[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 16:15

Haha nou, niet alleen in leuven...
Zat dit weekend op de indoor in Bilzen.
Reed met de gevlekte en de nieuwe in de A.
Maar voor de nieuwe waren mijn startkaarten nog niet aangekomen dus had ik een blanco gekocht.
Blijkbaar had die vrouw op de blanco de naam van mijn gevlekte gezet...
Dus bij de jury dachten ze, oh die heeft 2 startkaarten ingegeven, we leggen er 1 aan de kant.
Met gevolg dat ik met mijn nieuwe had gesprongen en me aan het haasten was voor met de gevlekte te springen.
Hoor ik opeens de micro roepen, laatste combinatie xx maar dat was niet mijn naam! Mijn trainer snel naar binnen gelopen. Roept de micro opeens, Daphne, je mag beginnen maar ik zat nog in de inrij piste.
Dus in een drafje naar de piste gereden. Was mijn tijd al aan het lopen en was het al zo een 20 sec van die 75 die je krijgt af. Staat er ook nog eens een pistehelper voor mijn sprong _-:( ...
Weigering daarna terug aan gereden en toen ik mijn 2 wou springen ging de bel, tijd was om en kon ik terug vertrekken. |o

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:39

Hallo :)! Ik rij ook cross in België, maar juist oefencross :). Ik ben wel zowat op alle nationale cross rn internationaler In België als groom. M'n vriend is er vaak ook al fotograaf ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 23:44

Hey!
wat leuk, jou vriend ken ik. Ofja kennen, ik weet welke fotograaf hij is!
Voor wie groom je?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:44

S. V. Winkel ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 23:46

Ohh, leuk!!
Die zie ik vaak op de crossen! Zal je wel enorm veel van leren!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:50

Groom al 6-7 jaar nu, eerst voor J. A.r,chie, nu sinds enkele jaren voor S. Doe het iig graag ;). Ben zelf niet zo competitief. Ik ben drie tal jaar terug begonnen met zelf te crossen, maar dat ging niet zo goed. Ben er toen mee gestopt maar sinds vorig jaar weer begonnen. Met wisselend succes ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 23:55

Maar blijkbaar heb je toch de smaak te pakken aangezien je terug opnieuw bent begonnen! Top :D
Blijven volhouden, dan komt het volledige succes wel :D

Weet niet of iemand er wat aan heeft, maar las dit net op facebook

Kalender Eventing voorjaar aangepast De kalender met de voorjaarseventingwedstrijden werd nog aangepast. - De door de overvloedige regen afgelastte wedstrijd van Zonnebeke verhuist van het najaar naar het voorjaar. - Er komt een ponywedstrijd te Lille bij. - LRV Affligem voerde een wijziging door bij de reeksen en dit zowel bij de paarden als de pony's. Klik http://lrv.us6.list-manage1.com/track/c ... c5167fd6fe voor aangepaste voorjaarskalender van 2014.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:09

Onder lichte druk van vriendlief ;).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:13

Had de aanpassing ook al gezien :). Welke is jouw eerste cross voor 2014?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 11:28

Ik denk dat het voor mezelf Overpelt word.
Maar dat ik in Minderhout wel aanwezig ben voor mijn ander paard.
Voor jou?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:55

Wss Heusden of Baarle Nassau. Het zal wss heusden worden, ligt toch een stuk dichter dan BN :+.

Weet er iemand of je met communautaire vlp licentie aspiranten mag starten bij lrv?

Zal dringend ook eens mn profiel moeten updaten :o.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:52

Iemand van jullie die de indoor cross in NDL rijdt op 22 febr?

Ik zal normaal gezien ook wel meedoen in heusden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:10

Ohh ja als je Baarle Nassau meetelt, rij ik die ook eerst :D
Iemand daar al eens geweest? Ben er nog nooit geweest

Ik geloof dat je dan inderdaad A mag starten, maar ben niet 100% zeker

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:17

:D heee Helene !
haha was even dit topic aan het doorlezen en meld me ook graag :)
ik rij ook cross met mijn merrie in België
Wordt deze zomer ons 2e seizoen maar hoop toch eens JP te kunnen starten binnenkort

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:19

Helene: ik had vorig jaar een J03 licentie (jumping dus) en startte daar zowel communautair mee als aspiranten bij de LRV. Bij LRV heb ik drie crossen gereden aan het einde van het seizoen toen de communautaire al gedaan waren. B mag je wel niet starten. Voor inschrijvingen moet je een mail sturen naar sien@vlp.be met je paard, licentie, naam, plaats en reeks dat je wil starten en dan maakt zij dit over.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:21

Daaphh, wat vervelend zeg van dat gedoe in Bilzen, da's idd typisch, k heb ook al een paar keer zo stoten voor gehad!

Zonnebeke, k vond dat zooo jammer dat die afgelast werd, die stond op het programma om nog te doen. Maar ja, nu in het voorjaar zal dat niet lukken ;) k ben al "te dik" nu...

PrietPraat, ik denk niet dat je met een communautaire licentie LRV mag starten, volgens mij moet je een nationale VLP licentie hebben om LRV te mogen starten. Ga er bovendien niet van uit dat, als je al mag starten met zo'n licentie, je ook effectief aan de start komt. LRV weert systematisch de VLP-ruiters wegens overbezet aangezien dat ook omgekeerd gebeurt... Ik heb vorig jaar ingeschreven voor 3 VLP wedstrijden (Nokere, Waregem en Brugge) en k ben geen ene keer aan de start mogen komen wegens "overbezet". En zo spelen de LRV en VLP al jaren een spelletje. Ze zouden er beter gewoon "open" in zijn en geen ruiters uit andere federaties meer toelaten, dat schept dan ook geen valse verwachtingen. Voor de hogere reeksen vanaf M is het meestal geen probleem, maar lage reeksen zoals A en B zijn zelf binnen de LRV razendsnel overbezet waardoor zelf LRV ruiters niet mogen deelnemen aan een bepaalde wedstrijd (dan laten ze bv enkel ruiters toe van Limburg en Antwerpen en worden de andere provincies doodleuk geweerd... :\ )

Ik weet trouwens ook wie je vriend is :) Fijn van dat groomen, naar't schijnt is S. echt een aangename mens! Van J. heb ik nog vaak les gehad in Waregem, net als van Brain :) waren leuke tijden!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:25

Blijkbaar klopt mijn uitleg niet :) van de licentie ;) excuses!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:28

Daaphh schreef:
Ohh ja als je Baarle Nassau meetelt, rij ik die ook eerst :D
Iemand daar al eens geweest? Ben er nog nooit geweest

Ik geloof dat je dan inderdaad A mag starten, maar ben niet 100% zeker

Ik ben er al eens geweest twee jaar terug. Gewoon gaan oefenen, (ik was mee om te helpen, ik heb er niet zelf gereden toen). Is een terrein met hééél véél crosshindernissen op 'kleine' plek ;).
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 23-01-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:28

tippex_ schreef:
:D heee Helene !
haha was even dit topic aan het doorlezen en meld me ook graag :)
ik rij ook cross met mijn merrie in België
Wordt deze zomer ons 2e seizoen maar hoop toch eens JP te kunnen starten binnenkort

:D :wave:

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:28

Over dat uitsluiten van ruiters...

Vind het ook echt vervelend, heb daarom een licentie bij beide genomen. Maar als in Antwerpen bv een A of B is en die zit vol, mogen wij vaak ook niet gaan.. Jammer, want het moet natuurlijk een sport en plezier blijven voor iedereen..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:29

lene schreef:
Helene: ik had vorig jaar een J03 licentie (jumping dus) en startte daar zowel communautair mee als aspiranten bij de LRV. Bij LRV heb ik drie crossen gereden aan het einde van het seizoen toen de communautaire al gedaan waren. B mag je wel niet starten. Voor inschrijvingen moet je een mail sturen naar sien@vlp.be met je paard, licentie, naam, plaats en reeks dat je wil starten en dan maakt zij dit over.

Och super!! Zou graag in zonnebeke rijden dan denk ik :). Liever dan in Gavere.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:32

SofieHavan schreef:
Ik weet trouwens ook wie je vriend is :) Fijn van dat groomen, naar't schijnt is S. echt een aangename mens! Van J. heb ik nog vaak les gehad in Waregem, net als van Brain :) waren leuke tijden!

Ja heb zeker geen klagen, we kunnen goed samenwerken :)!
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 23-01-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:34

Daaphh schreef:
Over dat uitsluiten van ruiters...

Vind het ook echt vervelend, heb daarom een licentie bij beide genomen. Maar als in Antwerpen bv een A of B is en die zit vol, mogen wij vaak ook niet gaan.. Jammer, want het moet natuurlijk een sport en plezier blijven voor iedereen..

Ook een nationale licentie bij de VLP? Ik vind dat waanzinnig duur moet ik zeggen...
Alhoewel ik wel denk een te nemen voor 2015 (sja, tegen ik weer wedstrijden kan starten is de helft van 2014 ruim voorbij ;) ) maar dan voor 1 paard. LRV kost echt amper iets dus dat vind ik wel mooi meegenomen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:36

Ja nationaal van de vlp en lrv.
Is inderdaad duur, maar zo weet ik wel zeker dat ik kan starten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:37

Hoeveel is lrv? 80 euro?