[SGW] Verslagen indoor SGW De Meern

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Verslagen indoor SGW De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:21

hetismij is dit B?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:24

Jep dit was B-paarden (en dus ook hetzelfde als de L-ponies)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:27

xxitsmexx schreef:
ik heb mail van organisatie dat de indeling volgende keer waarschijnlijk wel anders zou zijn

Dan houd ik dat wel even in de gaten, maar als ik een dressuurwedstrijd of cross les wil doen op die dag dan houd ik die optie nog wel open.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:43

Na jullie verhalen twijfel ik eigenlijk of dit geschikt is voor een onervaren paard. Zouden ze 16 feb dezelfde opzet doen?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:00

Heb genoten vandaag, ondanks dat ik in het spingparcours hindernis 5 kwijt was :') en hij de op en afsprong erg spannend vond :') vond ik het een super geslaagde dag!

Aantal blokkers gezien leuk :D

En idd weinig foutloze ronde, vond het ook wel een erg kijkerig parcours, maar super leuk en top georganiseerd

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:16

Mmm TeeGee, dat is idd een dilemma. De bodem is perfect, het was niet al te vol gebouwd, maar het parcours bevat wel heel veel uitdagingen voor een paard dat nog niet veel gezien heeft. Het was allemaal ook hartstikke mooi aangekleed met groen en met takken. Twee jaar geleden had ik dit niet moeten doen met mijn paard.
Ik weet niet hoe het in de BB ging, maar het beeld in de B vond ik wisselend. Er waren combinaties die niet rond kwamen, er waren wat vallen. Aan de andere kant heb ik ook veel mensen heerlijk rond zien gaan, ook minder ervaren combinaties.
Misschien gaan filmpjes en foto's jou informatie geven waarop je je besluit kunt baseren. Maar leuk is het wel hoor! Dus als je niet gaat rijden is kijken het overwegen waard.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:19

Ik vond het BB wel heel geschikt voor een onervaren paard of ruiter. Dat was zeer vriendelijk qua hoogte. Enige uitdating is dan de op/afsprong, maar kan me voorstellen dat een ervaren ruiter daar een onervaren paard prima kan helpen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:35

Ik denk ook wel dat het BB geschikt is voor een onervaren paard. Zeker omdat je vanuit het springparcours meteen doorgaat naar de crosshindernissen, dus eigenlijk hebben niet eens zo heel veel tijd om erover na te denken (de paarden dan).

Weet iemand of de uitslagen nog op internet zullen komen? En kon je eigenlijk je stijlformulier ophalen?? (vast wel, maar wij zijn door de kou meteen naar huis gegaan :P)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:38

Stijlformulieren lagen in de kantine :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:44

hetismij schreef:
Ik denk ook wel dat het BB geschikt is voor een onervaren paard. Zeker omdat je vanuit het springparcours meteen doorgaat naar de crosshindernissen, dus eigenlijk hebben niet eens zo heel veel tijd om erover na te denken (de paarden dan).

Hmmm, ben ik niet met je eens. Voor de ervaren paarden was de overgang van spring- naar crosshindernissen al gek. Laat staan voor een onervaren paard. Je kunt zo er (onaangenaam) mee verrassen dat ze van slag raken. Als er nou even rust tussen het springen en de cross in zat was het nog wat anders. Ook een echte crosshindernis voor het losspringen vind ik zeer aan te raden zodat de paarden niet te overrrompeld zijn.
Zelf vond ik het leuk om te doen maar ik zou zoiets in de opzet zoals het gister was niet meer doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:46

Dat bedoel ik Sim, ik wil haar graag een fijne eerste ervaring geven en niet dat ze zich rot schrikt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:49

Gelijk heb je. De hoogte van de hindernissen maakt ook niet uit. Het gaat meer om alles er om heen. TG heb je geen mogelijkheid om thuis wat cross-achterge hindernissen in de bak te zetten zodat je zelf vantevoren wat kunt oefenen?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:53

Mijn paard vond het ook een vreemd gezicht, die gewone hindernissen met crosshindernissen er tussen. Hij keek daar ook echt op. De opsprong-afsprong was voor veel paarden lastig kennelijk. Net als het zwarte dakje. Heb op de die opsprong bijvoorbeeld een heel gretig, goed springend en volgens mij ook jong paard zien stranden (nr. 32). En er waren ook tenminste 2 vallen op dat zwarte dakje. MutsMarijke was daar een van. Ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.
De organisatie staat wel open voor suggesties lijkt mij. Ze willen vast een nog beter evenement neerzettende volgende keer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:56

Bij de opsprong (7a en b) heb ik veel weigeringen gezien, maar mijne inziens kwam dat omdat de meesten veel te hard aankwamen. Plateau was ook wat aan de krappe kant dus de paarden kwamen als ze de tweede keer wel sprongen heel groot er op, zo groot dat de afsprong ze verraste en er zowat af kukelden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:59

Een crossinspringhindernis was inderdaad wel heel fijn geweest!

Ik zou een jong paard niet meenemen naar zo'n evenement. Zoveel poespas eromheen en zo'n snelle overgang.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:25

Ik denk ook niet dat het verstandig is TG! Er waren indd wat Sim al zei zoveel ervaren paarden overrompeld dat ik denk dat een jong onervaren paard er misschien helemaal van schrikt/ nare ervaring aan overhoud!

Hoe zit het met degene in Zeeland?? Daar is het crossen/ springen wel apart toch?

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:28

Ik vond de BB best goed te doen hoe het eruit zag helaas helemaal NIKS kunnen springen ): paard wou niet over hindernis 1 omdat ze zo onder de indruk was van de crosshindernis ernaast... Dus gelijk uitgebeld terwijl ze normaal met 2 vingers in der neus zo een L parcoursje doorhuppelt. Ik was precies voor de pauze van de BB dus me moeder vroeg of ik dan Miss alleen het springparcourtje nog een keer mocht doen gewoon voor het vertrouwen maar dit mocht helaas niet.. Had di wel zo fijn gevonden je hebt toch 20 euro betaalt voor helemaal niks dus, we gaan er gewoon de volgende keer met volle moed weer in!! Voorderest vond ik dat er zeker wat meer tijd gegund mocht worden voor het parcours lopen

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:36

Appelflapje, heb je ook een foto van 74 met de grandiose val op hindernis 5? Als jij precies daar stond, moet dat vast een bijzondere foto zijn geworden. :+

Toch ben ik redelijk tevreden, hoe gek dat ook klinkt. The Edge wil de laatste tijd nogal spoken in het parcour. Vorige week BB gereden in de Meern en daar kreeg ik hem niet eens zonder ander paard LANGS de wolkenhindernis. Na veel gedoe daar toen toch nog iets gesprongen, maar voelde me echt zwaar kl*te. Woensdag pittige springles gehad en dat hielp wel. Hij wilde nu bij hindernis 3 al in de staak omdat hij de wolken zag. Toch door kunnen douwen en zelfs netjes over de wolken!!!! *\o/* Maar richting 5 vond hij het eng tussen die takken door en hij vluchte wat onder mij weg, ik was te laat met opvangen en toen dook hij de oxer in. Meestal zit ik een hoop uit, maar dit keer jammer genoeg niet. Balen, want had echt een goed gevoel. Volgende keer doe ik wel weer mee, Edge moet veel zien en meemaken en dan is dit ideaal. En crosshindernissen springt hij erg graag, dus hopen dat we er de volgende keer wel aan toe komen. :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:39

Afbeelding
Ik heb heel erg gelachen om het bos _O-
Dat vond Nuut overigens al heel eng :))

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:12

Moggel

@ Mireille ik voel me beter als gister. Hoe later het werd hoe meer ik twijfelde of er toch niet iets kapot was. Nu na een nachtje slapen dacht ik juist stijver te zijn maar de rust heeft mn lichaam juist goed gedaan. Thanx voor het vragen :)
@ TG Ik zou het met een jong onervaren paard, (in zwangere toestand ;) ) niet doen. Het was namelijk echt wel spooky, het bos wat hier boven geplaatst was vond Zeus bijvoorbeeld ook doooooodeng. t ''hoort'' denk ik voor een paard niet in een binnenmanege of zo??

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:34

Bij ons in de buurt kleden ze normale parcousen vaak aan met bomen/ bucsesbollen enz! Max is het dus wel gewend gelukkig!

@ FE er waren er meer die stopte op die nr 4! Dus edge was echt niet de enige ;)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:40

4 deed hij dit keer dus wel in 1x... daar was ik wel heel gelukkig mee. Maar 5 ging het mis.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:46

Henny hier kleden ze het wel aan met planten maar normaal geen bos in de bak haha.

Ik had ook een stop op 4 met dank aan de waterbak ernaast :+

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:40

_Sim_ schreef:
Hmmm, ben ik niet met je eens. Voor de ervaren paarden was de overgang van spring- naar crosshindernissen al gek. Laat staan voor een onervaren paard. Je kunt zo er (onaangenaam) mee verrassen dat ze van slag raken. Als er nou even rust tussen het springen en de cross in zat was het nog wat anders. Ook een echte crosshindernis voor het losspringen vind ik zeer aan te raden zodat de paarden niet te overrrompeld zijn. Zelf vond ik het leuk om te doen maar ik zou zoiets in de opzet zoals het gister was niet meer doen.

Ja zo kun je het ook bekijken inderdaad! Ik vond het zelf juist wel fijn, omdat je toch al in een ritme zit en gelijk doorgaat, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Moet daarbij overigens wel zeggen dat ik ook niet echt een 'ervaren' paard mee had die van nature best wel snel dingen eng vindt, maar ze keek er eigenlijk helemaal niet naar. Wellicht dat het voor een paard wat echt nog nooit crosshindernissen heeft gezien allemaal wel teveel is.

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:31

Gaan hier nog mensen naar indoor Lisse??