[SGW] Voorbespreking tripalon Bussloo 22-9-2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: Voorbespreking tripalon Bussloo 22-9-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:15

Ik ga net na mijn dressuur even snel een rondje verkennen,

Ik ga in wss grijs met knal geel, grijze broek, gele trui, en capcover grijs geel/blauw geel, en een grijs geel scapa dekje
En met dressuur bruin jasje met zwarte cap en laarzen

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:28

das idd ook wel een goeie ja ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:32

Ik kijk tussendoor nog even naar het springen denk ik dan.. Gisteren ging ik oefenspringen bij de enkruiters (naast bussloo) en moest toen ook het parcour even snel in 1 keer zien, was wel te doen!

Ben altijd bang dat ik tijdens de cross de weg kwijt raak ;d

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:40

haha aah bussloo is toch niet zo moeilijk rijden :P verdwalen kun je daar niet ;)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:47

Ik kom denk ik even kijken :)
Probeer al jaren zelf mee te doen maar elk jaar mislukt het om een andere reden (vaak niet te combineren met andere evenementen/of al vol etc..) en helaas gaat 't me dit jaar wéér niet lukken. Ging 't dit jaar lukken qua tijd én ik was op tijd met inschrijven, paard blessure, dus helaas.....

Volgend jaar dan toch maar echt hè :D

Doen wel meerdere mensen mee die ik ken en ook 't paardje waar ik nu tijdelijk op rijd doet mee :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:41

Weet iemand of de cross ook op tijd gaat, of alleen op hindernis fouten? En het springen? Want als het dit soort weer blijft, ga ik volgende week niet paard over de kop jagen.
En wordt er iets van een klassement op gemaakt of is het alleen voor de leuk en de dressuur voor punten?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:16

Ik heb echt geen idee! Ik rijd in ieder geval gewoon op mijn eigen tempo..

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:00

Roxxiejj schreef:
Weet iemand of de cross ook op tijd gaat, of alleen op hindernis fouten? En het springen? Want als het dit soort weer blijft, ga ik volgende week niet paard over de kop jagen.
En wordt er iets van een klassement op gemaakt of is het alleen voor de leuk en de dressuur voor punten?

Er wordt een klassement opgemaakt. Ik had vorig jaar met een weigering in de cross en een relax tempo de eerste prijs in mijn ring :) Gewoon zien als een leuke dag uit! Je hoeft er niet enorm hard je best voor te doen. Over de kop jagen doe ik sowieso niet, maar is ook echt onnodig bij deze gezellige hobbycross!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:11

Het gaat om ideale tijd, dus hoe dichterbij je daarbij zit hoe minder strafpunten. En dan de fouten natuurlijk.
Dus als je enorm gaat racen of alleen maar draf stap doet dan heb je wss geen goede score ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:53

Shirley: heb je toen ook nog gesprongen? Of is dat "progressief"?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:08

Roxxiejj schreef:
Shirley: heb je toen ook nog gesprongen? Of is dat "progressief"?

Ja, was daar foutloos. Springen is direct na de cross. Zodra je finished moet je je even melden bij de springring en kun je daarna vrij vlot je rondje springen. Parcours is eenvoudig en niet lang. Was erg goed te doen vorig jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:20

Ik kom als fotograaf! :D En natuurlijk een vriendin van me suporten! Zie je me toevallig, wees dan niet bang om te vragen of ik even bij jou proefje/parcours wil komen staan! =)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:54

Cookie2222 schreef:
Het gaat om ideale tijd, dus hoe dichterbij je daarbij zit hoe minder strafpunten. En dan de fouten natuurlijk.
Dus als je enorm gaat racen of alleen maar draf stap doet dan heb je wss geen goede score ;)

Euhm, nee...
Dat is met een gewone cross zo...
Met een tripalon heb je geen ideale tijd...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:57

Nee dat dacht ik dus ook. Wilde, met het oog op de SGW's van volgend jaar, wel een beetje op tempo rijden, handgalopje zeg maar, dan kan monster daar mooi aan wennen :j

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:43

Roxxiejj schreef:
Nee dat dacht ik dus ook. Wilde, met het oog op de SGW's van volgend jaar, wel een beetje op tempo rijden, handgalopje zeg maar, dan kan monster daar mooi aan wennen :j

Je hebt best veel verplichte stapstukken en sommige bospaden zijn zo glooiend dat draven echt hard zat is. Je weet dat de rit 8 km ofzo is? Ik vind deze cross niet zo geschikt om helemaal te galopperen, zodra je in het ritme zit moet je alweer stappen. Bij Broekelo is dat wel erg goed te doen (mits de bodem ok is).

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:18

M_D_H schreef:
Cookie2222 schreef:

Euhm, nee...
Dat is met een gewone cross zo...
Met een tripalon heb je geen ideale tijd...

Dus het gaat helemaal niet op tijd ? Hoe willen ze dan een klassement maken ?!

Ik heb vorig jaar een tripalon van ook ong 8 km gedaan, en daar heb ik aardig veel gedraafd en als er dan een sprong aan kwam in galop zeg maar. Da was wel te doen, maar pony wel erg nat daarna en ik ook wat buiten adem op t laatste stuk haha, maar daar waren dan ook geen stapstukken in

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:05

In het klassement tellen ook je dressuurpunten en strafpunten&tijd van het springen mee. Met de strafpunten van de cross erbij moet je toch een redelijk klassement kunnen opmaken? Kan me niet meer echt herinneren of en hoe de crosstijd werd meegerekend...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:12

shirleyp schreef:
Roxxiejj schreef:

Je hebt best veel verplichte stapstukken en sommige bospaden zijn zo glooiend dat draven echt hard zat is. Je weet dat de rit 8 km ofzo is? Ik vind deze cross niet zo geschikt om helemaal te galopperen, zodra je in het ritme zit moet je alweer stappen. Bij Broekelo is dat wel erg goed te doen (mits de bodem ok is).

Rondje bussloo is 9 kilometer, je hoeft alleen te stappen als je de fietspaden oversteekt en echt glooiend is bussloo niet hoor :D

Volgens mij gaat het gewoon om wie het beste alle drie de onderdelen heeft gereden. Dus met tijd van decross en de strafpunten, tijd van het springen en de strafpunten en je punten in de dressuur :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:17

Glooiend klinkt misschien iets te serieus :D Ergens aan het einde zat wel een pad dat wel een fietscrosspad leek, bultje op, bultje af, slinger naar rechts, slinger naar links. Dat soort paden galoppeer ik niet, ben veel te bang voor blessures.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:25

Haha slingerend doet het wel ja XD
Ik train er minstens 1 keer in de 2 weken, dus die paden ben ik niet zo bang voor :p

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:03

Gaan jullie de cross verkennen? Of zien jullie wel wat er op je pad komt? Gewone SGW loop ik altijd wel, maar dat is maar 2 kilometer. En van de tripalon in Laren is altijd zo'n mooi filmpje met de hindernissen. Ik vroeg me af wat jullie in Bussloo gaan doen?

Ik start trouwens in het oranje :) Samen met een stalgenootje.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:39

Ik heb besloten om na de dressuur naar de cross te kijken. Echt tijd voor verkennen is er dan niet, maar volgens de meesten is dit ook niet nodig.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:54

ff een vraagje ik lees hier dat je eerst cross doet en dan springen maar ik ben altijd gewend eerst springen en cross. Klopt het dat we eerst gaan crossen?

Chariklia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:56

Wij zijn er ook weer bij!
Welke proef moet de B paarden eigenlijk rijden?

Afbeelding
Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:50

streep schreef:
ff een vraagje ik lees hier dat je eerst cross doet en dan springen maar ik ben altijd gewend eerst springen en cross. Klopt het dat we eerst gaan crossen?

Op de startlijsten staat het al duidelijk aangegeven,
Maar goed. Het is geen sgw. Maar een tripalon dus doe je eerst de cross en dan pas het springen...