[SGW] [SGW]doelen voor 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:46

Doelen voor 2013:

Zoals iedereen hier boven al aangaf dat we allemaal maar een gelukkig en gezond 2013 hebben! :)

Dressuur: Laten we qua wedstrijden denk ik op een laag pitje staan. In de training wil ik er wel voor zorgen dat ik fijner door kan zitten en we misschien wat oefeningen uit de M2 erop krijgen.

Springen: Toch het springen weer wat meer oppakken en vaker op wedstrijden verschijnen in de klasse B. Aangezien het in de BB altijd soepel gaat en we ooit al eens hebben laten zien dat het erg goed kan gaan in de B
- Mijn doel is om toch zeker weer wat winstpunten in de B te rijden!

SGW: Ook dit seizoen toch maar in de B blijven rijden. Het gaat nog teveel met ups en downs. De ene keer rijden we foutloos rond en de andere keer kunnen we weer wat stops hebben. Tevens is ze nog lang niet L proof vanwege trakheners en toch onverwachtse stops in de B etc. Dus toch meer aandacht besteden aan trainingen op niveau.
- Mijn doel is om niet meer als 1 stop te krijgen per cross. Het liefste natuurlijk gewoon foutloos!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:26

Weet er iemand nog leuke oefencrossen? Ik wou me opgeven voor die trainingsweek bij de KNHS maar die was al binnen 10min volgeboekt ;(

mireilledons

Re: [SGW]doelen voor 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:22

Er zijn best wat oefencrossen volgens mij. Putten heb ik vorig jaar gereden, was hartstikke leuk. Over Baarle Nassau heb ik goede verhalen gelezen, net als over de tripalon van Gorssel. En de kring Utrecht organiseert dit jaar ook weer trainingen die worden afgesloten met een oefencross volgens mij. En o ja, in Renswoude en in Biddinghuizen... Zat te kiezen dus!

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:32

Oelala, Putten zou al helemaal chill zijn! Lekker next door. Is er een speciale site waar ik al die dingen kan vinden?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:36

TessJS schreef:
Weet er iemand nog leuke oefencrossen? Ik wou me opgeven voor die trainingsweek bij de KNHS maar die was al binnen 10min volgeboekt ;(

Hiervoor kun je beter vragen in het wedstijdkalender-topic. Dit topic is speciaal voor de 'goede voornemens' ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:04

Loetie84 schreef:
TessJS schreef:

Hiervoor kun je beter vragen in het wedstijdkalender-topic. Dit topic is speciaal voor de 'goede voornemens' ;)

Moderatoropmerking:
Daarom graag vanaf hier weer ontopic.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:17

Merel_Claire schreef:
TeeGee schreef:
Merel, als je met 1 paard springt hoe je niet te promoveren en mag je eeuwig B rijden als je dat zou willen.

Nooit geweten :o

Waarom denk je dat ik met Uitje nooit aan een springwedstrijd heb meegedaan? ;)
Omdat ik dan met Olivier geen L meer had mogen springen maar in het M moest blijven.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 07:47

En als je 1 startkaart opzegt geldt het dan ook nog?

Je zou dan toch wel gewoon L HC kunnen starten in jouw geval Heleen?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:17

Ik heb qua paardrijden maar 1 doel : PLEZIER!!!!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:18

*\o/* go for it Ruud!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:11

TeeGee schreef:
Ik was eigenlijk altijd heel fanatiek met doelen stellen maar eigenlijk de laatste anderhalf jaar zoveel pech gehad dat het toch wat lastiger wordt.

Dus mijn doel: een cross rijden in 2013 :D

Dit vind ik eigenlijk ook wel een goed doel voor mij Ka :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:10

Ruud_O schreef:
Ik heb qua paardrijden maar 1 doel : PLEZIER!!!!

Zo is dat :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:15

Roxxiejj schreef:
Doelen 2013.. Daar vraag je me wat..

Nitro weer heel krijgen. Kijken of het arme beestje ooit uberhaupt nog MAG springen en crossen. Zo nee, dan gaan we het Z2 verder in, veel winnen en tot het einde uitrijden. Dan einde van het jaar de overstap maken naar het ZZ licht :j
Mocht de prognose voor zijn pezen nou positief zijn, wil ik in het najaar hem weer meenemen naar de SGW. Beginnen we direct in de L, aangezien we allebei veel vertrouwen hebben opgebouwd samen in de B :j

Mocht ik nou nog een wedstrijdlaard erbij krijgen (bijrijpaard):
B dressuur starten om hem te laten wennen aan de dressuurbanen. Misschien een paar keer L1, aangezien ik al geen B meer mag starten...
BB parcoursjes springen en misschien een keer B springen om ervaring op te doen.
Liefst zsm hem laten wennen aan crosshindernissen en hem in het voorjaar al een paar keer meenemen naar SGW's. Met hem is dan het doel: een B cross doorkomen :')

Ik kan wat gaan veranderen..

Ik moet me er bij neerleggen dat ik nooit meer zo'n fijn meewerkend crosspaard als nitro ga krijgen, maar dat Nitro zelf ook nooit meer een cross mag gaan lopen. Littekenweefsel in zijn pees staat het niet meer toe.

De vos is geen topper, zal ook nooit een fijn crosspaard worden. Springparcours is al groots mogelijke moeite en hij piept er te vaak tussenuit. Wil wel uberhaupt proberen hoe hij Markelo Potdijk en Markelo Snorrewind loopt, maar als die 2 niet wat worden, gaat um dat niet worden.

That said, ga ik toch weer denken aan het kopen van een nieuw paard. Weer een bonte, want dat past toch bij me. Afhankelijk van wanneer ik die kan gaan kopen en wat voor 1 dat wordt, hoop ik ook daarmee dit jaar nog iets ermee kunnen doen. Cross? Misschien. Wie weet...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:21

Sterkte Roxxie! Echt heel naar voor je :(:)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:24

Godver Rox, wat enorm k.u.t.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:35

Balen van nitro, roxio. Maar wel top dat je er een ander paard (bij?) kan kopen. Dat zou ik niet kunnen financieel gezien.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:01

Wat ontzettend balen Roxx :(:) Mag je wel weer met hem gaan (dressuur) rijden straks?
Hopelijk dat je bijrijdpaard het crossen een beetje leuk wil aanpakken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:40

Jemig Rox wat erg voor je, er staan wel Bonte te koop her en der en desnoods kan ik je in contact brengen met de fokker van Vaya ?? die fokken met Bonte paarden. Zij zullen wel wat weten voor je of zelf hebben.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:44

He bah Rox wat een nare update.

Hier wel voorzichtig goed nieuws. De pony van mijn dochter loopt steeds beter en ze is begonnen met een jong paardje voorzichtig wat mee te springen en het beestje pakt het super op. Misschien dit jaar toch maar eens meenemen voor een training.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:06

Sim, eigenlijk past et ook niet in mijn budget, maar ik heb gelukkig een moeder die nu sgw verslaafd is, dus die zei het eerst dat er dan een bij kwam :')

Bianca: staat inderdaad wel wat te koop, maar heb nog geen haast ermee. Maar zou wel graag contactgegevens van de fokkers willen hebben van je! :j

Ik gok erop dat ik er nog wel dressuurmatig op kan rijden, dus dan worden het de grote wedstrijden waar we dan naartoe gaan (Indoor Twente, JA :D )

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:02

Erg jammer van Nitro, 't leverde altijd mooie foto's op :)

Doelen voor 2013: wederom een aantal SGW's fotograferen en proberen om voor een uniek resultaat te gaan. Verder portfolio uitbreiden dmv een fotoshoot of iets dergelijks :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:01

Nou, als je ooit een fotoshoot-paard zoekt, ik wil mijn koe wel aan je beschikbaar stellen :j
Dank je trouwens voor de foto!!