Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
verdwalen kun je daar niet

Roxxiejj schreef:Weet iemand of de cross ook op tijd gaat, of alleen op hindernis fouten? En het springen? Want als het dit soort weer blijft, ga ik volgende week niet paard over de kop jagen.
En wordt er iets van een klassement op gemaakt of is het alleen voor de leuk en de dressuur voor punten?
Gewoon zien als een leuke dag uit! Je hoeft er niet enorm hard je best voor te doen. Over de kop jagen doe ik sowieso niet, maar is ook echt onnodig bij deze gezellige hobbycross!
Roxxiejj schreef:Shirley: heb je toen ook nog gesprongen? Of is dat "progressief"?
En natuurlijk een vriendin van me suporten! Zie je me toevallig, wees dan niet bang om te vragen of ik even bij jou proefje/parcours wil komen staan! =) Cookie2222 schreef:Het gaat om ideale tijd, dus hoe dichterbij je daarbij zit hoe minder strafpunten. En dan de fouten natuurlijk.
Dus als je enorm gaat racen of alleen maar draf stap doet dan heb je wss geen goede score
Roxxiejj schreef:Nee dat dacht ik dus ook. Wilde, met het oog op de SGW's van volgend jaar, wel een beetje op tempo rijden, handgalopje zeg maar, dan kan monster daar mooi aan wennen
M_D_H schreef:Cookie2222 schreef:Het gaat om ideale tijd, dus hoe dichterbij je daarbij zit hoe minder strafpunten. En dan de fouten natuurlijk.
Dus als je enorm gaat racen of alleen maar draf stap doet dan heb je wss geen goede score
Euhm, nee...
Dat is met een gewone cross zo...
Met een tripalon heb je geen ideale tijd...
shirleyp schreef:Roxxiejj schreef:Nee dat dacht ik dus ook. Wilde, met het oog op de SGW's van volgend jaar, wel een beetje op tempo rijden, handgalopje zeg maar, dan kan monster daar mooi aan wennen
Je hebt best veel verplichte stapstukken en sommige bospaden zijn zo glooiend dat draven echt hard zat is. Je weet dat de rit 8 km ofzo is? Ik vind deze cross niet zo geschikt om helemaal te galopperen, zodra je in het ritme zit moet je alweer stappen. Bij Broekelo is dat wel erg goed te doen (mits de bodem ok is).

Ergens aan het einde zat wel een pad dat wel een fietscrosspad leek, bultje op, bultje af, slinger naar rechts, slinger naar links. Dat soort paden galoppeer ik niet, ben veel te bang voor blessures.
Samen met een stalgenootje. streep schreef:ff een vraagje ik lees hier dat je eerst cross doet en dan springen maar ik ben altijd gewend eerst springen en cross. Klopt het dat we eerst gaan crossen?