En Cathy, supernetjes +:)+ *\o/*

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:53

Ik lees ontzettend veel mensen die erg tevreden waren, goed om te horen! Voor de mensen bij wie het minder ging: nog heeel veel crossen dit jaar, gaat goed komen :D we beginnen nog maar net weer.

Ik heb gister het B paarden gefotografeerd. Niet heel tevreden over de foto's, beetje te donker voor mijn apparatuur. Maargoed die komen vanavond of morgen op www.hippisch-shot.nl

Vandaag zelf gereden. Dressuur super gespannen en aangegallopeer enz, een van de slechtste proeven ooit en had daar 178 punten. Springen behoorlijk heet maar resultaat slechts een balk. De cross ging superlekker en foutloos, wel slechte afstand op de dubbel. Paar seconde buiten tijd :) stijl ook voldoende. Dus zeer tevreden!
Foto's zijn inderdaad altijd leuk. Ik was startnummer 4!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:05

Oeh ja foto's! Ik was gisteren nummer 49. Schimmel en ik heb een donkerblauwe capcover met neon sterren :)

Maaarleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:24

Heeft iemand nog foto's van startnummers 33, 139 en 148?? *\o/*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:24

_Knofje schreef:
Foto's, altijd leuk! *\o/* ik was gisteren startnummer 42!

Echt een zeer geslaagde dag gehad, dressuur ging ontzettend slecht wat resulteerde in een terechte 167 punten,
met springen foutloos en ook een super simpele fijne cross gereden! :)

Ik heb je gezien met inspringen bij de cross, toen ging je bijna achteruit/zijwaarts naar het boompje toe toch :') druktemakertje :P

Ik ben benieuwd Anke :)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:09

Leuk om alle verhalen te lezen!! Vooral positief zie ik.

Bij mij ging het ook goed. Dressuur fijn en simpel, 195 punten. Daarmee een tweede plek. Springen foutloos, maar echt nul controle. Moet weer vaker op oefen parcours en springwedstrijd :o thuis is die heel braaf namelijk. Helaas bij het losrijden van de cross te horen gekregen dat er iemand af was gevallen bij de paddestoelen, en daardoor een uur moeten wachten. Maar vind dat wel top hoe iedereen daarmee omgaat, gewoon relaxed en niemand zeuren (net als bij het losrijden bij de dressuur, met z'n twintigen in die bak :P niemand klaagt, het is gewoon zo). Cross zelf ging fijn, controle was er bij veel stukken wel. Foutloos en zeven seconde buiten de optimale tijd. Uiteindelijk een tweede plek in ring 2 :D

Foto's zijn altijd leuk!!! Ik was nr 32!!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:18

Ik heb vandaag ook nog een aantal L combinaties erop staan. Kwam voor een aantal meiden maar heb tussendoor ook wat anderen op de foto gezet. Zal morgen even uitzoeken of daar ook bokkers bijzaten. Rond de startnummers 70/90 geloof ik.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:26

ik ben net terug en heb geschreven bij de jurie op baan 5 iemand die daar moest rijden? ik haal er een paar van jullie wel uit van de cross en het springen :j was erg leuk om te zien. goed gedaan allemaal!

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:29

Mooi dat het bij de meesten van jullie goed is gegaan! :)

Ik ben echt super tevreden over ons L-debuut. 187 in de dressuur, was toch wel wennen weer een L1 proefje. Springen ging goed tot hindernis 6, ik was even de weg kwijt :+ Daardoor daarna 4 balken en 6 strafpunten voor tijd. Maar ik mocht ieder geval crossen :P
En dat ging goed! Foutloos en 8 sec buiten de tijd :D

Iemand foto's? Ik was nummer 57 :o

edit: Ik hoorde van een paar mensen dat het met nr 27 uiteindelijk nog wel mee viel ;) (not sure)
Laatst bijgewerkt door marijkiiii op 06-04-14 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:39

Ik vond het erg spannend, afgelopen najaar niet zo geweldig gecrosst de eerste paar keer in de L.

Dressuur ging lekker, had 203 punten *\o/* . Er reed een auto zomaar mijn ring in tijdens de proef. De juryleden moesten er aan die kant uit en de auto voor hem had het goede moment gekozen die kon zo door twee ringen heen rijden. Nu stond hij stil in mijn ring en ik kon er in principe zo omheen rijden (reed een gebroken lijn, moest in de hoek waar hij stond verder), maar hij schrok en gaf gas waardoor ik naar de andere ring moest uitwijken. :') Toen mocht ik het onderdeel opnieuw doen. :P Jury was erg enthousiast over de proef.

Toen nog even een stukje van de cross opnieuw gelopen en blijkbaar was er iemand afgevallen.. Het was al snel duidelijk dat er een ambulance moest komen, maar toen die er eenmaal was bleek die niet overal langs te kunnen en het duurde best lang voordat ze bij het meisje waren. (Weet iemand trouwens hoe het nu met haar gaat?).

Springen ging ook super, ze had er veel zin in. Helaas op de laatste hindernis een balkje. Toen naar de start gestapt.

Het starten was ze best traag. Hindernis 1,2,3 ging super goed. Voor 4 en 5 was ik bang om zelf een foutje te maken, maar gingen perfect. Ook 9, de afsprong doet ze soms een beetje lomp (enorme sprong de lucht in), maar ging netjes. Op de bult voor 10 schrok ze even van de stijlheid en stonden we op de bult stil. 10 zelf ging wel netjes.
De piano sprong ze een beetje ruim op, maar ze keek heel goed waardoor we er alsnog vloeiend overheen gingen. 16 vond ik toch wel een beetje eng en hoog en breed lijken. Ging gelukkig ook goed.
Paddestoeltjes gingen echt perfect, ze keek er totaal niet naar.
Bij de waterbak stond ze even stil, maar sprong alsnog uit stilstand _O_ Waardoor we uiteindelijk foutloos gefinisht zijn met een paar tijdfouten. :D

Ondanks het balkje en de tijdfouten toch nog 3e geworden. :D

Ik was nummer 86 op zondag. ;)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:41

Wow wat veel verslagen al! Ik lees voornamelijke tevreden mensen, super fijn allemaal! +:)+ Prijswinnaars gefeliciteerd! :D
Hoop inderdaad dat het mee valt met nummer 27..

Hier ging de dressuur wat gespannen, nog wel 186. Springen fanatiek en foutloos. Cross ging ook héérlijk! :D ik lag alleen bijna in de waterbak vanwege een wat lompe insprong, hij leek normaal te gaan, maar deed onderweg toch iets bijzonders waar ik niet helemaal op berekend was. Met m'n borstkas en pols ergens hard tegen aan gekomen, dus allemaal vrij pijnlijk nu.. oeps!
De cross uiteindelijk foutloos afgelegd en ruim binnen de tijd en daardoor nog een 6e prijs op mogen halen :D super blij!

Oja en ook hier zijn foto's natuurlijk altijd welkom, we waren nummer 71.

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:00

Kahawa schreef:
Ik vond het erg spannend, afgelopen najaar niet zo geweldig gecrosst de eerste paar keer in de L.

Dressuur ging lekker, had 203 punten *\o/* . Er reed een auto zomaar mijn ring in tijdens de proef. De juryleden moesten er aan die kant uit en de auto voor hem had het goede moment gekozen die kon zo door twee ringen heen rijden. Nu stond hij stil in mijn ring en ik kon er in principe zo omheen rijden (reed een gebroken lijn, moest in de hoek waar hij stond verder), maar hij schrok en gaf gas waardoor ik naar de andere ring moest uitwijken. :') Toen mocht ik het onderdeel opnieuw doen. :P Jury was erg enthousiast over de proef.

Toen nog even een stukje van de cross opnieuw gelopen en blijkbaar was er iemand afgevallen.. Het was al snel duidelijk dat er een ambulance moest komen, maar toen die er eenmaal was bleek die niet overal langs te kunnen en het duurde best lang voordat ze bij het meisje waren. (Weet iemand trouwens hoe het nu met haar gaat?).

Springen ging ook super, ze had er veel zin in. Helaas op de laatste hindernis een balkje. Toen naar de start gestapt.

Het starten was ze best traag. Hindernis 1,2,3 ging super goed. Voor 4 en 5 was ik bang om zelf een foutje te maken, maar gingen perfect. Ook 9, de afsprong doet ze soms een beetje lomp (enorme sprong de lucht in), maar ging netjes. Op de bult voor 10 schrok ze even van de stijlheid en stonden we op de bult stil. 10 zelf ging wel netjes.
De piano sprong ze een beetje ruim op, maar ze keek heel goed waardoor we er alsnog vloeiend overheen gingen. 16 vond ik toch wel een beetje eng en hoog en breed lijken. Ging gelukkig ook goed.
Paddestoeltjes gingen echt perfect, ze keek er totaal niet naar.
Bij de waterbak stond ze even stil, maar sprong alsnog uit stilstand _O_ Waardoor we uiteindelijk foutloos gefinisht zijn met een paar tijdfouten. :D

Ondanks het balkje en de tijdfouten toch nog 3e geworden. :D

Ik was nummer 86 op zondag. ;)

Ik zag het ook met die auto je kwam zo maar even onze ring binnen wandelen hahaha vond dat je echt heel netjes reed!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:04

matedor schreef:
Ik zag het ook met die auto je kwam zo maar even onze ring binnen wandelen hahaha vond dat je echt heel netjes reed!

Bedankt! Reed jij daar? Of moest je schrijven?

Ik heb het op film staan, ik plaats het hier nog wel een deze dagen. :=

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:20

Fijne resultaten lees ik zo, gefeliciteerd iedereen!!
Wij hebben vandaag ook heerlijk gereden. De dressuur ging niet zo fijn, mijn paard werd nogal prikkelbaar van het inrijden voor de dressuur (veel op de rem ivm drukte) en dus moest ik er niet te veel aan zitten in de proef om steigeren te voorkomen ;) Springen fijn foutloos en cross ook super!! Alleen op de puntjes gingen we iets met een slinger maar voor de rest alles zonder twijfel ik ben echt heel tevreden :D Wij waren trouwens nummer 94 vandaag, in het oranje mocht er nog iemand foto's hebben gemaakt? :D Gisteren heb ik tijdens het lopen van nummer 22 nog hele leuke foto's gemaakt, een wit paard die heel enthousiast de waterbak in en uit ging met een hele grote sprong haha, mocht iemand haar kennen laat maar even weten! :)