[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:51

reeskees, leuke foto, heerlijk om zo spelenderwijs met je jonkie bezig te zijn.
Is je training in Roden bij het Ronostrand waar vroeger de sgw was?

Thiahastrona heeft al los gedraafd!

Olifanter, het nieuws van Raf is inderdaad vreselijk en de discussie die hierdoor en door de door van Dirk zijn paard ontstaat is echt ongepast. Als oud groom van een 3* ruiter weet ik hoe precies de conditie training wordt opgebouwd en dat de paarden onder goede controle staan van de DA. Ze mogen mee naar het bos en ze morgen los in de wei, terwijl andere paarden (lees dressuur) alleen mogen stappen met alle benen ingepakt tot aan de oksels en nooit eens los mogen. Maar wat ik vooral als groom het mooiste vond om te zien is dat de eventing ruiters echt het meeste met hun paarden begaan zijn. Tijdens concours zelf er mee stappen, zelf verzorgen en ook op stal komen kijken hoe het met de paarden gaat en of er nog iets moet gebeuren. Bij springruiters heb ik mee gemaakt dat ze zeggen hoe laat je aan de ring moet zijn met een opgezadeld paard en ze stappen na de proef af en geven het paard mee en kijken er niet meer naar om. Ok, zo zijn vast niet alle springruiters maar ook ik zou voor mijn paarden wensen dat ze bij een eventingruiter terecht komen!

Ik heb de 4 jarige opgegeven voor de B in Renswoude in augustus, lijkt me een mooi begin en zonder dresuur niet meteen zo'n lange dag voor haar.

gretoes

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:08

hoi!

hierbij een foto van mijn paardje :-)
helemaal is dressuur tenue maar ok!
ik ben hard aan t sparen voor een springzadel!
van de week heb ik hm weer aan de longe laten springen..... pffff
als dat een voorbode is! haha! dan word t een drama!

Afbeelding

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:13

MizzMontana schreef:
@Gretoes nog een bericht over een goed springende Scandic :)

http://www.watermolen.net/index.php?c=N ... d=242&l=nl

Ik ben een weekendje naar Tongeren geweest naar de eventingwedstrijd, en behalve de blubber was het heel mooi!
Nu net thuis dus ga later nog even bijlezen en reageren.

grappig zeg! is er nog een beetje hoop voor die van mij :-)

weet iemand in de buurt een terrein waar wat kleine hindernisjes staan, hoeft geen enorme boom te zijn :-)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:24

leuk paard gretoes
MizzMontana:lekker crossen in Renswoude

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:32

Fijn paard gretoes, lijkt al een heel paard voor een 4j!

MizzMontana: ben blij dat je er exact hetzelfde over denkt als ik... Je ervaringen komen perfect overeen met mijn gevoel en intuitie... Gaat lukken met je 4j, tijd zat om nog wat te trainen!

Ik gisteren nog wat in de weide op en af mijn jonkie, ze is echt ontzettend braaf... Ik denk dat ik zo zou mee kunnen wegrijden, alleen vind ik het daar nog te vroeg voor :\ . Altijd balen dat wachten!!!

Hebben jullie naast de jonkies nog wat te rijden?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:26

Oliefanter die van jou is pas 3 toch? Dan kan ik me voorstellen dat je dat nog te vroeg vindt om te beginnen. Helemaal als ze zo braaf zijn dan ga je snel te veel met ze doen.

Ergens vind ik het voor de 4 jarige ook wel vroeg om naar Renswoude te gaan maar als je ziet hoe simpel ze het aan pakt kan het prima. Ze is ook echt zo ongecompliceerd dat ik haar max 3 dagen in de week rij, daar heeft ze genoeg aan. Super fijn karakter, je kunt zo 3 dagen niet rijden, opstappen en ze is net zo braaf als anders! Zonder dat het een traag of sloom paard is. Ik wou dat alle jonge paarden zo als haar waren, stiekem hoop ik dat ze nog heel lang blijft!

Ik heb ook nog een 5 jarige merrie om te rijden, die is van mijzelf. Daarmee ga ik in juli de eerste keer L starten.
Haar heb ik ook zelf opgeleid, ze heeft vorig jaar september haar eerste cross gereden en nu in totaal 5 keer gestart op een sgw waarvan 4 keer foutloos rond.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:05

Ik had in mijn hoofd om in september Norg te gaan rijden met mijn 4 jarige maar dat heb ik al uit mijn hoofd gezet. Ik hoop van de zomer wel een paar crosstrainingen te doen puur voor de ervaring. Gelukkig heb ik 2 terreinen waar je met jonge paarden ook een beetje kunt spelen. Dit is in Duitsland. Normaal start ik pas als zij 5 jaar zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:17

Caro volgens mij hadden ze vorig jaar in Norg ook een BB, stond echt heel vriendelijk. Maar als dat te vroeg komt dan kun je inderdaad beter wachten tot volgend jaar.
Ik las in het info over alle bekende sgw's topic ook al veel info van jou over Duitse crossen, start je hier vaak? Volgend jaar wil ik kijken of ik ook eens over de grens kan starten maar ik vind het nog niet zo makkelijk om uit te zoeken hoe het nou allemaal precies werkt. Woon zelf vlak bij Enschede dus ik ben met 5 min over de grens.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:30

Oliefanter schreef:
Fijn paard gretoes, lijkt al een heel paard voor een 4j!

dankje!! :-)
zodra hij zn eerste boomstam heeft gesprongen
hoop ik meer foto's te hebben :-)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:07

@ mizzmontana momenteel sta ik er meer naast dan dat ik erop zit en dat is zeker niet omdat het een stuiterend paard is. Als ik start dan start ik gewoon B. BB vind ik beetje zonde van het geld.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:10

Wat leuk om zo over jullie puppy eventers te lezen en ervaringen te delen

Afgelopen week met E-Zapke lekker gespeeld bij Manege Hulhorst in Roden.
Ze pakt alles als vanzelfsprekend aan *\o/*
Hier en daar nog best wat jeugdig en onstuimig, dat laatste daar werken we thuis weer flink aan :P

Hier eindelijk wat bewegend beeldmateriaal
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -wSTqJw8q4

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:45

Voor ik op al jullie weer inhoudelijk kan reageren ben ik wel even bezig, gaat niet meer zo goed op mijn leeftijd :D

Wat Raf overkomen is, dat is vreselijk. Ik ken hem niet persoonlijk maar ik ken wel mensen uit de eventing die bij hem graag lessen, voornamelijk omdat hij heel goed dressuurproefgericht les kan geven. Ik weet zeker dat hij heel goed is voor zijn paarden. Hij komt dan wel uit voor Nederland maar hij is gewoon een Belg :D

Daimler gaat steeds beter, mijn dochter krijgt steeds meer controle over hem maar er is nog werk aan de winkel. Lastig is soms dat wij in België wonen en mijn dochter ook hier naar een paardenschool gaat maar dat het vanuit onze locatie handiger is om in Nederland te starten.
Paard staat alleen vaak dus te ver weg om mee te nemen op wedstrijd. Haar springinstructrice is geen vreemde in de eventingsport en die is weg van hem (Liesbeth Reynders). Ook onze paardenarts is een eventer (Dolf Desmedt, een hele fijne paardenarts) en die was ook van hem gecharmeerd toen hij hem voor ons keurde. Maar alles staat of valt natuurlijk met hoe mijn dochter hem gaat rijden. Een goed paard is maar de helft van een goede combinatie.

Dan was het inderdaad de schimmel Lielle, heb je helaas alleen op het losrijterrein gezien. Mijn dochter zag het natuurlijk ook niet zo zitten om lang te blijven hangen na uitgebeld te zijn ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:30

Hey Percy, gefeliciteerd met je verjaardag :P

Dat is inderdaad lastig plannen met je dochter doordeweeks op een andere locatie dan in het weekend (als ik het goed begrijp) wel fijn dat het met Daimler steeds beter gaat en dat de kenners enthousiast over hem zijn.

@ Caro, te weinig tijd dat je er naast staat of is je paard niet fit?

@ reeskees die E-zapke van jou heeft er wil zin in zo te zien! Genoeg GO om een eventer te worden lijkt het op.

Mijn 4 jarige was dit weekend wat minder, thuis wat gesprongen en gooide er te veel balken af. Ze bleef maar heet en was best lastig in de mond, na het rijden even in de mond gevoeld en daar zat een hele scherpe rand. Morgen meteen een afspraak maken bij de tandarts en tot die tijd maar een beetje bosritjes maken, arme poown... :(

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:46

Lekker weer *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb naast die van mezelf niets te rijden, vind ik wel fijn. Heb een fulltime baan en ben bezig met mijn HBO, dus druk zat. Ik probeer 3 x in de week iets te doen met haar. Voor de rest loopt ze lekker op de wei.
Ik hoop misschien eind vd zomer een keer ergens een half uur te spelen op een crossterrein.

Vandaag voor de tweede keer zonder longeren erop. Eerste rondje vindt ze nog wat spannend. Dan loopt een vriendin even mee, daarna is de spanning weg. Vandaag ook zweepje erbij gepakt om haar te leren wat been is. Ook nog allebei de kanten paar rondjes gegaloppeerd.

Trots op mijn kind /3

Percy; nog gefeliciteerd

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:06

Percy nog gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je er kunnen van genieten!
Het gevoel dat Raf Belg is heb ik toch ook hoor, zondag op n ationaal kampioenschap van de LRV werd hij dan toch ook nationaal (belgisch) kamioen haha }> . Opstekertje ook na het T elstar drama, ook al betekent dat misschien niet zoveel voor die mannen...

Gaat je dochter in Bilzen naar school? Balen dan, da's inderdaad een eind weg van de Minderhout-streken (ik vermoed dat je van daar bent - Dolf Desmedt?).

Reeskees: wat een instelling heeft je paard! Nog wat onstuimig, maar ik denk dat er veel mensen hiervoor tekenen. Bloed genoeg voor de cross ook alleszins zo te zien!

Heerlijk he, Tiahastrona! Eindelijk, we kunnen dit weertje wel gebruiken... Goed zo als je spanning dan meteen mindert, en als het galop knopje er al op staat gaat dat ook snel!

Ik zit in examens, dus kan er verder wel niet veel mee, met dit weer overdag!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:27

hier ook een 4 jarige om hopelijk in de toekomst SGW mee te gaan starten.
het is een kwpn (sp) maar afstammeling : KentuckyxModern

Onbeleerd gekocht vorig jaar , en deze lente begonnen met inrijden en vrij vlot naar het bos. super braaf paard , werkwillig en durft wel aan te pakken altijd fijn :)
Zal gelijk een foto toevoegen ( wel nog een wat oudere)
Afbeelding

MM : die van jou loopt al netjes zijn rondje zeg .. super.
Tiahastrona : lekker dat het inrijden allemaal zo rustig en vlotjes verloopt.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:28

*beloof binnenkort te reageren*

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:25

Fijn Thoushie, welkom! Mooi zo met die blonde manen, ze ziet er wel niet erg groot uit of vertekent dat beeld? Leuk he als ze het zo goed aanpakken... Heb je binnenkort al SGW plannen?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:29

Leuk paard Toushie; Welkom!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:22

Irene komt langs :wave:

Welkom Thousie, leuk hoor met die lichte manen. Heb je al wat sprongetjes met hem gemaakt?

Thiahastrona, al los geweest met je topper en je kunt er al aan gaan rijden als de spanning er af is, fijn!

Ik ga nu nog even genieten van het lekkere weer en twee paardjes rijden :) fijn hoor die zon!!
Van de week een nieuwe 4 jarige om te rijden gekregen, daar zal ik wat meer over vertellen als die blijft.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:54

Eindelijk laat ik weer wat van me horen, druk met kind, werk en met paard :) Ze doet het super ze gaat met sprongen vooruit. We hebben een super plekje gevonden vlakbij, waar we door het water kunnen galopperen met een kleine afsprong en opsprong en 2 lage boomstammen in het bos. En wat is ze een held, zonder twijfel er door heen en er over heen. Ik denk dat ze de cross er plezierig gaat vinden.

Het springen in de bak gaat ook steeds beter, na een sprongetje wil ze meer... Echt een springpaard :D we houden het nog op lage kruisjes. Dressuurmatig zijn we flink aan het werk, we krijgen pittige les. Hier in gaat ook steeds beter, ze is wat schreef waardoor we dit nu aan het bij werken zijn. Goeie resultaten Geboekt afgelopen week. Nu dat ik toch zo positief aan het schrijven ben, trailer laad probleem is ook opgelost. Ze gaat er in of ze er nooit bang voor is geweest.

Ik heb meerder malen geprobeerd om foto's op mijn profiel te plaatsen. Nog geen gelukte resultaat. Ik zal het binnen kort maar proberen via de computer inplaats via de ipad....

@Percy nog van harte gefeliciteerd!
@Thousie leuk die blonden manen. Hoe groot is die? Emy is ook niet de grootste, waardoor ik soms twijfel of sgw dan wel haalbaar is. Maar haar karakter is er denk ik wel geschrikt voor: gedreven, lef en power.
@Oliefanter: examens goed door gekomen? Leuk land woon je, ben daar geboren.
@Reeskees: leuk zo'n pubby filmpje. Die gaat er voor, veel power. Daar ga je nog plezier van hebben!

Vraag: Waar kun je nog meer oefencross doen, dan bij Alice-Naber in Omgeving Zwolle?
Zijn jullie ook zo aan het genieten van het mooie weer!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 11:10

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:18

Marije, onze TS, komt ook weer even binnen vallen, ik begon je al te missen hier! ;)
Druk aan de studie dus, wil het scriptie schrijven een beetje lukken? Is dit een eerste versie of ben je al zo goed als klaar? Succes er mee in elk geval!

Die KWPN veiling advertentie had ik inderdaad ook gezien, maar helaas mag Cancara daar niet aan mee doen met haar Holsteiner papier :(

Maarrr, de nieuwe 4 jarige gaat woensdag mee naar de oefencross in Winterswijk en die komt wel in aanmerking, hopen dat hij het goed doet dus!

Neesa wat fijn dat het springen en crossen zo leuk is met je paard, en top dat de dressuur steeds beter gaat.
Het meest positieve nieuws toch wel dat ze nu zoder twijfel de trailer op gaat, kun je op onbekend terrrein gaan oefenen.
En we blijven geduldig wachten op je foto's hoor. :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:30

@ mizzmontana ik start als ik de kans krijg vooral in Duitsland. Scheelt reistijd, startgeld is lager en vind de parcoursen mooier staan qua afstanden. Er zijn veel meer wedstrijden in een straal van 100 km dan in NL. Als ik al hun wedstrijden in de buurt rij dan zit ik zo op 12 wedstrijden en daarnaast stopt het seizoen in september. Mooi voor het slechte weer.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:28

Ik zou ook wel in Duitsland willen starten maar dat mag ik nog niet. M startgerechtigd moet je zijn als ik het goed heb begrepen uit de info op de KNHS site. Met mijn eigen paard volgende maand naar de L en verder rij ik alleen jonge paarden die meestal snel weer verkocht worden als ze het een beetje leuk doen.
Vanuit mijn locatie vlak aan de grens bij Gronau zou het wel mooi zijn om ook eens een Duitse wedstrijd te starten.

Morgen oefencross met de nieuwe vos, zin in! Het lijkt er alleen op dat er niemand mee kan om te filmen dus dat houden jullie tegoed.