[SGW] Nabespreking SGW Lisse outdoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Re: Nabespreking SGW Lisse outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:33

Ik heb het nagevraagd en ze proberen ze vandaag online te zetten.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:39

Zaterdag was ik mijn camera vergeten :(
Dat betekend dus dat jullie volgend jaar weer moeten komen :')

Het was erg leuk om te kijken, heb bij alle cross hindernissen wel even staan kijken. Bij 5 (vlak voor die haakse bocht) veel weigeringen gezien. Zonde.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:46

Vijf, daar had mijn dochter de zenuwen voor. Toen we gingen lopen zat de hindernisrechter precies zo dat je wel heel haaks moest om niet over de punt te gaan.
Uiteindelijk heeft ze niet moeilijk gedaan en de punt gesprongen.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:52

Haha ja die punt, daar kneep ik 'm ook voor... Uiteindelijk was gewoon de punt springen toch de makkelijkste optie, kunst- en vliegwerk uithalen om over dat hekje te kunnen springen leek me meer gedoe!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:55

Zo dacht mijn dochter er dus ook over :D Ik vond het wel een lastige hindernis voor de B. Of heel scherp en kort wenden of de punt die meer voor de L bedoeld leek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:08

Ik vond die eerste wel te doen als alternatief, die kon je mooi in de hoek van de punt en de steil springen. Op de tweede was het alternatief echt geen optie.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:10

Pffff ik ben bij de punt zo naar de 2e hindernis (van het L) gereden. Stonden mensen voor dus ik riep nog; Ga aan de kant! Hoor ik m'n vader roepen, je bent te ver! Hup gauw omgedraaid en alsnog het steiltje genomen. Kostte me helaas wel tijd en stijlpunten. Vond het ook een bijzondere hindernis. Bij het L was het helemaal een raar alternatief! Hoe je bij de tweede aan de achterkant moest komen??
Verder vond ik het niet heel moeilijk. Alleen sommige hindernissen stonden wat bijzonder achter bochtjes of heuveltjes.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:12

In de B deed de tweede niet mee. Jij had denk ik 5 A en B? Je kon hem inderdaad in de hoek van de punt en de steil springen maar [naam] dacht dat ze dan net zo goed de punt helemaal kon springen. Zo hoog en breed was hij nu ook weer niet. Met die training van Rob Janssen had ze een veel hogere en bredere punt gesprongen dus deze durfde ze wel te pakken :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:14

Exact vascol, dat vond ik dus ook. Idem met 10/11 voor het L, en 13 waar een rietkraag half voor de sprong stond.

Het was 5 en 6 in het L. Ik vond een losse punt goed te doen, maar de dubbel vond ik op die manier voor het L vrij heftig. ukkie snapte het ook niet goed, deed het wel braaf. Heeft niet zozeer met hoogte en breedte te maken, maar met aanblik, aanleuning etc.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:38

Welke was 10/11 Lielle? Ik heb de B gelopen en eigenlijk niet op de nummering van het L gelet..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:39

Dat was een aparte lus. Net voor de strohindernis links, eerst een piano en dan een skyjump met smalletje op 2 galopsprongen. Daarna een strohindernis en dan het wiebertje (13), daar kwamen we weer op dezelfde route.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:41

Lavinak, wat balen dat ze je dan zo in het parcours in de steek laat :\

Max, bedankt voor de tip :-) Ik heb alles nog goed nagelopen en volgens mij hebben wij geen teek *klopt af*

Die punt bij 5, Dais is nog niet zo ver dat we die punt zonder weigeringen en gemuts kunnen springen, dus wij zijn met een ruime boog door de bosjes gegaan en vervolgens vanuit een drafje het hekje. Dat ging allemaal nogal knullig voor mijn gevoel (half struikelend over het hekje). Ik dacht nog 'hoop dat hier de stijljury niet zit', maar dus wel :+ :)) . Toch nog een 6 gescoord daar, dus het ging blijkbaar iets beter als dat het voelde :))

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:50

Daar zat inderdaad de stijljury :D [naam] had daar ook een 6 gekregen. De uitslagen staan nog steeds niet online.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:51

De tweede stijljury zat bij 11 en 12 (heksenoog en daarna (uit mn hoofd) dat hekje/heggetje gebeuren). Daar scoorde ik wat hoger :))

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:54

Zij ook inderdaad :D Die hadden ook de eerste hindernissen in het oog. Ze had alleen de opmerking dat ze hogere punten had gekregen als ze aan het eind net zo netjes als aan het begin had gereden. Dat klopte wel want ze kreeg opeens haast omdat haar stopwatch ging piepen en ze wilde niet te ver buiten de tijd binnen komen.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:54

Hopelijk komen de uitslagen snel online, ik ben ook erg benieuwd!
Heb afgelopen zaterdag mee gereden in de B paarden, ring 4. Ben uiteindelijk 4e geworden van deze ring. 206p in de dressuur en stond daarmee bovenaan. Twee balken met springen, geheel mijn schuld, dus daar moet nog even hard aan gewerkt worden! En foutloos gecrosst, 7 en 8,5 voor stijl, wel tijdfouten. Ik vond de bodem dusdanig slecht dat ik niet hard wilde rijden. Cyrana haar hartslag was ook weer super, 44 na het springen en 48 na de cross. Aan de conditie ligt het niet ;-). De volgende cross is voor ons Hattem en hier maken we de overstap naar het L. Voor de liefhebbers nog een filmpje van de cross. http://youtu.be/z-UoJ4ZnwwQ

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:59

Ring 4, waren dat de even of oneven nummers? Ben het even kwijt omdat ze de ringnummers veranderd hadden. Zou jou ook gezien moeten hebben dan. Welk nummer had je? Mooie harslag trouwens. Daimler zit steeds in de 50.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:03

@Percy, nr 81 waren wij.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:18

texelse schreef:
MissMiekjee schreef:
Maar de uitslagenverwerking viel wel wat tegen >;) , samen met nog een paar anderen protest aangetekend, technisch afgevaardigde erbij gehaald en uiteindelijk toch gelijk gekregen... Verkeerde stijlpunten, tijdfouten voor binnen de tijd rijden (binnen de 20 seconden marge welteverstaan)?
Maar uiteindelijk is alles goedgekomen, veel kilometers gemaakt, pony's weer veel geleerd en met een tevreden gevoel huiswaarts gekeerd +:)+

Niet bij iedereen is dit goed gekomen jammer genoeg. En als je 2 uur na de laatste starter de uitslagen onder ogen krijgt, aangeeft wat er niet goed is, het secretariaat dat wegwuift en niet wil luisteren kun je de FV er bij halen. Dan ben je nog 2 uur verder...... en waar gaat het om? 5 euro, een andere kleur rozet en de eeuwige roem. Maar jammer is het wel. Bovendien waren er behoorlijk wat tijden verkeerd verwerkt en dus zou de hele uitslag op z'n kop gaan. Volgens mij hadden ze dat gisteren niet meer gered om van die B paarden een correcte uitslag te maken.

Voor mij scheelde het dan iets meer :o , 35 euro en 2 winstpunten. Het was me vooral om de winstpunten te doen ivm verkeerde stijl. Zaterdag liet het secretariaat zich wel helpen door iemand die bij oudkarspel het secretariaat heeft gedaan. Daarna was de printer kapot maar beloofden ze dat deze gecorrigeerde lijsten (zelf gecontroleerd!) naar de KNHS zouden gaan. Dus ik ben benieuwd, er staat ook nog geen uitslag online. Het verbaast me dan ook dat ik hier ergens weer lees dat het op zondag dus wederom dezelfde problemen waren... zonde.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:07

Dat zou helemaal balen zijn MissMiekjee. Jammer hoor. Het is best complex en je moet er echt even voor gaan zitten (vooraf) om het systeem even goed door te nemen, en natuurlijk kan er iets mis gaan, maar dat er dan een prijsuitreiking gedaan wordt voor er een gecorrigeerde uitslag hangt is natuurlijk te zot. Bovendien was het al duidelijk dat de gecorrigeerde uitslag ook niet goed was, omdat ze de fouten bij de tijdwaarneming niet serieus namen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:30

Uitslagen staan online!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:18

ja, en hoe........ kloppend gemaakt aan de prijsuitreiking
Het verbaasde mij ook dat het gemiddelde van de stijlcijfers van de strafpunten afgetrokken is, ipv beide stijlcijfers.

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:16

Heb de uitslagen even bekeken, maar daar klopt vrij weinig van, als je het mij vraagt... Ik heb 4.27 gereden, maar heb 4.37 gekregen, daardoor dus 4 tijdfouten meer aangerekend gekregen? Onder mij staat een combinatie met 5.01 zonder tijdfouten, lijkt me ook vrij bijzonder? Afijn, volgend jaar ga ik op zoek naar een andere cross in ieder geval. Eentje met een fijner terrein en een andere organisatie... Ik heb geen bezwaar in kunnen dienen, omdat we de boot moesten halen, de prijsuitreiking liep erg uit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:21

Ja TypiclDutch, hier hoor ik dezelfde geluiden. Er zijn er in de ring B paarden op zondag sowieso 3 die een andere tijd toegekend gekregen hebben. 2 om ze binnen de tijd te laten zijn, en bij 1 is een hele minuut van de tijd afgehaald. Omgerekend naar de juiste tijden zou de nr 3 op de 2e plaats geëindigd zijn. Beetje jammer dat ze niets doen met hetgeen er aangedragen is om tot een correcte uitslag te komen. Maar nu is het zo'n janboel dat er geen correcte uitslag meer mogelijk is ben ik bang. En idd, volgend jaar een andere wedstrijd in het programma opnemen.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:22

Hier hetzelfde Maris, voor de prijsuitreiking begon was het al ruim 2 uur na de laatste B start..

En ik heb bij diegene die 2e in het klassement staat gezien dat haar tijd 04:08:.. was. Naar mijn idee is dat 4 minuten en 8 seconden. Volgens de rekenkamer waren dat duizendsten.... Nu staat er in de uitslagen 4.00..

Ik ga er ook niet meer heen. Zat in de cross en had met dat geslinger echt zoiets van nee.. Geloof niet dat dit de cross is waar we blij van worden.
Nu nog lekker naar barchem!