[SGW] Verslagen SGW Westerbork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: Verslagen SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:28

precies in die haakse bocht zeker? bah nare blessure zeg. Hopelijk herstelt het snel

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:29

Zo ben gister lekker foto's wezen maken, stond de hele dag bij de finish en springparcours en heb vrijwel iedereen op de foto. Denk dat eind vd avond wel alles online staat op http://www.oypo.nl/yavannafotografie :)

Vandaag nog even de M/Z cross gelopen, zaten dikke hindernissen zeg!

Gefeliciteerd iedereen met de mooie resultaten en ik hoop dat het meisje dat viel op de laatste in het M vandaag er snel bovenop komt!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:32

Wat was de laatste hindernis dan? Vorig jaar was het meer een kleine opsprong, maar die als sprong genomen moest worden. Zag daar ook veel paarden een hupje op maken.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:35

Ik heb een superleuke dag gehad!

Beide paarden nette dressuurpunten, sprongen fijn en cross foutloos! En een 3e en 5e plek.
Hoe trots kan je zijn. :D En bij hindernis 3 en 4, 11 en het water hele enthousiaste aanmoediging gehad. Hoe leuk is dat! :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:41

Bij mij ging het ook wel lekker vandaag!
Dressuur wel tevreden, maar wat zuinig gejureerd met 178. Springen een balkje en cross foutloos met een nette tijd. Ben hartstikke blij dat we lekker rond zijn gekomen, want ik had vooral twijfels voor het springen. Dus met 1 balkje daar was ik heel tevreden, dan mocht ik iig crossen :D En dan ook nog zo'n fijne cross gehad, ben helemaal blij!

Simone en Sue_ gefeliciteerd met jullie prijzen! Top gedaan hoor!
De rest ook gefeliciteerd met de wp! Als je maar tevreden bent, dat blijft toch het belangrijkst!

Ben erg benieuwd naar foto's, van Ilse heb ik al 2 leuke gehad.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:44

Getsie, zag net op fb een foto van "de jaap" voorbij komen.... Daar mag wel een balkje overheen ter bescherming van de kijkers. Dat is nog best afgekomen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:45

tientjeh schreef:
Wat was de laatste hindernis dan? Vorig jaar was het meer een kleine opsprong, maar die als sprong genomen moest worden. Zag daar ook veel paarden een hupje op maken.
zo was het bij de Z nog, dus elke klasse balken eraf, waardoor het naar mijn idee een kneuterig huppeltje word.
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:46

texelse schreef:
Getsie, zag net op fb een foto van "de jaap" voorbij komen.... Daar mag wel een balkje overheen ter bescherming van de kijkers. Dat is nog best afgekomen.

ik heb die persoon niet op FB denk ik want ik zie niks... :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:47

De B en L hadden een andere sprong als laatste.
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:48

Maar in de M viel er iemand op die laatste.. ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:48

bianca1980 schreef:
texelse schreef:

ik heb die persoon niet op FB denk ik want ik zie niks... :D

prijs jezelf maar gelukkig, niet om de persoon, maar wel om de foto :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:49

oh ok. :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:49

Misschien toch ook wat vermoeiheid bij het paard en daardoor verkeerd inschatten?

Ik heb ook niets gezien, maar wil ook geen ramptoerist zijn :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:50

knijp je handen dicht....

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:51

Voor de M/Z was de laatste een oplopend stijltje met een flink wat lagere landing :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:55

texelse schreef:

Het het idd gezien toen ze op de rand zat bij de waterbak. En dat zag er idd niet fijn uit, bah.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:12

Ik ben weer heel blij dat ik en de paarden heelhuids uit de cross zijn gekomen! Jemig wat een nare vallen!
Mijn paarden liepen allebei super fijn en super ruig door de cross. Echt onwijs trots op mijn twee toppers :D

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:56

Foto's staan erop :D

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:11

hey allemaal!
Allereerst iedereen die fijn gereden heeft en prijzen behaald GEFELICITEERD!!! toppers!!!!
foto's heb ik al gezien op www.spoolder.net en nog van wat bokkers hier maar die sturen onderling vast wel door ;)
Ik heb zaterdag gereden en zondag zat ik in de cross bij hindernis H2 (B-paarden) en H4-5 (M-Z paarden) en H3-4 (dezelfde vand e L-paarden)
Bij de ongevallen was de eerste bij het neerkomen in de waterbak.. afzet leek van de achterzijde heel mooi maar ze vielen samen in de waterbak. bij het omhoog komen sneed het paard (waarschijnlijk met zijn stoten) haar bovenbeen open. lang langs de kant gezeten, maar uiteindelijk toch met de ambulance mee gegaan, gespoeld en gehecht en ziet er weer netjes uit (hoorde is van haar op fb)... maar zal wel een paar weken niet rijden denk ik want was behoorlijk diep! (heb de foto ook gezien gelukkig kan ik tegen vlees wonden ;))

Andere meisje op de laatste hindernis ging over de kop heeft het sleutelbeen gebroken en een hersenschudding maar maakte het weer goed begreep ik van de organisatie. Verder was het laatste ongeval (een na laatste start van de L-paarden) op een lang zandpad op de heide. ze gingen gewoon rechtuit geen hindernis in de buurt maar het paard struikelde en ze sloegen samen over de kop. paard liep nog even los maar is bij een hindernis opgevangen. Het meisje had volgens mij ook iets met het sleutelbeen en stukje van haar tand, maar kon nog wel vervoerd worden naar de manege. daar is de ambulance volgens mij nog bij haar geweest. verder niets meer van gehoord...

Maar nu even mijn verslagje: Want mijn topper heeft het SUPER gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Dressuur stond ik derde met 203 punten... had 2 sterke dames voor me staan met 206, maar door een foutloos springparcours en een foutloze cross met mooie stijlpunten en niet erg veel strafpunten voor de tijd heb ik ze toch voorbij kunnen gaan! :D het ging echt BOVEN VERWACHTING goed! mijn dressuur knollie loopt nu pas zijn 3de cross uit (4de was barchem vorig jaar toen vielen we samen over H2) dus nog weinig ervaring, maar wel serieus getraind voor deze wedstrijden en met resultaat! :D WINNAAR van ring 3 en DRENTSCH KAMPIOEN in de B-Paarden.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:20

Echt top gedaan Anne!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:58

zo en nu weer afkicken op kantoor.... -O-

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:00

Wat een leuke verslagen! Veel die lekker gereden hebben en heel tevreden zijn en nog wel 2 kampioenen hier: gefeliciteerd!
Wel sneu van die ongemakken, geeft altijd wat een eng sfeertje vind ik. Hopelijk zijn ze snel hersteld en valt de schade mee.

Ik had gister mijn Volien mee (ipv mijn vosje, want die staat met een schouderblessure thuis helaas). Bij dressuur was ze met inrijden heel fijn, in de proef wat aan 't tutten, alle stap gedeeltes hebben we ze ongeveer gedraafd haha. Had toch nog 181 :) Springen foutloos. Zat zelf beetje in over de sprongen met daarna een stuk naar beneden (8 en 11), maar dat deed ze super. Op de heide lekker vaart kunnen maken en tot het water foutloos, maar dat is toch echt niet haar ding als er een boom voor ligt haha. Dus 3x stop op de boom. Op dat moment zelf niet aan gedacht, maar had natuurlijk even het water in kunnen lopen en daarna de boom opnieuw aanrijden, maar ach, achteraf is altijd makkelijk ;) Verder wel heel tevreden eigenlijk, maar weet gewoon dat ze niet graag over iets naar het water loopt. Vosje heeft daar gelukkig minder problemen mee :)
Kreeg gister nog ergens toegeroepen: netjes gereden! Geen idee of het een bokker was, maar vond het wel leuk! :D
Als er iemand foto's van me heeft (startnr 347), dan zie ik ze graag verschijnen :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:09

Jongens wat stond die tijd krap in W'bor. In het Z-po 2 binnen de tijd, en bij de Z-pa 1, in het L-pa een paar en verder iedereen tijdfouten volgens mij... zal ook wel met de bodem te maken hebben denk ik

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:18

Ja bodem was behoorlijk slecht, vooral in het begin en in de bochten.

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:26

Ils_K schreef:
Sue_ schreef:
bah wat naar die ongelukken. :(
Ik vernam dat helemaal op het einde ook nog een amazone/ruiter is gevallen waar de ambulance voor kwam. Maar hoe het hiermee is afgelopen weet ik niet.

Die bijna aan het einde startte. Klopt. Was Lisette, maar die is in een bocht gevallen.
Heeft der sleutelbeen gebroken, en had helemaal een dikke mond. Ze was eerst ook niet aanspreekbaar. Heb ik gehoord van iemand die hinderniscontroleur was, en die ik ken.

That would be me :Y)
Na hindernis 12 inderdaad, gewoon op het rechte pad op de hei, zou haar net weer iets terug nemen voor de bocht en toen struikelde ze, herinnerde ik me pas weer in de ambulance.. verder ook een heel stuk kwijt...heb heel wat rare dingen uitgekraamd als ik de omstanders mag geloven :? en viel steeds weg.. :Z tot dan toe ging het in ieder geval super!! |(
flink balen, gebroken sleutelbeen (heb ik al eerder gehad), tand afgebroken (ook al eerder gehad) en ontelbaar veel hechtingen rond mn lippen en neus.. %) -O-
net nu ik haar eindelijk dressuurmatig wat beter kreeg!! stond dit keer niet onderaan!! :+ springen liep ze ook super alleen ik was even de weg kwijt waardoor ik een volte reed.. 8)7
geen Castenray dus en gewone concoursen voorlopig... hopelijk ben ik er weer bij op SGW Vinkega! met een lieve papa die haar door traint!! _/-\o_

I'll survive :)