[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:47

Ik zie nu de uitslagen van de B van gister. Wat een slagveld weer. En toch was het best een fijne cross die goed te doen was. Denken de paarden blijkbaar anders over :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:00

Ik ga ook eens even spieken :)

Nou idd := hoop uitvallers! Heb wel een hoop mensen gehoord over de boomstam die voor de waterbak lag. En ik heb zelf gezien dat mensen problemen hadden bij hindernis 3 (ook een paar weigeringen). En iemand die een weigering had bij de opsprong, ipv de opsprong sprong het paard over het draadje heen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:09

Maik79 schreef:
Wij zijn ook weer thuis :) . Dressuur ging simpel relaxed, weet de punten nog niet (vraagt stalgenoot voor me na), maar gok zo tussen 180 en 190.
Springen ging heel fijn, één balk op de eerste van de dubbel.
Cross begon fijn, hele suffe weigering op 3 (eigen schuld, veld was helemaal leeg, was gefocust op de hindernis en paard breekt zo uit }:0). Daarna weer fijn verder, tot aan 8a, boom voor het water. Lekker ernaar toe gereden, en net één galopsprong voor de sprong de druk er niet op gehouden. Toen stonden we dus stil :Y) . Tot voor kort kwamen we niet eens in de búúrt van sloten, paard sloeg dan ook helemaal af. De laatste tijd pakte hij steeds fijner aan, maar wedstrijdsituatie is toch anders :P . Tweede keer aanrijden hetzelfde verhaal. Derde keer toch door kunnen drukken en daarna weer heel fijn. Geen twijfels bij de gebroken lijnen, niks. Top! Dus, ondanks de weigeringen toch wel blij. :)

Water in een gat en sloten tijdens lessen gaat inmiddels prima. Dus dat wordt gewoon maar km's maken. :D :o

Heb de punten ook gekregen. Had nog 200 punten in de dressuur, en ondanks de weigeringen een 5,3 op stijl bij het water, en daarnaast nog een 7,3. Dat biedt perspectief! :P

SusanH, dat is wel echt een droomdebuut! Volgende cross al in de planning? :D

Anke, mooie foto's zijn het geworden zeg!

Max, hè jakkes da's balen. :(:)

pol013, nog zo'n top debuut. Heerlijk, gefeliciteerd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:13

Ja, 13 juli bij ons op stal :D is de afsluiter van de crosstraining ook gelijk.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:24

Zoo wij zijn ook weer thuis na een heerlijke dag wedstrijd.
Het was vandaag mijn en Rodia dr L debuut en ik vond tijdens het lopen van de cross toch een hoop dingen erg spannend! We startte in ring 1 in het roze.

De dressuur ging voor mijn gevoel niet heel slecht maar ook niet super, 179 punten. De punten vielen me wel een beetje tegen.

Springen ging erg fijn, zodra Rodia merkte dat we begonnen waren ging de cross-stand aan en was ze lekker fel. Ze voelde super aan :)
Hierna een hartslag van 44.
Ik was zelf erg zenuwachtig voor de cross en had me voorgenomen om erg er aan te rijden zodat Ro nergens hoefde te twijfelen door mij.
En dit pakte gelukkig goed uit! De eerste helft van de cross trok ze heerlijk aan, nam gigantische sprongen en had voor haar doen echt een hoog tempo, ze voelde zo gaaf!
Het water ging na enige twijfel ook goed, ondanks dat we dit nog nooit geoefend hadden!
Hierna ging Ro wat meer twijfelen en uiteindelijk 1 weigering op hindernis 16, wat ik totaal niet verwachtte. Maar toch ook nog heerlijk gesprongen.

Uiteindelijk hierdoor 5 strafpunten ivm tijdsoverschrijding en helaas 1 weigering maar super trots op mn merrie dat ze zeker het eerste deel zo heerlijk aanpakte en vol vertrouwen was!

En onze eerste winstpunt in het L is binnen! *\o/*

Balen maximilano, ik heb dat stuk bij hindernis 3/4/5 gezien was zonde zeg..
Later heb ik je nog gedag gezegd denk niet dat je me herkende haha :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:34

:o :D foto's zijn prachtig!!!! ontzettend blij met de fijne plaatjes en mega happy met Zeus!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:48

Ik lees later bij hoor, maar ben erg blij!

Zwarte had 205 en alles foutloos en 3e
Schimmel had 183 en alles foutloos en 8e

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:48

Hahahh nee heb ik niet gemerkt!! Stom heh? Hij kwam zo fel aan op 3. Had jij verwacht dat hij daar zou stoppen?? Ik had hem op zowel 3 als 5 echt niet verwacht.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:49

Zo top Sue! Gefeliciteerd!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:22

Ik ben ook weer thuis en tevreden.
Was onze eerste cross weer naar Gorssel vorig jaar.

Dressuur was wat slordig. Hij was erg afgeleid door de langs lopende paarden. 188 punten, kon ik me wel in vinden. Maar we kunnen veel beter.

Springen een balk op de 1e van de dubbel. Door mezelf omdat ik de afstand dicht reed. Paard deed het super.

Cross ging heerlijk van start, pakte meteen wel aan. Op 4a een rare sprong omdat we te dicht kwamen. Ik lag op zijn nek dus daardoor een langsloper op b. Op 6 kwam hij heel erg terug dus uit draf erover. Water kwam hij ook wat op terug maar sprong er toch in. Rest van de cross ging weer super.
Uiteindelijk dus tijdfouten door de volte en stukken draf.
Maar ben tevreden. Hij pakte heerlijk aan na zo'n tijd.
Gewoon lekker kilometers maken.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:45

Iedereen gefeliciteerd die zo goed heeft gereden! Super! Het was een prachtige wedstrijd met een mooie cross! Organisatie perfect! Hopelijk kan ik volgend jaar weer meerijden en rijden we de cross gewoon goed uit!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:54

Even snel een kort verslagje, morgen lees ik alles bij. ;)
Met de pony voor de 2e keer in het M tussen de paarden. Dressuur een mooie score van 184 punten. Springen ging heel fijn, helaas wel een balk maar vind het fijne gevoel belangrijker. Cross foutloos maar wel ruim buiten de tijd. Ach ja, ik heb fijn gereden en de pony deed goed haar best. :D
Op naar Vlietlanden. :)

Voor eventuele foto's oid, ik was nummer 159. ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:38

Volgens mij liep Victor Krijt (FB) ook nog rond. Is hij niet door elkaar gehaald met eventingphoto? Want van eventingphoto staan van de laatste SGW's die hij geweest is ook geen foto's van op zijn site.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:44

Eventingphoto duurt altijd wat langer voordat de foto's er zijn. Volgens mij was V. Krijt er niet vandaag, tenminste aan z'n facebook foto's te zien. ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:55

Nee, die was er gister, maar heeft niet iedereen op de foto.

En ik bedoelde hem ook voor gister ;) Over gister hadden mensen het namelijk over foto's gehad.

En SGW Renswoude was een maand geleden, voorheen duurde het wel even maar niet zo lang toch? Maakt me verder niets uit hoor, maar we wachten af, hoop nog leuke plaatjes tegen te komen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:57

Ik heb ring 2 M paarden gejureerd, paar uitschieters maar over het algemeen nette proeven!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:58

Persoonlijke omstandigheden bij eventingphoto

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:00

Ja, Eventingphoto heeft Renswoude er nog niet op staan, maar van SGW's daarna wel. Voorheen stond er nog wel dat ze nog kwamen, maar weet het niet.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:04

Ik ben 2 dagen in Maarsbergen geweest.Vandaag heerlijk gereden. Gisteren een enorme baaldag gehad. Alles zat tegen, in de cross onvrijwillig afgestapt. Tot overmaat van ramp mijn kalkoenen bak (met veel kalkoenen etc) en emmer met crossbeschermers (waren al aan vervanging toe) laten staan. Als iemand iets gehoord heeft hierover hoor ik het graag. Hoopte dat ze afgegeven zouden zijn op het secretariaat maar helaas.....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:17

oooh Sfranken, dat is wel heul oliebol! Gelukkig vandaag wel goed gereden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:21

Zou wel leuk zijn als er meer foto's zijn gemaakt, had een andere site ook al gekeken maar die begint pas bij startnummer ergens in de 70. Heb bij het losrijden van de dressuur zelf wel foto's kunnen maken en het springparcours heb ik gefilmd, maar de cross kon ik moeilijk kiezen waar ik handig kon gaan staan...en het ging zo snel :+ niks van op de foto dus.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:26

AnkeVivaldi schreef:
http://sdrv.ms/10PiZvq
suikermeisje, marijke, shetties, loetie, sim en nog de andere L bokker (naam vergeten). Hier de foto's.
Als jullie ze publiceren graag met mijn website erbij (http://www.hippisch-shot.nl)

Whoooooooo! Wat een gave foto van mij op h3!!! Grappig dat uitgerekend jij daar stond. Had wel iemand gezien bij 5, maar had je niet herkend! Dacht alleen "nou die foto hoef ik niet..." maar hij valt nog wel mee ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:31

SusanH schreef:
Zou wel leuk zijn als er meer foto's zijn gemaakt, had een andere site ook al gekeken maar die begint pas bij startnummer ergens in de 70. Heb bij het losrijden van de dressuur zelf wel foto's kunnen maken en het springparcours heb ik gefilmd, maar de cross kon ik moeilijk kiezen waar ik handig kon gaan staan...en het ging zo snel :+ niks van op de foto dus.

welke is dat? Ik was nr 79 namelijk dus ik hoop dat hij/zij daar wel een foto van heeft :D

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:34

muts_marijke schreef:
SusanH schreef:

welke is dat? Ik was nr 79 namelijk dus ik hoop dat hij/zij daar wel een foto van heeft :D

En ik ben met 81 ook wel benieuwd O:)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:37

Vandaag 1e keer M gereden. Dressuurpunten vond ik wat mager, springen 2 balken waarvan 1 mijn fout op 3a. Op 8b kwam hij gewoon amper van de grond, hij ad volgens mij niet verwacht dat er nog een hindernis achteraan kwam. In de cross 1 stop op 4b, eigen fout, iets te veel teruggereden en misschien iets te weinig opgesloten. 2e stop op 16, voor het water, hij kwam gewoon niet door op mijn been. Ik baalde enorm, maar ja we hebben de cross uitgereden.

Voor iedereen die fijn gereden heeft *\o/*

Voor iedereen die iets minder gereden heeft :(:)