[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:22

Volgende scan weet ik meer, begin januari wordt dat. Ben nu dus als een idioot met van alles zijn benen aan het koelen. Liniment, cooling bandages, klei, icegel en de ice vibe boots.
Hoop zo vreselijk hard dat die scan goed is en dat ik iig vanaf Norg weer redelijk normaal kan starten!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:59

Even aanhaken op de cross in Hoogenweg: Het was idd echt een drama! En ja, ik ben ook gestart... Als je met beleid reed, kon je best de cross doorkomen zonder blessures. De stukken op het gras was de bodem gewoon top. Op het niet aangestampte (volgens mij was het mais, geen aardappel :P) veld kon het wel, maar hield ik erg in. Vervolgens idd dat bruggetje, haaks op dat pad, waar je in stap moest om de bocht te halen, en je dus geen ritme meer had voor een mega hoge hindernis 6 (echt buitenproportioneel voor de B, vergeleken met de andere hindernissen!) Over de cross van 1700 meter, heb ik dan ook 1,5 minuut te lang gedaan... O, en ze wisten ook niet dat er verplicht los-cross hindernissen moesten zijn. Die hebben ze a-la-minute nog even snel in de bak gegooid.
Verder ook niet fijn georganiseerd, 5 uur tussen springen en cross en uitslag duurde ook langgg. In ring 3 op iedere hoek van de dressuurbak een hindernis! Lekker hoor, als je in galop daar op af rijdt met een paard dat het spelletje kent.
Het springen was door de hevige regen zo glad, dat ik vrijwel alles uit draf heb gedaan. Galop was in de bochten gewoon niet te doen. Daar hadden ze wel netjes de hoogte op aangepast. De balken lagen bijna gewoon op de grond :=
Helaas zal ik daar dit jaar waarschijnlijk weer heen gaan (voor een poging tot het behalen van het Ruiterbewijs, omdat ik Maarsbergen niet kan starten zoals het er nu uit ziet) Maar liever ga ik daar ook nooit meer heen!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:01

Wat een leuk topic, ik ga volgend jaar beginnen met het rijden van SGW'S!
Leuk om zo al het e.a te weten te komen en niet te laat te zijn met inschrijven! 8-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:05

Loetie, de cross was zelfs maar 1350 meter := een optimale van tijd van 3 minuut 3 volgens mij, maar daar is amper iemand aangekomen...
De prijzen waren trouwens ook grappig :') ik was eerste en kreeg een beker, vaantje en een deken. In de L kregen ze alleen een beker :=

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:12

Ohw, nog korter dan ik dacht... Was dus te kort (want minimaal is 1700 meen ik) en te weinig hindernissen (14, terwijl minimaal 17 is?) En die boomstam bij 13 waar 25% van de ruiters verkeerd reed, was ook te triest voor woorden. Die was echt nog geen 50 hoog...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:14

Klinkt alsof er nog veel moet gebeuren in Hoogenweg := Maar al doende leert men :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:14

Die boomstam sloeg inderdaad echt nergens op :') goed aangegeven ook :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:16

*edtit: afstand B is 1500 - 2000 meter aantal sprongen 15 - 20...

En dan roepen een heleboel mensen dat de ruiters het reglement beter moeten kennen, maar van een organisatie verwacht ik ook gewoon reglementskennis... Zoals jullie al kunnen lezen: vanaf mijn kant niets dan lof over Hoogenweg :+ Pfffff.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:19

Ohwja, en dan is er dus ook nog een regel (weet even zo snel niet waar die staat) maar daar in staat dus dat je maar een bepaald percentage van de hindernissen van een andere klasse op mag nemen in het parcours. Maar de B ging voor 80% over hetze;fde parcours zonder te verlagen... Echt 8)7
Maar dat was voor de L erger dan voor de B, want de L stond ook wel triest laag... Behalve dan 6AB die niet aan te rijden was voor de L...

Goeddddd, ik ben mijn maandag-morgenfrustratie weer kwijt hoor! :P
Heeft iemand nog een gezellige mededeling over het nieuwe wedstrijdseizoen?? :=

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:22

Loetie, qua hindernissen kan het zijn dat ze nog wel uiteindelijk op 15 kwamen door dubbel sprongen ;) of waren die er niet? ;) ik weet het niet meer.
Ben het verder met jullie allemaal eens over hoogenweg :j
Ik geef ze alleen nog wel een kans dit jaar, qua datum valt het goed en het is voor mij niet erg ver weg. :)

Ze gaven al aan dat de dressuur volgend jaar ergens anders wordt verreden (dat scheelt lang wachten want dat was niet leuk :+)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:26

Misschien zagen ze het piano stukje als 3 hindernissen? :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:33

Roxxiejj schreef:
Misschien zagen ze het piano stukje als 3 hindernissen? :')

_O- Dat kan haast niet... Want die hadden ze ook nog eens verkeerd afgevlagd! (was mij niet opgevallen hoor, maar dat hoorde ik later van een collega van mij...)
En nee, volgens mij zat er geen dubbel in Valyra. Alleen voor de L. Maar bindt me er niet op vast. Heb die wedstrijd eigenljk al uit mijn geheugen gewist >;) Misschien dat ze de verplichte doorgang meegeteld hebben! :P
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 05-11-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:35

Ik denk dat we ook niet te snel moeten oordelen over zo'n eerste cross van Hoogenweg.
Ze hadden gewoon verschrikkelijk veel pech met het weer.
Behalve het maisveld, was de rest van de bodem eigenlijk wel acceptabel. Het grasveld was na zoveel regen best goed en op het hoofdterrein was het wel nat, maar de zandbodem daar was zeker niet glad.

Losrijden kon ook in de binnenmanege en er was de mogelijkheid om een stal te huren.

Met de beperkte ruimte hebben ze naar mijn mening echt een leuke cross neergezet. Natuurlijk waren er wel genoeg opmerkingen maar ik denk dat je de organisatie niet de schuld mag gaan geven van het slechte weer. De organisatie was heel vriendelijk en ik zou ze zeker wel nog een kans geven.

En uiteindelijk is het de knhs die de cross wel heeft goedgekeurd. :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:36

ik denk dat ik ook naar de hoogenweg ga, ben er nog nooit geweest overigens.
Maar het is erg dichtbij vergeleken met alle andere sgw's.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:37

Tweede cross... Jaar ervoor hadden ze alleen B. In eerste instantie alleen voor militairen, maar ook opengesteld voor anderen omdat ze de ringen niet vol kregen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:40

Marissa, je hoorde mij ook niet over de bodem, op het stukje van het aardappel/mais veld na. Maar als je het topic 'info alle sgw wedstrijden' zie je ook een foto van Loetie, die aangeeft dat er niets met het pad gedaan is op het aardappelveld, de eerste moest een pad maken. DAT vind ik enigszins onaardvaardbaar. In Barchem gaan ze over een flink stuk maisland. Zowel vorig jaar als dit jaar kon je daar meer dan prima over galopperen, zonder dat het te mul werd!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:43

Dat was ook niet normaal dat stuk land. :) Maar zonder de vele regen was dat stuk wel veel beter te doen. :) En wellicht hebben ze ervan geleerd. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:46

Maar ook van een net beginnende cross verwacht ik gewoon dat de organisatie op zijn minst het reglement doorgelezen heeft Sue. Want daar gaat toch wel het grootste deel van mijn kritiek naar uit. En zoals ik wel aangeef, grote delen van het land waren goed te doen en met springen was de hoogte van het parcours aangepast. Aan de regen kon de organisatie ook niets doen!
Een aantal dingen waren gewoon heel simpel te voorkomen geweest als er iets meer SGW kennis aanwezig zou zijn geweest. Hopelijk doen ze wat met de commentaren en wordt het volgend jaar een betere cross.

En mocht ik er komend seizoen toch weer heen gaan, ga ik in ieder geval met de gedachte dat het een ***cross is. Kan het alleen maar meevallen als het verbeterd is :o
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 05-11-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:47

Dat klopt. Maar daar is de knhs ook schuldig aan! Want die doet toch de controles. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:49

Daar heb jij dan weer gelijk in. Maar goed, dan mocht Barchem reglementair ook niet (te lang, te veel hindernissen) Maar daar hoor je dan weer niemand over klagen :P Maar 110 km rijden voor 13 sprongen over 1350 meter, tja... das nou net ff wat makkelijker om over te zeuren he :P

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:54

Zo te lezen was hoogenweg echt een drama! Zijn er ook mensen die de Fv gesproken hebben die dag of KNHS bericht gedaan hebben. Zo te lezen zijn er boel dingen niet volgens de regels gedaan en hier kan dan toch gewoon wat van gezegd worden?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:04

Ik ben het wel met Sim eens. Hoogeweg wordt behoorlijk afgekraakt en het gros heeft er gewoon gereden. Als het echt zo slecht is dan start je toch niet, dus ook niet rustig aan. Voor mij is het te ver weg, dus ik kan er niet over oordelen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:16

gr_roos schreef:
Ik ben het wel met Sim eens. Hoogeweg wordt behoorlijk afgekraakt en het gros heeft er gewoon gereden. Als het echt zo slecht is dan start je toch niet, dus ook niet rustig aan. Voor mij is het te ver weg, dus ik kan er niet over oordelen.

Het grootste kritiekpunt was dus niet de bodem... (al vind ik het wel een punt van kritiek dat je er niet bij stil hebt gestaan dat je dat stuk land even moet prepareren voor een cross) En de regen kan niemand wat aan doen. Overige punten kan de organisatie wel wat aan doen, en hadden ze gewoon niet voor elkaar!
Maar omdat de cross te kort, de hindernissen te laag en te weinig in aantal zijn niet starten? Nee, niet als je meer dan 100 km gereden hebt... Je neemt het echter wel mee in je overweging om volgend jaar weer die kant op te gaan en het is fijn als anderen gewaarschuwd zijn. Just in case. En als ze volgend jaar wel een top-cross neerzetten, zal ik daar ook verslag van doen. Maar voor het afgelopen seizoen was er gewoon te veel voor verbetering vatbaar.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 05-11-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:32

Ik vond Hoogenweg zeker geen drama. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:34

Er zijn ook zat andere kritieken geleverd die mij zouden doen besluiten om eventueel niet te starten. Bv de hoogte, las volgens mij iets van afstanden, een gevaarlijke(?) brug, slechte aanrijdmogelijkheden. Allemaal zaken die je van te voren hebt gezien (behalve misschien de hoogte) en wat je niet heeft doen besluiten om niet te starten.